Sangean WFR-1D+ - Reviews

CD-speler
Type tuner
digitaal
USB-aansluiting

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

koeriertent 18-12-2013 Product paar weken in bezit

Heb hem gekocht omdat het een DAB+ radio is én een WIFI-Internetradio én een afstandsbediening heeft (daarom een 8 bij gebruiksgemak). De beide genoemde ontvangstmogelijkheden zijn perfect. De FM (ook aanwezig) is wat gevoelig en dwingt een plaats aan het venster, maar goed, ik gebruik de DAB+ en die is goed. Als later (in 2016) alle commerciële zenders ook op DAB+ te vangen zijn is het plaatje compleet.
De bediening is een beetje een pijnpuntje. Zo is bijvoorbeeld het scherm niet in helderheid in te stellen, bij tegenlicht is het minder goed te lezen. Dis geldt dus alleen tijdens het scannen en instellen van de zenderlijsten. Als dát gebeurd is, gebruik je alleen de afstandsbediening en kijk je minder of niet op het schermpje meer. Het geluid heeft 5 presets, geen mogelijkheid van persoonlijke voorkeursinstelling.
Vormgeving is enerzijds Retro, anderzijds functioneel. Ik bedoel, je wilt Stereo dan heb je twee boxen en die worden naast het centrale radiodeel gemonteerd. Veel variatie is daar niet mogelijk. De vormgeving is prachtig, hoogglans zwart krasvast plastic. Voor deze prijs is het een buitenkans, meteen kopen!!

TonyNobo 18-12-2013

Ik wil hem ook! Enthousiast verhaal