Sparta M8b grey / heren / 57 - Reviews

Soort fiets
stadsfiets
Type/soort
Elektrische fietsen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Sparta M8b grey / heren / 57 op Kieskeurig.nl.

7,9

Morpheus 06-11-2019

Let op voor framebreuk bij Sparta

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

WEES GEWAARSCHUWD !! Sparta kent een zogenaamde 10 jaar frame garantie. In de praktijk hebben ze na 5 !!! jaar al geen vervangend frame en laten ze de klant vallen als een baksteen. Frame heeft na 5 jaar en 2000 km zeer gevaarlijke breuk in hoofdbuis. Fiets is altijd netjes onderhouden en heeft altijd binnen gestaan. Elektrische fiets heeft nieuw 2000 euro gekost. Sparta biedt nu na 5 jaar 409 euro !! Dit is klanten ONTbinding. Dus als je denkt een kwaliteitsfiets te kopen van Sparta kom je goed bedrogen uit. En als je denkt service te ontvangen omdat de kwaliteit door hun eigen tekortkoming niet voldoet kan je SERVICE wel VERGETEN. Daarbij is zo'n framebreuk levensgevaarlijk. Als dat frame op volle snelheid breekt in het verkeer knal je letterlijk met je lichaam naar voren en mag je hopen dat je het er levend vanaf brengt!! Ik raad iedereen aan om het frame goed te controleren want wij hadden dit ook niet verwacht en al zeker niet zo'n waardeloze service. Ik post een paar foto's van de breuk mee.

Minpunten

• gevaarlijke framebreuk in hoofdbuis na 5 jaar
  • na 5 jaar al geen vervangend frame meer
  • nep 10 jaar frame garantie
  • slechts 409 euro terug na 5 jaar bij 2000 aanschaf

W. Stoof 04-03-2020

Vreemd, deze model fiets is sinds 2019 op de markt, en u schrijft dat uw fiets na 5 jaar een gebrek heeft... Hoe kan u dan een review over deze fiets geven?

alinabas 06-07-2019

Sportieve stille E-bike

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Ik heb deze fiets in een erg mooie blauwe kleur mogen testen. Deze e-bike is een erg stille fiets, je hoort geen motor "brommen". De fiets is door de middenmotor niet zwaar en de accu heeft voldoende vermogen om een hele dag op pad te gaan zonder dat je bang hoeft te zijn dat je accu halverwege leeg is. Mocht je accu toch leeg zijn dan fietst hij totaal niet zwaar en ook dan fiets je zonder probleem naar huis. De verlichting wordt geregeld via het afneembare display wat midden op je stuur zit. De verlichting is altijd aan en geeft in het donker goed helder licht. Leuk detail is het verlichte logo in de voorvork. De fiets heeft 8 versnellingen die makkelijk te bedienen is in de rechter handgreep van het stuur. De linker handgreep van je stuur gebruik je voor de 4 ondersteunings-standen. Je kan dmv een knopje wisselen tussen de standen eco, tour, sport en turbo. Ook zit er op het stuur en op het display zelf een info knop waarmee je op het display o.a. de tijd, de dagstand, de totaal gereden kilometers, gemiddelde snelheid en de hoeveelheid aan kilometers die je nog kan rijden. Ook je actuele snelheid in duidelijk zichtbaar op je display. En via een reset knop kan je je dagstand weer op nul zetten zodat je per dag kunt bijhouden hoeveel je rijdt. In de eco stand kan je met gemak meer dan 100 km rijden.
Het stuur en zadel heeft goede veringen waardoor het fietsen zelfs op een hobbelige weg bijna aangenaam wordt. Het stuur is ook te verstellen in een stand die voor jou prettig is en het zadel is eenvoudig in hoogte verstelbaar.
Deze fiets is naar mijn mening goed te gebruiken voor toertochten maar ook voor woon-werk verkeer.
Het enige minpuntje aan de fiets vind ik de bel, deze zit aan de linkerkant na het bedieningspaneel voor de ondersteunings-standen. Hierdoor zit hij net te ver bij je handen verwijderd om hem goed te kunnen gebruiken.

Pluspunten

• Mooi design en kleur
  • Stille fiets
  • actieradius
  • Niet zwaar
  • Duidelijk leesbaar display

Minpunten

• De bel is niet goed te gebruiken

Franky Broekhuis 05-07-2019

Mooi design en goede rijeigenschappen.

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / heren / 53

De Sparta M8B is een fiets met zeer positieve rijeigenschappen.
Tijdens de eerste kennismaking bij de Fietser in Ede was al duidelijk dat het een fiets is die uitnodigt om te gaan fietsen.

De Sparta M8B heb ik voornamelijk gebruikt voor woon-werk verkeer echter ben ik ook een keer van Deventer naar Zwolle gefietst. Het was gewoon een feestje om deze rit te rijden. met een uurtje was ik al in Zwolle.
Ondanks dat ik boven de 25 km/h reed, was er toch ondersteuning vanuit de accu aanwezig.

Deze fiets is geschikt voor zowel woon-werk verkeer als een langere rit. Genoeg kracht vanuit de accu.

De muisstille middenmotor is echt een goede basis voor veel fietsplezier.

Met deze fiets wordt je altijd gezien vanwege de vele verlichting die de fiets aan boord heeft.
Alleen kan de verlichting niet uitgeschakeld worden. Altijd aan is wel veiliger!

De Sparta M8B is een echte aanrader voor mensen die graag willen fietsen jong en oud.
Wanneer je veel wil gaan fietsen is het aan te raden met de zwaardere accu te rijden.

Voor de juiste keuze is het raadzaam om een afspraak te maken met de Fietser te EDE.

Pluspunten

• Prima rijeigenschappen
  • Stuurt strak en soepel
  • Muisstille middenmotor
  • Perfecte remmen ( hydraulische)
  • Verlichting ,groot bereik ( via accu)

Minpunten

• Verlichting is niet uit te schakelen
  • Goedkope bel midden op stuur
  • Lasnaden achterbrug

Magda Gerlach 24-07-2019

Sportieve fijne stads/tourfiets

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Deze fijne, zeer stille elektrische fiets mogen testen in verschillende omstandigheden ( vlak, heuvelachtig en bebost gebied)
De Sparta M8B staat voor Middenmotor, 8 versnellingen en Bosch middenmotor
De testfiets heeft een frame van 53 cm, prima voor mijn lengte van 1.70 m, de accu is een Bosch powerpack 500 en een afneembare boordcomputer.
Er zitten 4 ondersteuningen op te weten: Eco, Tour, Sport en Turbo. Deze worden bediend met een plus en min teken aan de linkerkant van het stuur.
Aan de rechterkant van het stuur zit de soepele versnelling ( 8 standen) te realiseren door middel van een draaisysteem.
De remmen zijn hydraulisch en het is daarom raadzaam om geleidelijk af te remmen.
De verlichting is LED, zeer fel en kan uit en aan worden gezet via de boordcomputer.
Het Sparta logo aan de voorkant van de fiets blijft continue branden, wat de fiets net dat beetje extra cachet geeft.
het zadel Sparta 3 -zone comfort Plus zit superlekker en heb totaal geen last gehad van mijn stuitje en zadelpijn, heerlijk!
ook zet je de fiets soepel op slot door het AXA slot
Wat mij opviel is dat de fiets nagenoeg geen lasnaden heeft, wat de fiets een heel strak uiterlijk geeft.
de geteste fiets heeft een kobaltblauw frame met grijs voor de middenmotor en kobaltblauwe snelbinders.

Door de middenmotor is deze fiets zeer stabiel en superlicht in het sturen wat in mijn geval erg fijn is gezien mijn hand-en polsklachten. ook " trapt" de fiets erg licht en voordat je het weet rij je in standje " Sport" in versnelling 6 of 7 met gemak 25 km per uur. De Turbo stand heb ik nauwelijks gebruikt, maar ik kan me voorstellen als je een wat langere tocht maakt met rechte paden dat dit dan heerlijk zoeven is.
Het stuur en de handvaten zijn simpel " op maat" te maken net zoals het zadel met verende zadelpen. ( 1 hendel bediening, kind doet de was)
In het donker val je goed op door de reflecterende cirkels in de wielen

In de afgelopen weken heb ik aardig wat kilometers gemaakt over de mooie Veluwe, eerst wat bibberig en onzeker over smalle paadjes, heuveltje op en af, door bossen , heides en zandverstuivingen, maar de fiets luistert zo nauw en schakelt zo fijn op dat deze voor mij eerdere obstakels nu met gemak genomen kunnen worden ( in vergelijk met een motor in het voorwiel)
Ik kan deze fiets dan ook van harte aanbevelen ook voor mensen met gewrichtsklachten ( handen ,pols en knieën) zoals in mijn geval.
Het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken aan deze fiets is de afstand van de bel.. daar kom ik net niet bij zonder mijn hand van het stuur af te halen.

Pluspunten

• lichte fiets
  • schakelt en stuurt fijn
  • accu
  • strakke vormgeving
  • mooi weggewerkte kabels

Smit 07-07-2019

Fijne en lichte elektrische fiets

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

De Sparta M8B is een fijne en mooie elektrische fiets. Hij zorgt ervoor dat ik overal snel en zonder moeite naartoe fiets. De fiets gebruikt voor woon en werkverkeer, maar ook tochtjes naar het strand. De accu gaat lang mee waardoor ik deze niet vaak hoef op te laden. Dit zal anders zijn wanneer je iedere dag grote fietstochten hebt gepland. Wanneer je de accu aanzet, gaat ook automatisch het licht aan en kan je ook niet uit doen. Dat is jammer, maar dan weet je wel meteen of je licht het doet! Deze fiets is geschikt voor dagtripjes, maar ook voor korte afstanden. Ideaal is dat deze fiets een vrijloop heeft, waardoor de fiets niet zwaar fietst zonder accu.

Pluspunten

• Fiets ook licht zonder accu
  • Lange accuduur

Minpunten

• Licht staat continu bij aanzetten accu

twaalfballen1986 07-02-2020

Gaming - game on

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / heren / 53

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Ron 01-11-2019

Geweldige fiets

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 61

Goede normale fiets, ziet er strak uit.
Ondersteuning perfect, fiets ook goed zonder ondersteuning, in de hoogste stand, turbo schiet je vooruit
Vorige sparta 10 jaar met dezelfde accu gedaan

Theo 07-07-2019

Fijne fiets voor in de stad en voor tourtocht.

Geschreven voor: Sparta M8b grey / lage instap / 61 / 2019

Sinds twee weken de Sparta m8b mogen uitproberen, en deze bevalt prima.
Je blijft het authentieke fietsgevoel houden maar met een extra “zetje” in de rug.
Het is een mooie fiets om te zien, fietst zoals je van een topklasse product mag verwachten. Accu gaat lang mee en laadt na gebruik snel op. Wij fietsen veel in het bos waar de geveerde zadelpen en vering in de voorvork goed hun werk doen. De fiets voelt stevig aan en stuurt makkelijk omdat de middenmotor van bosch laag in het frame en in het midden is geplaatst. Binnen No-time rijdt je 25 km per uur, dankzij de 8 versnellingen. Een aanrader.

Pluspunten

• Authentiek fietsgevoel
  • Voelt stevig aan.
  • Mooi model

Minpunten

• Hard zadel.