Sparta d-Rule M8TB Smart zwart / lage instap / 53 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Sparta d-Rule M8TB Smart zwart / lage instap / 53 op Kieskeurig.nl.

b**l@u**l.nl 10-06-2021
Geschreven voor: Sparta d-Rule M8TB Smart zwart, rood / lage instap / 53

Goede sterke motor met goede ondersteuning, degelijk frame met goede zitpositie en goede accu.

f**w@g**l.com 13-05-2021

Fijne, sportieve fiets die opvalt in het verkeer!

Geschreven voor: Sparta d-Rule M8TB Smart zwart, rood / lage instap / 53

Algemeen: De Sparta is een fijne, opvallende fiets die doet wat ie moet doen. De bediening is uiterst eenvoudig en intuïtief. Het aan en uitzetten gaat ook erge eenvoudig en snel. De motor/computer heeft geen lange opstarttijd. Aanklikken en wegfietsen. Schakelen tussen de verschillende versnellingen en tussen de verschillende ondersteuningsstanden gaat ook erg makkelijk. De fiets is ook te gebruiken zonder ondersteuning, maar dat zou ik niet aanraden voor langere stukken.
Gelukkig is dat als je goed voorbereid bent ook niet nodig. De fiets heeft een goede actieradius en de batterijindicator is duidelijk en heeft voldoende indicatiestreepjes. Met 2 streepjes batterij kan je nog een flink eind komen zeker als je qua ondersteuning een tandje terugschakelt.
De fiets is verder erg stabiel en de motor biedt rustige, stabiele ondersteuning. Een nadeel vond ik dat als je harder dan 25 km/u gaat de fiets een soort stapsgewijs af lijkt te remmen. Het voelde dan steeds een beetje alsof er iemand aan de bagagedrager trok. Ik heb echt een paar keer achterom gekeken of er niemand aan mijn fiets zat.
Het zadel en de houding die je op de fiets hebt, is prettig en ook makkelijk aan te passen. De fiets is qua vering niet supersoepel, maar ook niet oncomfortabel.
De accu is makkelijk te verwijderen en binnen op te laden of te bewaren.

Pluspunten

• Fietszitje mogelijk
  • Opvallend design
  • Actieradius

Minpunten

• Vering

André Kruijmer 08-03-2021

fijne woon/werkfiets echt werkpaard

Geschreven voor: Sparta d-Rule M8TB Smart zwart, rood / lage instap / 53

De fiets is op een heel natuurlijke manier te bedienen, alle te gebruiken knopjes, bel en versnelling zitten op de juiste plek. De actieradius van de 300 accu heb ik voor woon/werkverkeer (20 km heen en 20 terug) maar ook op lange fietstochten tussen de 50 en 120 km goed kunnen testen. Bij de 50 km tochten vaak in de tour of sportstand en de langere tochten in eco en dat ging heel soepel.
Het is een fiets die je een veilig gevoel geeft omdat hij precies doet wat je wilt met een heel natuurlijke trapondersteuning bij tegenwind of heuvels. De fiets blijft onder alle weersomstandigheden en snelle afdalingen een comfortabel maar ook veilig gevoel geven.
De oplaadsnelheid van de accu is best snel vooral als je even onderweg wat stroom wil opladen bij het drinken van een kop koffie. De accu is ook op een eenvoudige manier te verwijderen. Enige puntje van kritiek is dat de accu wat dieper weggewerkt had kunnen worden in het frame. Maar dit is een optisch dingetje waar je wel aan went door het gebruiksgemak. Het zadel en de versnelling moeten wel ingereden worden maar is dit eenmaal het geval dan zit de fiets lekker en de versnelling doet zijn werk dan uitstekend.

Pluspunten

• solide fiets mooi afgewerkt
  • stille en sterke motor
  • heel goede verlichting

A.Wilpshaar 27-09-2020

goede koop Sparta d-Rule M8TB

Geschreven voor: Sparta d-Rule M8TB Smart zwart / heren / 57

Heerlijke fiets, krachtige motor in alle versnellingen. Fiets is vrij licht wat ideaal is achter op de auto.
Uitgevoerd met schijfremmen, dus geen gepiep als je remt. Accu op het midden van het frame wat een uitstekende balans is. Al met al een zeer goede fiets, zeker een aanrader!!

Pluspunten

• accu op de juiste plaats
  • krachtige motor