QWIC Premium I i-MN7 matte black / dames / 59 / 2021 - Reviews

Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de QWIC Premium I i-MN7 matte black / dames / 59 / 2021 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jolanda 15-07-2022

Qwic voldoet niet aan verwachting

Sinds juni 2021 eigenaar van qwic premium I mn7+ dames.
Nu na een jaar een review na 2 maanden ging mijn accu stuk moest worden opgestuurd en dus stond de fiets 2 weken stil ( ook geen service van fietsenhandelaar )
Nieuwe accu ontvangen met wederom strikte instructies wat betreft de eerste 10 x opladen wat ik persoonlijk redelijk omslachtig vind.
De accu heeft ongeveer een bereik van ca.80 km in ondersteuning 1 en versnelling 4 a 5 vind ik tegenvallen met een accu van 540wh.
De accu is al een aantal keren losgeschoten ondanks goed aandrukken bij plaatsen.
Verder is de lak van de fiets bij het plaatsen van de accu al op diverse plaatsen beschadigd.
De middenmotor is zeker niet geluidloos en ben daar ook diverse keren voor naar de verkoper geweest in eerste instantie wat bijgesteld wat volgens verkoper op de fabriek niet goed was afgesteld later nog terug gegaan en toen lag het volgens de fietsenmaker aan de combinatie van teveel ondersteuning ten opzichte van de versnelling ( mijn man heeft een fiets die € 1000 goedkoper was met bosch middenmotor en die kan rijden hoe hij wil ) maar ook met ondersteuning 1 en de 5de versnelling maakt de motor voor zo'n dure fiets teveel lawaai.
TFT Colour display loopt constant voor en dus moet ik de klok regelmatig resetten.
Verder ziet de fiets er wel mooi uit en zit ook lekker maar had ik dit alles van te voren geweten dan had ik geen qwic gekocht.

Pluspunten

• Mooie fiets
  • Zit lekker

Minpunten

• Kwetsbare accu
  • Motor maakt teveel lawaai
  • Display werkt niet correct
  • Bereik accu

Hans 23-07-2021

Minpunt ontdekt

Een heerlijk fiets in het gebruik maar in drie jaar tijd wel een lelijk minpunt ontdekt. De behuizing van de accu is deels van plastic. Hier zijn al twee keer scheuren in ontstaan. De eerste keer omdat ik de accu zelf te hard op de grond gezet had, en de tweede keer doordat ik de fiets aan het accuhandvat zou hebben opgetild. Dit gaf storingen in het electrisch circuit en moest gerepareerd worden. Kosten nu al ongeveer 400 euro.
Verder zeer tevreden over de kwaliteit en de eigenschappen. Ik heb elke keer weer zin om erop te stappen.

Pluspunten

• Soepele en krachtige motor
  • Goede remmen
  • Stabiel frame
  • Degelijke afwerking
  • Fijne zithouding

Minpunten

• Accubehuizing kwetsbaar

j**s@h**l.com 20-06-2021

Fantastisch fijne stabiele fietsen.
We kunnen heel veel punten opnoemen waarom we voor de Qwic Premium zijn gegaan maar dat gevoel moet je zelf ervaren.
Na een proefrit waren wij meteen “om”.
We kunnen weer genieten van fietsen!
Het leven is mooi!

Cor Spijkenisse 19-06-2020

goede remmen

Had eerst een stella 4,5 jaar ( nieuw gekocht )maar vanaf begin problemen,toch maar door gespaard en naar vele test op de QWIC MN7 uitgekomen.
fiets goed , en heeft fantastische remmen , al paar keer nodig gehad net twee maanden al 1200 km mee gereden ( woon werk ) grote capaciteit accu gekocht ,dit valt tegen gemiddelde actieradius is 65 km ( had meer verwacht van een grotere accu ) hopelijk wordt dat meer als alles goed is ingereden.

Cor Spijkenisse

Pluspunten

• remmen
  • stuur eigenschap
  • ondersteuning

Minpunten

• actieradius met de grootste accu

Hans 18-06-2020

Soepel en Krachtig

Een hele fijne fiets met eenvoudige bediening. De krachtige motor is soepel en veilig in de stad, maar in de hogere standen ook sterk en snel op de buitenweg. Ik hang er regelmatig een fietskarretje achter met een 30 Kg zware hond; dat doet deze fiets met gemak. Met de 470 Wh accu kom ik 60 km ver, ook als er wind staat. Het kan met minder ondersteuning ook nog een stuk verder zijn. Verder is de fiets degelijk afgewerkt en heeft uitstekende remmen. Ik gebruik de fiets nu bijna twee jaar voor korte en langere afstanden zonder enige storing. Kortom een comfortabele fiets die zijn hoge prijs dubbel en dwars waard is.

Pluspunten

• Mooie comfortabele fiets
  • Soepele en krachtige middenmotor
  • Goede afwerking
  • Uitstekende remmen
  • Goede actieradius

Minpunten

• Accubehuizing heeft plastic delen