Nikkei NDB10GY - DAB radio - Reviews

Type tuner
digitaal
USB-aansluiting

Ruud 23-06-2017

Mooi afgerond geluid en goede ontvangst

Dit is een goede draagbare radio met een prettig, vol geluid. Op mijn koptelefoon geeft hij een fantastisch mooi stereo geluid. De bediening is eenvoudig maar doeltreffend. Zwakste punt is het lcd schermpje met informatie: dat is te klein en het contrast is matig. Ik heb deze radio gekocht om mijn veel duurdere Sangean te vervangen nadat die kapot bleek na een val. Deze Nikkei verbaasde mij door het veel rijkere geluid van de ingebouwde luidspreker. Ik ben zeer tevreden!

Pluspunten

• goed geluid
  • perfect op koptelefoon
  • zeer goede prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• batterijen niet oplaadbar in de radio
  • schermpje zou beter leesbaar kunnen zijn.

Wim1148 19-09-2018

Wegwerpradio

Ik heb een aantal radio's van dit type gekocht (en van de gelijkwaardige Akai ADB10). Op het eerste gezicht komt er redelijk geluid uit deze radio en is de DAB-ontvangst acceptabel. Het energiegebruik is relatief laag. Het instellen van functies met behulp van het (erg kleine) display is nodeloos complex. Er zijn twee versies van deze radio in omloop. De ene versie krijgt stroom via een micro-usb poort en de andere versie heeft daarvoor een ronde plug (met daaraan een usb-voeding gekoppeld). De radio's met mico-usb poort geven de meeste problemen. Na de radio ongeveer 2 jaar gebruikt te hebben gaat de micro-usb connector stuk. Het gevolg is dat de radio in het geheel niet meer werkt. Voor dit euvel zijn geen reserveonderdelen beschikbaar. Daarnaast is reparatie onnodig moeilijk gemaakt door het gebruik van zogenaamde tri-wing schroeven in de behuizing. Door het falen van een relatief goedkoop onderdeel worden deze radio's volledig onbruikbaar.

Pluspunten

• energiegebruik

Minpunten

• micro-usb connector snel defect
  • slecht te repareren
  • beschikbaarheid reserveonderdelen
  • instellen functies

Gustave 25-07-2018

Storingsvrije FM DAB ontvangst

Nu eindelijk af van dat geknars en al die storende ruis op de FM band. FM DAB is de oplossing en dan nog heel betaalbaar ook. Geluid is helder en kan met behoorlijk volume worden afgespeeld. Handig voor in de keuken om nieuws en actualiteiten te horen en neemt ook niet veel ruimte in beslag. Leuk model.

R 17-01-2018

UITSTEKENDE VERHOUDING PRIJS - KWALITEIT

Prima ontvangst. Getrapte volumeregeling is voor mijn geen probleem want je overloopt snel alle stations. Zelfs in mijn flat kan ik meer dan 20 DAB+ zenders heel goed ontvangen. Dankzij DAB+ kan ik eindelijk opnieuw BBC World Service beluisteren. Ontdekte ook zo BRF, de Duitstalige nationale zender. Zelfs in Brussel is regionale Brugse radio VBRO helder te ontvangen. Geen preselecties maar zenders vlot overloopbaar. Werkt ook met 4 AA-batterijen wat minder en minder het geval is bij radiootjes. M.a.w. absolute aanrader !

Pluspunten

• ontvangst
  • handzaam

Minpunten

• geen klok
  • geen preselecties