Denver DAB-33 - Reviews

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,3

almereV500 14-02-2017

Verrassend leuke en compacte DAB radio

De hoofdreden om juist deze radio te kopen was de prijs (Kruidvat aanbieding). Ik was al een tijdje op zoek naar een praktisch bruikbare DAB radio. Eentje die makkelijk is te bedienen, niet te groot, betaalbaar en een prettig geluid. Het DAB geluid klinkt hoorbaar ruisarmer dan het geluid van een vergelijkbare FM zender. Op de hoofdtelefoon aansluiting kan eventueel ook een versterker worden aangesloten, dan komt het DAB geluid nog veel beter tot zijn recht.
Mijn indruk is dat deze DAB/FM radio er vrijwel hetzelfde uitziet als de Renkforce NE-6208. Ook de bediening lijkt exact hetzelfde. De handleiding van de Denver radio is goed leesbaar. Het opslaan van de gevonden zenders leverde me wel wat problemen op, maar uiteindelijk lukte het opslaan van de zenders wel. Nu vind ik 10 zenders voor FM of DAB wel wat weinig. Voor DAB is dat wat minder erg omdat er al relatief makkelijk een gevonden zender kan worden gekozen.
Het zoeken van FM zenders vind ik moeizaam gaan, liever toch een makkelijk frequentie afstemming met draaiknop dan wel de frequentie intoetsen.

Pluspunten

• Goede Dab ontvangst
  • Compact
  • Goed geluid (voor zover mogelijk)
  • DAB afstemming zeer eenvoudig

Minpunten

• Licht van gewicht, voelt niet robuust
  • 10 zenders voor FM of DAB op te slaan
  • FM afstemming moeizaam

makzz 20-02-2017

Helemaal eens met deze review. Helaas is de koptelefoonaansluiting mono. Trouwens, 10 voorkeuzezenders is bij de tegenwoordige radio's al luxe. De meeste hebben er maar 5.

vheerden 21-10-2017

slecht produkt

slecht produkt zenders vallen steeds weg , als er een zender een keer blijft is het geluid blikkerig, heb de radio gekocht bij kruidvat en meteen weer terug gebracht .

Leo 30-07-2017

Klein toestel met goed geluid

Ik heb hem gekocht bij de Trekpleister voor de helft ( opruiming ) .
Geluid is goed en gemakkelijk in gebruik met veel zenders er op.
Antenne hoef ik bijna niet uit te schuiven want hij pakt elke zender die DAB uitzend.

Pluspunten

• Gemakkelijke instructies
  • Veel zenders

Minpunten