Kobo Clara HD zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Clara HD zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

Steffe Bak 24-06-2023

Een e-reader met veel kuren

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

In 2014 kocht ik een Kobo Aura en in 2022 een Kobo Clara. De Aura heeft 8 jaar lang voortreffelijk en zonder 1 vastloper gefunctioneerd. Tot de accu het liet afweten en ik de Aura verving voor een Clara. De Clara is mij echt tegengevallen. Er zijn 2 euvels: (1) zonder verklaarbare reden loopt de accu leeg, ’s avonds heb je nog 75% en de volgende ochtend is in slaapstand de accu onverklaarbaar leeggelopen. (2) Zeker 2 maal per week loopt de Clara vast. Dat is op te lossen door 30 seconden de knop aan de onderzijde in te drukken. Het apparaat start dan weer op maar is dan meteen ook vergeten tot welke bladzijde je gevorderd was, zoeken, zoeken, zoeken tot je weer op de juiste bladzijde komt. Mijn vrouw leest nog altijd zonder enig probleem vrolijk op haar oude Aura. Conclusie: de Clara is geen aanrader

Pluspunten

• helder en scherp beeld
  • licht en handzaam

Minpunten

• batterij loopt onverklaarbaar leeg
  • heeft vaak een vastloper