Tolino Shine 2 HD zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tolino Shine 2 HD zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

A**********@h********** 30-03-2024
Geschreven voor: Tolino Shine 2 HD zwart

Lezen met het ding gaat prima, en daar gaat het tenslotte om, maar de browserfunctie ervaar ik als erg slecht. Ik heb er wel eens een mail aan gewaagd, daar heb ik zelfs geen reactie op gehad. Hoe handig zou het zijn als je vlekkeloos en soepel je boeken zou kunnen downloaden. Dat vind ik jammer.

Herman 14-08-2019

Lekker eenvoudig

Geschreven voor: Tolino Shine 2 HD zwart

na een kobo te hebben gehad nu deze tolino
Het is een fijn in de hand liggende reader met een goede regelbare achtergrond verlichting.
Belangrijkste vind ik dat hij simpel op de pc is aan te sluiten en geen ingewikkelde programma’ s nodig heeft, gewoon verkenner openen hij ziet hem en sleep de boeken maar over. Verder 1 basis knop en geen andere overbodige knoppen.
Eerdere ervaring met nog andere readers is slijtage van die navigatie buttons, hier dus geen last van.
Kortom een mooie degelijk e reader.

Ans Helming 03-04-2017

Ik ben erg blij met mijn Tolino E reader, .

Geschreven voor: Tolino Shine 2 HD zwart

Na advies in een Boekhandel kwam de Tolino er als beste uit, Makkelijk te bedienen ,
Goede leesbaarheid ,Letter grootte is goed aan te passen . Achtergrond verlichting is ook makkelijk aan te passen , heel fijn licht, en een vrij lange batterij duur .
prijs kwaliteit vind ik goed . Ik geniet er zo wie zo elke avond van, en houd anderen niet meer uit de slaap, heb nu genoeg aan de achtergrond verlichting helemaal super.....

Pluspunten

• achtergrond licht
  • lettergrootte
  • aantal pixels
  • goede prijs kwaliteit verhouding.
  • makkelijke en fleurige Hoes.

mbloe 15-11-2017

Wij "hadden" tolino vision 2. Na vele malen een vastloper en terug naar de winkel, enz enz. kan hij nu niet meer gerepareerd worden. ze bieden nu deze optie aan, is dit een aanrader??? zeker weten? ik heb een kobo, wel een aanrader! Volgens mij kon de vision wel in het Nederlands? Is dat euvel al opgelost inmiddels?
thx!

kaketoe 01-11-2017

Helaas. Dat probleem heb ik ook met deze reader. Wellicht dat met een update dit probleem wordt verholpen en meer talen beschikaar zijn dan Duits.

Jan-Willem 14-10-2017

Mevrouw Helming.
Na dat ik een wifi-verbinding had gemaakt kon ik mij alleen maar in het Duits aanmelden. Niet in het Nederlands! In het scherm verscheen de keuzemogelijkheid tussen Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Bij U ook en zo ja, hoe heeft U dat opgelost? Of gaat het niet anders?
Jan-Willem Mellema.

Frans Devies 26-11-2016

Fijn scherp scherm met instelbare achtergrondverlichting

Geschreven voor: Tolino Shine 2 HD zwart

Een scherm met instelbare achtergrondverlichting is ideaal. Bovendien heeft dit scherm meer pixels waardoor het prettig scherp oogt. Een heel verschil met mijn vorige Sony Ereader waar je een hoes met een lampje erin moest aan schaffen om in slecht licht te kunnen lezen. Formaat vind ik handzaam en de lettergrootte is prima aanpasbaar. Ik heb eigenlijk nog geen minpunten kunnen ontdekken want ook de batterijduur is goed ondanks dat je heel vaak met achtergrondlicht leest (dat is nl. gewoon fijner).

Pluspunten

• achtergrondverlichting
  • scherper beeld
  • handzaam formaat
  • lettergrootte goed aanpasbaar
  • prima batterijduur

Minpunten

• geen