Kobo Glo HD zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Glo HD zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Eljeha 14-12-2016

Goed leesbaar onder alle omstsndigheden

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Na mijn Sony e-reader gekozen voor een e-reader met achtergrond verlichting. BCC bleek deze Kobo Glo in een gerefurbiste uitvoering te verkopen. Scherpe prijs, dus hiervoor gekozen. Leest zeer prettig en heeft veel instelmogelijkheden, zelfs Internet via wifi. Kortom, een topproduct.

Pluspunten

• Goed leesbaar, ook in het donker
  • Geheugen uitbreidbaar met micro sd
  • Veel instel mogelijkheden

Minpunten

• Wordt zonder beschermheer geleverd

MoniqueB 21-11-2016

Nu 3de defecte Kobo Glo binnen een jaar, "bevriezen" steeds.

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Kobo ereader op zich bevalt prima, makkelijk in gebruik, de leesbaarheid is goed. Alleen jammer dat ze het steeds na een aantal weken begeven. Reader bevriest in het startscherm en is met geen mogelijkheid / reset te redden.

Over de service van Bol.com geen klagen, wordt steeds netjes opgelost. Begin het alleen een beetje zat te worden om steeds een ereader retour te moeten sturen, weer alle boeken terug te zetten en dan na een aantal weken weer opnieuw te moeten beginnen.

Minpunten

• Al 3x Kobo Glo defect na aantal wkn, bleven hangen

Nadja Steens 26-09-2016

fijne bediening, fijn licht

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

fijn bedieningsgemak, helder scherm met in te stellen lichtintensiteit.
Voldoende geheugen.
Langdurige batterij.
Ligt prettig in de hand

Sharona 15-09-2016

Fijn handzaam lichtgewicht apparaat

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Fijne e-reader met veel opties. Wel even anders dan de Sony e-reader waar ik jaren plezier van heb gehad. Vooral de comfort light is erg prettig! Het is even wennen door de andere menu's maar dat zal snel gaan. Wat vooral opvalt is dat de e-reader erg licht van gewicht is! Zeer prettig met reizen.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • comfortlight
  • mooi scherm
  • snel

Minpunten

• nog niet ontdekt

Schollevaer 11-09-2016

prima scherm

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

prima scherm maar wat traag, wat kwetsbaar ( al 2 kapot, wel weer vervanging gekregen) nu weer geen contact met computer. ook zo een kobo account via kobo en via bol.com wat enorm verwarrend. nee dat moet toch beter kunnen. snap niet dat iedereen zo enthousiast is over dit apparaat

Pluspunten

• leesbaarheid
  • formaat

Minpunten

• kwetsbaar
  • bediening
  • traag

José 11-09-2016

Langzaam

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Het scherm van mijn Kobo Aura reageerde al snel heel slecht en dat werd alleen maar erger. Binnen de garantie nu drie maanden een Glo HD. In het begin als een zonnetje maar nu gaat het omslaan van de bladzijden steeds langzamer en dat is erg irritant. Soms ook twee bladzijden tegelijk of strepen. Verlichting gaat spontaan op sterker of zwakker. Scherm is scherp en de connectie met Bol.com handig. Maar duurzaam, nee.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Connectie met Bol.com
  • Weinig gewicht

Minpunten

• Kwetsbaar
  • Langzaam
  • Scherm reageert niet goed
  • Verlichting verandert

jab7869 03-09-2016

leuk maar kwetsbaar

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

2 maand geleden een Kobo glo hd gekregen. Meegegaan op vakantie en ik ben er heel erg blij mee. Licht, backlight erg handig, even uitzoeken hoe je de boeken er op moet krijgen maar dan gaat ook dat eenvoudig. Maar zo ineens het scherm stuk... niet laten vallen, steeds de cover gebruikt. En schermbreuken vallen volledig buiten garantie. Ik wil graag weer een nieuwe, maar ben nog niet helemaal gerust op ... Dus erg tevreden mee geweest, maar ook erg kwetsbaar.

Pluspunten

• licht en fijn in de hand
  • backlight
  • makkelijke bediening

Minpunten

• kwetsbaar
  • handleiding online
  • lastig instelbaar

Iris 17-07-2017

Kan je gewoon de epub bestanden van je pc overzetten op deze reader?

MJ 31-08-2016

Ik wil niet meer zonder!

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Het is mijn eerste ervaring met een ereader, maar ik ben verkocht! Deze KOBO Glo HD heeft een goede resolutie, waardoor het echt bijna net zo leest als een boek (op de geur en het gevoel van het papier na natuurlijk). Je kunt vanalles instellen (helderheid van het scherm - daardoor kun je ook lezen als het donker of juist zonnig is -, lettergrootte/type, woordenboeken) en op verschillende manieren ebooks op de ereader zetten. Ook kun je markeringen en notities toevoegen die je later gemakkelijk terug kunt vinden. Goede ervaring dus!

Pluspunten

• Resolutie scherm
  • Helderheid van het scherm
  • Overzichtelijk ingedeeld
  • Gemakkelijk in gebruik

L. eiden 31-08-2016

Dure grap een Kobo e-reader!

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Op zich zouden wij deze Kobo Glo een Veel betere waardering kunnen geven. Maar helaas in 3 jaar tijd hebben wij er al 4 versleten, waaronder een Aura. Wel garantie, maar altijd net voor de vakantie kapot, zodat je vanalles probeert om hem aan de praat te krijgen. Nu sneuvelt hij weer voor de vakantie, opsturen voor garantie heeft geen zin, want dat duurt eeuwen voor ze beoordeeld hebben dat hij dood is. Je zit te lezen, legt hem even neer en wanneer je verder wil lezen is hij zomaar vanuit het niets kapot. Voor ons geen Kobo meer!

scanfreak 21-08-2016

Prettiger dan gewoon boek

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Met mijn e-reader per ongeluk in mijn kontzak in de achtbaan (lekker gelezen tijdens het lange wachten!). Dat overleefde mijn oude Kobo helaas niet. 's Avonds meteen een nieuwe besteld, en wederom een Kobo Glo HD. Ik ben enorm aan dit apparaat gehecht omdat ie goed bevalt. Goed backlight, scherpe letters. Verder geen toeters en bellen die ik niet nodig heb. Ik lees vaak meerdere boeken naast en door elkaar. Geen enkel probleem. Accu gaat zeker een of twee weken mee zonder opladen (wifi uit!).

Pluspunten

• Scherpe letters
  • Goed backlight
  • Licht, handig formaat
  • Goede accu.

Minpunten

• Kwetsbaar.

preng088 04-08-2016

Nieuwe e-reader

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Sony e-reader defect; nu deze aangeschaft na lezen recente op de website. Zeker niet teleurgesteld in dit product. Wel even wennen.

JacquelineV 24-07-2016

Prima E-reader

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Een half jaar geleden heb ik mijn Kobo gekocht en toen zat ik erg te twijfelen tussen een Kobo en een Kindle. Uiteindelijk voor de Kobo gekozen, mede vanwege het bestandsformaat dat voor de Kindle eerst omgezet moet worden. Hij bevalt mij goed en de batterij houdt het voldoende lang vol. Lezen in het donker is makkelijk door de backlight en zijn de letters je iets te klein, dan kun je deze eenvoudig groter maken. Het omslaan van de bladzijden gaat wel een beetje traag (al duurt het niet langer dan fysiek een bladzijde omslaan), waardoor bladeren niet zo prettig is. Een mooie feature van de Kindle is dat hij aan kan geven hoe lang het nog duurt tot het volgende hoofdstuk (berekend uit je gemiddelde leestempo) en dat kan de Kobo helaas niet. De Kindle van een vriend is ook sneller in het omslaan van de bladzijden. Hij vertelde mij daarnaast dat het omzetten van de bestanden geen enkele moeite is.
Ik heb de sleepcover erbij gekocht, die er mooi uitziet en fijn in gebruik is.
Al met al een mooi apparaatje. Geen spijt van mijn aankoop, maar achteraf zou ik misschien nu toch voor de Kindle kiezen.

Marieke 28-06-2016

Scherpe E-reader

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

De Kobo Glo HD is mijn eerste E-reader. Ik ben er erg tevreden over. Ik zat te twijfelen tussen deze versie en een versie ouder, maar ik heb uiteindelijk vanwege de helderheid van het scherm voor deze gekozen. In het donker zijn de pagina's goed te lezen zonder er een lampje bij te houden. Wel jammer dat er op deze versie geen Sudoku gespeeld kan worden voor wat afwisseling tussendoor.

atie 22-06-2016

Kobo Glo HD is een goede ereader met helder scherm

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Dit is mijn tweede ereader en ik zie duidelijk verschil, de technische ontwikkelingen zijn duidelijk verder gegaan en geven nog meer leesplezier. Het scherm is heel helder met een mooi contrast, leest perfect in de zon en ook in het donker, dat is fijn als je in bed nog even wil lezen en je partner heeft dan geen last van het licht. Makkelijk in te stellen als je de letters wat groter of kleiner wilt en de lichtsterkte is traploos in te stellen. De Kobo gaat vanzelf aan en uit met de bijgekochte sleepcover, deze beschermt gelijk je ereader en het houdt fijner vast met een hoes om je reader. Ik ben een fan van ereaders en wil nooit wat anders meer, geen zware boeken, altijd goed licht en in plaats van een kratje boeken mee op vakantie nu alleen een klein mapje met een oplader. De vorige ereader (een sony) heb ik echt versleten en ik hoop van deze ook weer heel lang plezier te hebben.

Monique 27-08-2016

Kun je op deze ereader ook boeken verwijderen na het lezen? Dat kan op mijn nook namelijk niet..

sabrina 13-06-2016

leuk produkt

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Heel leuk produkt dat je steeds overal en altijd op zak kan hebben. Leest vlot doordat je de lettergrootte kan aanpassen. Spijtig dat er geen papieren handleiding is bijgeleverd.

J.C.M. 28-05-2016

Nextdeal: E-reader Kobe Glo HD bestelnr. 400003671

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

prima service, direct gewend aan deze E-reader. Is zelfs voor een digibeet eenvoudig om mee te werken.

Sigrid 18-05-2016

Handig in gebruik, licht in de hand

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Ik heb de Kobo Glo HD aangeschaft, omdat ik de kracht niet meer heb in mijn handen om een boek vast te houden. Sinds de e-reader ben ik iedere avond weer aan het lezen in bed. Heerlijk.

Rens 09-04-2016

Geweldige e-reader

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Vandaag aanschaf tweede versie van de Kobo Glo, en wel de HD versie. Een degelijke e-reader die zeer betrouwbaar en functioneel is. Product snel en compleet (incl. Kobo hoes) geleverd. Ga ook met deze e-reader weer vele jaren leesplezier ervaren.

HWijng 03-04-2016

Loopt vaak vast

Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Dit is de tweede Kobo die we hebben. De andere is een KoboGlo. Beiden lopen geregeld vast en moeten gereset worden. Boeken moeten er weer opnieuw op en alle instellingen is hij kwijt.
Beide Kobo's worden niet meer gebruikt en papieren boeken zijn toch zoooooo veel makkelijker.

Peter 19-01-2016
Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Zeer beperkte accuduur, na enkele avonden moet het apparaat weer opgeladen worden. Tevens werkt het niet met windows 10, ook met windows 7 werkt het zeer traag. Calibre ziet de reader niet. Twee maanden in bezit, apparaat teruggestuurd voor garantie

Peter 19-04-2016

Apparaat teruggestuurd naar coolblue, nieuwe ontvangen, geen problemen meer. Het doet nu wat het moet doen.

Gerda1958 18-04-2016

Misschien gaat de batterij langer mee als je internet uitzet als je het niet gebruikt.

Frankvr1957 23-01-2016

Ik heb deze e-reader en vind m goed, scherp beeld, meerdere lettertypes! Alles instelbaar.
Als je even op internet gezocht had dan had je gelezen hoe je dit Calibre of Adobe Digital eenvoudig kunt oplossen...
Accu twee keer per week opladen vind ik geen probleem.

Aart 15-01-2016
Geschreven voor: Kobo Glo HD zwart

Lichte ereader, dus geen vermoeide handen. Makkelijk alles via touchscreen. Goed instelbare verlichting. Door de ingebouwd verlichting te lezen onder alle omstandigheden.

mart 04-05-2016

hopeloze e-reader loopt constand vast,halve toetsen bord werkt niet en ook het touch screem werkt erg slecht