Tangent Quatro Internet/WIFI Radio - Black

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tangent Quatro Internet/WIFI Radio - Black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

jaap 19 05-11-2011

Heb de tangent quatto nu een week in bezit.
In tegenstelling tot andere reacties dat het apparaat moeilijk de wifi kan vinden, leverde dit geen probleem op. Gebruik het apparaat vnl. in de kamer van mijn woning in Spanje om naar nederlandse zenders te luisteren. Zoals van Tangent bekent is, is de geluidskwaliteit van dit kleine apparaat opvallend goed.
Het is wel mono, maar met een bijzonder ruimtelijke volle sound.In tegenstelling tot andere reacties vind ik zelf de bassen niet te opvallend,wat natuurlijk erg te maken heeft met persoonlijke smaak/voorkeur.
Twee opmerkingen: Ik bezit ook een Tangent Cinq cd speler, en hoewel de vormgeving op de foto,s gelijk er uit ziet, blijken de afmetingen van de twee apparaten verschillend.
2e (vraag) Het blijkt dat de Quattro uit productie gaat zonder dat er een vervangend apparaat voor in de plaats komt. Weet iemand waarom Tangent met dit concept stopt?

HT555 27-01-2011

Prima apparaat, goed geluid, degelijk, en ziet er leuk uit, alleen hij kan het wireless signaal van mijn router niet goed vinden.
Zowel bij mij thuis als bij mijn schoonvader.
De afstand tussen router en radio is 10 meter, met een muur ertussen. Ik heb wel prima ontvangst van het draadloos signaal op mijn telefoon of wireless printer. Met mijn telefoon - HTC desire kan je ook de sterkte van het signaal bekijken, en voordat de radio werkt, moet je echt een sterk en direct signaal hebben!
Ook radio uit de lucht is niet te ontvangen (hoewel ik wel heb gelezen dat de nieuwere modellen dit wel kunnen).
Al en al, als je van plan bent de radio op de slaapkamer of garage te gebruiken, helaas, dat kan niet.
Hij staat vrijwel ongebruikt te koop op marktplaats.

progdon 10-01-2010

In eerste instantie wilde ik de Lenco IR 2100 B kopen maar deze was niet voorradig. Ik kreeg toen via het internetwarenhuis een goede aanbieding betreffende de Tangent Quattro.
Ik heb hem nu vier dagen in bezit en ben er erg blij mee. De vormgeving is compact, strak en maakt een degelijke indruk. Het geluid is goed, echter de bas is soms wel wat nadrukkelijk aanwezig, maar heeft me nog niet gestoord. Het gebruiksgemak is erg eenvoudig en binnen 10 minuten kon kon ik enorm veel zenders ontvangen. Ideaal is dat je een eigen lijst kunt aanmaken met je favoriete zenders. De uitwisseling met de mediaplayer moet ik nog uit proberen.
Ik ben er erg tevreden mee.

Marc63 27-10-2009

De nieuwe versie MKII is tevens voorzien van een goede FM-tuner en vaste modem- aansluiting. Fijne radio die eenvoudig te bedienen is ondanks de vele mogelijkheden.
Reusachtige zenderlijst die wekelijks automatisch ge-update wordt. Fraai afgewerkt in stevige behuizing. Stroomvoorziening door zware adapter met onhandig lang snoer. Geluidskwaliteit is bovengemiddeld goed en doet alleen onder voor de Tivoli Model One, die qua grootte vergelijkbaar is.
Goede stereo hoofdtelefoonuitgang en veel aansluitmogelijkheden.
Een plezier om naar te luisteren en om nieuwe zenders mee te ontdekken: echt een aanrader!