Sangean WFR-27C zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean WFR-27C zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bert 01-04-2020

Router uit en aanzetten

Geschreven voor: Sangean WFR-27C zwart

Compact, compleet en firmware is hetzelfde als de dual ir3, dus dat is bekend terrein. Tip: Aanvankelijk geen internetconnectie, verholpen door mijn router uit- en aan te zetten.

Pluspunten

• Compact
  • Compleet
  • Bekende menu layout
  • Instinctieve bediening
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen achtersteun

De balende stier 15-10-2018

Gefrustreerd

Geschreven voor: Sangean WFR-27C zwart

Dab werkt hoor en internet ook. Maar niet dankzij de gebruiksaanwijzing. En verkoopargument Spotify werkt niet. Zo irritant. Heel simpel waarschijnlijk maar ik zie het niet. Het was een kadootje deze radio dus ik zal m niet het raam uitgooien. Maar deze frustratie wens ik niemand toe. Koop het niet

Geschreven voor: Sangean WFR-27C zwart

Zo'n 40 jaar geleden kocht je een kortegolfontvanger als je geïnteresseerd was in het luisteren naar radiozenders uit de hele wereld. Uit ruis, gepiep en gekraak plukte je dan de muziek en spraak van veraf gelegen radiozenders. Vandaag de dag heb je de radiowereld aan je voeten met deze veelzijdige radio van Sangean, de WFR-27C.

De radio is gemakkelijk in te stellen voor internetradio en DAB+. Voor de FM-band hoeft helemaal niets vooraf te worden ingesteld. De ontvangstkwaliteit van DAB+ en FM is prima, niets op aan te merken. De geluidskwaliteit van de ingebouwde luidspreker is heel acceptabel. Het kleurenschermpje is lang niet zo helder als het scherm van een smartphone of tablet, maar toch is de tekst, ook bij daglicht, heel behoorlijk leesbaar. De bediening is natuurlijk even wennen, maar de menu's zijn duidelijk genoeg. Wel jammer is dat ze niet in het Nederlands gekozen kunnen worden.

Wat vroeger de kortegolf was voor wereldwijd radioluisteren, is nu de internetradio. Dit deel van de WFR-27C is goed ontworpen. Het wisselen van zenders gaat aardig snel. De menustructuur binnen het internetradiodeel is goed gestructureerd. Voor internetradio maakt de WFR-27C gebruik van de diensten van vTuner. Deze dienst lijkt wat minder radiozenders te bevatten dan zijn tegenhanger TuneIn. Maar zeker kun je nog altijd kiezen uit een overvloed aan radiozenders en podcasts uit alle werelddelen.

Behalve als radio kun je de WFR-27C ook gebruiken als 'muziekstreamer'. Dat kan via de muziekspeler waarmee je muziek van bijvoorbeeld een pc naar je radio streamt. Maar er is nog een modus, Spotify Connect genaamd. Met die modus kun je het geluid van je tablet of smartphone 'doorsturen' naar de WFR-27C. Die speelt dan je Spotify-muziek af. Om dit te kunnen doen moet je wel abonnee zijn van Spotify, en je moet de Spotify-app gebruiken op je mobiele toestel.

Wat batterijgebruik betreft is deze radio ook flexibel. Er moeten 6 AA-batterijen in de WFR-27C. Daarbij kun je kiezen voor niet-oplaadbare alcalinebatterijen of oplaadbare exemplaren. Kies je voor oplaadbare batterijen, dan kun je ze in de radio zelf opladen. Heel praktisch.

Met de WFR-27C heeft Seagan een universele radio op de markt gezet, die een heuse opvolger is van radio's uit de jaren 1970 met FM, langegof, middengolf en kortegolf.

erikange1972 17-06-2015
Geschreven voor: Sangean WFR-27C zwart

Na een noxon internetradio gehad te hebben, nu deze gekocht, het geluid is beter, via internet kan je een favoriete lijst maken die dan op je radio komt, maar wat voor ons zeer belangrijk is zijn de 5 voorkeuzeknoppen, aangezien mijn man blind is, helaas is zijn favoriete zender 53lacht net uit de lucht..

janbemel 24-02-2016

Als je een tablet of smartphone hebt, kun je de radio ook op afstand bedienen. De app heet iSangean. Als je man zo'n apparaat gebruikt, kan hij de radio grotendeels zelfstandig bedienen.

jaanluis 19-05-2015
Geschreven voor: Sangean WFR-27C zwart

1 dag in bezit en maar retour naar leverancier. Reden, NPO zenders in de DAB modus zorgen voor een stoppend apparaat na ongeveer4 a 5 minuten. De radio sluit zichzelf af. Oorzaak zijn de slideshows van npo waarmee de radio niet overweg kan en stopt. Bij sagean (nl) is men bekent met dit fenomeen is men volgens zeggen bezig de software hierop aan te passen.
Hoe lang dit gaat duren is niet bekent dus maar snel retour. Op zich wel jammer want het is geen verkeerd apparaat.

Officiele reactie van Sangean 20-08-2015

Beste Jaanluis, De softwarefout is hersteld en in principe moet alles nu goed functioneren. Mochten er nog vragen zijn, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Via www.sangean.eu kunt u alle gegevens over ons vinden (o.a. de contactgegevens).
SANGEAN Europe

de Waarheid 05-09-2015

Gachte jaanluis,

De reactie van Sangean gelezen hebbende vragen wij ons af waarom de vernieuwde software nog niet op de site van Sangean te downloaden is. M.i. is het probleem daarom, in tegenstelling tot wat Sangean beweert, nog NIET opgelost!
Groeten,

De Waarheid.

Officiele reactie van Sangean 22-12-2015

Geachte "Waarheid",

de software is inderdaad niet via de site te downloaden.
De update kan namelijk alleen vanuit het toestel zelf geïnstalleerd worden. (Menu > System settings > Software update).

De DAB-bug is met 100% zekerheid opgelost.

Sangean Europe Technical Support.

janbemel 24-02-2016

Ik kan dit bevestigen. Mijn WFR-27C met fabricagedatum juni 2015 werkt correct op dit punt.

de Waarheid 28-05-2015

Klopt jaanluis. De software van de WFR xxC serie in DAB+ modus is in Nederland NIET bruikbaar. De radio's kunnen dus eigenlijk NIET gebruikt/verkocht worden in Nederland. Probleem is bij Sangean bekend en er wordt al maandenlang aan gewerkt.

emaricus 13-11-2014
Geschreven voor: Sangean WFR-27C zwart

We kenden het merk niet, waren wat wantrouwig.
Ongelooflijk, geweldige radio die via internet werkt.
We hebben zelfs een tweede aangeschaft, zo goed zijn we tevreden.

Er is geen Nederlandse gebruiksaanwijzing, hindert niet, de menustructuur werkt zeer eenvoudig.
Zeer gemakkelijk en eenvoudig in gebruik.
Compact.
Zelfs (oplaadbare) batterijen zitten er bij.

Geluid is zeer goed.
Geluid kan ook zachtjes gezet worden, ook dan geweldig geluid. Dit is voor ons belangrijk.

Radio is via internet overal in huis storingvrij te ontvangen.
Via DAB werkt hij ook goed, wij gebruiken de radio via internet, hoeft de antenne niet uit.

Geweldige radio die we iedereen kunnen aanbevelen.

janbemel 24-02-2016

De reactie van De Waarheid is intussen verouderd en niet meer van toepassing. Uit eigen ervaring weet ik dat de radio nu stabiel werkt, ook bij de slideshows van de NPO. Ik kan ook de zenders van de WDR uit Duisland ontvangen. Ook zij zenden slideshows uit, en ook die worden correct door de WFR-27C die ik heb verwerkt.

zado 11-03-2015

Vreemd ? Ik heb ook de Sangean WFR C maar dan in het WIT, echt de beste radio die ik ooit heb gehad zonder overdrijven. Het geluid is werkelijk prachtig inderdaad ook bij laag volume, er zit een soort aut.loudness op of zo die de bassen versterkt dan volgens mij. Ik kreeg er alleen GEEN oplaadbare batterijen bij die moest ik apart kopen.

de Waarheid 18-06-2015

Sangean moet eens stelling nemen m.b.t. de steeds vastlopende software i.p.v. ongeschikte radio's blijven verkopen in Nederland!

de Waarheid 28-05-2015

Klopt niet Emaricus. De software is (mei 2015) niet in orde! Deze radio zou nu niet verkocht mogen worden Deze radio is n.l. in de DAB+ mode niet bruikbaar in Nederland en kan dus NIET aanbevolen worden.

Officiele reactie van Sangean 28-02-2015

Namens Sangean willen wij u hartelijk danken voor deze positieve feedback. Wist u trouwens ook dat er een App is om de radio nog gemakkelijker te bedienen. Zowel voor Android als voor Apple is de App gratis verkrijgbaar. Hij is genaamd: iSangean
Met deze App kunt u het gehele toestel, waaronder het gedeelte van de Internet radio, met zeer veel gemak bedienen.
@Johan: u kunt op verschillende manieren de zenders zoeken, bijvoorbeeld op naam, op land, op genre. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u via www.sangean.eu of via onze facebook-pagina uw vragen aan ons stellen.

johanmatt 30-11-2014

hoe stem je eigenlijk af op de zenders via internet radio? gaat dit op op naam of begint dit op op een andere volgorde? groeten johan.