Kobo Libra H2O zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Libra H2O zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Corry 06-01-2022
Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Ik heb hem nu 2 jaar en bevalt super goed...nog geen problemen gehad...de batterij kan ik 2vweken mee doen en lees elke dag ...ik zet m nooit uit

w*******@g******** 19-09-2021

Bevalt redelijk, is geen miskoop

Geschreven voor: Kobo Libra H2O wit

Reden van de koop: goede recencies, goede technische eigenschappen, goede gebruikseigenschappen. Leest lekker.. Lange batterijduur. Redelijk in prijs.

Nadelen: klein formaat is prima, maar deze is iets te klein. Om tijdens het lezen in het menu te komen is omslachtig. Na herstart bij pauze komt de laatste pagina vaak niet terug. Heeft de neiging om vast te lopen.
Omslachtig een gedownloaded boek erop te zetten buiten het Kobo abonnement. Zonder abonnement is PC noodzakelijk.
Ondanks moderne status kijk ik graag terug naar mijn "oude" BE-Book.

Anne 20-06-2021

Kobo loopt vaker vast dan gedacht

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Eerste indruk, mooi !!. Ik las eerst op mijn mobiele telefoon dus dit was een welkome verbetering.
Gelijk een hoes bijgekocht. Licht is goed te verdelen, instellen lettertype is ook fijn, soms wil je wat groter.
Ook speciaal buiten geprobeerd, erg fijn.
Alleen na 4 maanden liep de e-reader vast. Oplossingen gezocht op internet, weer aan de praat gekregen
maar eer ik mijn boek er weer terug op had en weer op de juiste bladzijde was, liep hij weer vast.
Ik was speciaal voor (dacht ik) een goed en betrouwbaar merk gegaan en € 180,-- is toch ook de moeite.
Heb in reviews weinig gelezen over vastlopen maar als je op google zoekt, komt het vaak voor.
Ik zou niet meer voor een Kobo gaan.

Pluspunten

• Gewicht en formaat
  • eigen instellingen qua licht en lettertype

Minpunten

• vastlopen
  • boeken niet alfabetisch

overal leesbaar 15-06-2021

praktisch en licht

Geschreven voor: Kobo Libra H2O wit

Mijn eerste e-reader: niet-zwart, lekker licht in gewicht en een boek is makkelijk en comfortabel te lezen.
Wel een heel gedoe, voordat er een boek op staat. Daarna gat het makkelijker.
Als lid van de bibliotheek kan ik duidelijke filmpjes zien met uitleg hoe ik een boek kan overzettenop de e-reader. En dan allerlei lenen uit de online-bibliotheek. Een fijne collectie, verdeeld naar onderwerp, met naast romans ook non-fictie, zoals reis- en tuinboeken.
Ik heb 'm vooral gekocht zodat ik onderweg in de schemer met verlicht scherm kan blijven lezen.

Pluspunten

• schermpast zich aan bij minder licht
  • licht van gewicht
  • draaibaar scherm

Minpunten

• op gang komen duurt lang
  • handleiding alleenop internet

Kritikmaster 06-05-2021

Fijne e-reader met voldoende (instel)mogelijkheden

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Onlangs mijn derde Kobo e-reader aangeschaft, de Kobo Libra H2O. Door het ontwerp van de waterdichte behuizing, met een extra brede rand met daarin de 'blader knoppen' verwerkt, is de e-reader voor langere tijd comfortabel te gebruiken. Deze e-reader is uitgerust met een fijn 7 inch full hd e-ink scherm en WiFi optie. Ook Comfortlight Pro, die schermverlichting automatisch aanpast aan het omgevingslicht, is een fijne feature. Door een in het scherm verborgen 'schuif', is de lichtsterkte ook snel aan te passen tijdens het lezen. Ook in een automatisch blauw licht-filter is voorzien. De lettergrootte en het lettertype is eenvoudig naar wens aan te passen. Door het relatief grote scherm is ook een wat groter lettertype heel goed bruikbaar. Verder kun je deze Kobo gebruiken in de leesstand 'portrait' en 'landscape' met in iedere leestand een automatisch meedraaiend scherm. Opslagruimte en accuduur zijn ruim voldoende voor mijn gebruik. Door de vele instellingmogelijkheden kan de Libra voor iedereen een prettige e-reader zijn. De Kobo software ervaar ik als prettig en goed bruikbaar. Lezen van geleende e-books (bibliotheek) gaat, in combinatie met Adobe Digital Editions, uitstekend. Er is veel naar wens instelbaar, waaronder lettertype, letter grootte, helderheid, bluelight filter en portret of landschap stand en nog veel meer. Kortom, een fijne e-reader met voldoende (instel)mogelijkheden voor een redelijk prijs.

Pluspunten

• Prettig 7" full HD schem
  • Full HD e-ink scherm
  • Waterdichte behuizing
  • WiFi aan boord
  • Kobo software

Minpunten

• Accu voldoende

Jeroen 05-05-2021

Hele fijne e-reader, aanrader!

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Geweldige e-reader. Scherp beeld, de batterij gaat lang mee, het licht is eenvoudig in te stellen qua sterkte en kleur, er kunnen veel boeken op en hij is waterdicht. Top apparaat.

Pluspunten

• Scherpte van het scherm
  • Accuduur
  • Licht instelbaar
  • Veel geheugen
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Duur hoesje

AVZ 11-04-2021

KOBO libra H20

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Verplicht accound aanmaken met creditcard. Ideal lukt niet. Zonder accound kan je niets. Voor boeken kopen heb je accound nodig. Beveel dit product niet aan.

Minpunten

• Geen goede installatie / handleiding beschrijving
Markie 02-01-2023

helemaal eens een 3 vind ik zelf aan de hoge kant wat een waardeloos gebruiksonvriendelijk apparaat

Roamin 30-07-2021

Ik heb duizenden boeken van de internet downloaded met een Torrent Search/Download site (b.v. magnetdl.com) en de boeken beheer in de reader met de Calibre programma. Perfect.

Hertekamp 22-06-2021

Ik heb ook een kobo maar heb nooit een account aangemaakt. Gewoon boeken downloaden op de pc en dan via een kabeltje naar de reader sturen. Snel en probleemloos.

AVZ 21-12-2020

KOBO libra H20

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Het wordt als een goede eReader aanbevolen. Wordt geleverd ZONDER gebruiksaanwijzer ! De aanwijzingen op internet zijn slecht en in een niet logische volgorde.

Pluspunten

• goed leesbaar
  • Handig

Minpunten

• Moet boeken bij Kobo kopen
  • Het ontbreken van een handleiding
  • Ik beveel dit product niet aan

j de jongh 08-08-2020

Goede verlichting

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Dit is mijn tweede kobo in twee en half jaar de eerst deed na 10 maanden niets meer nieuwe gekregen heel netjes maar deze laat na zestien maanden niet meer op wat vervelend is dus nu maar een ander merk kopen

Pluspunten

• goede verlichting
  • ligt gemakkelijk in de hand

Minpunten

• Acu

Kobo libra h2o zwart 05-07-2020

Fijne E-reader

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Mijn oude Sony e-reader was echt oud en had geen schermverlichting dus ik wilde net zo’n goede nieuwe. Ik heb de kobo libra nog maar 2 maanden maar tot zover ben ik enthousiast. Hij is eenvoudig te bedienen en vooral de verlichting is heerlijk. Eigenlijk is er niets niet naar mijn zin, maar als ik dan toch iets moet verzinnen dan zou hij iets sneller mogen opstarten

Pluspunten

• Verlicht scherm
  • Opslagcappaciteit

Minpunten

• Beetje traag met opstarten

Heidy 10-05-2020

Hele fijne e-reader

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

De e-reader ligt erg fijn in de hand. De bladerknoppen zijn erg fijn. Lange batterijduur. Zeer goede verlichting. Makkelijk aan te passen aan je eigen wensen. Rotatiefunctie is ideaal. Alleen jammer dat het Engels/Nederlands woordenboek redelijk beperkt is.

Pluspunten

• Formaat
  • Bladerknoppen
  • Gewicht
  • Verlichting

Minpunten

• Woordenboek Engels/Nederlands te beperkt.

G.Peskens 28-03-2020

Connecteraansluiting is na 1 jaar zeer slecht.

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Ik ben ruim een jaar in het bezit van 2 Kobo Aura ONE- e-readers.
Als ereader beoordeel ik ze als goed, echter van beide is nu de connector om de accu op te laden defect. Door met de aansluitkabel te bewegen ( in een bepaalde stand zetten) lukt het zeer moeizaam om de readers op te laden.Dus als de levensduur niet belangrijk is, is dit een aanrader.
Na een klacht bij bol.com werd mij verteld, dit valt buiten de garantie maar wij willen je op de volgende aankoop een korting van10 Euro geven.

Roamin 30-07-2021

Precies hetzelfde ervaring met onze Aura ONE.
Er is zeker een kwaliteit probleem met de mico-usb connectoren.

Luc schouten 19-01-2020

Kobo libra H20 zwart

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Ivm met een ongeval wilde ik weer wat gaan lezen om de dag door te konen. Na wat zoeken op internet en heb ik diverse merken met elkaar vergeleken. Ik kwam al snel bij deze e-reader uit. Hij is lekker licht en ligt lekker in de hand. De bediening is gemakkelijk. Na korte tijd was ik al aan het lezen.

Pluspunten

• Goed te lezen onder alle omstandigheden
  • Lange accuduur.

Marieke 29-11-2019

Makkelijk in bediening

Geschreven voor: Kobo Libra H2O wit

Ook ik heb dit apparaat gekocht omdat mijn Sony e-reader na 10 jaar trouwe dienst overleed. Ik heb eerst getracht te lezen via mij tablet. Maar door het ontbreken van e-ink technologie, blauw licht scherm, het niet kunnen lezen bij (fel) zonlicht en het gewicht van de tablet toch voor een e-reader gekozen.

De batterij gaat lang mee, het touch screen werkt goed en is goed leesbaar en is super licht. De bediening werkt redelijk intuītief. Ik ben een blij mens!

Minpunten vind ik het niet meeleveren van een korte gebruikershandleiding. Deze kan je wel opzoeken op internet.
Het bijbehorende hoesje (aan te raden als je de reader mee op pad neemt) is lichtgewicht mooi en handig, maar wel schrikbarend duur. Bijna 40 euro.

Pluspunten

• Licht
  • Duidelijk kantelbaar touch screen
  • Aan omgevingslicht aanpassend scherm
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Kosten bijbehorend hoesje
  • Geen korte gebruikershandleiding,wel via internet

Jacob 17-11-2019

E-reader, ligt prettig in de hand, een goed leesbaar scherm

Geschreven voor: Kobo Libra H2O zwart

Mijn oude Sony e-reader is aan zijn eind, daarom een nieuwe e-reader nodig.
Gekozen voor de Kobo Libra, omdat deze prettig in de hand ligt en schermverlichting biedt,
wat rust biedt aan mijn ogen. Het aanpassen van het type licht, van helder op de dag naar licht zonder blauw tinten wanneer je naar de avond/nacht toegaat, maar dat mijn biologische klok niet in de war raakt en ik als het ware lezen in slaap kan vallen.

Pluspunten

• schermverlichting
  • accu duur (lang)
  • ligt prttig in de hand
  • lichtgewicht

Minpunten

• nog niet ontdekt