TechniSat DigitRadio 110 IR zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TechniSat DigitRadio 110 IR zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

ErwinSchipper 07-03-2022

Digitale radio

Gekocht om mijn analoge stereo installatie op te waarderen. Ziggo stopte met de analoge radiouitzendingen. Gebruik nu uitsluitend de uitzendingen via internet. Dit geeft soms gedurende korte tijd storing, zodat er geen land mee te bezeilen is . Waar dat aan ligt is niet duidelijk. Is dat het geval dan werken ook de andere mogelijkheden niet.
Gezien de mogelijkheden van DAB+, FM, Bluetooth en Spotify die ook goed werken is de prijs-kwaliteit uitstekend.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • kwaliteit-prijsverhoging goed

Minpunten

• heel soms onbegrijpelijke storing
  • radio voorkeuzenders instellen niet zo eenvoudig

Wifi radio 10-01-2020

Wifi radio

gekozen vanwege de goede referenties. Na 6 maanden ben ik er niet zo tevreden over. Redenen:
Reageert soms niet op de wifi. de deur van de werkkamer op de eerste verdieping moet steeds 10 tot 15 cm open blijven staan. Moet vaker opnieuw ingesteld worden. Kan soms niet uitgezet worden. Met deze ervaring zou ik hem niet kopen.

ErwinSchipper 29-01-2022

Betreft Technisat 110IR

Inderdaad ook niet zo tevreden met deze DigitRadio.
Maakt soms geen verbinding met internet, terwijl het signaal zeer sterk is, zoals op het scherm van het toestel is aangegeven.
Netwerk time out geeft deze dan aan. Reageert daarbij ook niet meer op de afstandbediening.

Paul de Vrind 24-07-2019

Eenvoudige installatie, Zwitserse precisie

Vanmiddag thuisbezorgd en direct geïnstalleerd. Was eenvoudig. Zwitsers product en dat is te zien. Bediening met de Technisat-app kinderspel. De app geïnstalleerd op meerdere IPhones en IPads en werk kinderlijk eenvoudig door elkaar heen.
Het apparaat doet wat het moet doen....zorgen dat de gewenste zender via een geluidsinstallatie te horen is.
Bluetooth en Wifi eenvoudig te verbinden.
Oh ja, de digitradio is klein en sierlijk.

Pluspunten

• Eenvoudige instalatie
  • Simpele bediening
  • Wifi en Bluetooth eenvoudig te verbinden.

Henk 01-09-2017

Fijne tuner voor de DAB+/FM

Met de TechniSat DigitRadio 110 IR heb je een mooie upgrade voor uw audio installatie. Prima ontvangst gevoeligheid op DAB+ heb hier over de honderd stations met een buiten antenne (omgeving Leiden). Ook het display is prima en geeft alle info + logo's door van de zenders (DAB+ / internet stations). Bediening via afstandsbediening of via de app.

Pluspunten

• Gevoeligheid
  • Display
  • s/pdif uitgang (optisch)

Marco 28-06-2017

Top Top Digitradio. Super geluid en design

In mijn ogen en oren de beste digitale internet radio. .Ik heb meerder radio beluisterd en gezien tot dat ik deze Technisat DigitRadio 110 IR . Mensen wil je echte kwaliteit voor een betaalbare prijs dan hoeft u niet verder te zoeken.Een lust voor oog en oor

J.Visser 13-02-2017

De hifi installatie is weer bij de tijd!

Prima uitbreiding van mijn bestaande hifi set. Glasheldere weergave en eenvoudige installatie. (Is wel in het Duits.) Vanaf nu heb ik de beschikking over vele radio-zenders, zowel internetradio via de wifi als Dab+ en FM.
De app , die beschikbaar is via de Play Store, werkt uitstekend op mijn Smartphone.
Via de display en op de smartphone te zien welke zender actief is en welke muziek er speelt.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • prijs/kwaliteit
  • simpele bediening

Peer59 18-03-2016

Fantastische uitbreiding voor bestaande hifi-installaties

Nadat ik een tijdje geleden ben overgestapt van kabelprovider (Ziggo) naar glasvezelprovider (KPN) was tot mijn teleurstelling het analoge FM radiosignaal voor mijn B&O muziekinstallatie weggevallen.
Toevallig kwam deze multifunctionele tuner/streaming adapter onder mijn aandacht, en op basis van de overwegend goede reviews heb ik deze aangeschaft. En ik ben er razend enthousiast over!
De adapter wordt naar keuze via (RCA) tulpstekkers of optische (SPDIF) verbinding op je geluidsinstallatie aangesloten. Een verloopkabel met tulpstekkers is meegeleverd.
In eerste instantie ging het mij om de DAB+ ontvangst. En die is dik in orde. De dekking voor DAB+ in Nederland was eind 2015 al 80%. In 2017 zou 100% gerealiseerd moeten zijn. Met de bijgeleverde draadantenne, die je wel even optimaal moet neerleggen c.q. hangen, ontvang ik ruim 50 Nederlandse zenders met een uitstekende geluidskwaliteit, en dat aantal wordt nog steeds uitgebreid.
Voor een goede FM ontvangst is de draadantenne (zoals verwacht) onvoldoende, maar met DAB+ heb ik geen FM meer nodig. FM als ether-signaal gaat overigens in de toekomst vervangen worden door DAB+ (in Noorwegen is men al bijna zover).
Ook de internetradio functie van dit apparaat vind ik geweldig. Een WLAN verbinding met je eigen thuisnetwerk is snel gemaakt, en daarna ligt er een wereld aan zenders voor je open. De ontvangst is stabiel, de geluidskwaliteit varieert per zender, maar ook daarover ben ik tevreden.
De gebruiksaanwijzing is uitsluitend in het Duits, maar de taal op het display kan op Nederlands worden ingesteld. Iemand met een beetje technisch inzicht komt er zo verder wel uit.
Er wordt een goede afstandsbediening meegeleverd, maar die heb ik snel vervangen door de gratis "MyDigitRadio" app van TechniSat (voor Androïd of Apple), die het gebruiksgemak aanzienlijk verhoogt. Je smartphone, gekoppeld aan hetzelfde thuisnetwerk, wordt zo een geavanceerde en feilloos werkende afstandsbediening. De zenderkeuze wordt hierdoor makkelijker en overzichtelijker, en vooral het zoeken naar internetzenders gaat een stuk handiger (vergelijkbaar met b.v. de TuneIn Radio app).
Het uitgangsvolume kun je regelen met de afstandsbediening(app).
En dan heb ik de DLNA/UPnP, Bluetooth en Spotify streaming opties nog niet genoemd! UPnP en Bluetooth streaming heb ik nog niet geprobeerd. Bij Spotify streaming stuur je het signaal vanuit je Spotify app door naar de TechniSat. Je hebt hier wel een Spotify Premium abonnement voor nodig. Als je tijdens de Spotify weergave telefoneert of je smartphone uitzet, gaat de streaming van muziek via de TechniSat gewoon door.
Al met al een geweldige uitbreiding op een bestaande muziekinstallatie, met ongekende mogelijkheden. Wat mij betreft een absolute aanrader!