Kobo Aura H2O zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Aura H2O zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Marie-José Reumkens 18-07-2017

Jammer

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Nauwelijks gebruikt na een iets meer dan een half jaar hield hij er mee op tijdens het lezen.
Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.
Opgestuurd naar bol.com bleek niet meer te repareren, geld terug gekregen

Ron 02-04-2017

Goed alternatief voor normaal boek

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Een boek is en blijft een mooie product, maar neemt veel ruimte in. Een alternatief is digitaal. Maar een tablet is de glanzig en geeft een probleem met daglicht of buiten lezen. De Kobo heeft een iets matte uitstraling waardoor het erg prettig leest.

Pluspunten

• ook buiten goed te gebruikern
  • kan tegen een beetje water, wat in NL wel een + is

berkie 16-03-2017

Zeer handzaam

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Ben zéér tevreden over de KOBO e reader.
Heb er 's nachts in het vliegtuig prima op kunnen lezen. Fijn in te stellen lettertype en helderheid.
Mijn man heeft er ook een gekocht en is ndet als ik bijzonder tevreden.
We hebben er meer dan 3100 boeken opstaan en hoeven nooit meer naar de bieb of op rommelmarkten boeken te zoeken.
Geweldig.

Ron 14-07-2017

3100 Boeken, dat is nogal wat. Mijn ervaring met andere e-readers is dat die ontzettend traag worden als er zoveel boeken opstaan. Wat is uw ervaring?

Yvonne 09-03-2017

Accuduur is zeeeeeeeeeer slecht

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Heb nu een half jaar een kobo H2O ereader, de verlichting is prima, echter de batterij is echt heel slecht. Binnen een week moet ik mijn ereader weer opladen dat is ongeveer een leesduur van 20 uur. Voorheen had ik een sony ereader deze batterij ging minimaal 70 uur mee.

Ch 26-12-2016

Uitstekende aankoop

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Goede e reader. formaat niet te groot en niet te klein. Snelheid oké. Je kan en mag de snelheid niet vergelijken met een tablet. Tablets zijn gewoon veel sneller. Helderheid scherm is zeer goed. Vergelijk je H2O met de Kobo aura one, dan is de laatste iets helderder qua scherm en iets beter qua verlichting, echter hier staat een ander prijskaartje tegen over. De H2O functioneert prima en is een absolute aanrader waar je geen spijt van zult krijgen, echter de prijs zo iets goedkoper mogen.

Pluspunten

• Waterdicht
  • Scherm
  • Uitbreidbaar geheugen
  • Gewicht
  • Verlichting

Minpunten

• Prijs

Evy 01-12-2016

Fijne besturing, mooi uiterlijk, lekker in de hand

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

De kobo aura h2o is een super e-reader een echte aanrader. Er kunnen kei veel boeken op en je ziet precies wat je gelezen hebt en ook hoe veel je nog moet. Een fijn menu en een fijne besturing.

Pluspunten

• Fijne besturing
  • Goed formaat
  • Alles is aan te passen

Berkie 24-11-2016

Duidelijk Leesbaar

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Mooie uitvoering. Eenvoudig te installeren met behulp van google pagina.
Handzaam en prettige letter en helderheid.
Een mooi product voor die prijs

BCC 201608-0815525 28-09-2016

Goed helder scherm

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Met plezier lees ik een boek op deze e-reader, ,kan de grote van de letter aanpassen, de helderheid van de achtergrond is aan te passen en je kunt buiten ook prima lezen, je kunt lang met de accu doen, dus veel boeken lezen.
Heb er ook een omslag bij gekocht aan te raden is met magneet sluiting ,waardoor je niet iedere keer de e-reader aan en uit hoeft te zetten.
Je zult geen spijt krijgen van deze aankoop.

Linda 26-08-2016

Geen goede keuze

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Door alle lovende reacties deze dure e-reader gekocht. Erg veel spijt van. Niet gemakkelijk in het gebruik. Je wordt gek van de reclame van Kobo zelf op deze e-reader (want je moet daar wel je e-books kopen). Op het homescherm allemaal overbodige informatie over hoeveel % van welke boeken je hebt gelezen. Zeer omslachtig om boeken gekocht via bol.com binnen te halen.

Pluspunten

• helder scherm

Minpunten

• onhandige bediening
  • reclame kobo
  • boeken bij kobo kopen

Egbert 09-08-2016

Goede vervanging van m'n Sony...

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Geen los lampje met aparte batterij maar een verlicht scherm. Snelle overdracht van Calibre naar m'n ereader, lange levensduur van de batterij - precies wat je van een ereader verwacht.

Betty 20-10-2017

Ik heb een Sony ereader meer word niet meer ondersteund om boeken van mijn oba te downloden ben nu op zoek naar een andere

Gerard 22-05-2016

Lezen met gemak

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Met een e reader is het lezen een stuk eenvoudiger, altijd de juiste lettergrootte, altijd het juiste licht en met de Aura H20 hoeft men ook niet bang te zijn buiten te lezen en in een regenbui terecht te komen.

biebs 01-05-2016

Nooit gedacht, maar beste koop

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Nooit had ik gedacht dat ik over zou gaan op een e reader. Een boek moet ik in mijn handen hebben en op een scherm kan je toch niet lezen?

Na een overwogen keuze, had alle boeken in de bibliotheek gelezen en e boeken zijn goedkoper dan gedrukte boeken toch besloten om eens te kijken naar een e reader. Ik lees veel, minimaal 45 minuten per dag.

Mn schoonzusje heeft ook een Kobo, dus na een blik op het scherm om te zien hoe het leest was ik al over. Na wat onderzoek kwam ik op deze e reader. Ik wilde een goede, betrouwbaar merk en de optie van een los geheugen er in.

Ik heb geen dag spijt gehad. De batterij gaat lang mee, de boeken lezen makkelijk weg, de bediening is wat langzaam in reactie, maar het is dan ook geen iPad.

Ik vind het handig dat je zelf het lettertype, grootte en marge kunt instellen. Ik lees er erg graag op, het enige wat niet meer kan is stiekem achterin kijken hoe het afloopt! :)

Ik heb er vandaag ook mee buiten gelezen in de volle zon en ook dat leest prima! Het verblind niet, het scherm blijft gewoon zoals het binnen ook is.

Ik ben dan ook zeer blij met deze aanschaf en het het jaren eerder moeten doen! Nu langzaam de bibliotheek aan het vullen digitaal en mn oude boeken omzetten naar e books.

reader 10-04-2016

hopeloos product

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

nou dit was mijn vierde kobo en al stuk voor dat ik hem in gebruik kan nemen, daar zakt je broek toch van af? Vier honderd euro up in smoke: nooit meer doen(zeg ik tegen mezelf en iedereen). Laat ze eerst maar eens een degelijk ding maken.

Pietje Puk 03-04-2016

gaat stuk en Kobo doet niets

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Wij hebben deze reader sinds november 2014. Een aantal maanden geleden bleeft het scherm hangen. Reset hielp niet en met een vastgelopen scherm kun je ook niet terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Reader zit nog in garantie, maar Kobo weigert de reader terug te nemen.
Ik neem nooit meer een product van Kobo.

Saskia 16-12-2016

volgens de consumentenregels in Europa mag je van de fabrikant een kostenloze vervanging verwachten indien dat product binnen 2 jaar niet meer voldoet.
Art 7:17 van het Burgelijk Wetboek bepaald dat het geleverde product moet beantwoorden aan de overeenkomst die u eeft gesloten met de verkopende partij. Als het product niet aan de verwachtingen en dus niet aan de overeenkomst voldoet en er sprake is van een consumentenkoop is art. 7:21 BW van toepassing. Art. 7:21 lid 2 bepaalt dat de kosten voor nakoming niet in rekening kunnen worden gebracht bij u als koper. De Nederlandse wetgeving over dit onderwerp is gabaseerd op Richtlijn 1999/44 Daar het product binnen een wettelijke termijn van 2 jaar niet meer aan de verwachtingen voldoet hoeft u als koper geen eventuele verbruiksvergoeding te betalen. Volgens deze regeling moet dus de verkopende partij voor een deugdelijke kostenloze oplossing zorgen. Dus ik zou zeggen terug naar de verkoper en een deugdelijk apparaat opeisen!

pdulfer 21-03-2016

Mooi maar kwetsbaar

Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Inmiddels is binnen een paar maanden mijn tweede Kobo (de eerste een Aura HD, de tweede een Glo HD) stukgegaan. De eerste viel in een beschermende tas van een geringe hoogte en het scherm zat vol strepen die niet meer weggingen, de tweede is met een verkeerde? lader opgeladen. Ik was met allebei heel tevreden, maar zijn wel heel erg kwetsbaar. Ik denk niet dat ik me aan een derde waag.

biebs 10-11-2015
Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Ik heb deze ereader nu een dikke week in huis, een cadeautje van mezelf voor mezelf.

Ik zei altijd “ Geef mij maar echte boeken!”. Maar ik ben om. Misschien wel omdat ik dacht dat het meer als een beeldscherm zou lezen, maar dat is helemaal niet het geval. Je kunt de ereader zo zetten dat de pagina’s net zo heerlijk vergeeld lijken als in je boeken. Het leest makkelijk weg.
Je kunt de letters zo zetten dat het allemaal hetzelfde leest en het is niet onhandig met grote boeken in bed (Ik lees veel voor het slapen)

Ik vind het ook heel erg leuk om te zien hoeveel je gelezen hebt, hoelang je over een boek gedaan hebt, hoever je bent in een boek.

Het is even wennen met hoe het werk. Ik ben een iPad gewend en dit is toch even een andere bediening maar dat wend heel snel.

Kortom ik ben helemaal om. Als ik een minpunt MOET noemen is dat ik niet meer stiekem achterin het boek kan spieken hoe het allemaal afloopt ;-)

Idebie 05-09-2015
Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Heerlijk apparaat! Haarscherp beeld, ook gewoon voor de tent in de regen kunnen lezen zonder stress, reageert snel en ligt prima in de hand. Bediening spreekt voor zich, zelfs mijn moeder weet er raad mee. De Ingebouwde verlichting is rustig aan de ogen en heel goed in te stellen. De e-reader heeft veel mogelijkheden waar ik lang niet alles van gebruik, maar de kinderen wel. Erg handig dat er een sd-kaart op aangesloten kan worden waardoor er nog meer boeken op kunnen.
Nadeel is dat hij soms in de slaapstand blijft hangen en dan niet meer reageert op het openen van de cover. Je moet hem dan handmatig uit- en dan weer inschakelen.

Ad K 02-09-2015
Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Alles klopt aan deze e-reader.... maar, gaat erg snel kapot. Wij zijn nu naar drie kapotte exemplaren binnen 9 maanden wel klaar met deze e-reader. Blijkt volgens de onze verkopende web shop wel vaker te gebeuren bij dit type. Ook wij hadden liever een werkende Kobo gehad. Wees gewaarschuwd.

mopdam2 31-07-2015
Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

E-reader werkt gewoon zoals het moet.

Super sherp scherm met ingebouwde verlichting om ook in de schermering/het donker te kunnen lezen zonder een nachtlampje nodig te hebben.

Handig dat hij waterproof is, dus lezen in bad is geen punt en het is ook niet erg als er per ongeluk een glas omvalt (althans, niet voor de e-reader ;-))

Batterij, gaat (zoals het een e-reader betaamt) lekker lang mee, ook als je de verlichting gebruikt.

Onze versie heeft geen last van de reclame uiting. Kobo heeft blijkbaar de mogelijkheid ingebouwd dat retailers er eigen logo's e.d. op kunnen zetten. Dit is in iedergeval bij BOL het geval (geweest), Maar dit is eenvoudig op te lossen:

Je kunt de bol.com wel wegkrijgen. In de .kobo map op de Aura H2O vind je een tekstbestandje dat affiliate.conf heet. Dit kun je openen met Kladblok. In dit tekstbestandje staat de regel affiliate=BOL. Wijzig dit naar affiliate=kobo en nadat je het bestand opgeslagen hebt zijn de Bol.com logo’s op beide schermen verdwenen. Bron: Vakblog - http://rsnijders.info/vakblog/2014/10/07/de-kobo-aura-h2o-de-praktijk/

Als je een bijpassende hoes met magneetsluitng aanschaft, dan gaat de H2O automatisch in de lasspstand als je de hoe dicht doet. (Wellicht had de vorige reviewer hier last van met het automatisch aan/uit gaan, door het lezen in de buurt van een magneet?)

BesteMor 21-07-2015
Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Het leek zo een leuk apparaat, mooie contrasten, perfect licht en nog waterdicht ook! Leuk voor als eer een spatje erop zou komen tijdens het baden.

Helaas, het aan/uit knopje werkte nauwelijks, het toestel zelf bepaalde wel wanneer het ging schakelen en deed dat ook razendsnel.

Na drie toestellen in een paar weken vond ik het welletjes, kreeg gelukkig mijn geld terug - had liever een goedwerkend reader gehad. Kirsten.

Aljoscha78 29-01-2015
Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Wij zijn uiterst tevreden over onze Kobo Aura H20. Perfect beeld; je kan in de volle zon nog een boek erop lezen. En alles uiterst scherp. Wij hebben geen last van reclame in beeld in de slaapstand, waar een andere reviewer last van had. Fijn is ook dat de accu zo lang meegaat. Wij hebben hem een maand geleden gekocht, lezen er regelmatig in, en hij is nog steeds niet leeg.. Hij houdt ook heel prettig vast. Verder houden wij van de mooie, sobere maar chique vormgeving.

Het enige wat soms niet helemaal werkt is als je de lichtsterkte wil veranderen door met je vinger langs de zijkant van het scherm te gaan. Dan moet je soms even naar de volgende of de vorige pagina gaan. Dan werkt het wel. Maar je kan de lichtsterkte ook gewoon via het menu wijzigen. Verder nul klachten. Echt een aanrader!

fbvgjwvdw 20-06-2015

Hoe kan het dat jij geen last hebt van reclame en een ander wel? Komt dat omdat je de wifi uit hebt staan?

mopdam2 31-07-2015

Wat de reclame betreft:
Blijkbaar verkoopt BOL een aangepaste versie met de reclame geactiveerd.

Standaard laten de e-readers van Kobo in de slaapstand de voorkant van het laatst gelezen/huidige boek zien.

Je kan die reclame melding redelijk eenvoudig verwijderen, zoals al eerder gemeld:

Het is jammer dat op basis van 3 reviews deze e-reader z'on slechte beoordeling krijgt.

Mijn vrouw heeft een H2O en die werkt prima.
Ik heb zelf al jaren een oude Kobo Touch, die ook al jaren voldoet en waar ik dagelijks minstens 30 minuten op lees. Deze gaat zonder hoes in mijn tas mee en doet het nog steeds perfect. (Sterker nog er worden nog steeds firmware updates voor uitgebracht, waardoor hij hetzelfde werkt als de nieuwe Kobo's (op wat fysieke dingen na, zoals geen verlichting))

Anton Noniem 11-10-2014
Geschreven voor: Kobo Aura H2O zwart

Er verschijnt RECLAME OP HET SCHERM in de sluimerstand wat NIET UITZETBAAR IS!
Uiterst idioot, Zijn ze gek geworden? Weg met die reclame vervuiling...

Meteen terug gestuurd wegens deze vervuiling want ik weiger mij te laten brainwashen..... Ziek vind ik het.

Verder weinig over de reader te zeggen want hij ging z.s.m. retour.

j... 05-02-2015

Geachte,
de reclame is wel te verwijderen. Even een googlen en je vind een hele beschrijving hoe dit te doen.
Zo heb ik het op de mijne verwijderd.

Anton Noniem 12-10-2014

PS Ik laat me voortaan eerst informeren of er absoluut geen reclame op het scherm verschijnt voor ik een reader bestel....zo ja, dan zoek ik een andere reader.

Als je zo'n eerste reclame-uiting zoals op deze Kobo reader zou tolereren, dan gaat het van kwaad tot erger denk ik....straks reclame teksten midden in een boek(?)