Sangean WFR-28C wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean WFR-28C wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Defreeze 04-11-2020

Uitstekende radio, goed geluid, mooi display, veel mogelijkh

Geschreven voor: Sangean WFR-28C wit

Deze radio is een ontvanger met veel van de huidige ontvangstmogelijkheden. Internetradio, DAB+ voor als er geen internet is, FM om ook nog terug in de tijd te kunnen ;-). Verder kun je een USB-stick met je eigen muziek erop afspelen. De uitgang is in stereo aan te sluiten op een koptelefoon of een externe geluidsinstallatie. Ten slotte is de radio via wifi te bedienen met een app.
De bouw voelt degelijk aan en de knoppen zijn prettig om te bedienen met hun rubberachtige feel. Het display is mooi en geeft genoeg info. Het invoeren van info om in te loggen op een router is een beetje gedoe, zoals meestal als er geen querty-toetsenbord aanwezig is, maar zoiets komt natuurlijk maar weinig voor. Je kunt oplaadbare batterijen in het batterijvak doen en dan worden deze automatisch opgeladen als de radio op de lichtnetvoeding is aangesloten. Dat is handig, omdat je dan de radio ook kunt gebruiken bij stroomuitval. Alleen blijft radio op batterijen niet in Stand-by staan, waardoor de batterijen niet als backup kunnen dienen voor de wekfunctie bij stroomuitval. Een beetje jammer.
Ik gebruik de radio naast mijn bed. Ik kan dan de sleeptimer gebruiken en ik kan 's nachts even op het display kijken hoe laat het is.
Het geluid is echt mooi. Er zit genoeg hoog in om bij spraak goed verstaanbaar te zijn en genoeg laag om een mooie muziekweergave te hebben. Er zit een EQ-functie in met een hele rij voorkeuze-instellingen en met de mogelijkheid om een eigen EQ-instelling in te voeren. Ik gebruik altijd de Flat-instelling en ben daar volkomen tevreden mee.

Pluspunten

• mooi geluid
  • duidelijk display
  • veel ontvangstmogelijkheden
  • prettige bediening
  • fraaie vormgeving

Minpunten

• bij stroomuitval geen wekfunctie

zado 26-08-2015
Geschreven voor: Sangean WFR-28C wit

Na de grote update van vorige maand zijn alle problemen met de slideshow op gelost. Ik had er sowieso geen problemen mee omdat ik alleen de WIFI radio stations beluisterde, eenmaal aan de WIFI gekoppeld heb je duizenden radio stations ter beschikking keurig geselecteerd op genre, bijv. trance , dance , deep house enz. Als ik het nieuws wil horen kijk ik wel naar de TV. Veder ben ik van mening dat geen enkele andere radio producent qua geluids kwaliteit ook maar in de buurt kan komen van deze Sangean, het geluid is warm en produceerd een fraaie basweergave, en wat is er nu belangrijker dan het geluid als je een radio koopt , toch?

Officiele reactie van Sangean 27-08-2015

Beste Zado,

Hartelijk dank voor je positieve review. Maakt je overigens al gebruik van onze Isangean App? Deze maakt het nog makkelijker om het apparaat op afstand mee te bedienen en ook vergemakkelijkt het het scrollen/searchen van stations etc.

SANGEAN Europe BV

Officiele reactie van Sangean 03-11-2015

De iSANGEAN App is vervangen door de UNDOK App. Dit heeft te maken met de problematiek die ontstaan is door de iOS 9 update. UNDOK werkt zelfs nog iets beter.

SANGEAN: A world of listening!

kortm29 18-04-2015
Geschreven voor: Sangean WFR-28C wit

Een update op de problemen rond deze ontvanger:
Ik heb in de afgelopen week contact met Sangean gehad over de problemen met de instabiliteit rond de ontvangst van DAB-radiostations die ook "Slideshow" uitzenden. In Nederland zijn dat alle NPO-stations.
Het probleem is bekend bij Sangean. Het zure is dat alleen in Duitsland en Nederland Slideshow uitgezonden wordt. In Taiwan, waar de software wordt gemaakt, zijn geen DAB-zenders met een Slideshowimplementatie. Lastig testen dus. Voor de WFR-29c is een aanpassing onderweg (of inmiddels al uitgerold) waarmee de slideshowfunctionaliteit is verwijderd. Dit zou het probleem met de crashes moeten oplossen. Het is waarschijnlijk dat de WFR-28c deze update ook krijgt.
Wat mij betreft, met het verwijderen van de slideshowfunctionaliteit zal de mogelijkhedenscore wel wat zakken. De degelijkheidscore zal echter behoorlijk toenemen. Nog even afwachten dus. :-) Wel jammer dat Slideshow nou net de enige reden is dat ik deze radio heb gekocht.

janbemel 24-02-2016

De mogelijkheid van slideshow-weergave is niet verwijderd. De diavoorstelling verschijnt nog gewoon, in de app en op de radio zelf. Wel is de fout verholpen, en is de radio nu stabiel.

rietje van zwam 11-03-2015
Geschreven voor: Sangean WFR-28C wit

Geweldige dab plus wifi radio met duizenden radio stations op alfabet te selecteren. Ongelooflijk goed geluid komt eruit ook. Niet vergeten gelijk oplaadbare batterijen te kopen want die worden niet meegeleverd en dan moet je weer terug naar de winkel.

zado 04-03-2015
Geschreven voor: Sangean WFR-28C wit

Omdat de meeste kleine draagbare radio's totaal geen warm geluid of zelfs ook maar een lichte bas produceren had ik al bijna de moed opgegeven. Toen ontdekte ik de SANGEAN WFR-28C , wat een waanzinnig mooi en warm geluid en fraaie bas in het geluid !! Ik gebruik het meest de internet radio stations die ik via de WIFI naar binnen haal.
Maar ook als ik het DAB plus gebruik werkt alles probleemloos en zeer gebruikersvriendelijk. Ik ben er uiterst tevreden mee en zal zeker in de toekomst het voor mij destijds onbekende merk SANGEAN zeker weer een kans geven.
Ik heb overigens nog nooit een software conflict of vastloper of wat van dien aard gehad !

kortm29 06-03-2015

Merkwaardig! Vooral omdat Sangean zelf het probleem ook kent en bezig is met een fix. Heb je het niet over de WFR-28D? Die heeft namelijk geen DAB-slideshowimplementatie.

zado 11-03-2015

Ik had hiervoor een Sony Dab Plus radio besteld op internet, deze werkte prima maar................het geluid pffff. Precies dezelfde sound als wat uit me smartphone komt ! Echt een spreeuwenkist. Gelukkig kon ik hem retourzenden. Toen maar gewoon naar de ouderwetse Correct winkel in Rotterdam gegaan , waar je VOOR dat je koopt kan luisteren ! Toen viel al snel mijn keuze op Sangean de WFR 28C, wat een fijn toestel en wat een mogelijkheden dankzij die WIFI ! We gebruiken hem ook tijdens feesten gewoon super goede Trance via internet streamen en met het kabeltje naar het mengpaneel, de hele nacht TOP muziek op deze manier. Ik ben er enorm blij mee en het werkt tot op heden altijd probleemloos.

kortm29 19-12-2014
Geschreven voor: Sangean WFR-28C wit

Dit is de monoversie van de wfr-29c (zie mijn review aldaar). Ik heb deze radio gekocht vanwege de teleurstellende eigenschappen van de wfr-29c.
De ontvangst van DAB stations is uitstekend. Naast DAB ontvangt de radio ook FM en internetradio. Voor dat laatste is een wifi-aansluiting nodig. Extra prettig is de ondersteuning van 5G, de kans op een probleemloze ontvangst wordt daarmee significant beter. Ook is het mogelijk jouw eigen muziek te beluisteren via een upnp-server (zoals windows media player) en direct vanaf een USB-stick. Deze radio heeft geen zichtbare ondersteuning voor Spotify of Deezer. Dit is een radio met uitgebreide ontvangstmogelijkheden die ook tamelijk eenvoudig maar omslachtig te bedienen is.
De geluidskwaliteit is redelijk. Het display is beter als dat van de wfr-29c maar nog steeds richtinggevoelig. Hoewel de radio op de recentste versie van de firmware draait is die weinig stabiel. Heel merkwaardig is de implementatie van de automatische kloksynchronisatie. Op accumodus moet de klok opnieuw gezet worden wanneer je de radio aanzet. Wil je dat dit automatisch gaat, dan heb je de keuze uit automatisch via FM, DAB of internet. Bij deze keuze synchroniseert de klok alleen wanneer ook de betrokken functie wordt gebruikt. Dus wanneer de klok moet synchroniseren via FM en je luistert naar DAB, dan blijft de klok op 0:00 staan.
Ik geef een 1 voor degelijkheid vanwege de crashes. De radio werkt gewoon niet goed tijdens het opladen van de accu's. Hij is dan niet bruikbaar. Mogelijk dat een toekomstige software-update dit oplost. Grote kans dat ik dat niet ga meemaken want ik denk er serieus over om (net als de wfr-29c) hem terug te brengen.

kortm29 06-08-2015

Gisteren kwam dan eindelijk de lang aangekondigde update. Je kan ze niet beschuldigen van overhaast reageren, daar in Taiwan. Zal wel een cultuurverschil zijn. Anyway, pas kort kunnen testen. Later meer.

Officiele reactie van Sangean 28-02-2015

Beste Kortm29,
Het is vervelend om te vernemen dat u een probleem heeft ondervonden met zowel onze wfr-28 als ook de wfr-29. Aangezien wij de hoogst mogelijke kwaliteit nastreven (Sangean ontwikkelt al 40 jaar radio's in haar eigen fabriek, met eigen engineers), zouden wij het fijn vinden om met u in contact te treden, zodat we het probleem volledig kunnen oplossen. Gaarne contact opnemen met onze service afdeling :077-123456
En bent u op de hoogte van onze speciale App die het geheel een stuk gebruiksvriedelijke maakt. De iSangean App is gratis verkrijgbaar voor Andoird en Apple.
Namens Sangean Europe,
Heel hartelijk dank.

kortm29 06-01-2015

5 januari kwam een software update. De radio draait nu op v2.6.17c4

Spotify is toegevoegd, nog geen spoor van Deezer.

De crashes tijdens het luisteren naar de publieke omroep zijn er nog steeds. Met dit verschil dat de radio na een crash verder gaat met het radiostation waar je naar luisterde in plaats van uit te schakelen.

Mijn advies blijft dus ongewijzigd. Kijk maar even verder voordat je deze dure ontvanger aanschaft.

kortm29 06-08-2015

Zucht! Dan heb je negen!!! maanden de tijd een fix te realiseren en te testen. Ik moet er dan in een uur achter komen dat het siteshow display niet meer consequent wordt bijgewerkt. Dit gebeurt gek genoeg wel in de sangean android app. Een lichtpuntje is dat de radio niet meer lijkt te crashen. Kennelijk hebben ze op het voormalige Formosa last van tunnelvisie. Ik ben er nu wel klaar mee. Besteed je geld maar aan een beter toestel.

zado 04-03-2015

Vreemd dat ik nog nooit problemen met mijn firmware heb gehad, misschien dat het probleem heden 3-2015 is opgelost. Ik kan niet anders beamen als dat dit de beste radio is die ik ooit heb gehad.
Het geluid is waaaaanzinnig mooi en warm van klank en zelfs een fraaie bas, de mogelijkheden zijn dankzij de wifi giga. Ik heb hem bij Correct in Rotterdam gekocht na hem eerst uitvoerig te hebben laten demonstreren.

Officiele reactie van Sangean 10-08-2015

Beste kortm29,

Wij hebben zojuist nogmaals de WFR-28C voorzien van een nieuwe update en het probleem dat u omschrijft is bij ons uit de testen niet naar voren gekomen. Wij hebben tevens een ander model WFT-2D eveneens voorzien van deze update en deze synchroon getest met de WFR-28C en het enige dat wij kunnen constateren, is het feit dat er bij sommige pagina's van de Slideshow er 1 pagina wordt overgeslagen. Dit is echter niet een software fout, maar ligt aan degene die het uitzendt. Ik zou u willen vragen om voor de zekerheid nog even contact met onze technische dienst te willen opnemen, om te zien of we nog iets voor u kunnen betekenen.

SANGEAN Europe