Kobo Aura H2O, ComfortLight PRO, Waterbestendig zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Aura H2O, ComfortLight PRO, Waterbestendig zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Arlette 20-12-2019

goed om te lezen maar scherm raakt bevroren zoals men dit noemt. Soms heb je een wit scherm omdat de contrast knop op een of andere manier aangeraakt is. Je ziet niets meer op je scherm en kan met heel veel moeite in het donker je contractknop terug vinden om meer licht terug in je e reader te brengen zodat je opnieuw kan lezen. Helaas is mijn scherm nu wit en krijg ik geen reactie meer.

Pluspunten

• leeskwaliteit

Minpunten

• bediening
  • helpdesk
  • levensduur

angel 11-09-2019

Accu loopt snel leeg

Ik kocht een Kobo vanwege de goede reviews zoals op deze site. Op zich een fijn apparaat, het enige nadeel is dat na een jaar de accu binnen een week van 100% naar 0 % terugliep, terwijl ik de sleepcover gebruikte. Ik heb hem teruggestuurd naar de webwinkel en kreeg te horen dat ze hem niet konden repareren. Ik zou mijn geld terugkrijgen, ik twijfel heel erg of ik nog überhaupt nog een Kobo zou kopen. Deze klacht heb ik al vaker gehoord van andere Kobo eigenaren

Pluspunten

• instellingsmogelijkheden
  • backlight

Minpunten

• accu

Alja 05-08-2019

Mooi ontwerp

Nog niet zo lang deze e-reader in huis, maar ben nu al enthousiast. Makkelijk in gebruik, ligt goed in de hand. Scherm past zich aan qua licht (overdag/avond-nacht).

Pluspunten

• Snel in gebruik
  • Leest prettig

J. Joosten 18-07-2019

Scherp beeld, handig in gebruik en mooie verlichting

Zocht nieuwe e-reader, een met groter beeld, aan te passen verlichting, heldere tekst en voldoende geheugen

Pluspunten

• Helder beeld
  • Mooie verlichting
  • Voldoende geheugen
  • Fijne grootte

Gerdien 08-07-2019

prachtig verlicht leesscherm

Gekocht vanwege goede beoordeling en reviews, nadat mijn super sony het na 10 jaar heeft begeven. 's Avonds en 's nachts lezen heel erg fijn door automatische lichtinstelling te gebruiken, maar de volgende dag terug gebracht, veel te trage reactie op bladeren en zoeken tot wel 15 seconden.

Pluspunten

• zeer helder scherm
  • waterdicht

Minpunten

• veel te traag

Jolanda 15-02-2019

Alle e-readers zijn inferieur

Eerste is net 3 jaar meegegaan en tweede binnen garantietermijn teruggestuurd met een hoop gedoe. Heb ook nog een Sony gehad en 1 maand na garantietermijn overleden. Volgens mij zijn deze producten erop geprogrammeerd om net na het garantietermijn vast te lopen of door te blijven bladeren en niemand onderzoekt dit of doet er iets aan. Een laptop van 300 euro gaat 5 jaar mee, maar een simpele e-reader (voor veel geld 150 euro) 2 jaar of uiterlijk 3 jaar?

Pluspunten

• eenvoudige bediening

Minpunten

• veel te korte levensduur
  • regelmatig resetten
  • Afhaal en leverproblemen met Kobo.

Houtbroye 25-12-2018

Waardeloos product

Na update zijn oude e-booken niet meer te laden. Tenzij gekocht via kobo.
Dus als je kobo hebt. VOORAL NIET UPDATEN

MGDK 02-01-2019

Ook ik kan ineens niet meer een ePub die ik via de verkenner heb overgezet naar de ereader lezen. Er komt dan alleen een blz met de titel van het boek in beeld en verder is er niets. Het lijkt of deze boeken niet meer worden geaccepteerd....erg frustrerend.
Komt dat echt door de update?
Heeft iemand nog een tip?

Sandra Klaassens 14-12-2018

Fijne ereader

Heerlijke ereader! Ik had hiervoor een Sony ereader (overigens ook een hele fijne), maar daar zat geen licht in. Dat vind ik heel prettig bij deze Kobo. Ik kan mensen dit product zeer zeker aanraden.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Makkelijk te bedienen
  • LIcht past zich aan

Heidi 22-04-2018

Ik moet iedere keer opnieuw mijn provider plus ww ingeven. Ik kom niet bij 'home' ik kan niets vinden omdat ik continue plat gebombardeerd wordt of ik boeken wil downloaden. Ik wil geen boeken kopen! Ik wil eerst normaal mijn dure apparaat fatsoenlijk instellen. De letters zijn zo klein, ik zie amper iets. € 179,- Waarom maakt Kobo het allemaal zo vreselijk ingewikkeld???? Mijn allereerste e reader was een Sony en die wordt helaas niet meer gemaakt! Dit is mijn tweede Kobo omdat er niets anders is! Mijn eerste Kobo was in no - time naar de maan. Nu dus mijn tweede Kobo. Wat een ingewikkeld gedoe. Ik kan er niets mee! Hoe moeilijk is het om mensen zelf te laten kiezen of ze wel of niet internet op hun e reader willen. Ik hoef geen internet om een boek te lezen. Dan had ik wel een tablet gekocht. En voor je dure geld zit er niet eens een stekker bij😠 Hoe raar is dat. Ik lees bovenstaand dat er ook een hoesje bij hoort? Ook niet! Zonde van mijn dure geld. Ik baal, baal heel erg. Zo klaar met dit merk😡😡😡

Pluspunten

• Die zijn er niet......

Minpunten

• Ingewikkeld - opdringerige - kan er niets mee!
  • Continue opnieuw instellen - menu onvindbaar -
  • Duur - geen stekker (ff serieus) kleine letters.
  • Ben er nu klaar mee met dit merk!
  • Z.s.m. naar mediamarkt mogen zij hem instellen 😡

Ahmad 24-12-2018

Wat een onzin zeg.

Ik heb geen Kobo, maar ik zit me te oriënteren om een e-reader te gaan kopen, maar dit soort reviews zijn zo nutteloos.

Negatief en berust enkel op frustraties omdat ze zelf niet snapt hoe ze het moet gebruiken.

"Dit is mijn tweede Kobo omdat er niets anders is!" dude really?

Graag deze review verwijderen.

Jeroen 05-07-2018

Beste Heidi, ik heb op geen enkele manier enig belang bij Kobo. Een review is naar mijn mening een samenstelling tussen subjectieve en objectieve ervaringen met een product. Hetgeen jij beschrijft is een pure frustratie weergave waar niemand iets aan heeft. Tevens klopt de info in je review niet. Er hoort geen hoesje bij die kan je erbij kopen. Dit soort reviews halen de score van een product in dit geval omlaag terwijl dat niet terecht lijkt afgaande op de overige reviews.
@Kieskeurig; deze review verwijderen is mijns inziens nuttiger dan hem te laten staan

T.M. 09-02-2018

Mooie blauw licht dimmer, prachtig apparaat

Mijn kobo glow was na anderhalf jaar stuk, werd niet meer door de pc gelezen en kon geen boeken meer overzetten, doordat de USB behuizing van de kobo niet goed meer was.
Dus wij naar de Mediamarkt, daar kreeg ik mijn geld terug. Hiervan heb ik deze kobo H2O pro comfort licht 2de editie gekocht.
Ik ben hier heel blij mee, De USB behuizing in de Kobo is meer solide en steviger dan de glow, ook het licht is prachtig, gaat automatisch en geleidelijk over van daglicht naar avondlicht zodat het blauwe licht weg gefilterd wordt ‘s avonds. De resolutie is ook hoger en daardoor is de text duidelijker....
De 8 GB intern geheugen zorgt voor langere accu duur en hogere snelheid.
Ook kan hij nu de dysplay verversen per hoofdstuk inplaats van om de 6 bladzijden.
Ik geniet hier elke dag van en wil even geen andere meer....

Pluspunten

• Kan blauwlicht weg filteren

Minpunten

• Kan ik niet vinden

Brigit 11-12-2017

Zeer prettig in gebruik

Deze E-reader is een zeer fijn apparaat. Batterij gaat erg lang mee. Lekker licht van gewicht. Lettergrootte is aanpasbaar. Automatisch veranderd het licht zodra de omgeving donkerder of lichter wordt. Boeken zijn makkelijk te downloaden. Het bijpassende hoesje is ook erg handig. Zodra je die dicht doet, gaat je boek automatisch in de slaapstand.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Makkelijk in gebruik
  • Licht van gewicht

Ingr 26-11-2017

Super e-reader

Werkt super goed en snel. Makkelijk in gebruik. Licht in de hand. Mooi product.
Alleen jammer dat sommige dingen niet in kleur zijn.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Licht in gebruik

Jacoline van der Plas 11-10-2017

E-reader KOBO AURA H2O

Een genot om zo te kunnen lezen! heerlijk rustig voor je ogen en ideaal licht om vast te houden, geweldig om pagina om te slaan. Zeer tevreden.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • duidelijk
  • waterproof
  • te gebruiken in het zonlicht
  • veel boeken op een relatief klein apparaat

Minpunten

• wordt iets zwaarder met een hoes erbij
  • oplader zit er niet bij (stekker)