Nikkei NDB10GY - DAB radio - Reviews

Type tuner
digitaal
USB-aansluiting

Ruud 23-06-2017

Mooi afgerond geluid en goede ontvangst

Dit is een goede draagbare radio met een prettig, vol geluid. Op mijn koptelefoon geeft hij een fantastisch mooi stereo geluid. De bediening is eenvoudig maar doeltreffend. Zwakste punt is het lcd schermpje met informatie: dat is te klein en het contrast is matig. Ik heb deze radio gekocht om mijn veel duurdere Sangean te vervangen nadat die kapot bleek na een val. Deze Nikkei verbaasde mij door het veel rijkere geluid van de ingebouwde luidspreker. Ik ben zeer tevreden!

Pluspunten

• goed geluid
  • perfect op koptelefoon
  • zeer goede prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• batterijen niet oplaadbar in de radio
  • schermpje zou beter leesbaar kunnen zijn.

R 17-01-2018

UITSTEKENDE VERHOUDING PRIJS - KWALITEIT

Prima ontvangst. Getrapte volumeregeling is voor mijn geen probleem want je overloopt snel alle stations. Zelfs in mijn flat kan ik meer dan 20 DAB+ zenders heel goed ontvangen. Dankzij DAB+ kan ik eindelijk opnieuw BBC World Service beluisteren. Ontdekte ook zo BRF, de Duitstalige nationale zender. Zelfs in Brussel is regionale Brugse radio VBRO helder te ontvangen. Geen preselecties maar zenders vlot overloopbaar. Werkt ook met 4 AA-batterijen wat minder en minder het geval is bij radiootjes. M.a.w. absolute aanrader !

Pluspunten

• ontvangst
  • handzaam

Minpunten

• geen klok
  • geen preselecties