Lenco Lucille rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Lenco Lucille rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

AlwinK 29-12-2016

GEluid is beneden pijl

Geschreven voor: Lenco Lucille rood

De enige radio in deze prijsklasse met zowel DAB als Bluetooth en AUX in. Ze kunt hem dus met een kabeltje of Bluetooth gebruiken als luidspreker.
Hij ziet er erg geinig uit, beetje retro en toch modern. De beugel bovenop is van rubber en flexibel.
Bediening is vrij eenvoudig. Een volumeknop en een tuneknop bovenop. Op het display kun je zien wat je doet. Na eenmaal alle FM en DAB zenders gescand te hebben kun je ze opslaan in het geheugen. Vervolgens kun je ze op de Tuneknop of geheugenknopjes kiezen. De sterkte van het signaal (zowel FM als DAB) wordt met een balkje aangegeven. Bij FM zenders wordt de RDS info weergegeven, bij DAB nog wat meer info, afhankelijk van de zender.

De DAB ontvangst vond ik tegenvallen (december 2016, gemeente Ede). Binnenshuis midden in de kamer had ik geen ontvangst, bij een raam was het iets beter maar zelfs daar viel regelmatig de verbinding geheel weg (sterkte van 50% naar 10%). Ook als je even aan de antenne zit. Bij DAB betekend dit stilte, bij FM komt er wat ruis op, maar kun je nog wel door luisteren.
Wat het meeste tegenviel was de kwaliteit van het geluid. Het is vlak, met te weinig hoge tonen en geen lage tonen. Ter vergelijk: ik heb het vergeleken met een kleine bluetooth speaker (zo'n 10EUR spatwaterdicht cilindertje) icm mijn mobiel en dat klonk vele malen beter! Het geluid is meer te vergelijken met een wekkerradio. Daarnaast hoorde ik geen enkel verschil tussen DAB en FM, dus de meerwaarde daarvan op dit apparaat is nihil, behalve dat FM een keer uit de lucht gaat.
Dus zeker af te raden als je hem wilt gebruiken als bluetooth speaker, daarvoor kun je beter een simpel ding uit de grabbelbak scoren.

Wel handig is de ingebouwde Li-Ion batterij. Hier kun je 2-5u mee luisteren of je mobiel opladen met de USB aansluiting achterop. Verder kun je simpel met BlueTooth pairen als je telefoon NFC heeft.

Pluspunten

• DAB+FM
  • Bluetooth+AUX
  • NFC

Minpunten

• geluidskwaliteit
  • ontvangst DAB (nog) niet optimaal