Philips AE5250/12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AE5250/12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

aad1949 19-03-2017

Vreet batterijen, zijn na 1 dag leeg.

Geschreven voor: Philips AE5250/12 zwart

Vreet batterijen, het transformator snoer brak na 2 maande af en nu maar op batterijen laten spelen.

Minpunten

• vreet batterijen
  • snoer van transformator onveilig

Motnamol 12-03-2017

Prima radio

Geschreven voor: Philips AE5250/12 zwart

Tsja, met zoveel recensies weet je toch niet meer wat je moet geloven? De één is dolenthousiast, de ander vind overal een minpuntje.

Om de lijst van beoordelingen nog ingewikkelder te maken volgt nu de mijne: Een prima radio die in mijn geval doet wat íe moet doen. Aangesloten op het lichtnet en twee Creative Gigaworks T20 speakers heb je een volwaardige DAB ontvanger met prima geluid die hier in de randstad perfecte ontvangst heeft.

Op het werk heb ik er ook één staan, en daar doet het kleine speakertje inderdaad een ietwat blikkerig aan maar voldoet prima om de stille werkvloer op te leuken. Je mag van zo een speakertje voor dit geld dan ook geen wonderen verwachten en dat hoeft ook niet. Voor weinig koop je tegenwoordig een portable speaker om het euvel van het blikkerig geluid te verhelpen. Bediening is zeer eenvoudig, de presets zijn erg handig. Voor een ieder met een beetje ervaring op audiogebied heeft binnen 5 minuten 'pielen' en vogelen geen gebruiksaanwijzing nodig, het wijst zich allemaal vanzelf. Het enige wat mij bevreemd is de micro usb aansluiting waar je als consument weinig mee kan, mijn pc ziet de radio niet. Waarschijnlijk bedoeld voor een update van de software maar ik kan nergens vinden hoe. Maar dat doet er ook niet toe. Na 2 jaar doet het apparaatje het nog prima. Wel af en toe het luchtruim 'scannen', zo af en toe wordt er een nieuwe zenders toegevoegd aan het DAB spectrum. DAB klinkt fijn en helder. Enig minpuntje wat ik verder kan bedenken is de het display. Dat oogt zeer goedkoop, doeltreffend maar lelijk, de uitlezing kan volgens mij wat fraaier. Maar dit euvel treffen alle DAB radio's.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijke bediening
  • Koptelefoonuitgang

Minpunten

• Lelijk display

Niels 11-03-2017

Voor op kantoor

Geschreven voor: Philips AE5250/12 zwart

Ik gebruik de radio op kantoor in een betonnen gebouw. Hij moet bij het raam staan voor een goede ontvangs. Ik weet niet of dit door het gebouw komt of dat het een zwakke ontvanger is. Geluid is voor mijn situatie prima, luister meestal radio 1, maar ook muziek vind ik prima.
De keuze knoppen zijn prima en voldoende , simpele bediening. Een nadeel is de antenne want dat blijven zwakke dingen en zijn de eerste die sneuvelen als de radio bv valt.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijke bedeining

Minpunten

• Antenne

MathB 22-01-2016
Geschreven voor: Philips AE5250/12 zwart

1) Van een kleine radio kun je geen vol geluid met zware bassen verwachten. Voor deze kleine radio is het geluid best acceptabel. 2) Alle gangbare DAB+ mogelijkheden zitten erop, Zenderweergave en programma-info, Veldsterkte meter, Bitrate, Signal error, tijd, datum, frequentie en kanaal. 3) Gebruiksgemak: Dit was de eerste DAB+ radio die ik in handen kreeg en na 10 minuten was alles duidelijk.....zonder gebruiksaanwijzing. 4) Vormgeving vind ik best aardig 5) degelijkheid: niet geschikt voor op de bouw, prima voor op het nachtkastje.
Enige punt van kritiek: Om voorkeurszender 6-10 te bereiken moet je 2 knoppen tegelijk indrukken. Dit kon beter: Of + knop drukken en dan binnen paar sec. toets 1-5 indrukken of 1-5 dubbel indrukken om bij 6-10 te kunnen komen.

MathB 11-05-2016

Ik heb er een goedkoop boxje van Aktion op aangesloten. De geluidskwaliteit is nu een stuk beter.
Verder heb ik een dunne elektriciteitsdraad aan de antenne geknoopt. (metaal op metaal!) De ontvangst van DAB+ is nu een stuk beter en met de in de radio ingebouwde veldsterktemeter (één maal drukken op "Select") kun je de draad precies in de beste stand brengen.

WieMie 03-04-2015
Geschreven voor: Philips AE5250/12 zwart

Radio ziet er netjes uit en voelt stevig aan. Ik had wel verwacht dat er de mogelijkheid zou zijn de radio op te hangen (gaatjes om de radio aan twee schroeven te bevestigen. Dat ontbreekt.

Het onderste deel van de radio ziet eruit alsof het geheel uit een speaker bestaat. Er is alleen een kleine speaker rechts in de radio aanwezig. Deze geeft een blikkerig en goedkoop geluid.

De mogelijkheden tot instellen zijn beperkt. Er is geen optie om het standaard volume in te stellen (laatst gekozen volume wordt niet onthouden) en er is geen mogelijkheid van een equalizer.

Positief is dat zowel FM als DAB+ kunnen worden ontvangen en het scherm duidelijk leesbaar is. Radio is eenvoudig te bedienen en DAB+ en FM ontvangst, zelfs met de antenne ingeschoven, is prima.

Theoretisch is het mogelijk de firmware te upgraden, mogelijk komt Philips nog met nieuwe software. Op de website is hierover nog niets te vinden. De handleiding geeft aan dat de radio dan via een MicroUSB kabel aan de PC moet worden aangesloten.

Maar omdat geluid toch een beetje het belangrijkste punt is bij een radio wat mij betreft een afrader. Hopen op een firmware upgrade!

Valentinn 19-12-2014
Geschreven voor: Philips AE5250/12 zwart

Geluidskwaliteit is matig. Er zit 1 speakertje in terwijl de vormgeving 2 suggereert. Bij een dergelijk klein radiootje verwacht je geen lage tonen, maar wel heldere hoge tonen. Helaas ontbreekt dat ook. Voor spraak (bijv Radio 1 en BNR) is het prima. Muziek wordt erg "dun". Ook het maximale volume is behoorlijk zacht.

Mogelijkheden: Zenders zoeken gaat goed, zowel DAB+ als FM. Ik moet hierbij vermelden dat mijn woning "gunstig" ligt i.v.m. ontvangst. Voorkeuze instellen gaat makkelijk. Je zie veel RDS tekst enzo op het display, van de diverse zenders. Een klokje en wekkertje was leuk geweest en eigenlijk wel logisch.

Gebruiksgemak: Goed, ik heb de handleiding niet nodig gehad.

Vormgeving: Matig. Knopjes zijn niet echt "mooi" geplaatst. Je kunt in het donker (bijv in bed) de knopjes slecht voelen voor een vlotte bediening.

Degelijkheid: lijkt prima. Het is niet zo'n gammel apparaat van een obscuur merk of zo. (Heb ook Denver DAB-43 plus geprobeerd, DAB ontvangst werkte niet eens).

Conclusie: Zoals bij Philips wel vaker: in de basis goed, maar niet echt gelikt en af. Vooral de geluidskwaliteit is een probleem, zelfs met koptelefoon is het matig. Terwijl het hier toch om gaat, dit is wat het ding "produceert".

Henk Cramm 28-07-2014
Geschreven voor: Philips AE5250/12 zwart

Draagbaar ontvanger werkt netjes leuke prijs.Goed af te stellen duidelijke handleiding.Geen Nederlands .Nederlandse handleiding via internet.

Johnboy 27-04-2014
Geschreven voor: Philips AE5250/12 zwart

Ontvangt op de dab stand de zenders slecht. Je ziet dan service not availble. Je moet dan echt gaan zoeken naar een plek voor ontvangst in je woning. Kan per meter nog verschillen. Mijn advies zoek verder naar een beter merk/model. Bij aanzetten gaat het volume standaard op max. Aan en uitknop werkt slecht. Oude zenders werken nog beter.