Philips AE5220B/12 metallic, zwart - Reviews

Fabrikant kleur(en)
metallic, zwart
Soort tuner
digitaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips AE5220B/12 metallic, zwart op Kieskeurig.nl.

Teake 11-05-2020

Een prachtige retro look.

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Ik heb deze radio in eerste instantie gekocht om zijn retro uitstraling, werkelijk een eye catcher voor mij.Een prima radio met goed DAB+ ontvangst met daarnaast een wel heel goed geluid.

swingray 25-04-2020

Mooi vol geluid, maar heeft wel goed signaal nodig.

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Wij hebben 3 van deze radio's thuis. Het geluid wat uit dit kastje komt is mooi en vol, komt mede door het bass reflex poortje aan de achterzijde. Muziek luisteren is zeer aangenaam. Echter het signaal van de zender moet wel voldoende zijn, anders is het vrij snel over met de pret op zowel DAB als FM. Onze regionale zender (Radio NH) is vrij slecht te ontvangen, terwijl 'grote' zenders zoals Radio 10 etc het wel weer goed doen. We hebben nu een goedkoop Denver (type46) dab radiootje gekocht bij onze supermarkt en deze heeft weer geen moeite met de zwakke zenders, alleen het geluid is veel kariger.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Compact

Minpunten

• Geen ontvangst dab bij matig signaal
  • Slecht ontvangst FM bij matig signaal

De Jeyser 29-02-2020

Eén van de beste radio's op de markt.

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Deze radio is echt doordacht gefabriceerd. Ideaal voor ouderen. Makkelijk in gebruik en een mooi geluid. Heb lang gezocht naar een radio die via een extern schakelaartje kon aangezet worden en dat is bij deze het geval, voor mij eerder een voordeel dan een nadeel. Ik doe het licht aan, en ja hoor de radio begint gelijk te spelen. Fantastisch toch.
Alleen een toonregeling had deze radio volmaakt gemaakt, maar al bij al toch mooie klankkleur. Heb er een tweede bijbesteld voor in de keuken. Deze radio is de enige van velen (heb er meer dan 10 geprobeerd) die in onze badkamer Radio2 kan ontvangen en weergeven. Zeer goede ontvangst dus. Ik was van plan om nooit meer Philips te kopen, vanwege vele slechte ervaringen, doch dit radiootje is een buitenbeentje. Philips is op de betere weg.

Artois 21-11-2019

Zeer goede radio

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Zeer goede ontvangst. Was bij mijn vorige radio met FM onmogelijk geworden om nog bepaalde ontvangsten te krijgen.

CramTrassam 03-08-2019

Kwaliteit geluid barslecht

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Na een uurtje of zo begint de radio te brommen.
De error count in het DAB menu geeft nochtans 0 of 1 error aan, dus aan het ontvangst kan het niet liggen. Miskoop.

Ammak 25-03-2018

Volumeknop na 2 jaar defect

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

De aan en uitschakkelaar is zeer gammel Ik heb /had 2 van die dingen Inmiddels 1 weggegooid. Aan en uit werkte niet meer en de volume stand kon nog maar 1 stand keihard. Popmeter kom je nauwelijks bij. Na veel moeote lukte het. Schoonmaken,cobtactspree Beide hielpen niet. Nieuwe popmeter misschien duurder als een nieuwe kopen. Laatsts maar gedaan maar elaas geen Philips meer

Frederik89 31-01-2018

GOED. Een week in gebruik.

Mooi design!
Goed beluisterbaar bij begin-en einde van de dag van uit bed.
Nadeel: geluid valt af en toe weg. Oorzaak waarschijnlijk de aan-uit/volume knop. Sleepcontact? Zal op den duur ....... door slijtage meer storing geven. (oude ervaring)
Neem ik op de koop toe.
Om het probleem te minimaliseren zet ik een aan/uit schakelaar in de voedingskabel.

Henk660 20-01-2018

Geweldige radio

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Geweldige radio. Geluid blijft constant. Mooi en kwaliteit goed. Zou er zo weer een kopen. DAB+ geweldig.

AntonR 24-10-2017

Start niet op

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Het geluid is prima, echter ervaren we steeds problemen met dit toestel. Moet nu voor de tweede keer worden opgestuurd. Als je de radio aanzet duurt het soms 10 minuten voordat er geluid uit komt. Een fabrieksreset werkt soms maar een week later is het probleem terug.

Wij38 16-09-2017

valt tegen. Niet kopen.

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Radio valt regelmatig uit. Gaat niet aan, begint dan na 1 uur zelf weer te spelen. Meld battery low, terwijl het aan de stroom zit. Skecht DAB ontvangst. Steeds vaker dat het niet werkt.

sonnebanck 28-06-2017

tevreden/mooi product

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

mooi apparaat. Ik had hem op een plaatje gezien en om die redden bij de mediamarkt bested.
Toen ik hem in levende lijve zag bleek hij een stuk kleiner te zijn dan ik verwacht had maar dat was geen ramp. Het geluid wat hij produceerd doet denken aan een groter apparaat. Best goed. jammer dat er geen koptelefoon aansluiting op zit dat wel. Als hij dan een beetje duurder was geworden was het wel waard geweest. En een toonregeling. Bijde opties had je vroeger op een transistor radio wel. En liever had ik gezien dat de voeding intern had gezeten ipv een losse adapter. En tot slot een iets groter display. Ook jammer dat er geen nederlandse handleiding bij zit. Ondanks al deze opmerkingen ben ik toch blij met deze radio.

bva82 27-01-2017

Een van de beste DAB+ radio's op de markt.

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Ik heb al meerdere DAB+ radio's gekocht echter steekt deze Philips AE5220 er met kop en schouders bovenuit. De geluidskwaliteit is geweldig, een mooi en vol geluid dankzij de bass-reflex behuizing, zelfs in stereo. Dit is iets waar deze radio zich in onderscheidt. De meeste DAB+ radio's hebben slechts één luidspreker (mono) en vaak een vlak geluid. Dat kan nooit de toekomst van radio zijn.
Bij deze Philips AE5220 is dat zeker niet het geval. Een mooi geluid en een gevoelige ontvangst zowel op DAB+ en FM. De bediening is eenvoudig en alles reageert zoals je dit mag verwachten. Als ik minpunten ga zoeken dan mis ik een hoofdtelefoonaansluiting, en zou een losse aan en uit knop een luxe zijn. Deze is nu gecombineerd met de volumeregelaar. Ondanks deze opmerkingen is dit een zeer prettige DAB+ radio, een echte aanrader!

LionvL 11-11-2016

Prijs - kwaliteit dik in orde!

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Kwalitatief prima product. Het werkelijk enige minpuntje dat ik zou kunnen bedenken, is het feit dat er jammer genoeg geen toonregeling aanwezig is. Dit zou het product nog sterk opgewaardeerd hebben, zonder een prijsverhoging van betekenis.
Verder zou ik een separate aan/uit knop persoonlijk fraaier hebben gevonden dan de combinatie met volumeknop.

Marcel50 31-08-2016

radio valt geregeld uit

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Radio valt geregeld uit,zelfs als je aan de volumeknop draaid,afzetten en terug aanzetten om terug geluid te hebben.knop is van slechte kwaliteit .zelfde probleem op fm.

Bart2004 27-04-2016

Deze smaakvolle radio is een aanwinst in Uw huis.

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Philips heeft met deze nieuwe, draagbare DAB+ Radio, een bijzonder goed product gefabriceerd.
De radio heeft een fantastisch geluid, dankzij de hoge kwaliteit van de ingebouwde speaker.
De radio is eenvoudig te bedienen. Het is een goed product voor zowel jonge als oude(re) luisteraars.

PBBest 15-04-2016

Door recenties hier op verkeerde been gezet

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Ik snap niet waarom de andere reviewers dit product hebben beoordeeld met goed geluid. Vanwege comfort wilde ik mijn "oude" Philips radio/cassetterecorder vervangen door een modernere radio, met een DAB+. Van mijn airmiles deze radio besteld en nu maar genieten. Niet dus! Het geluid is echt bedroevend, het klinkt erg dof alsof het uit een schoenendoos komt. De radio retourneren kan wel, maar dan op eigen kosten terug naar Engeland sturen.
Ik wil graag de producten van mijn werkgever promoten, maar nu kan ik beter, om vervelende vragen te voorkomen, de radio uitzetten als er bezoek komt. Ik denk dat binnen een paar dagen mijn oude radio weer op de vertrouwde plek komt te staan. Jammer.

jagrav 15-10-2015

Dit produkt doet waar het voor bestemd is.

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Dit product doet waar het voor bestemd is nml. kristalhelder geluid produceren gekoppeld aan een makkelijke bediening en een mooi design en dat voor een schappelijke prijs. Het enige minpunt is, dat een van oorsprong Nederlands bedrijf geen Nederlandse gebruiksaanwijzing meelevert. Die moet je dan weer gaan downloaden.

JohnStopman 19-09-2015

Prima DAB+ Radio!

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Goed geluid, helaas kunnen de hoge en lage tonen niet apart geregeld worden en had het LCD scherm iets groter gemogen.

Verder een prima aankoop! ^_^

Frankie67 27-07-2015

Uitstekende prijs/kwaliteits verhouding

Geschreven voor: Philips AE5220B/12 metallic, zwart

Fraai vormgegeven radio met voldoende mogelijkheden en een mooi geluid. Als de radio diverse aansluitmogelijkheden had, dan was het plaatje helemaal compleet!