Kobo AURA One, ComfortLight PRO, Waterbestendig zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo AURA One, ComfortLight PRO, Waterbestendig zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Anna 24-08-2018

Dit is mijn derde Kobo e-reader en tevens de duurste van allemaal. Hij ziet er prachtig uit, ligt goed in de hand, fijne verlichting tot zover prima totdat je gaat lezen. Heb nog geen boek uit kunnen lezen zonder hem te moeten opladen. Batterij is binnen een paar uur leeg. Terug gestuurd naar leverancier en wacht nu op een goede oplossing. Ik zou zeggen koop een goedkopere e-reader met een goede batterij erin

Pluspunten

• uiterlijk
  • verlichting
  • bedieningsgemak

Minpunten

• batterij
  • prijs

Theo 11-07-2018

Formaat alsof je een paperback leest ipv een pocket

Ik heb uiteindelijk toch voor de Aura One gekozen omdat deze de prettigste lichtopbrengst geeft, Het scherm is erg duidelijk en geeft je het gevoel om weer eens een paperback formaat te lezen ipv een pocket boek

Pluspunten

• Groot scherm 7.2"
  • Erg goede licht opbrengst
  • Veel instellinegen
  • Laag gewicht

Minpunten

• Hoge prijs

Ellen 18-05-2018

Oké echt goedkoop is de reader niet maar ik ben er ontzettend blij mee. Prima te bedienen, netjes afgewerkt, fijn dat de verlichting ''s avonds zo rustig aan je ogen is en de afmeting is ook erg fijn.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goede constante verlichting
  • Goed te bedienen
  • Grote keuze om de reader in te stellen
  • Super gemakkelijk om boeken te importeren

Minpunten

• Ik ben ze nog niet tegen gekomen

Ellen 28-01-2018

Verrassend

Na acht trouwe dienstjaren heeft mijn Sony reader het begeven. Ik heb de Kobo One gekocht en ik ben blij verrast. Heerlijk lezen op 7.8 inch scherm, een zacht licht als ik ''s avonds lees. Oké even wennen maar wat een leesgenot. De bediening van de reader is prima. Na 2 dagen was ik helemaal gewend aan deze reader. Ik zou voor geen geld meer terug willen!!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Fijne aanpassing van het licht
  • Ligt lekker in de hand
  • Makkelijk te koppelen aan Bol. Com.
  • Super helpdesk

Minpunten

• Ik heb ze nog niet gevonden

Herman 15-03-2017

Fijne e-reader

Dit is mijn derde Kobo e-reader in ongeveer 2 jaar tijd. Begonnen met een Kobo Aura, daarna de Kobo H2O en nu de Kobo Aura One.

Ik heb deze e-reader nu 2 maanden en gebruik hem vrijwel elke dag met veel plezier.
De e-reader is erg dun en mooi en netjes afgewerkt. Voor de bijbehorende Kobo hoes geldt hetzelfde.
Het grote scherm - dat vlak is met de randen - benaderd het lezen van een boek. Het geeft een prettige leeservaring.

Zelf maak ik weinig gebruik van de achtergrond verlichting. Met normaal omgevingslicht is dat naar mijn mening ook niet nodig. De tekst is helder en goed leesbaar. Voordeel is dat de batterij dan lang mee gaat, ook bij elke dag gebruik. In de 2 maanden dat ik hem heb, heb ik hem 2-3 keer opgeladen.

Doordat ik al langer de e-readers van Kobo gebruik ervaar ik de bediening als logisch en prettig. Wel lijkt het dat het scherm van de Aura One iets minder responsive is als de voorgaande modellen, maar ik ervaar het niet als storend.

Boeken koop ik meestal direct vanaf de e-reader bij de Kobo boekstore. Er zijn veel titels beschikbaar en aankopen worden in seconden geïnstalleerd.

Gedurende de twee maanden dat ik deze e-reader nu heb, heb ik hem leren waarderen en hoop er nog lang plezier van te hebben. Ik kan hem ook anderen aanbevelen.

Pluspunten

• Groot, vlak en helder leesscherm
  • Scherpe resolutie
  • Ligt prettig in de hand
  • Mooi afgewerkt

Odette ten Bulte 04-03-2017

Ik heb de Kobo aura one aangeschaft nadat ik tot 3x toe problemen had met mijn Kobo H2O.

Ik moest €40 zelf bijbetalen. Intussen zijn we sinds de aanschaf van de aura one een week verder en ook nu heb ik weer problemen met mijn ereader. De verlichting is nu al een aantal keren vanzelf uitgegaan in het donker waardoor je dus niet meer kunt lezen. Je kunt het dan wel weer handmatig aanpassen als je een lamp aandoet maar dat is volgens mij niet de bedoeling. Het maakt niet uit of je de functie 'automatisch' aan of uitzet.

Ook de batterij is sinds de eerste keer volledig opladen na een week al teug gelopen naar 20%. Mijn vorige reader (ondanks alle overige mankementen) deed het soms wel 2 maanden bij hetzelfde gebruik.

Het gebruikers gemak is redelijk ook al is hij soms erg traag als je er veel boeken op plaats. Ik heb er ongeveer 200 boeken op staan. Vooral als je in een boek aan het lezen bent en je wil terug naar het hoofdmenu.

Daarnaast vind ik het persoonlijk vervelend dat als ik boeken in mappen heb gestopt dat ze dan alsnog in de verzamelingslijst blijven staan.

Pluspunten

• De grootte van de ereader
  • Waterdicht

Minpunten

• Prijs
  • Schermverlichting
  • Batterij

Marloes 16-03-2017

Ik heb al verschillende kobo-ereaders gehad. Na heel wat frustraties ben ik er achter gekomen dat als je aan de linkerkant van het scherm naar beneden swipet, dan gaat het licht zwakker en weer naar boven dan wordt het licht weer sterker. Omdat ik links ben gebruik ik het linker deel van het scherm voor het bladeren. Ik heb heel wat keren het licht uit en weer aan gezet.

birdxx 15-11-2016

kobo one valt tegen in gebruik, zeker voor deze prijs

Na de vele enthousiaste recensies heb ik ook een Kobo One aangeschaft.
De werking is ok, maar de afwerking en fabrieks-eindcontrole is volgens mij onvoldoende.
Installatie en in werking stelling gaat vlot.
Maar als alles werkt, en je de kleurtemperatuur hebt ingesteld, ga je pas op het scherm letten.
En dan zie je een lichte maar duidelijke blauwzweem in de beide beneden hoeken
Hoe warmer de kleurtemperatuur is, hoe meer de blauwzweem opvalt.
Ik heb de Kobo One toen omgeruild voor een nieuwe.
Maar deze had dezelfde scherm tekortkoming.
Deze ook weer teruggestuurd, en - na enige tijd wachten - weer een nieuwe besteld bij een ander bedrijf.
Maar ook deze derde had - in mindere mate - hetzelfde probleem.
Ik heb toen contact gezocht met Kobo, waarbij men mij mededeelde dat het zou worden opgelost bij een nieuwe firmware update.
Niets van gemerkt.
Het is niet zo dat je niet meer kunt lezen, maar voor 229,- verwacht je wel een betere afwerking en eindcontrole.
Ik heb goedkopere ereaders gezien met een egaler uitgelicht scherm.
Misschien zijn de extra LEDs de oorzaak.
Maar ik had meer kwaliteit verwacht bij dit merk, en voor deze prijs
Ben niet erg enthousiast meer.

Pluspunten

• groot scherm
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• scherm problemen
  • blijkbaar matige eindcontrole
  • (te) hoog prijskaartje!
  • accu duur

Ingrid 14-10-2016

Fijne e-reader met mooi groot scherm

Prachtige e-reader, met mooi groot, glad scherm. Net als een tablet. Boeken makkelijk importeren. Het automatisch aanpassen van het licht is werkelijk fantastisch. Lekker in bed lezen, niet meer onder een leeslampje moeten kruipen. Buiten in de zon is het net zo makkelijk lezen. En niet meer bang zijn dat er een spetter van het zwembad opkomt. Kort om de beste koop ever!! Een absolute aanrader. En zijn geld dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• automatisch licht
  • water bestendig
  • lekker groot scherm
  • licht in gewicht
  • leest fijn

Minpunten

• duur
  • summiere uitleg, ook online.

Meerdini 07-10-2016

Perfecte E-reader

Na de Kobo Aura HD ben ik overgestapt op de Kobo Aura One. Ik moet zeggen een perfecte aankoop. Een mooi helder scherm en licht wat automatisch meegaat met het omgevingslicht. De schermgrootte is ook erg fijn, bijna een normaal boek. De E-reader is mooi plat en de originele Kobo beschermhoes rond het geheel mooi af.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Helder
  • Automatische verlichting
  • Gewicht

jeeminee 09-10-2016

Ik overweeg hetzelfde te doen, maar twijfel nog tussen de H2O en de One.
In een winkel lagen ze naast elkaar en de H2O oogde scherper,ondanks de 300dpi van de One.
Wat zijn de ervaringen op dit gebied?

Karel 23-09-2016

Nieuwe Kobo met groot scherm en verbeterde verlichting

Ik lees al jaren mijn boeken op een Kobo Aura e-reader en ben daar zeer tevreden over. Deze week zag ik dat Kobo een nieuw type e-reader heeft uitgebracht met groot 7,8" scherm en verbeterde verlichting (9 led's).
Het formaat dat ik heb is handzaam, licht en betrouwbaar. Het enige nadeel is dat, bij gebruik van een groter lettertype, vaak een pagina 'geswiped' moet worden. De scherm van de nieuwe Kobo Aura One is 31% groter, dus kan er veel meer tekst op! Andere voordelen zijn een verbeterde verlichting, welke nog rustiger is voor je ogen. En last but not least de e-reader is waterdicht tot 2 meter. Dus in slaap vallen in bad is voor de e-reader géén probleem :-)

Pluspunten

• prachtig groot scherm
  • verbeterde verlichting
  • waterdicht tot 2 meter