Carpenter John The Fog - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Carpenter John The Fog op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

geers 24-11-2009
Geschreven voor: Carpenter John The Fog

Nadat de re-make de markt van films had bereikt, ben ik benieuwd geworden naar het origineel. Voor veel zaken geldt dat John Carpenter een aparte en universele aanpak voorstond. In deze film ontfermt the fog zich over Antonio Bay, een zwerm vroegere piraten met zich mee torsend. Vooral de voorganger van de huidig geestelijk leider heeft gezorgd voor de rond dolende geesten die the Fog met zich mee torst en de huidige pastor dient te boeten. Eigenlijk is Antonio Bay gebouwd op de resten van vroegere vissers, piraten, kolonisten etc en ze zijn vroeger om niet duidelijke redenen verjaagd. The Fog is in de film geen weer-verschijnsel, doch wordt lang als zodanig behandelt. Een bloederige horror-film is niet nodig, gezien de fantasische muziek, en de uitstekende cast. Ja, John Carpenter heeft gelukkig meer van dit soort prima films gemaakt!