Sangean WFR-28C - Reviews

Usb-aansluiting

7,6

zado 26-08-2015 Product half jaar in bezit

9,4
Na de grote update van vorige maand zijn alle problemen met de slideshow op gelost. Ik had er sowieso geen problemen mee omdat ik alleen de WIFI radio stations beluisterde, eenmaal aan de WIFI gekoppeld heb je duizenden radio stations ter beschikking keurig geselecteerd op genre, bijv. trance , dance , deep house enz. Als ik het nieuws wil horen kijk ik wel naar de TV. Veder ben ik van mening dat geen enkele andere radio producent qua geluids kwaliteit ook maar in de buurt kan komen van deze Sangean, het geluid is warm en produceerd een fraaie basweergave, en wat is er nu belangrijker dan het geluid als je een radio koopt , toch?

kortm29 18-04-2015 Product kwartaal in bezit

4,6
Een update op de problemen rond deze ontvanger:
Ik heb in de afgelopen week contact met Sangean gehad over de problemen met de instabiliteit rond de ontvangst van DAB-radiostations die ook "Slideshow" uitzenden. In Nederland zijn dat alle NPO-stations.
Het probleem is bekend bij Sangean. Het zure is dat alleen in Duitsland en Nederland Slideshow uitgezonden wordt. In Taiwan, waar de software wordt gemaakt, zijn geen DAB-zenders met een Slideshowimplementatie. Lastig testen dus. Voor de WFR-29c is een aanpassing onderweg (of inmiddels al uitgerold) waarmee de slideshowfunctionaliteit is verwijderd. Dit zou het probleem met de crashes moeten oplossen. Het is waarschijnlijk dat de WFR-28c deze update ook krijgt.
Wat mij betreft, met het verwijderen van de slideshowfunctionaliteit zal de mogelijkhedenscore wel wat zakken. De degelijkheidscore zal echter behoorlijk toenemen. Nog even afwachten dus. :-) Wel jammer dat Slideshow nou net de enige reden is dat ik deze radio heb gekocht.

rietje van zwam 11-03-2015 Product maand in bezit

Geweldige dab plus wifi radio met duizenden radio stations op alfabet te selecteren. Ongelooflijk goed geluid komt eruit ook. Niet vergeten gelijk oplaadbare batterijen te kopen want die worden niet meegeleverd en dan moet je weer terug naar de winkel.

zado 04-03-2015 Product paar weken in bezit

Omdat de meeste kleine draagbare radio's totaal geen warm geluid of zelfs ook maar een lichte bas produceren had ik al bijna de moed opgegeven. Toen ontdekte ik de SANGEAN WFR-28C , wat een waanzinnig mooi en warm geluid en fraaie bas in het geluid !! Ik gebruik het meest de internet radio stations die ik via de WIFI naar binnen haal.
Maar ook als ik het DAB plus gebruik werkt alles probleemloos en zeer gebruikersvriendelijk. Ik ben er uiterst tevreden mee en zal zeker in de toekomst het voor mij destijds onbekende merk SANGEAN zeker weer een kans geven.
Ik heb overigens nog nooit een software conflict of vastloper of wat van dien aard gehad !

kortm29 19-12-2014 Product paar dagen in bezit

4,8
Dit is de monoversie van de wfr-29c (zie mijn review aldaar). Ik heb deze radio gekocht vanwege de teleurstellende eigenschappen van de wfr-29c.
De ontvangst van DAB stations is uitstekend. Naast DAB ontvangt de radio ook FM en internetradio. Voor dat laatste is een wifi-aansluiting nodig. Extra prettig is de ondersteuning van 5G, de kans op een probleemloze ontvangst wordt daarmee significant beter. Ook is het mogelijk jouw eigen muziek te beluisteren via een upnp-server (zoals windows media player) en direct vanaf een USB-stick. Deze radio heeft geen zichtbare ondersteuning voor Spotify of Deezer. Dit is een radio met uitgebreide ontvangstmogelijkheden die ook tamelijk eenvoudig maar omslachtig te bedienen is.
De geluidskwaliteit is redelijk. Het display is beter als dat van de wfr-29c maar nog steeds richtinggevoelig. Hoewel de radio op de recentste versie van de firmware draait is die weinig stabiel. Heel merkwaardig is de implementatie van de automatische kloksynchronisatie. Op accumodus moet de klok opnieuw gezet worden wanneer je de radio aanzet. Wil je dat dit automatisch gaat, dan heb je de keuze uit automatisch via FM, DAB of internet. Bij deze keuze synchroniseert de klok alleen wanneer ook de betrokken functie wordt gebruikt. Dus wanneer de klok moet synchroniseren via FM en je luistert naar DAB, dan blijft de klok op 0:00 staan.
Ik geef een 1 voor degelijkheid vanwege de crashes. De radio werkt gewoon niet goed tijdens het opladen van de accu's. Hij is dan niet bruikbaar. Mogelijk dat een toekomstige software-update dit oplost. Grote kans dat ik dat niet ga meemaken want ik denk er serieus over om (net als de wfr-29c) hem terug te brengen.