Sparta M8b be-onebleu/black matte / heren / 53 - Reviews

Soort fiets
stadsfiets
Type/soort
Elektrische fietsen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Sparta M8b be-onebleu/black matte / heren / 53 op Kieskeurig.nl.

Morpheus 06-11-2019

Let op voor framebreuk bij Sparta

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

WEES GEWAARSCHUWD !! Sparta kent een zogenaamde 10 jaar frame garantie. In de praktijk hebben ze na 5 !!! jaar al geen vervangend frame en laten ze de klant vallen als een baksteen. Frame heeft na 5 jaar en 2000 km zeer gevaarlijke breuk in hoofdbuis. Fiets is altijd netjes onderhouden en heeft altijd binnen gestaan. Elektrische fiets heeft nieuw 2000 euro gekost. Sparta biedt nu na 5 jaar 409 euro !! Dit is klanten ONTbinding. Dus als je denkt een kwaliteitsfiets te kopen van Sparta kom je goed bedrogen uit. En als je denkt service te ontvangen omdat de kwaliteit door hun eigen tekortkoming niet voldoet kan je SERVICE wel VERGETEN. Daarbij is zo'n framebreuk levensgevaarlijk. Als dat frame op volle snelheid breekt in het verkeer knal je letterlijk met je lichaam naar voren en mag je hopen dat je het er levend vanaf brengt!! Ik raad iedereen aan om het frame goed te controleren want wij hadden dit ook niet verwacht en al zeker niet zo'n waardeloze service. Ik post een paar foto's van de breuk mee.

Minpunten

• gevaarlijke framebreuk in hoofdbuis na 5 jaar
  • na 5 jaar al geen vervangend frame meer
  • nep 10 jaar frame garantie
  • slechts 409 euro terug na 5 jaar bij 2000 aanschaf

W. Stoof 04-03-2020

Vreemd, deze model fiets is sinds 2019 op de markt, en u schrijft dat uw fiets na 5 jaar een gebrek heeft... Hoe kan u dan een review over deze fiets geven?

alinabas 06-07-2019

Sportieve stille E-bike

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Ik heb deze fiets in een erg mooie blauwe kleur mogen testen. Deze e-bike is een erg stille fiets, je hoort geen motor "brommen". De fiets is door de middenmotor niet zwaar en de accu heeft voldoende vermogen om een hele dag op pad te gaan zonder dat je bang hoeft te zijn dat je accu halverwege leeg is. Mocht je accu toch leeg zijn dan fietst hij totaal niet zwaar en ook dan fiets je zonder probleem naar huis. De verlichting wordt geregeld via het afneembare display wat midden op je stuur zit. De verlichting is altijd aan en geeft in het donker goed helder licht. Leuk detail is het verlichte logo in de voorvork. De fiets heeft 8 versnellingen die makkelijk te bedienen is in de rechter handgreep van het stuur. De linker handgreep van je stuur gebruik je voor de 4 ondersteunings-standen. Je kan dmv een knopje wisselen tussen de standen eco, tour, sport en turbo. Ook zit er op het stuur en op het display zelf een info knop waarmee je op het display o.a. de tijd, de dagstand, de totaal gereden kilometers, gemiddelde snelheid en de hoeveelheid aan kilometers die je nog kan rijden. Ook je actuele snelheid in duidelijk zichtbaar op je display. En via een reset knop kan je je dagstand weer op nul zetten zodat je per dag kunt bijhouden hoeveel je rijdt. In de eco stand kan je met gemak meer dan 100 km rijden.
Het stuur en zadel heeft goede veringen waardoor het fietsen zelfs op een hobbelige weg bijna aangenaam wordt. Het stuur is ook te verstellen in een stand die voor jou prettig is en het zadel is eenvoudig in hoogte verstelbaar.
Deze fiets is naar mijn mening goed te gebruiken voor toertochten maar ook voor woon-werk verkeer.
Het enige minpuntje aan de fiets vind ik de bel, deze zit aan de linkerkant na het bedieningspaneel voor de ondersteunings-standen. Hierdoor zit hij net te ver bij je handen verwijderd om hem goed te kunnen gebruiken.

Pluspunten

• Mooi design en kleur
  • Stille fiets
  • actieradius
  • Niet zwaar
  • Duidelijk leesbaar display

Minpunten

• De bel is niet goed te gebruiken

Franky Broekhuis 05-07-2019

Mooi design en goede rijeigenschappen.

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / heren / 53

De Sparta M8B is een fiets met zeer positieve rijeigenschappen.
Tijdens de eerste kennismaking bij de Fietser in Ede was al duidelijk dat het een fiets is die uitnodigt om te gaan fietsen.

De Sparta M8B heb ik voornamelijk gebruikt voor woon-werk verkeer echter ben ik ook een keer van Deventer naar Zwolle gefietst. Het was gewoon een feestje om deze rit te rijden. met een uurtje was ik al in Zwolle.
Ondanks dat ik boven de 25 km/h reed, was er toch ondersteuning vanuit de accu aanwezig.

Deze fiets is geschikt voor zowel woon-werk verkeer als een langere rit. Genoeg kracht vanuit de accu.

De muisstille middenmotor is echt een goede basis voor veel fietsplezier.

Met deze fiets wordt je altijd gezien vanwege de vele verlichting die de fiets aan boord heeft.
Alleen kan de verlichting niet uitgeschakeld worden. Altijd aan is wel veiliger!

De Sparta M8B is een echte aanrader voor mensen die graag willen fietsen jong en oud.
Wanneer je veel wil gaan fietsen is het aan te raden met de zwaardere accu te rijden.

Voor de juiste keuze is het raadzaam om een afspraak te maken met de Fietser te EDE.

Pluspunten

• Prima rijeigenschappen
  • Stuurt strak en soepel
  • Muisstille middenmotor
  • Perfecte remmen ( hydraulische)
  • Verlichting ,groot bereik ( via accu)

Minpunten

• Verlichting is niet uit te schakelen
  • Goedkope bel midden op stuur
  • Lasnaden achterbrug

Magda Gerlach 24-07-2019

Sportieve fijne stads/tourfiets

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Deze fijne, zeer stille elektrische fiets mogen testen in verschillende omstandigheden ( vlak, heuvelachtig en bebost gebied)
De Sparta M8B staat voor Middenmotor, 8 versnellingen en Bosch middenmotor
De testfiets heeft een frame van 53 cm, prima voor mijn lengte van 1.70 m, de accu is een Bosch powerpack 500 en een afneembare boordcomputer.
Er zitten 4 ondersteuningen op te weten: Eco, Tour, Sport en Turbo. Deze worden bediend met een plus en min teken aan de linkerkant van het stuur.
Aan de rechterkant van het stuur zit de soepele versnelling ( 8 standen) te realiseren door middel van een draaisysteem.
De remmen zijn hydraulisch en het is daarom raadzaam om geleidelijk af te remmen.
De verlichting is LED, zeer fel en kan uit en aan worden gezet via de boordcomputer.
Het Sparta logo aan de voorkant van de fiets blijft continue branden, wat de fiets net dat beetje extra cachet geeft.
het zadel Sparta 3 -zone comfort Plus zit superlekker en heb totaal geen last gehad van mijn stuitje en zadelpijn, heerlijk!
ook zet je de fiets soepel op slot door het AXA slot
Wat mij opviel is dat de fiets nagenoeg geen lasnaden heeft, wat de fiets een heel strak uiterlijk geeft.
de geteste fiets heeft een kobaltblauw frame met grijs voor de middenmotor en kobaltblauwe snelbinders.

Door de middenmotor is deze fiets zeer stabiel en superlicht in het sturen wat in mijn geval erg fijn is gezien mijn hand-en polsklachten. ook " trapt" de fiets erg licht en voordat je het weet rij je in standje " Sport" in versnelling 6 of 7 met gemak 25 km per uur. De Turbo stand heb ik nauwelijks gebruikt, maar ik kan me voorstellen als je een wat langere tocht maakt met rechte paden dat dit dan heerlijk zoeven is.
Het stuur en de handvaten zijn simpel " op maat" te maken net zoals het zadel met verende zadelpen. ( 1 hendel bediening, kind doet de was)
In het donker val je goed op door de reflecterende cirkels in de wielen

In de afgelopen weken heb ik aardig wat kilometers gemaakt over de mooie Veluwe, eerst wat bibberig en onzeker over smalle paadjes, heuveltje op en af, door bossen , heides en zandverstuivingen, maar de fiets luistert zo nauw en schakelt zo fijn op dat deze voor mij eerdere obstakels nu met gemak genomen kunnen worden ( in vergelijk met een motor in het voorwiel)
Ik kan deze fiets dan ook van harte aanbevelen ook voor mensen met gewrichtsklachten ( handen ,pols en knieën) zoals in mijn geval.
Het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken aan deze fiets is de afstand van de bel.. daar kom ik net niet bij zonder mijn hand van het stuur af te halen.

Pluspunten

• lichte fiets
  • schakelt en stuurt fijn
  • accu
  • strakke vormgeving
  • mooi weggewerkte kabels

Smit 07-07-2019

Fijne en lichte elektrische fiets

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

De Sparta M8B is een fijne en mooie elektrische fiets. Hij zorgt ervoor dat ik overal snel en zonder moeite naartoe fiets. De fiets gebruikt voor woon en werkverkeer, maar ook tochtjes naar het strand. De accu gaat lang mee waardoor ik deze niet vaak hoef op te laden. Dit zal anders zijn wanneer je iedere dag grote fietstochten hebt gepland. Wanneer je de accu aanzet, gaat ook automatisch het licht aan en kan je ook niet uit doen. Dat is jammer, maar dan weet je wel meteen of je licht het doet! Deze fiets is geschikt voor dagtripjes, maar ook voor korte afstanden. Ideaal is dat deze fiets een vrijloop heeft, waardoor de fiets niet zwaar fietst zonder accu.

Pluspunten

• Fiets ook licht zonder accu
  • Lange accuduur

Minpunten

• Licht staat continu bij aanzetten accu

Jaap & Ellen 15-08-2020

Mooie fiets, zit en rijdt goed.

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 53

Mijn vrouw en ik hebben sinds 10 maanden beiden deze E-bike, voor het dagelijkse stadswerk (o.a. woon-werkverkeer), maar de bikes zijn intussen ook meegegaan op vakanties. Hierbij maken we ook flinke fietsritten (50 tot 75 km) over uiteenlopend terrein (op verschillende ondergronden in zowel vlak als geaccidenteerd terrein) en dat blijkt eveneens uitstekend te gaan. Het is voor ons allebei onze eerste E-bike, dus hebben geen vergelijkingsmateriaal. Wel reden we proef op meerder fietsen. Onafhankelijk van elkaar kozen we dezelfde fiets. Voor ons is dit dus een toppertje toch wel. Ik zou willen zeggen, op z'n Rotterdams, S P Á R T Á

Pluspunten

• Geschikt voor het korte én lange werk
  • Zit gewoon lekker

Minpunten

• Soms pakt display even niet

Roelf bakker 16-07-2020

Met gemak fietsen

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Na diverse e-bikes te hebben getest heb ik gekozen voor de Sparta M8b. Als accu ben ik voor een 500 wh gegaan. De motor heeft al standaard wat meer vermogen. Deze combinatie is ideaal. Op stand 'tour' kan ik zo'n 125 km fietsen. De afwerking is heel mooi. Geen lasnaden en de kabels zijn allemaal mooi weggewerkt. De lage instap is ideaal om te starten. Het loskoppelen van de accu gaat heel gemakkelijk, evenals het opladen.

Pluspunten

• prima bereik
  • mooi afgewerkt
  • goede combinatie motor en accu

AWC Schipper 22-09-2020

Sparta(ans)

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Uitstekende zit, heel goede trapondersteuning. Niet alleen stadsfiets, ook buiten de stand heerlijke fiets. Eerlijk aan te bevelen.

Pluspunten

• Goede zit
  • Prettige ondersteuning

A. Kosten 19-09-2020

Sparta M8b blauw

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Ik heb deze fiets dit voorjaar gekocht. Ik heb gekozen voor dit model vanwege zijn uitstekende Bosch middenmoter en zijn heerlijke rij-eigenschappen. Ook in de laagste stand ondersteuning trapt de fiets heerlijk licht en zelfs met de ondersteuning uit kan je goed fietsen, dus geen probleem als je je accu leeg hebt gereden.
De fiets is afgewerkt met eerste klas onderdelen zoals de Magura remmen. De kwaliteit van de fiets rechtvaardigde de wat hogere aanschafprijs. Wat mij betreft een goede keus.

Pluspunten

• Fijne rij-eigenschappen
  • Uitstekende Bosch middenmotor
  • Uitstekende remmen
  • Flinke actieradius
  • Trapt licht ook in lage ondersteuning

Minpunten

• Accu vergrendeling wat lastig

Jacinthe 10-08-2020

Goede accuduur.

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Ik had eerst een e bike met voorwielmotor. Wilde nu een moet middenmotor. Heel fijne houding. Lange accuduur en gemakkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Accuduur
  • Helder groot scherm

John 05-08-2020

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Heb al 10 jaar ebike van sparta. Nooit problemen. Nu Sparta m8. Geweldige fiets. Prima ondersteuning met middenmotor. Voor mij niets anders dan Sparta.

May 30-07-2020

Voldoet aan al mijn verwachtingen.

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Deze E-Bike doet wat hij moet doen, heeft een prima accu waar je ver mee kunt fietsen.
Genoeg versnellingen en standen. Zit lekker door zijn fijn zadel. Goed afleesbaar display. Makkelijk te bedienen. En tot slot, door zijn blauwe kleur ziet hij er ook nog hartstikke mooi uit.

Gea vd W. 25-06-2020

Op deze fiets wil je iedere dag gaan touren??

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Stille fiets(motor), voor mij een fijne houding. Probleemloos de hele dag fietsen met de accu. Ook zonder ondersteuning kun je prima fietsen, niet te zwaar. Doordat de verlichting altijd aan staat ben je altijd goed zichtbaar. Fijn zadel.
Ik ben iedere dag weer super blij met mijn mooie Sparta!

Pluspunten

• Stille motor
  • Verlichting
  • Ook zonder ondersteuning fijne fiets
  • Lage instap

Richard Schouten - de Jong 20-06-2020

Bijzonder fijne en betrouwbare fiets

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 48

Dit is mijn derde elektrische fiets, maar de eerste met middenmotor. En ik moet zeggen, dat is tot nu het beste wat ik qua ondersteuning gehad heb. De hele fiets is wat betreft afwerking van heel hoog niveau en met de actieradius is het dik in orde. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de grootste accu genomen heb. Het display is fijn en overzichtelijk, de bediening van de hele fiets heel intuïtief. En met de verlichting op deze jongen val je echt wel op. En dat brengt me naar het enige minpunt. Het is geen automatische verlichting en voor een fiets in deze prijsklasse is dat erg jammer.
Mijn eindoordeel, een fiets voor iedereen. Jong, oud, voor plezier en/of woon-werk verkeer.

Pluspunten

• Actieradius
  • Uiterlijk
  • Bediening
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Geen automatische verlichting

Ron 01-11-2019

Geweldige fiets

Geschreven voor: Sparta M8b be-onebleu/black matte / lage instap / 61

Goede normale fiets, ziet er strak uit.
Ondersteuning perfect, fiets ook goed zonder ondersteuning, in de hoogste stand, turbo schiet je vooruit
Vorige sparta 10 jaar met dezelfde accu gedaan