Sparta M11Ti Smart Ltd incl. 500wh zwart / heren / 53 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Sparta M11Ti Smart Ltd incl. 500wh zwart / heren / 53 op Kieskeurig.nl.

Peter 11-01-2020

Eerste halfjaar met heel veel problemen (tot nu toe)

Geschreven voor: Sparta M11Ti Smart Ltd incl. 500wh zwart / heren / 61

In april kwam ik deze fiets tegen en viel als een baksteen voor het ontwerp en kleuren. Meteen besteld na een proefrit in Ede. Ik kreeg de fiets eind juni. Eigenlijk meteen de eerste klachten. Ik had veel storingen met het display. Hierdoor deed de ondersteuning het niet, geen verlichting. Oorzaak was: regen! Altijd na of tijdens regenbuien kreeg ik deze storingen. Mijn fietshandelaar heeft dit goed verholpen, er is uiteindelijk een nieuwe displayhouder op gekomen en toen waren de problemen nagenoeg over (nadat de fiets zeker 4 a 5 keer bij de fietsenmaker had gestaan). De periode erna leek het goed te gaan. Op wat opstartproblemen van de display na. Als ik het display erop klikte en de knop op ‘on’ had gezet, reageerde de fiets niet meteen. Ik moest dan de display er even af wippen en er meteen weer op, dan ging hij aan. Ook opvallend is dat er na regen, langdurig water uit de bak komt van de middenmotor.
Van de week weer een complete uitval. Alle LEDs van de accu knipperen en de fiets start niet meer op. Ook de fietsenmaker weet het tot nu toe niet. Fietsenmaker had ook geconstateerd dat er erg veel zand achter de kappen van de motor was gekomen (één klomp) en vroegen of ik ook aan het mountainbiken was geweest... niet dus! Servicecentrum in Apeldoorn reageert met de opmerking dat er maar een gaatje geboord moet worden in de kappen om het water af te voeren.
Mijn geduld raakt op....
Ik heb geen fiets van 2700 euro gekocht om met zoveel problemen te zitten. Fietsenmaker doet zijn best, ik kan dat nog niet zo van Sparta zeggen....

Pluspunten

• Fietst goed
  • Motorgeluid (voordeel: anderen horen je aankomen!)

Minpunten

• Zeer twijfelachtige kwaliteit
  • Slechte service van Sparta

Pjotr038 21-04-2020

Ik ben inmiddels weer een 3 maanden verder en ben HE-LE-MAAL klaar met deze fiets. Eind juni 2019 heb ik de fiets gekocht. Totaal heeft de fiets nu al anderhalve maand bij de fietsenmaker gestaan! Ik ben hem nu al meer dan 3 weken kwijt omdat de fietsenmaker het ook niet meer weet.... Service van Sparta is dramatisch. Mailcontact met de servicedesk loopt zonder enige vorm van empatisch vermogen. Het woord 'sorry' of 'vervelend' kennen ze niet.
Ik ga de koop ontbinden omdat ik geen vertrouwen meer heb in een goede afloop....

Hallo Pjotr038
Is er al iets meer bekend wat er met de fiets aan de hand is ?
Ik heb namelijk dezelfde fiets en nu helaas ook dezelfde storing met de knipperende ledjes op de accu.
Ook regelmatig storing e053 gehad ook een communicatie probleem .

Hallo Pjotr038
Is er al iets meer bekend wat er met de fiets aan de hand is ?
Ook regelmatig storing e053 gehad ook een communicatie probleem .

Pjotr038 03-06-2020

Bij mij was toen de controller kapot. Veroorzaakt ook nadat er zand, water en modder achter de kappen van de motor komt (ontwerpfout). De controller zit hier ook.

vince 03-06-2020

Nu wel weer tevreden met de fiets ?
Of heb je nog nieuwe storingen
En hebben ze nog iets structureels aan de kap gedaan ?
Zodat er niks meer achter kan komen ?
Een gat erin maken lost niet het probleem op

Pjotr038 03-06-2020

Tsja, tevreden? Ik heb nu weer een maandje en vetrouw de fiets niet (meer). Afspraak met Sparta is dat als ik binnen 3 maanden weer een elektronische storing heb, ze de fiets terugnemen en geld teruggeven. Aan de kap hebben ze, zover ik kan zien, niets gedaan.

Gerard Bongers 20-06-2020

heerlijke all round fiets

Geschreven voor: Sparta M11Ti Smart Ltd incl. 500wh zwart / heren / 61

Heb de fiets in februari 2020 gekocht en tot op heden zo'n 3300 km gebruikt. Ga dagelijks met de fiets op pad en geniet van iedere rit, de motor is sterk, de fiets robuust en dankzij de vele versnellingen kan ik altijd de juiste vinden als ik tegen de wind in moet trappen.

Pluspunten

• sterke motor
  • sterk frame
  • stoere uitstraling
  • rijgedrag door dikkere banden

Minpunten

• prijs

Roger 06-04-2021

niet ontworpen voor gebruik buiten

Geschreven voor: Sparta M11Ti Smart Ltd incl. 500wh zwart / heren / 53

Mooie en stevige fiets die niet geschikt is om te gebruiken in de regen. De motorkap loopt vol met water, zout, zand bij het fietsen op een natte ondergrond, na ongeveer een jaar ontstaat roest en wordt het elektrische systeem aangetast. Sparta geeft als oplossing gaten boren om het water af te voeren.
Fiets 1,5 jaar in het bezit en ruim 4000 km gereden, ruim 2 maanden heeft deze inmiddels bij fietsenmaker gestaan om storingen/problemen met electra op te lossen a.g.v. water....

Pluspunten

• design
  • stevigheid, robuust

Minpunten

• niet geschikt voor buiten
  • ontwerp/kwaliteit elektrisch systeem