Sangean RCR-3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean RCR-3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Rinus 11-05-2016

Service Sangean

Geschreven voor: Sangean RCR-3

De dimmer van de verlichting ging na enkele jaren gebruik kapot. Heel irritantin de nacht als je wil slapen. De fabrikant heeft de wekkerradio gratis gerepareerd.
Geweldige service.

wim19a46 01-01-2015
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Update 1-1-2015. Van de tweede RCR-3 ging de dimmer stuk, nog net een paar weken binnen de garantietermijn. Ik heb het apparaat opgestuurd ter reparatie en kreeg 4 weken later een geheel nieuwe wekkerradio thuisgestuurd. Mijn dank aan Elektrokoopjes en Sangean voor de topservice!

FredKK 05-12-2014

Duurzaamheid: 1 ster .
Na 4 jaar ook dezelfde veelgehoorde klacht met de dimmer. Eigenlijk altijd al geërgerd aan de slechte instelbaarheid van de dimmer en de slechte afleesbaarheid van het display bij dimmer op acceptabele stand.
Het is een apart ontwerp, qua functionaliteit een prima wekker maar er zitten gewoon wat problemen in die eigenlijk allemaal met de verlichting en het dimmen daarvan te maken hebben. Daarom scoort deze wekker bij mij een onvoldoende. Leuk als radio in de garage, maar bij mij komt deze er niet meer in in de slaapkamer. Voor 80 euro verwacht ik toch een beter product, ik heb wekkers voor de helft van het geld gehad die na 10 jaar nog steeds goed functioneerden.

Fritsvinju 25-08-2014
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Sangean RCR-3 helaas na een super snelle en keurige gratis omruil van deze RCR 3 begint ook hier weer het dimlicht problemen te geven, reset etc. NEE dus de oude kwaal is weer terug, hij staat nu in de doos in de kast, kon niet slapen met dat felle licht, is een super apparaat alleen dit item is een forms probleem dus, service, garantie TOP, alleen het probleem is nog niet opgelost.

grun1 22-08-2014
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Omdat van mijn oude Sangean RCR-3 de verlichting niet meer gedimd kan worden (komt vaker voor volgens de reacties), maar ik verder erg tevreden ben heb ik een nieuwe besteld. Deze is echter anders dan de oude en geen verbetering voor mij. De verschillen:
De oude had vier "wektijden", waarvan 2 met radio. Per wektiijd kon aangegeven worden op welke dag deze moest afgaan. (Bijv. ma, wo en do om 6:30 en di en vr om 7:00 ur). Heel handig als je niet elke dag op dezelfde tijd op moet.
De nieuwe heeft vier 'wektijden", allemaal met radio (of buzzer). Per wektijd kan nu aangegeven worden of deze voor de hele week, werkdag, weekend of eenmalig geldt. Het is dus niet meer mogelijk om door de week verschillende wektijden is te stellen.

Bij de oude zag je door op het knopje van de wektijd te drukken voor welke dag deze gold. Bij de nieuwe moet je eerst door het 'menu' lopen op te zien of het de week, weekdag of weeekend instelling betreft.

Volgens mij moet Sangean hier nog maar eens naar kijken. Ik denk dat ik de radio terugstuur. Heel spijtig, want verder is het een perfect ding.

tonsharp 04-08-2014
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Ook hier heeft de dimmer het begeven na 2,5 jaar. De zwakke schakel vd klok/radio. Het licht blijft branden dus ik kan nu n boek in bed lezen... Zeer onprettig omdat ik de wekfunctie wel gebruik maar er n doek overheen ligt voor het licht vd klok. Sangean verwijst mij naar de verkoper. Vreemde manier van handelen. Uiteindelijk komt toch de radio daar ook vandaan. Eens kijken hoe dit afloopt.

Rekal 11-02-2014
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Ook ik heb er al 2 stuk gehad (steeds weer die dimmer) het lijkt een kwaal als ik de andere ervaringen lees.
je hoort hem om de minuut als de grote wijzer verder gaat een klein beetje tikken als je er naast ligt.
Gezien het analoog is moet er altijd een beetje licht branden in de wekker, en achter gekomen dat ook dit mij stoort.
Vandaar koop ik geen analoog meer.
Het merk opzich blijf ik wel in geloven.
Vandaar een Sangean DCR9 besteld.
Die heeft alle minpuntjes niet volgens mij.

Ik gebruik hem nu alleen nog maar voor de radio op kantoor.

josanne45 05-02-2014
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Complimenten voor Eshop en Sangean.
Ruim twee jaar genoten van deze radio maar helaas, ook hier deed de dimmer het ineens niet meer, net nadat de garantietermijn voorbij was. Toch maar contact gezocht met Eshop, waar ik de radio destijds heb gekocht, hoewel ik nergens op rekende. Echter, binnen een uur een reactie met het advies te resetten. Dit loste het niet op dus heb ik dit weer gemeld bij Eshop. Even later een bericht dat ze het gingen opnemen met de service afdeling. Een paar dagen later kwam het bericht dat ik met de bijgaande link naar Sangean het probleem daar kon aanbieden. Via de link kwam ik bij een formulier dat ik kon invullen en verzenden. Ook hier weer een zeer snelle reactie van Sangean. Ik mocht de radio opsturen, de radio werd dan kosteloos gerepareerd. Binnen twee weken ontving ik de radio terug en bleek deze niet gerepareerd maar een hele nieuwe te zijn.
Klasse wat betreft de aftersales van Eshop en klasse de service van Sangean, door allebei zeer snel, prettig en met aandacht geholpen.

paulwante 01-08-2013
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Eingelijk een slecht ding. Heb nu al de 2de en wederom is de lichtdimmer defect. Ben er maar mee gestopt en heb weer mijn RCR 1 terug gezet. Dit was dus echt een miskoop !!! Niet kopen dus !!

seakoalo 26-07-2013
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Prima Radio, echter al de tweede want na 1 jaar gaat lichtdimmer defect en dient de radio te worden ingeleverd en krijgt men een nieuwe.

vanderto 10-05-2013
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Ik mis een kopje betrouwbaarheid. De wekker is al 1x kapot gegaan na 1 jaar bezig. Krijg ik een nieuwe opgestuurd die direct al niks doet. Tevens is het automatisch wisselen van zomer en wintertijd maar vertrouw er niet op dat dit altijd werkt. Het digitale display is niet optimaal leesbaar bij een gedimde stand.

w1946end 29-12-2012
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Na bijna drie jaar met plezier de Sangean RCR-3 te hebben gehad is hij helaas stuk gegaan. Een paar weken geleden begon de radio te storen, nu zijn echter de wijzers op hol geslagen en stoppen pas als ik de stekker er uit trek. Een paar keer een reset uitgevoerd, maar dit hielp niet. Jammer, ik was heel erg tevreden met dit klokje. Las in een internet-review dat dat vaker voorkomt vanwege een defekte printplaat.
Inmiddels heb ik weer een nieuwe Sangean RCR-3 aangeschaft, in de hoop dat deze langer mee gaat. Ik vond hem zo fijn dat ik opnieuw dezelfde heb gekocht. Verschillende wekkerradio's heb ik gehad, maar dit vind ik toch de beste wat betreft geluid en bediening.

tspan 19-09-2012
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Naar aanleiding van de goede reviews deze wekkerradio gekocht.
Uniek design. Ondanks de grote afstand tot het raam , heb ik een goede ontvangst van de radio. Word nu ook wakker met de juiste volume van de radio.
Zeer prettig dat deze per dag is in stellen. Hoef niet meer in de gaten te houden of de wekker in het weekend wel uit staat en op maandag weer aangaat en niet iedere avond de wekker op de juiste wektijd te zetten.
Tot nu toe geen spijt van de aankoop en zeker een aanrader.

robke18 09-04-2012
Geschreven voor: Sangean RCR-3

geluids kwaliteit niet helder.dof eigelijk slecht te noemen.ontvangst fm radio ook slecht.
geen gebruiksaanwijzing bijgeleverd.
dimmen van analoge klok kan niet ver genoeg daardoor te veel licht en kan dan niet slapen,heb er iets voor moeten zetten.zit ook veel te veel poespas op.heb hem maar op een andere kamer neergezet,en oude wekkerradio maar weer gepakt.

rvb69 22-04-2012

Beste robke 18,
Je kan de lichtsterkte wel volledig instellen. Zet de lichtsterkte op donker en draai de knop op de onderzijde zachtjes op. Eigenlijk tegengesteld van lichtsterkte naar donker. Ik heb het zo ook uit moeten vogelen.

vrudolf 30-03-2012
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Dank voor alle reviews mensen, anders had ik echt nooit van Sangean gehoord (m.n. MartyMcFly 05-10-10). Wat nou "spuuglelijk" en "Turkse kitch"? Heel origineel/gewaagd, design weer eens wat anders, lekker strak ondanks alle knopjes. OK: over smaak ...
Overigens is alles digitaal, maar oogt de klok analoog.
Geluid ingetogen, ruisloos, krijg ik met een heel dure audioset op b.v. Radio 4 niet voor elkaar!
Niet met een iPod-dock, maar wel een AUX voor de Mp3- speler.
Wow! Helemaal goed!

tonsharp 07-02-2012
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Een mooie radio / wekker voor op het nachtkastje. Nou ja mooi... maar wel 1 die voorkeuze zenders heeft en wekt met radio of geluidssignalen.

De displays kun je uitzetten of dimmen. Naar mijn idee is de radio wel heel snel op zijn niveau, dit had voor mij iets langzamer gemogen... moet tenslotte wakker worden. Je kunt het geluid en de toonhoogte regelen.

Josanne45 23-09-2011
Geschreven voor: Sangean RCR-3

N.a.v. positieve berichten deze aangeschaft. Het model is even wennen, maar bevalt uiteindelijk goed, hoewel dit natuurlijk persoonlijk is. Wel even opletten waar je hem plaatst, de radio controlled clock werkt niet op alle plaatsen, dicht bij het raam werkt hij prima en heb je er geen omkijken meer naar. Geluid is inderdaad heel goed te noemen. Heb wel even problemen gehad met het instellen van de dagen, maar na een paar keer proberen is dit dan toch gelukt.
't Is niet de goedkoopste maar zeker de investering waard. Een aanrader dus!

Efdri 14-09-2011
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Het kermisorgel, is absoluut de eerste wekker in men leven die precies weet wat ik wil. Dat er een radio in zit, is geen noodzaak, is wel stemmig.
Ook een gewone wektoon is mogelijk. Die gebruiken we niet, weten niet met welk geluid wij gewekt worden, stel je voor, het zijn schreeuwende biggen?
Het enige nadeel is de prijs, die is hoger dan de doorsnee wekkers. De prijs voorkomt wel, dat je hem tegen de muur smijt. Is ook een vorm van besparing, Vijf kapotte wekkers zijn samen duurder dan deze ene.
Als eerste, er zijn 4 (radio) wek mogelijkheden. 2x FM, 2x AM.
Ten tweede, elke dag van de week, kan je op een eigen wektijd instellen.
Er zijn twee klokjes op, een digitale display, en een gewone ouderwetse wijzerplaat.
De klok is radio gestuurd, stelt zichzelf in op de Eur.tijdzone.
De display en wijzerplaat, worden helder blauw verlicht met leds, die zijn wel te dimmen. De wijzerplaat verandert van kleur - oranje – tijdens de wektijd.
Er zijn meer mogelijkheden, die zoek ik nog wel uit.
Een cd-speler en/of, een koptelefoon kan er op gesloten worden.
Het klokje is wit, over de uitvoering, kunnen de meningen verschillen, wij, mijn gade en ik vinden hem leuk, vandaar ons eigen, liefkozend Kermisorgeltje.
Even een privé idee, Stel 2 wektijden in, die gene die er als eerste uitmoet, kan bij de tweede wektoon de andere ook wakker porren.

Jan uit Slagharen 31-08-2011

Beste mensen

De RCR3 heb ik nu een half jaar in huis, ik moet zeggen dat het een zeer goede koop is geweest.
Over de disign kan je lang praten, je vind hem wel of niet mooi, het is nu eenmaal geen piano, het is een wekker, daarom is hij licht van kleur en staat goed op het nachtkastje, hij is redelijk zwaar zodat je hem met je duffe kop niet van het nachtkastje afslaat om hem tot zwijgen te brengen als hij afgaat!
Het belangrijkste is, dat over de techniek en de kleur van het licht display/analoge klok is nagedacht, van gedempt blauw licht wordt je niet wakker, een fotograaf die met filters werkt weet wat ik bedoel!
Als het licht rood geweest zou zijn zie je dat met je ogen dicht, dus de kleur is niet zomaar gekozen!
Tel daarbij op, de zender gestuurde klok, de digitale zenderzoek inrichting, de makkelijke bediening (ik heb nog nooit het boekje nodig gehad, zelfs niet gelezen), de geluidskwaliteit voor zo'n klein ding, display en geluidsterkte goed instelbaar.
Is er dan helemaal niets op aan te merken.......ja!
Een extra dimensie aan de klok zou zijn RDS radio zodat je kan zien welke zender de voorkeur heeft i.p.v. alleen de frequentie.
En het automatiseren van de lichtsterkte display/analoge klok op basis van omgevingslicht, wel met een voorinstelling.
Daar wordt hij hooguit een tientje duurder van, dat zou ik er voor over hebben.
Maar zoals hij nu is, prijs/kwaliteitsverhouding een prima product!

Jan uit Slagharen 19-02-2011
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Daar ik een half jaar geleden een RCR 22 heb aangeschaft voor de logeerkamer die perfect functioneert, heb ik besloten een RCR 3 aan te schaffen voor mijn eigen slaapkamer omdat de display van de RCR 22 bij de instelling lage lichtsterkte niet goed leesbaar is
de "analoge" klok van de RCR 3 is bij weinig licht wel goed leesbaar!
Ook deze wekker bevalt mij zeer goed, veel beter dan de prut die ik tot op heden heb gekocht bij de bekende warenhuizen.
Iemand vermelde een tijdje geleden in deze rubriek, dat het net lijkt of de ontwerper de wekker zelf een poosje op zijn nachtkastje heeft gehad om hem daarna in productie te nemen, daar sluit ik mij geheel bij aan, makkelijke bediening, ziet er netjes uit, radio gestuurde klokken, voor een wekker prima geluid met toon regeling wat ik bij andere merken nog niet gezien heb, als je met een slaperige kop wakker gewekt wordt is het aanraken van welke knop dan ook genoeg om hem het stilzwijgen op te leggen, kortom een aanrader!

Katja66 06-02-2011
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Een apparaat dat vooral dat waar hij voor is erg goed doet: op de juiste tijd wekken met een 'humaan' geluid, een perfecte radio (geen geruis) en met voor verschillende dagen instelbare wektijden. Het geluid is bovendien erg goed.
Voor een niet te onhandig mens, is de wekkerradio goed en eenvoudig in te stellen. Als je niet echt handig bent met apparaten, is het wel een gedoe.

Het apparaat heeft ook een aantal nadelen, wat mij betreft:
- Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind 'm echt spuuglelijk. Mijn kinderen noemen het "Turkse kitch".
- Om 's nachts geen last te hebben van de display-verlichting, moet ik 'm zó donker zetten dat ik niet meer kan zien hoe laat het is. Gelukkig heeft mijn partner een wekkerradio waarop ik dat dan weer kan zien.
- Het knopje om de verlichting in te stellen is zo gevoelig dat opnieuw afstellen lastig is.
- Als de wekker staat gezet, is de datum niet leesbaar in het display. Beetje 'oenig', want een wekker waarin je de wektijden zo nauwkeurig kunt instellen staat natuurlijk eigenlijk altijd gezet... Tenzij je op vakantie bent, maar dan heb je ook geen datum nodig...;-)
- Als een willekeurig knopje wordt ingedrukt, gaat de verlichting van het display aan. Erg irritant, duurt 'te lang' (gevoelsmatig) voordat het weer vanzelf uit gaat. Wat mij betreft zou alleen de verlichting aan moeten gaan als ik de knop 'verlichting' in druk. Voor het overige is verlichting niet nodig, want ik had het knopje dat ik nodig had immers al ingedrukt... (valt voor mij ook onder het hoofdstuk 'erg oenig'/ niet goed over nagedacht).

Voor de rest een perfecte wekkerradio!

MartyMcFly 05-10-2010
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Omdat ik de reviews van de meeste wekkerradio’s heb gelezen ben ik voor deze Sangean RCR-3 gegaan.
Waarom? Ik zocht een wekker met meerdere wektijden en instelbaar over de dagen. Tevens één met doordachte bediening, zelf instellend en visueel aantrekkelijk.

Vandaag heb ik ‘m dan ontvangen en de eerste indruk was al meteen goed. Een keurig verpakt apparaat, oogt en voelt stevig en degelijk en ziet er in het echt nog veel mooier uit dan op de foto’s.

Hoe simpel kan het zijn? Ik heb de wekker aangesloten met de bijgeleverde adapter en enkele minuten zitten kijken wat hij allemaal zelf deed. Leuk om gade te slaan. Hij gaat zelf de 7 voorkeurzenders programmeren door eerst de FM-band te scannen. Gedurende die fase werd de analoge klok gekalibreerd; de wijzers maakten een rondje tot ze weer op 12 uur stonden. Vervolgens probeert hij de datum/tijd op te halen van een DCF zender. Na enkele minuten gaf hij keurig de tijd en datum weer in het digitale display. Vervolgens maakten de wijzers van de analoge klok hun rondjes tot ze gelijk stonden met de digitale tijd. Resultaat: weergave van de datum en tijd in 24-uurs formaat, indicatie van zomertijd en analoge tijd.

Nu de wekker qua tijd en zenders was ingesteld was hij klaar en kon het instellen beginnen van de wektijden. Er zijn vier wektijden in te stellen: twee voor wekken met zoemer, twee voor wekken met de radio. Ook dit is ontzettend eenvoudig te doen. Je drukt op een wektijdknop (er zijn er dus vier, zitten aan de voorkant) en met Set kun je uur en minuten instellen. Wil je bepaalde dagen instellen dan druk je op de betreffende dag (knop bovenop). Vervolgens nogmaals Set indrukken en je bent klaar.

Heb je de wektijd ingesteld van een wekfunctie met zoemer dan brandt deze oranje. Daarom zitten ze voorop zodat je kunt zien middels een gekleurd knopje welke actief is. Voor een wekfunctie met radio is het al even simpel. Met Set de tijd instellen en met de dagknoppen bovenop de dagen uit/aan zetten. Vervolgens kun je instellen welke frequentie (zender) je wilt horen. Kies je de standaard dan is dat LST voor LAST. De frequentie die je als laatste heb geluisterd wordt dan gebruikt om je te wekken. Maar je kunt ook de frequentie instellen. Je kunt je dus laten wekken met een specifieke zender. Na het instellen is deze functie actief en brandt het knopje groen. Zo kun je dus vier wektijden instellen; twee oranje en twee groen en deze kunnen uiteraard allemaal gelijktijdig actief zijn.

De zoemer is een zeer beschaafde piep die oploopt in frequentie en volume. De radio is natuurlijk de ingestelde frequentie (of laatste frequentie die beluisterd is) en loopt op in volume. Zowel het volume van de zoemer als van de radio worden met dezelfde knop onderaan de wekker ingesteld.
Als een alarm afgaat, zoemer of radio, verandert de kleur van de wijzerplaat naar oranje. En dan merk je dat over het gebruik is nagedacht. Elke knop die bovenop zit kun je voor de snooze functie gebruiken. Je hoeft dus niet een specifieke knop ‘op te zoeken’ als je net wakker bent geworden. Gewoon een willekeurige knop aanraken en hij zal zich 5 minuten stil houden. Wil je de wekfunctie echt beëindigen dan druk je op de ‘power’ knop voorop. Zolang de snooze functie actief is kleurt de wijzerplaat oranje en knippert het knopje van de actieve wekfunctie.

De digitale display geeft heel veel informatie maar precies die informatie die je voor een bepaalde functie nodig hebt. Is de radio aan dan geeft hij de frequentie weer en de eerstvolgende actieve wektijd. Is de radio uit geeft hij tijd in uren, minuten en seconden weer alsmede de eerstvolgende actieve wektijd. Ook hier is dus goed over nagedacht. Wil je een ingestelde wektijd actief maken dan druk je twee seconden op dat knopje. Moet deze uit dan druk je eveneens twee seconden op het betreffende knopje.

Het geluid van de radio is gewoonweg geweldig. Het is immers nog steeds maar een wekkerradio maar de kwaliteit van het geluid is onverwacht goed.

Kortom een zeer complete wekkerradio qua functies. Degelijk apparaat, makkelijk in gebruik en echt over nagedacht. Deze hebben ze duidelijk zelf ook gebruikt alvorens in de markt te zetten.

MartyM 27-06-2014

Inmiddels ben ik bijna 4 jaar verder en kan ik dan nu mijn eigen review alleen maar onderschrijven. Alles is zoals ik het toen schreef. De wekker heeft al die tijd probleemloos gefunctioneerd.
Van 1 ding heb ik ook 'last' gehad en dat was de display-dimmer. Ook bij mij werd deze te fel en kon ik hem niet meer dimmen tot een acceptabele lichtsterkte. Maar, ook hiervoor was een oplossing.
Ik heb de wekker ter reparatie aangeboden aan Sangean en nu heb ik er weer een zonder het dimmer-probleem. Nu maar afwachten of dit de komende jaren niet weer optreedt.

Anoniem 26-07-2010
Geschreven voor: Sangean RCR-3

De beste wekkerradio die ik ooit heb gekocht. Deze wekkerradio heeft een aardig gewicht (1 kilo) waardoor je hem niet zo snel van je nachtkastje afslaat of gaat verschuiven bij het indrukken van de knopjes. Hij is radio controlled waardoor je altijd de juiste tijd bij de hand hebt. Tevens pikt hij na een stroomstoring-/uitval automatisch weer de tijd op. Een stroomuitval moet overigens niet langer dan 10 minuten duren, want de alarminstellingen blijven maar 10 minuten bewaard. Deze wekker heeft helaas geen batterij back-up. De mooie lichtblauwe verlichting is traploos instelbaar van heel fel tot uit. Ik heb hem zo staan dat het nog net af te lezen is, je wordt overigens niet gauw wakker van deze kleur verlichting. Leuke gimmick is dat als je alarm afloopt de verlichting veranderd in amberkleur. Wekalarm is van het "Humane wakening" principe d.w.z. loopt langzaam in volume op. Wel zo prettig: je schrikt dus niet met een klap wakker van "wat gebeurd er" als je nog diep sliep. Overigens werkt dit niet bij wekken met de radio, volume is daarvan meteen op het vooraf ingestelde niveau. Bij aanraking van de bedieningsknopjes (welke zeer fijn werken) wordt de verlichting even wat helderder, das fijn als je 's nachts even wil kijken hoe laat het is. De radio tenslotte is grandioos. Ik heb nog nog eerder een wekkerradio gehad welke zo goed ontvangt en klinkt. De radio is digitaal en je kan 7 zenders vast programmeren. Er zit een toonregelaar op en daardoor klinkt het niet te schel of juist te bassig. Kwalitatief is deze Sangean zeer hoogwaardig, voelt aan dat ie jaren mee zal gaan. Kan niets anders dan alleen maar tienen geven. Klasse!

Daneron 22-07-2010
Geschreven voor: Sangean RCR-3

Na aanleiding van de positieve reviews over dit apparaat tot aanschaf over gegaan. Na 2 weken m'n eigen beoordeling: De wekkerradio is behoorlijk van formaat (de hoogte althans) en vrij solide. De bediening kan eigenlijk niet beter want alle knoppen zitten op een logische plek en zijn makkelijk te vinden in het donker. Het instellen van het alarm met z'n voorkeuren neemt wat tijd in beslag maar de handleiding is vrij duidelijk.Dit is tevens eenmalig want het apparaat onthoud z'n instellingen bij stroomuitval. Stekker erin en de tijd word voor je gezet(handy).

duranduran 30-01-2010

Wat een klokradio!
Mooi ontwerp. Analoge klok in jaren 30 stijl, en digitaal gedeelte anno nu.
Degelijk apparaat. Staat stevig op het nachtkastje (1200 gram zwaar).
Wit backlight geeft rust aan de ogen en is ook nog zeer goed regelbaar (draaiknop bodem) van fel verlicht tot helemaal donker. Daardoor is het mogelijk om OF de krant te lezen in bed OF een heel erg zacht lichtschijnsel in de slaapkamer te hebben (of helemaal donker als je wilt). Als het alarm afgaat schakelt de verlichting naar 100%, ook als je een toets aanraakt. Na 14 seconden gaat het licht weer terug in de door jezelf ingestelde stand.
Heel erg goede FM-ontvangst.
Super geluid. De 'tone'bas/treble is zelfs regelbaar. Zie draaiknop aan zijkant.
4 aparte alarminstellingen (2x buzz en 2 x radio), die elk per dag/dagen/week/weekend instelbaar zijn. En als het alarm afgaat, begint het zeer zacht en daarna steeds iets luider tot de ingestelde stand (bodem). Zowel voor buzz als radio. Let op de volumeregelknop aan de ZIJKANT geldt als je de radio gewoon aan wilt hebben. Het wekvolume regel je met de bodemdraaiknop.
En als het alarm van de buzz of radio afgaat krijgt het backlight van de analoge klok een AMBER-kleur. Leuk gevonden!
Alles zeer gemakkelijk in te regelen.
Als je de stekkker in het stopcontact steekt 'zoekt'het vanzelf de tijd en worden de 14 (!!) preset voorkeuze toetsen ingesteld. Evenals de datum. Mocht de stroom uitvallen, blijven de instellingen nog 10 minuten in het geheugen en ook nog zichtbaar.
Al met al echt waar voor je geld!