PocketBook Lux 2 grijs

E Ink Pearl

Kleurenscherm

5,9

Aak 23-08-2015 Product paar dagen in bezit

Voor 114 euro een prima ereader. Goed leesbaar scherm wat het belangrijkste is voor een ereader. De verlichting is met één knopje in en uit te schakelen, erg handig. De menus etc waar anderen over klagen herken ik een beetje, maar ken de Sony niet, dus kan ik niet vergelijken. Er zijn wel regelmatig software updates, misschien moeten ze die eens laden? Want dit bracht wel verbetering. Wifi connectie hiervoor is ook handig plus diverse andere manieren om boeken te laden, zelfs via een email account. Voor mij erg belangrijk was het kunnen verbinden met Linux. Veel ereaders hebben alleen een Win/Mac programma om boeken te laden. Deze ereader wordt gewoon als externe schijf gezien. Voor mij een prima apparaat.

Vosduin 19-07-2015 Product jaar of meer in bezit

Qua lezen prima, maar qua software een regelrechte ramp. Traag. Niet te snappen. Volledige onlogische bediening. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd. Maar ja, toen ik 'm kocht wist ik niet beter.

Wimkkk 21-06-2015 Product kwartaal in bezit

4,3
Deze reader is nu enige maanden in mijn bezit. Daarnaast heb ik nog steeds een Sony PRS t-1 die me zeer goed bevalt maar aan het eind van z'n levensduur is. De pocketbook heeft een ingebouwde verlichting en een goed scherm en er valt prima mee te lezen.Maar in vergelijking met Sony: wat een hopeloos menu en idem bediening! Ik noteer nu welk boek ik lees. Als ik een verkeerde knop aanraak(denk ik of soms ineens) is het boek verdwenen en het weer opzoeken en laden uit de onoverzichtelijke bibliotheek is een zoekplaatje vooral als je meerdere keren boeken hebt ingeladen. Gebruiksvriendelijk is de menustructuur zeker niet. Al met al een goede lezer met een zeer matige software.Overige mogelijkheden heb ik met 1 beoordeeld omdat voor mij de mogelijkheden vooral met lezen en eenvoudig gebruik te maken moeten hebben en niet op bijzaken als WiFi enz.

wisalima 17-04-2015 Product paar dagen in bezit

4,7
De pocketbook touch lux 2 is mij erg tegengevallen.
Had deze gekocht omdat hij voorzien is van toetsen en verlichting.
Maar hij is qua gebruiksvriendelijkheid niet te vergelijken met de ereaders van Sony (zonde dat deze niet meer gemaakt worden).
Het apparaat is traag, hapert en loopt regelmatig vast.
Deze reader is wat mij betreft echt een AFrader.

Zico14 05-10-2014 Product paar dagen in bezit

Na eerst helemaal "gestoord" te ZIJN worden van een nieuwe steeds maar weer vastlopende kobo glo, terug naar Media Markt met de mededeling dat ik het apparaat absoluut niet meer wilde hebben. Een kwartiertje later voor € 2,00 meer de PocketBook Touch Lux 2 in de pocket. Wat een verademing en gelukkig heb ik nog niks kunnen vernemen van traagheid. Ik heb wel gelijk eerst de laatste update van de firmware erop gezet. Alles werkt perfect en het eerste boek heb ik al bijna uit! Een echte aanrader! Geweldig apparaat!

eelco010 03-10-2014 Product paar dagen in bezit

Heb lang lopen twijfelen tussen Kobo en Sony. Alleen Kobo had de knoppen niet, wat wel makkelijk is met het bedienen met 1 hand. Sony had dit wel maar miste dan weer de achtergrondverlichting wat ik weer 's avonds weer makkelijk vind. Deze kwam ik per toeval
tegen maar had het allebei. Dus ben ik voor deze gegaan, en nog steeds geen spijt van gehad.

mandyk1990 29-09-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb een aantal weken geleden de Touch Lux 2 gekocht bij Dixons in de winkel voor 119 euro. Ik wilde een groot scherm met niet te veel poespas, maar wel met scherm verlichting zodat ik s’nachts voor het slapen ook een boek kan lezen. Het apparaat is makkelijk te bedienen met de grote knoppen en ik heb er nu 50 boeken op staan (SD kaart), iets te veel voor mijn doen maar ik kom de eerste paar maanden wel door!

Pietertjee 21-09-2014 Product maand in bezit

7,3
Dit is mijn eerste e-reader. Lang gezocht en zag door de bomen het bos niet meer. Uiteindelijk gekozen voor de Pocketbook Touch Lux 2. Daarnaast wil ik een e-reader om te lezen, zo no-nonsense mogelijk. De leesbaarheid is goed en het bedieningsgemak is ook simpel. Al met al: een aanrader als je een e-reader wilt aanschaffen!

s.aerns 15-09-2014 Product paar weken in bezit

3,3
ik dus hetzelfde ervaren. ineens het scherm zogenaamd kapot. saturn (waar ik hem gekocht heb) is er dus voor mij achteraan aan het gaan, want dit probleem lijkt vaker voor te komen. helaas word de klacht niet serieus genomen door pocketbook...slechte service en hij zal op deze manier niet lang standhouden als merk

heidi 12 07-09-2014 Product kwartaal in bezit

Heb de zelfde ervaring als de eerste review schrijver,net 2 maanden oud,het scherm zou ook door teveel druk gebroken zijn,zat ook al de tijd in een bescherm map, maar ook geen garantie. Ik heb melding gemaakt van meerder probleem meldingen met dit scherm en gewezen op een mogelijk produktie fout, hierna kon ik uit coulance 20% korting krijgen bij de aanschaf van een nieuwe E-reader. Natuurlijk kan ik na deze ervaring niet op deze aanbieding ingaan.

kjalving 04-08-2014 Product paar weken in bezit

4,7
Deze Pocketbook Touch kon ik binnen een paar dagen weggooien. Het scherm bleek voor de helft 'bevroren' en daardoor onleesbaar. Een beroep op de garantie werd niet gehonoreerd; er zou te veel druk op het scherm hebben gestaan. Het apparaat is echter de bijgeleverde omslag nooit uit geweest, is volkomen normaal gebruikt en is nooit bekneld geraakt.
Al te treurig kon ik echter niet van deze miskoop worden, want het was geen fijne e-reader, vooral vanwege het teleurstellende gebruikersgemak, met name veroorzaakt door onoverzichtelijke menu's. De leesbaarheid was verder wel okee ondanks de betrekkelijk lage resolutie, en de ingebouwde verlichting werkte prima.

Maria uit Utrecht 26-05-2014 Product paar dagen in bezit

Absoluut geen aanrader.

De e-reader beweegt zeer traag tussen de verschillende menu's en instellingen die voor 1 applicatie of keuzeoptie worden gebruikt moeten regelmatig nogmaals worden ingevoerd (bijv. antwoord op de vraag of er wifi toegang gezocht mag worden terwijl je dit op automatisch hebt gezet om dit soort vragen te voorkomen). VOor diverse instellingen moet opnieuw geregistreerd/ingelogd worden.

Belangrijker: toegang tot e-boeken is mij nog niet gelukt. ook niet na het volgen van de beknopte (76 pagina's) simpele handleiding.

De spelletjes doen het ongetwijfeld - niet geprobeerd.

Het scherm leest wel prettig en de verlichting vind ik persoonlijk ook ok, hoewel Amerikaanse reviews spreken over onregelmatige verlichting van het scherm.