Tivoli Audio Model Two Stereoradio zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tivoli Audio Model Two Stereoradio zilver, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

maarten897 20-02-2012

Na een aantal jaren genoten te hebben van Model One, toch maar de stereo Model Two gekocht.

Geluid
Het geluid is fantastisch voor het formaat radio. De bassweergave is onwaarschijnlijk goed. De optionele sub woofer lijkt mij echt onnodig.

Het volume halfopen is het geluidsniveau al hoog te noemen, en vervorming kon ik nauwelijks waarnemen. Zo is de radio ook geschikt voor grotere ruimten, als is het geluid dan toch wel een stuk minder dan van mijn Marantz met staande Focal luidsprekers.

Mogelijkheden
Het is een analoge radio, maar de eenvoud is dan ook juist de kracht van de radio. Er is een ingang voor een cd speler, maar helaas niet met de standaard tulp aansluitingen. Er is ook een line-out.

Gebruik
De FM ontvangst via de interne antenne en de externe antenne zou ik beter verwachten. Bij radio 1 en 4 duidelijk storingen. Eenmaal op de kabel aangesloten is de ontvangst super.

De AM ontvangst is echt onder de maat. Een goedkope wekkerradio ontvangt veel beter. Nu luistert niemand hier nog AM, maar in thuisland Amerika is de AM nog relatief veel in gebruik. Een betere ontvangst had ik dan ook wel verwacht.

Vormgeving
De radio is een lust voor het oog. Helaas zal de prijs hier voor een flink deel op gebaseerd zijn.

Duurzaamheid
Nog niet te beoordelen. De model one had wel binnen 2 jaar een defect, wat onder garantie gerepareerd is en nooit meer is opgetreden.

Samenvattend
Een prachtige, maar wel erg dure radio met gezien het formaat een verbluffend geluid.

Joffi68 07-04-2009

Model Two + model Sub hier staan. In één woord: ongelooflijk. Wat een sound! Ik ben een behoorlijke audiofiel die altijd hele dure merken kocht als Tandberg, Marantz, Denon, Luxman en B&W DM7 speakers. Waar ik bang voor was is gelukkig niet het geval: als je klassiek op hebt staan dan kun je, als je je ogen dicht doet, de instrumenten 'plukken'. Prachtig recht toe recht aan geluid zonder equalizer fratsen, gewoon eerlijk geluid. Met de Sub erbij meer lage bereik maar wie die dynamiek niet belangrijk vindt kan rustig zonder.

Verder is de zo vaak geprezen tuner inderdaad erg goed. Op de juiste frequentie te krijgen (zonder externe antenne) is een fluitje van een cent!

En last but not least, het ziet er ook nog geweldig uit! Heerlijk eenvoudig en daar hou ik persoonlijk van.

Echt een aanrader! Zit nu te overwegen om nog een set voor in de keuken te kopen.

iPod aansluiten met een mini-jack (m/m) is uiteraard ook mogelijk.