Philips AJ3551/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AJ3551/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Fleur 17-01-2017

Gente wake up

Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Prima uiterlijk. Aan de gentle wake up is niets gentles. Binnen no time staat het loeihard en dat volume is niet in te stellen.

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• gentle wake up
  • gebruikersgemak

Mavadeja 24-12-2016

Mooi compact radiootje

Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Mooi compact wekkerradiootje. Bediening is simpel, de cijfers zijn erg duidelijk. Het geluid is mager, maar voldoende voor de functie van wekkerradio. Het enige waar ik me aan erger is de zgn. gentle wake: ik heb nog niet ontdekt hoe je het volume daarvan kunt begrenzen. Als je per ongeluk al in de badkamer staat als de wekker afgaat loeit hij deze hele straat wakker. Verder wel mooi vormgegeven, en doet wat die moet doen.

Pluspunten

• Duidelijke cijfers
  • Leuk vormgeving

Minpunten

• Gentle wake

Peter 21-12-2015
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Simpel wat het bedienen betreft. Grote duidelijke display en bij ingeschakelde weker ook meteen de wek tijd zichtbaar . geluid van de zoemer begint zacht maar word steeds luider. Dit is prettig wakker worden. Al met al ben k zeer tevreden over mijn aankoop.

G SL 12-08-2014
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

jammer dar hij nog te koop is heb hem ongveer een jaar en de draai knopjes werken niet meer goed NIET Kopen ga op zoek naar een ander.

Marinus 28-08-2017

Heb de zelfde problemen met de knoppen, voor een euro nog te duur.
Marinus Siekman

Taco vdh 15-12-2013
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

geluidsniveau bij het wekken is VAST INGESTELD! wat een waardeloos idee, hoezo sense and simplicity? Misschien de tip van een potmeter ertussen? Geluidskwaliteit is ook erg matig, alsof hij net naast de zender staat. Bediening is makkelijk, design lijkt in het begin aantrekkelijk maar is later toch gewoontjes.

wjbons 14-11-2013
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

geluidsniveau bij wekker funktie is niet instelbaar! Hij schreeuwt je uiteindelijk dus wakker. (ik heb zelf een potmeter van 10 ohm tussen de luidspreker geplaatst zodat ik het max. niveau kan beperken.

Daarnaast na een jaar heb ik dat de knoppen om de wektijd te wijzigen wijgeren. Draai naar rechts, tijd knippert, en vervolgens stopt deze met knipperen waardoor ik niet de tijd kan aanpassen. ZEER IRRITANT. zit naar een andere te kijken.

rejo 03-11-2013
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Ik gebruik deze nu meer dan een maand en ben er heel tevreden over. Het enige minpuntje is dat je geen invloed heb op het geluidsniveau van de wekstand. Met de draaiknoppen kan je de tijd naar voren of naar achteren zetten. De snoozetijd is instelbaar.

Korgull 20-08-2013
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Uiterlijk en qua gebruiksgemak een redelijke wekker.

Het niet kunnen instellen van het geluidsniveau van de wekker is echter verbijsterend.

We gaan maar weer een nieuwe wekker kopen en dat wordt zeker geen Philips.

wjbons 27-07-2013
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

het geluidsniveau van het wekken is niet instelbaar.
hij gaat dus loeihard na een minuut. ik heb hiervoor een potmeter van 10ohm tussen de luidspreker aangebracht.

daarnaast is het nu dat wanneer je de tijd wil instellen (bovenste knop naar rechts), het voorkomt dat hij springt van wektijd naar kloktijd zodat je de normale tijd in een keer aanpast??

Ben6749 04-04-2013
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Nu al meer dan een maand in bezit.
Hij bevalt zeer goed.
Veel instel mogelijkheden.
Display is heel goed leesbaar en ook instelbaar.
Een aanrader dus.......

Joyxxx 25-07-2012
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Ik had 2 van deze wekkers gekocht en daarvoor €80,- betaald. Even getest, en toen ze bleken te werken de doosjes en bonnetjes weggegooid. Daar heb ik intussen enorme spijt van. Ook ik stoor me, net als vele anderen aan het enorme volume van de wekker, die niet instelbaar is. Wat mij echter nog véél meer stoort is dat de snoozefunctie maar 30 minuten werkt. Ik ben gewend zo'n 40 minuten te snoozen, soms korter, soms langer. Dat kan nu niet meer, ook niet als je een dagje vrij hebt. Ik heb deze wekker pas en me al een paar keer verslapen. Dat kan natuurlijk niet! Ik koop maar weer 2 nieuwe want voor mijn vriend geldt hetzelfde. €80,- weggegooid....

ramon_kieskeurig 09-07-2012
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Had ik maar eerst deze reviews gelezen en niet alleen snel op basis van het gemiddelde cijfer 8 dit apparaat van Philips meegenomen.

De easy wake up functie is leuk bedacht, echter opbouw naar volume max in 10 seconden is een enorme ontwerpfout. Vormgeving leesbaarheid of gebruiksgemak, het maakt dan allemaal niet meer uit. Als het volume niet instelbaar is dan is het apparaat nutteloos. Terug naar de winkel dus.

Waterman44 18-05-2012
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Na ongeveer 15 jaar werd het tijd voor een nieuwe klokradio. Mijn oude klokradio kon net niet zacht genoeg worden gezet om bij in slaap te vallen (sluimerfunctie). In mijn zoektocht naar een nieuwe klokradio heb ik een aantal criteria waar het apparaat aan moet voldoen: 1. mooi design; 2. goed leesbaar display; 3. volume radio moet vrij zacht kunnen om er mee in slaap te kunnen vallen; 4. redelijk geluidskwaliteit radio; 5. apparaat moet stil zijn (geen bromtoon); 6. display mag niet te veel licht geven. Mede vanwege het mooie design en de dimbaarheid van het display heb ik deze klokradio gekocht. Na een paar dagen in gebruik voldoet het apparaat voor mij alleen aan de punten 1 en 2. Handig is overigens de digitale tuner met 20 voorkeurzenders. De geluidskwaliteit van de radio viel me echter tegen (schel). Het volume van de radio kan net niet zacht genoeg om bij in slaap te vallen. Ondanks een regelbare helderheid van het display zette het display op de laagste stand mijn slaapkamer in een zwak licht. Het verlichte aan/uitknopje van het alarm deed daar nog een schepje bovenop. Daarnaast produceert het apparaat een hinderlijke bromtoon dat door het nachtkastje werd versterkt. Reden voor mij om hem terug te brengen naar de winkel.

Wokschotel 25-01-2012
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

De primary functie van een wekker voor mij is om me te weken op gewenst tijdstip. Als dat niet op een normale manier kan dan heb je gefaald als producent van de wekker. Het is werkelijk niet te geloven hoe ontzettend fijn deze wekker is om het compleet te verpesten met het ‘easy wake up’ systeem. Dit houd in dat het geluid van zacht naar hard gaat bij het wekken en niet de door jouw ingestelde volume aanhoud maar gewoon bloedsnel door loopt naar fullblown oorverdovende stand 10+ , hoofdpijn, gescheurde trommelvliezen, verkeerde been uit bed stapt stand. Easy wake up…. Humor?

Jammer want opzicht is het echt de ideale wekker, ik heb hem terug gebracht maar zou hem zo weer opnieuw kopen als ze dit grote gebrek weten op te lossen. Net design, ik heb 3 wektijden nodig in de week en met de grote knoppen is dat ontzettend makkelijk in te stellen en altijd heel makkelijk te controleren toelaat je gewekt gaat worden omdat deze informatie ook altijd weergegeven word itt normale wekkers. Het afstellen op de FM band gaat oo vollautomatisch en daardoro had ik op mijn slaapkamer prima bereik, goed helder signaal met goede boxen voor een wekker.

Jammer dat ze bij Philips zo hebben zitten slapen, het had zo easy kunnen zijn. Misschien lossen ze het op in een volgende versie? Tot die tijd raad ik hem iedereen af.

Hans444 27-01-2012

Ja, dat is echt Philips: mooi design en erg degelijk, maar functioneel is er altijd wel een probleem. Ze zouden een wereld-top-merk kunnen zijn (vergelijkbaar met Appel) als ze niet van die blunders maakten.
Neem de afstandbediening van de PFL-televisies: mooi design, maar ligt in de hand als een glibberig stukkie zeep. En de televisie zelf is een Nobel-prijs waard, maar overschakelen van de ene naar de andere zender duurt eindeloos. Zo kan ik nog wel een paar dingen noemen.

Mr caem0018 13-11-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Je zou toch denken dat Philips onderhand moet weten hoe een goede klokradio te ontwerpen.
Toegegeven, ze komen een heel eind in de buurt, een leuk smoeltje, goed lees-en dimbaar display, maar wat is de audio toch van een slechte kwaliteit en hoe lastig is het om op de tast van zender te wisselen.
Maak de behuizing iets dieper, plaats aan beide zijkanten een speakertje, gebruik goed voelbare knopjes aan de bovenkant en je hebt een verdraaid goed concept.

ejwaal2 13-11-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

het leek zo'n gebruiksvriednelijk concept: alarmtijd wordt extra weergegeven, groot display voor brildragers, eenvodige alarmtijdinstelling.
maarrr....wij slapen graag in het (erge) donker en het display geeft wel erg veel licht, zelfs in de laagste stand. en het felgroene alarmknopje is ook niet te onderschatten, en kan helaas niet uit.
en het ergste is: als de radio begint schakelt-ie in een paar stappen binnen 10 seconden naar héél hard (ze noemen dit nota bene 'Gentle Wake'!) niet instelbaar qua volume! da's niet lekker wakker worden! geluid is ook niet echt heel mooi dus nu wakker worden met het piepje en dan evt. de radio zachtjes aanzetten. en een doekje over het ding, geeft echt veel te veel licht (voor ons). wij hebben er spijt van....

Grote Geer 30-10-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Prima wekkerradio. Geen hifi kwaliteit, maar dat is ook niet het uitgangspunt van een wekkerradio. Ik las dat sommige reviewers zich stoorde aan het groene led lampje. Het knopje (5 mm doorsnee) om het alarm in- of uit te schakelen zit rechts boven op de wekker. En als het alarm is ingeschakeld, is er een "zacht" groen ringetje om het knopje zichtbaar. Onmogelijk dat dit zeer zachte ringetje van groen led licht verstorend werkt. Tenzij je het niet zinnig vindt, en je hier over in bed gaat piekeren. Dan slaap je niet lekker doordat je piekert over iets wat geen probleem is. Eigenlijk heb je er in een pikdonkere kamer een klein orientatie puntje bij. Vergelijk het maar met een heel ver weg staande ster!

PS: Tevens laat het display een alarmbel symbooltje zien. Het display weergave kleur is okergeel/bruin van kleur - en in 3 stappen te dimmen of te versterken.

mevr van der Heijden 01-10-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Mooie en gebruiksvriendelijke wekkerradio, maar niet als je iemand bent die rustig met de radio wil wakker worden! Je kunt alleen gewekt worden met een radio die zacht begint en dan binnen 10 seconde op de maximale stand qua volume staat. Je wordt dan werkelijk je bed uit getetterd! Alle nieuwe philips wekkerradio's hebben dit fantastische 'gently wake' systeem. Echt heel irritant en reden genoeg om hem direct weer terug te brengen naar de winkel. Heb nog op de philips-site gekeken of het niet uit kan, maar dan kan helaas niet.

HZ75 15-06-2012

Helemaal mee eens, wat een herrie om zo gewekt te worden. We hebben de wekker heel snel teruggebracht.

Rene Ruessink 01-09-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Hierover staat er na mijn mening al genoeg.
Maar het groene lampje waar veel mensen hier over praten is inderdaad redelijk helder, maar als je een beetje handig bent kan je het ledje wat eronder zit er zo uithalen. Je draait de vier schroeven uit de achterkant en en je kan dan de hele voorkant eraf halen.
In de wekker zie je nog twee schroeven ter hoogte van het groene ledje (lampje).
Als dat los is kan je het printje met het ledje erop eruit halen, soldeer het ledje los en klaar, alles weer in elkaar zetten.
Tijdsduur ongeveer 5-10 min

Ik hoop dat er veel mensen er wat aan hebben, bij mij is het in de slaap kamer lekker donker.

Succes met klussen.

Tien62 29-08-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Deze wekkerradio heb ik nu een paar dagen in bezit en ben er helemaal tevreden mee.
De vormgeving is strak en simpel, geen overbodige toeters en bellen. Het display is groot en duidelijk en wat heel handig is, is dat de wektijd ook duidelijk aangegeven wordt. Nu kan ik zelfs zonder bril midden in de nacht de tijd zien en nog even controleren of de wektijd wel juist is. Soms heb je namelijk van die dagen dat je ineens wakker schrikt en denkt, heb ik de wekker wel op de goede wektijd gezet :p
De bediening is heel makkelijk, ik had zelfs de beschrijving niet nodig om alles in te stellen. Het geluid is prima. Onze slaapkamer is net op een plek waar geen al te beste ontvangst is, de meeste radio's hebben moeite om alle zenders goed te ontvangen. Deze geeft ondanks dat toch een goed geluid ook bij de mindere zenders.
Het groene lampje waar veel mensen hier over praten is inderdaad redelijk helder als je het display op zijn donkerst hebt staan. Maar zelfs dan vind ik het niet hinderlijk. Mocht dit wel als hinderlijk ondervonden worden is het vrij simpel af te plakken. Het is ook wat overbodig omdat de display al duidelijk aangeeft dat de wekker aan staat. Dit is dan ook het enige en heel kleine minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken.

WekkerTester 10-08-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Deze radiowekker voldoet volledig aan mijn eisen wat de vormgeving betreft. Mooi en strak design, het staat echt geweldig op mijn nachtkastje. Het display met de grote en goed leesbare oranje-gele aanduiding is uitstekend, al had ik ook graag een alternatieve versie van deze wekker gezien met een rood display!

Wat ik een absolute topper vind aan dit toestel is dat de tijd heel eenvoudig in te stellen is. Door aan de grote knoppen te draaien kan je de tijd snel en makkelijk instellen, in beide richtingen, zodat je niet doorheen heel die 24u of die 60 minuten moet scrollen eer je de gewenste tijd hebt.

Wanneer je de alarmknop indrukt en zo het alarm activeert staat de alarmtijd ook duidelijk leesbaar op het display, zo ben je altijd zeker dat je geen fout maakt in het instellen van het juiste alarmuur, en dat is heel erg handig als je niet elke ochtend op hetzelfde uur wilt/moet opstaan. Het groene lampje van de alarmknop vind ik echter wel een minpunt. Ik snap niet goed waar deze goed voor is? De groenen kleur vloekt met de algemene indruk die het toestel geeft, is te fel naar mijn mening en eigenlijk nutteloos omdat op het display heel duidelijk staat aangegeven wanneer het alarm is ingeschakeld.

Als ik een goede tip kan geven aan Philips, ofwel laat je dat groene lichtje vallen, ofwel maak je er een donker oranje lichtje van dat dimbaar is samen met het display. De dimbaarheid van het display (4 dimstanden) kan dan weer op mijn goedkeuring rekenen.

Hét grote minpunt dan! Het volume van de radio neemt bij het afgaan van de wekker veel te snel toe en is véééééél te luid. De radio gaat bijzonder hard (maximum volume) en dit is niet instelbaar. Ik wil niet elke ochtend een barstende koppijn krijgen van mijn radiowekker. Ik zou het volume van de radiowekker willen instellen zoals ik de radio instel, zodat die niet luider gaat klinken dan het maximum dat ik zelf bepaal.

Als besluit: Een erg mooie en gebruiksvriendelijke wekker die twee minpuntjes heeft, de ene (het groene lampje van de alarmknop) is aanvaardbaar, de andere (het volume van de radio bij het wekken) is absoluut onaanvaardbaar. Jammer, want dit model is erg veelbelovend, maar gaat zonder pardon terug naar de winkel.

TimeClypse 26-07-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Prima wekker, doet wat hij moet doen. Display is prima leesbaar, is in een paar verschillende standen instelbaar qua helderheid en kan prima gedimd worden tot bijna donker.
Enige is inderdaad het alarmknopje, er komt wat licht van af, maar om nou te zeggen dat het de felheid van een wakeuplight heeft, nee. Kan prima mee geslapen worden, en anders plak je het toch af.

Kwaliteit van de radio is wat men van een mono wekker moet verwachten, geen high-tech-stereo geluid. Verder prima helder geluid en top ontvangst. De digitale tuner werkt perfect.

De wekker heeft een backupfunctie voor het onthouden van de tijd, echter het is geen garantie voor als de stroom voor langere tijd uitvalt, hij functioneert niet zelfstandig op batterijen!

Na een stroomstoring onthoudt hij wel de tunerinstellingen en de laatst gekozen wektijd.

Nadeel is dat de snoozefunctie niet helemaal lekker werkt. De snoozetijd is in verschillende tijden instelbaar, van 5 minuten tot 15 minuten. Na een half uur snoozen stopt de wekker er zonder enige waarschuwing mee. Dit heeft dus tot gevolg dat als je de snoozetijd op 15 minuten hebt ingesteld, dat je na 2 keer snoozen niet meer gewekt wordt. Hier moet je dus rekening mee houden, of de snoozetijd korter instellen. Hierdoor heb ik het gebruiksgemak op een 7 gezet in plaats van een 10.

Wekker instellen is kinderspel, met de 3 grote draaiknoppen aan de voorkant is het in een zucht gedaan. De wekker heeft dan wel de neiging wat weg te schuiven als je hem aan het instellen bent. Daarnaast is de snelheid van het instellen van de tijd niet afhankelijk van de snelheid waarmee je aan de knop draait, het lijkt dat hij dan zelfs niet goed reageert als je snel aan de knop draait. Dus snel draaien heeft geen zin.

Laatste puntje van kritiek, de gentle wake up gaat vrij snel harder, waardoor je niet lang de tijd hebt om te doezelen. Een wakeuplight heeft een veel aangenamere gentle wake up functie en gaat veel langzamer harder. Jammer dat dit niet instelbaar is.

Al met al een prima wekker met een paar kleine schoonheidsfoutjes en kinderziektes, jammer. Desalniettemin prima bruikbaar en een erg fijne wekker om te gebruiken.

Positieve punten:
- Leesbaarheid display
- Helder geluid en prima ontvangst
- Kinderlijk eenvoudig instellen van de wekker, zelfs in het donker

Negatieve punten:
- Gentle wake up gaat zeer snel harder, je bent net wakker en je radio staat al vol te loeien
- Na een half uur stopt de snooze functie er mee en wekt hij niet meer

elinek 29-06-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

jammer van de geluidskwaliteit, die is minder dan de oude philips wekkerradio die ik heb die toch alweer 20 jaar oud is. Het zou handig zijn geweest als er een aansluiting op had gezeten voor een externe speaker. Verder is dit ding echt heel goed. De tuner is perfect, ik woon vlakbij een fm zender van 25 KW en op de meeste radio's hoor ik die door alle zenders heen, maar deze fm radio heeft er helemaal geen problemen mee, ontvang in Noord Holland op het draadantennetje buiten radio Noord-Holland ook radio Flevoland, Radio M en Radio West en met wat ruis ook omrop Frylân. Echt heel goed voor een wekkerradio. De gewone landelijke zenders ontvangt hij op dat draadje ook prima ondanks dat ik bijna 60 km hemelsbreed van zender Lopik woon.

Het instellen is heel gemakkelijk, veel eenvoudiger dan op de oude wekkerradio's, en je ziet ook in 1 oogopslag de wektijd, dus nooit meer vergeten het alarm aan te zetten. Het schakelaartje om te kiezen tussen gewekt worden met de radio of de buzzer zit aan de achterkant, dat had van mij wel aan de voorkant gemogen.
De display is zonder bril goed te lezen en voor wie het te fel vindt is het te dimmen. Als het alarm ingesteld is brand er een groen lampje, ik lees daarover dat het mensen uit hun slaap houdt, maar dat snap ik niet want het is een lampje dat amper licht geeft, ik heb er geen problemen mee.

De vormgeving is oké, strak en modern en zeker niet te groot, als je het kleiner maakt wordt het gebruikersgemak minder.

Enige minpuntje is dus eigenlijk het geluid, en bij de volgende versie mag het keuzeschakelaartje tussen buzzer en radio naar voren, verder een prima ding die precies doet waarvoor hij gemaakt is, je op tijd wakker krijgen en zien hoe laat het is als je midden in de nacht wakker wordt.

Repait radio 25-06-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

Het is een mooi apparaat, maar had wel wat kleiner gemogen. De bediening is eenvoudig. De helderheid van het display is eenvoudig te regelen. Wat ook zeer prettig is dat de wektoon zacht begint en rustig toeneemt. Allemaal positief. Wat het nadeel is dat als je de wekker via repait uitzet, en je zet de radio aanzet dat je de repait uit zet!!! Mijn vorig Philips, 30 jaar oud, kon dat wel. Dit is voor mij de rede geweest om hem terug te brengen.

robwekker 19-05-2011
Geschreven voor: Philips AJ3551/12

De grote voordelen van deze wekker zijn de eenvoudige bediening en het tonen van de ingestelde wektijd in het display. Vooral dat laatste is erg handig. De hoeveelheid licht afkomstig van de tijd, wektijd en alarmknop vind ik helemaal niet storend. Het licht afkomstig van de alarmknop is minimaal. Prima zo. Ook handig is dat de ingestelde tijd dat het alarm afgaat aan te passen is. Deze staat bij mij nu ingesteld op 15 minuten i.p.v. van de standaard ingestelde 9 minuten. Nadelen zijn de afmetingen van het apparaat, mocht kleiner, en dat de wekalarm na 3 keer indrukken van de repeat alarmknop niet meer afgaat.