PocketBook Lux 2 grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de PocketBook Lux 2 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,4

rlvanapeldoorn@hotmail.com 14-07-2022

Zeer slecht ereader

Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

Deze pocketbook zal nu zo'n 3 jaar oud zijn maar eigenlijk nog nooit gebruikt.
Nu na een lange tijd niet gebruikt te hebben weer uit de kast gehaald om maar eens mee te nemen op vakantie.
Wat blijkt, scherm vast en strepen.

Waardeloos ding, nog geen 3 boeken mee gelezen, traag en nu kapot.

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• traag
  • levensduur zwaar onder de maat.

Pauly 21-12-2016

Slechte e-reader

Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

In mei 2015 twee stuks bij de media markt gekocht. De eerste was al na een week defect. En is vervangen. Scherm deels bevroren. Reader zit altijd in hoesje. s'avonds voor het slapen gebruikt. Volgende dag defect scherm half bevroren/defect. Is in garantie omgeruild. Deze e-reader heeft het nog ongeveer 14 maanden uitgehouden. Op het werk in laptop tas gedaan. Thuis eruit en wederom scherm defect. Altijd in hoesje en in laptop tas, waar ivm tablet en laptop voorzichtig mee wordt omgegaan. De garantie was hier op verlopen en oorzaak was volgens de MM door valschade. De tweede aangeschafte reader was na paar maanden defect bleef telkens hangen. Deze onder garantie omgeruild. Deze heeft het hierna nog half jaar gedaan. Daarna ook scherm defect. Kort om voor mij geen linkerhoek meer. Ben nu zoekende naar andere. Het gebruik viel mij overigens zwaar tegen. De reader werft steeds trager. Wel telkens bijgewerkt met laatste firmware.

Aak 23-08-2015
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

Voor 114 euro een prima ereader. Goed leesbaar scherm wat het belangrijkste is voor een ereader. De verlichting is met één knopje in en uit te schakelen, erg handig. De menus etc waar anderen over klagen herken ik een beetje, maar ken de Sony niet, dus kan ik niet vergelijken. Er zijn wel regelmatig software updates, misschien moeten ze die eens laden? Want dit bracht wel verbetering. Wifi connectie hiervoor is ook handig plus diverse andere manieren om boeken te laden, zelfs via een email account. Voor mij erg belangrijk was het kunnen verbinden met Linux. Veel ereaders hebben alleen een Win/Mac programma om boeken te laden. Deze ereader wordt gewoon als externe schijf gezien. Voor mij een prima apparaat.

Vosduin 19-07-2015
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

Qua lezen prima, maar qua software een regelrechte ramp. Traag. Niet te snappen. Volledige onlogische bediening. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd. Maar ja, toen ik 'm kocht wist ik niet beter.

Wimkkk 21-06-2015
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

Deze reader is nu enige maanden in mijn bezit. Daarnaast heb ik nog steeds een Sony PRS t-1 die me zeer goed bevalt maar aan het eind van z'n levensduur is. De pocketbook heeft een ingebouwde verlichting en een goed scherm en er valt prima mee te lezen.Maar in vergelijking met Sony: wat een hopeloos menu en idem bediening! Ik noteer nu welk boek ik lees. Als ik een verkeerde knop aanraak(denk ik of soms ineens) is het boek verdwenen en het weer opzoeken en laden uit de onoverzichtelijke bibliotheek is een zoekplaatje vooral als je meerdere keren boeken hebt ingeladen. Gebruiksvriendelijk is de menustructuur zeker niet. Al met al een goede lezer met een zeer matige software.Overige mogelijkheden heb ik met 1 beoordeeld omdat voor mij de mogelijkheden vooral met lezen en eenvoudig gebruik te maken moeten hebben en niet op bijzaken als WiFi enz.

Wimkkk 25-08-2015

Met een update van de gebruikersinterface is het bedieningsgemak zeer verbeterd. Ik zou dit nu met een 8 beoordelen.

patrb 22-06-2015

Ik heb geen problemen er mee

Yvi59 23-10-2015

Ik heb nog nooit gehad dat ik een boek kwijt was. Als ik mijn reader aanzet gaat hij door met het boek waar ik in bezig was, geen problemen mee gehad verder. Ik ben er super blij mee.

wisalima 17-04-2015
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

De pocketbook touch lux 2 is mij erg tegengevallen.
Had deze gekocht omdat hij voorzien is van toetsen en verlichting.
Maar hij is qua gebruiksvriendelijkheid niet te vergelijken met de ereaders van Sony (zonde dat deze niet meer gemaakt worden).
Het apparaat is traag, hapert en loopt regelmatig vast.
Deze reader is wat mij betreft echt een AFrader.

patrb 22-06-2015

ik heb er totaal geen problemen mee tot nu toe.

Zico14 05-10-2014
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

Na eerst helemaal "gestoord" te ZIJN worden van een nieuwe steeds maar weer vastlopende kobo glo, terug naar Media Markt met de mededeling dat ik het apparaat absoluut niet meer wilde hebben. Een kwartiertje later voor € 2,00 meer de PocketBook Touch Lux 2 in de pocket. Wat een verademing en gelukkig heb ik nog niks kunnen vernemen van traagheid. Ik heb wel gelijk eerst de laatste update van de firmware erop gezet. Alles werkt perfect en het eerste boek heb ik al bijna uit! Een echte aanrader! Geweldig apparaat!

eelco010 03-10-2014
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

Heb lang lopen twijfelen tussen Kobo en Sony. Alleen Kobo had de knoppen niet, wat wel makkelijk is met het bedienen met 1 hand. Sony had dit wel maar miste dan weer de achtergrondverlichting wat ik weer 's avonds weer makkelijk vind. Deze kwam ik per toeval
tegen maar had het allebei. Dus ben ik voor deze gegaan, en nog steeds geen spijt van gehad.

mandyk1990 29-09-2014
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

Ik heb een aantal weken geleden de Touch Lux 2 gekocht bij Dixons in de winkel voor 119 euro. Ik wilde een groot scherm met niet te veel poespas, maar wel met scherm verlichting zodat ik s’nachts voor het slapen ook een boek kan lezen. Het apparaat is makkelijk te bedienen met de grote knoppen en ik heb er nu 50 boeken op staan (SD kaart), iets te veel voor mijn doen maar ik kom de eerste paar maanden wel door!

Pietertjee 21-09-2014
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

Dit is mijn eerste e-reader. Lang gezocht en zag door de bomen het bos niet meer. Uiteindelijk gekozen voor de Pocketbook Touch Lux 2. Daarnaast wil ik een e-reader om te lezen, zo no-nonsense mogelijk. De leesbaarheid is goed en het bedieningsgemak is ook simpel. Al met al: een aanrader als je een e-reader wilt aanschaffen!

s.aerns 15-09-2014
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

ik dus hetzelfde ervaren. ineens het scherm zogenaamd kapot. saturn (waar ik hem gekocht heb) is er dus voor mij achteraan aan het gaan, want dit probleem lijkt vaker voor te komen. helaas word de klacht niet serieus genomen door pocketbook...slechte service en hij zal op deze manier niet lang standhouden als merk

Remco_Fontein 27-03-2015

En nog een ongelukkige ex-gebruiker. Scherm is halverwege bevroren en ondanks herhaaldelijk verzoek om dit te repareren onder garantie werd dit afgewezen. Het apparaat ziet er puntgaaf uit maar de conclusie van Pocketbook is dat dit door onvoorzichtig gebruik komt. Er wordt (via MediaMarkt) aangegeven dat bij enige twijfel het apparaat gerepareerd wordt. Daar het produkt er nog als nieuw uitziet heb ik uiteraard, mede gezien de al geregistreerde klachten hierover, zeer sterke twijfels. Het heeft ook altijd in de originele Pocketbook beschermhoes gezeten.
Buiten het delen van mijn ervaringen ben ik aan het onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om een onafhankelijke analyse te verkrijgen. Ik hoop dat potentiele e-reader kopers eerst de beoordelingen lezen.

heidi 12 07-09-2014
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

Heb de zelfde ervaring als de eerste review schrijver,net 2 maanden oud,het scherm zou ook door teveel druk gebroken zijn,zat ook al de tijd in een bescherm map, maar ook geen garantie. Ik heb melding gemaakt van meerder probleem meldingen met dit scherm en gewezen op een mogelijk produktie fout, hierna kon ik uit coulance 20% korting krijgen bij de aanschaf van een nieuwe E-reader. Natuurlijk kan ik na deze ervaring niet op deze aanbieding ingaan.

kjalving 04-08-2014
Geschreven voor: PocketBook Lux 2 grijs

Deze Pocketbook Touch kon ik binnen een paar dagen weggooien. Het scherm bleek voor de helft 'bevroren' en daardoor onleesbaar. Een beroep op de garantie werd niet gehonoreerd; er zou te veel druk op het scherm hebben gestaan. Het apparaat is echter de bijgeleverde omslag nooit uit geweest, is volkomen normaal gebruikt en is nooit bekneld geraakt.
Al te treurig kon ik echter niet van deze miskoop worden, want het was geen fijne e-reader, vooral vanwege het teleurstellende gebruikersgemak, met name veroorzaakt door onoverzichtelijke menu's. De leesbaarheid was verder wel okee ondanks de betrekkelijk lage resolutie, en de ingebouwde verlichting werkte prima.

Maria uit Utrecht 26-05-2014

Absoluut geen aanrader.

De e-reader beweegt zeer traag tussen de verschillende menu's en instellingen die voor 1 applicatie of keuzeoptie worden gebruikt moeten regelmatig nogmaals worden ingevoerd (bijv. antwoord op de vraag of er wifi toegang gezocht mag worden terwijl je dit op automatisch hebt gezet om dit soort vragen te voorkomen). VOor diverse instellingen moet opnieuw geregistreerd/ingelogd worden.

Belangrijker: toegang tot e-boeken is mij nog niet gelukt. ook niet na het volgen van de beknopte (76 pagina's) simpele handleiding.

De spelletjes doen het ongetwijfeld - niet geprobeerd.

Het scherm leest wel prettig en de verlichting vind ik persoonlijk ook ok, hoewel Amerikaanse reviews spreken over onregelmatige verlichting van het scherm.