De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean DPR-39 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

tbve 30-09-2021

Geslaagd voor alle onderdelen

Geschreven voor: Sangean DPR-39

Goed geluid en prettige bediening. Er gaat nog al wat onzin rond in reviews over dit toestel, te ontkrachten: het toestel werkt prima op (goede kwaliteit) NiMH accu's, de ontvangst is goed (DAB+ dekking is niet altijd OK en soms kunnen andere bronnen zoals een desktop PC alles wegdrukken - dat is iets anders dan slechte ontvangst ). Het toestel heeft geen kwetsbare antenne (koptelefoonsnoer is de antenne) en de knoppen vallen er ook niet zomaar vanaf.

Goede keus voor wie (onafhankelijk van mobiel internet) met een radio op zak op pad wil!

Pluspunten

• geluid
  • bediening
  • ontvangst

Minpunten

• nog niet gevonden

Henry 07-03-2017

Sangean DPR 39 DBAB+

Geschreven voor: Sangean DPR-39

Ongeveer een maandje terug deze radio voor mijn vrouw gekocht ,behalve de batterij duur is zij erg blij met deze radio .Zij reist elke dag met de trein naar Amsterdam zuidoost en heeft een prima bereik en spat zuivergeluid. en Frits bedankt voor jouw review betreffende de batterij ,daar kunnen wij wat mee !

Pluspunten

• geluid is spat zuiver
  • mooi handzaam qua grote

Minpunten

• Gebruik veel stroom met gewone penl 5u speelduur

Monique 16-10-2016

Lekker handzaam maar daar bijft het dan ook bij.

Geschreven voor: Sangean DPR-39

Dit is mijn miskoop van het jaar geworden, spijt al haar op mijn hoofd en te laat om terug te sturen. DAB+ is nauwelijks te gebruiken want in de randstad waar ik veel rij is de dekking blijkbaar nul. Met 2 Duracel+ AA batterijen doe ik bijna 8 uur en dan zijn ze leeg. Ik heb een externe luidspreker erbij gekocht die een eigen voeding heeft, omdat ik geen zin heb om 8 uur lang met een koptelefoon in mijn oren te zitten, maar binnen 8 uur gaat de radio gewoon uit. Als je het volume van de radio harder zet dan verbruikt dit nóg meer stroom, belachelijk.
Het ontvangst van commerciele FM zenders laat ook dik te wensen over, 104,6 ontvangt nog het best en dan heb ik mijn weergave op mono staan, dit om de ontvangst beter/makkelijk te maken. Ik had laatst wat batterijen gekocht van philips maar die geven na 1 uur al de geest en ik vind met een radiootje van dit formaat, zonder ingebouwde speaker het te gek voor woorden dat dit zoveel stroom trekt. Kortom, geen aanrader tenzij ik toevallig een vrijdagmiddag/maandagochtend radio heb gekocht.

Pluspunten

• klein en handzaam

Minpunten

• verbruikt ongelooflijk veel stroom
  • ontvangst van FM zenders slecht
  • ontvangst DAB+ is nul
  • gaat soms uit en staat dan in fabrieksmodus
  • volumeregeling trekt batterijen nog sneller leeg

alfred2017 22-06-2016

tevreden met een glimlach.

Geschreven voor: Sangean DPR-39

mooi apparaat. geluid is niet als je draagbare radio (dab+ box (bouwradio). maar het is goed genoeg en andere hoofdtelefoon kan ook. Geen equaliser maar voor deze prijs meer dan prima.

E 24-03-2016

DAB Radio sangean DPR -39

Geschreven voor: Sangean DPR-39

super radio goed geluid ik werk in een bedrijfshal en daar is het bereik ook goed.
Hij gebruik alleen veel stroom maar met goede oplaadbare batterijen van 2450 AH van de hema doe ik er 10 uur mee
is echt aan te bevelen

Boshard 19-04-2016

Nee !

greyman 18-04-2016

Kan ik hier ook mp3 bestanden afspelen via de usb poort?

omezander 29-08-2015
Geschreven voor: Sangean DPR-39

Aangenaam verrast met het DAB-zenderaanbod; alle gewenste zenders zitten er iig al bij en nog veel meer. Had gelezen dat het radiootje niet zou werken op oplaadbare batterijen, nou die twijfel werd meteen weggenomen na inbrengen van 2 van zulke batterijen: volle spanningsindicator en foutloos werken...Het gegeven dat dit radiootje op AA batterijen werkt was overigens een van de punten die mij voor dit model deden kiezen. Ben alleen benieuwd hoe de ontvangst zal zijn in de fabriekshal waar ik werk. Zal maandag blijken...Tot nu toe helemaal tevreden met het ding! PS wel meteen mijn fijne in-ears van sony genomen, het model dat meegeleverd wordt, vind ik niet prettig in m'n oren.

Boshard 26-06-2014
Geschreven voor: Sangean DPR-39

Dit is weer het neusje van de zalm voor DAB+. Heel veel mogelijkheden en toch erg overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik. Waar het voornamelijk omgaat is toch de ontvangst en daarnaast het gebruik. Als in jouw gebied een goede ontvangst van DAB+ is dan is dit het apparaat voor jou. DAB+ vraagt nogal veel stroom en daarom is het beter om in dit apparaat oplaadbare AA batterijen te plaatsen. Als je gelijk 4 st. oplaadbare neemt, dan ben je geen moment zonder stroom. Dat is gelijk een van de mooiste extra's. De meeste andere DAB+ radio's hebben n.l. een oplaadbare accu. Alle 1,2V NiMH batterijen kunnen gebruikt worden. Een hogere capaciteit b.v. 2500 mAh verlengt de speeltijd; een lagere capaciteit verkort de speeltijd maar de batterijen laden sneller op. Al met al zeer tevreden met mijn Sangean.

Tjeerd 24-12-2015

Ook ik gebruik Eneloop batterijen van Sanyo en deze werken perfect met de DPR 39

Boshard 18-08-2015

De reactie van Frits van Velzen is niet correct. Zelf gebruik ik Panasonic oplaadbare batterijen en wel Eneloop Pro 2450 mAh AA en die werken uitstekend, zoals ook in mijn review aangegeven.

Frits van Velsen 28-08-2015

Hallo Boshard,

Goed dat je reageert, want de informatie die je geeft is erg relevant. Sangean zelf geeft in de handleiding namelijk aan dat de DPR-39 alleen op Alkaline speelt, en op de NI-MH batterijen die ik heb geprobeerd deed hij het (inderdaad) niet. Voor mij was dat de no-show.

Frits van Velsen 17-08-2015

Deze Sangean speelt alleen op alkaline batterijen. Op 1,2 Volt NI-NH penlites zwijgt het in alle talen. Deze wetenschap maakt niet alleen bovenstaande review tot een vraagstuk, ook de DPR-39 zelf is daardoor voor veel radioliefhebbers een no-go, zoals voor mijzelf, want je blijft batterijen kopen en weggooien. Niet van deze tijd.