Philips AE5250/12 - Reviews

CD-speler
Type tuner
digitaal
USB-aansluiting

Beoordeling op basis van 29 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,2

Valentinn 19-12-2014 Product paar dagen in bezit

5,6
Geluidskwaliteit is matig. Er zit 1 speakertje in terwijl de vormgeving 2 suggereert. Bij een dergelijk klein radiootje verwacht je geen lage tonen, maar wel heldere hoge tonen. Helaas ontbreekt dat ook. Voor spraak (bijv Radio 1 en BNR) is het prima. Muziek wordt erg "dun". Ook het maximale volume is behoorlijk zacht.

Mogelijkheden: Zenders zoeken gaat goed, zowel DAB+ als FM. Ik moet hierbij vermelden dat mijn woning "gunstig" ligt i.v.m. ontvangst. Voorkeuze instellen gaat makkelijk. Je zie veel RDS tekst enzo op het display, van de diverse zenders. Een klokje en wekkertje was leuk geweest en eigenlijk wel logisch.

Gebruiksgemak: Goed, ik heb de handleiding niet nodig gehad.

Vormgeving: Matig. Knopjes zijn niet echt "mooi" geplaatst. Je kunt in het donker (bijv in bed) de knopjes slecht voelen voor een vlotte bediening.

Degelijkheid: lijkt prima. Het is niet zo'n gammel apparaat van een obscuur merk of zo. (Heb ook Denver DAB-43 plus geprobeerd, DAB ontvangst werkte niet eens).

Conclusie: Zoals bij Philips wel vaker: in de basis goed, maar niet echt gelikt en af. Vooral de geluidskwaliteit is een probleem, zelfs met koptelefoon is het matig. Terwijl het hier toch om gaat, dit is wat het ding "produceert".

MathB 22-01-2016 Product paar weken in bezit

1) Van een kleine radio kun je geen vol geluid met zware bassen verwachten. Voor deze kleine radio is het geluid best acceptabel. 2) Alle gangbare DAB+ mogelijkheden zitten erop, Zenderweergave en programma-info, Veldsterkte meter, Bitrate, Signal error, tijd, datum, frequentie en kanaal. 3) Gebruiksgemak: Dit was de eerste DAB+ radio die ik in handen kreeg en na 10 minuten was alles duidelijk.....zonder gebruiksaanwijzing. 4) Vormgeving vind ik best aardig 5) degelijkheid: niet geschikt voor op de bouw, prima voor op het nachtkastje.
Enige punt van kritiek: Om voorkeurszender 6-10 te bereiken moet je 2 knoppen tegelijk indrukken. Dit kon beter: Of + knop drukken en dan binnen paar sec. toets 1-5 indrukken of 1-5 dubbel indrukken om bij 6-10 te kunnen komen.

MathB 11-05-2016

Ik heb er een goedkoop boxje van Aktion op aangesloten. De geluidskwaliteit is nu een stuk beter.
Verder heb ik een dunne elektriciteitsdraad aan de antenne geknoopt. (metaal op metaal!) De ontvangst van DAB+ is nu een stuk beter en met de in de radio ingebouwde veldsterktemeter (één maal drukken op "Select") kun je de draad precies in de beste stand brengen.

Motnamol 12-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima radio

Tsja, met zoveel recensies weet je toch niet meer wat je moet geloven? De één is dolenthousiast, de ander vind overal een minpuntje.

Om de lijst van beoordelingen nog ingewikkelder te maken volgt nu de mijne: Een prima radio die in mijn geval doet wat íe moet doen. Aangesloten op het lichtnet en twee Creative Gigaworks T20 speakers heb je een volwaardige DAB ontvanger met prima geluid die hier in de randstad perfecte ontvangst heeft.

Op het werk heb ik er ook één staan, en daar doet het kleine speakertje inderdaad een ietwat blikkerig aan maar voldoet prima om de stille werkvloer op te leuken. Je mag van zo een speakertje voor dit geld dan ook geen wonderen verwachten en dat hoeft ook niet. Voor weinig koop je tegenwoordig een portable speaker om het euvel van het blikkerig geluid te verhelpen. Bediening is zeer eenvoudig, de presets zijn erg handig. Voor een ieder met een beetje ervaring op audiogebied heeft binnen 5 minuten 'pielen' en vogelen geen gebruiksaanwijzing nodig, het wijst zich allemaal vanzelf. Het enige wat mij bevreemd is de micro usb aansluiting waar je als consument weinig mee kan, mijn pc ziet de radio niet. Waarschijnlijk bedoeld voor een update van de software maar ik kan nergens vinden hoe. Maar dat doet er ook niet toe. Na 2 jaar doet het apparaatje het nog prima. Wel af en toe het luchtruim 'scannen', zo af en toe wordt er een nieuwe zenders toegevoegd aan het DAB spectrum. DAB klinkt fijn en helder. Enig minpuntje wat ik verder kan bedenken is de het display. Dat oogt zeer goedkoop, doeltreffend maar lelijk, de uitlezing kan volgens mij wat fraaier. Maar dit euvel treffen alle DAB radio's.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijke bediening
  • Koptelefoonuitgang

Minpunten

• Lelijk display

WieMie 03-04-2015 Product paar dagen in bezit

Radio ziet er netjes uit en voelt stevig aan. Ik had wel verwacht dat er de mogelijkheid zou zijn de radio op te hangen (gaatjes om de radio aan twee schroeven te bevestigen. Dat ontbreekt.

Het onderste deel van de radio ziet eruit alsof het geheel uit een speaker bestaat. Er is alleen een kleine speaker rechts in de radio aanwezig. Deze geeft een blikkerig en goedkoop geluid.

De mogelijkheden tot instellen zijn beperkt. Er is geen optie om het standaard volume in te stellen (laatst gekozen volume wordt niet onthouden) en er is geen mogelijkheid van een equalizer.

Positief is dat zowel FM als DAB+ kunnen worden ontvangen en het scherm duidelijk leesbaar is. Radio is eenvoudig te bedienen en DAB+ en FM ontvangst, zelfs met de antenne ingeschoven, is prima.

Theoretisch is het mogelijk de firmware te upgraden, mogelijk komt Philips nog met nieuwe software. Op de website is hierover nog niets te vinden. De handleiding geeft aan dat de radio dan via een MicroUSB kabel aan de PC moet worden aangesloten.

Maar omdat geluid toch een beetje het belangrijkste punt is bij een radio wat mij betreft een afrader. Hopen op een firmware upgrade!

aad1949 19-03-2017 Product paar maanden in bezit

Vreet batterijen, zijn na 1 dag leeg.

Vreet batterijen, het transformator snoer brak na 2 maande af en nu maar op batterijen laten spelen.

Minpunten

• vreet batterijen
  • snoer van transformator onveilig

Niels 11-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Voor op kantoor

Ik gebruik de radio op kantoor in een betonnen gebouw. Hij moet bij het raam staan voor een goede ontvangs. Ik weet niet of dit door het gebouw komt of dat het een zwakke ontvanger is. Geluid is voor mijn situatie prima, luister meestal radio 1, maar ook muziek vind ik prima.
De keuze knoppen zijn prima en voldoende , simpele bediening. Een nadeel is de antenne want dat blijven zwakke dingen en zijn de eerste die sneuvelen als de radio bv valt.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijke bedeining

Minpunten

• Antenne

Strukton 19-01-2017

Slecht product

Zo klonk de eerste transistor radio blikkerig
Hij staat op het werk want thuis wil ik hem geeneens aanhebben.
Hij is nog geen maand oud en de aan en uit schakelaar werkt niet goed hij doet het alleen als ik de schakelaar ingedrukt houdt

Hunkstrom 24-04-2016

Klein maar fijn

De radio is wel heel erg klein en komt het meest tot z'n recht als achtergrondmuziek op kantoor / binnen. DAB+ werkte niet conform handleiding bij mij (installeerde zich niet vanzelf), maar het is wel gelukt om de zenders in te stellen en deze doen het nu ook perfect. Ik kreeg dat echter pas voor elkaar, nadat ik de Nederlandse handleiding had opgezocht op internet. Er zat wel een handleiding in de doos, maar deze bevatte geen Nederlandse versie.

Dolf1950 09-01-2016

Mooi en goed toestel

Wij hebben de DAB+AE5250 radio aangeschaft omdat er diverse zenders niet meer via de FM zijn te ontvangen. Na het gebruik op de hobbykamer wederom hetzelfde merk en type gekocht voor op de slaapkamer. Overbodig om te vragen hoe die bevalt omdat er een tweede is aangeschaft. Jammer genoeg zit er heel veel papieren bij doch geen Nederlandse gebruiksaanwijzing. Deze is heel eenvoudig te downloaden. Kortom een zeer goede aankoop.

Zeemeeuw 07-01-2016

Eenvoudig compacte radio met redelijk geluid

-In eerste instantie werkte de DAB-functie niet. Er verscheen een melding in het display: 'service not available'. Dit kon worden opgelost door een [full scan] te laten uitvoeren. Daarna werden 51 DAB+ zenders gedetecteerd en opgeslagen.
-De ontvangst van de DAB+ is niet volledig kraakvrij maar acceptabel.
-Het geluid is vrij dun maar meer kun je waarschijnlijk niet verwachten van een kleine speaker.
-Een software-upgrade kon niet worden uitgevoerd. Op de achterkant zit een mini-USB poort waarmee je de radio kan verbinden met de PC. In het display verschijnt de melding: 'Waiting for PC-Wizard..". Het apparaat werd echter niet herkend door de PC. Dit is verwarrend omdat Philips geen stuurprogramma's beschikbaar stelt om Radio en PC met elkaar te verbinden.

Conclusie: Een handig compacte radio met een acceptabele ontvangst op de DAB-functie. Uitermate geschikt om in de koffer mee te nemen.

Alibert 07-01-2016

Deze DAB+ radio heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding

Handig formaat, eenvoudig te bedienen en een redelijk geluid voor een DAB+_ radio van dit formaat en deze prijs.

Topi 19-09-2015

Gebruiksvriendelijk

Zag er tegen op om zenders te vinden en daarna de voorkeurszenders in te stellen. Bleek geheel niet moeilijk - begreep het meteen.

Rien67 19-09-2015

redelijk toestel

Enorm hoog batterij gebruik.
Voor gebruik in de caravan zou een 12V aansluiting interessant zijn.
De gebruiksaanwijzing staat op de website: http://download.p4c.philips.com/files/a/ae5250_12/ae5250_12_dfu_nld.pdf

CAM123 06-09-2015

redelijke radio

goeie radio wat ik alleen jammer vind is dat ze geen Nederlandse gebruiksaanwijzing erbij hebben gedaan. Deze gebruiksaanwijzing is lastig te vinden.

Loes62 25-08-2015

vreet batterijen

Goed geluid maar de radio vreet batterijen. Elke dag 6 nieuwe!!!! Als ik dat van te voren had geweten dan had ik een andere gekocht.

grijzewolk 24-08-2015

uitstekend apparaat

gekocht omdat rqdio 5 niet meer gaat uitzenden na 01-09-2015, overal rondgekeken en uiteindelijk gekozen voor philips, wat altijd goed is, alleen wel jammer geen handleiding in het nederlands, met de andere talen kwam ik er ook wel uit

gjv2015 24-08-2015

matig product.

veel batterijen nodig, laden niet op in radiootje. erg matig geluid, geen instelling voor bas en treble. redelijke ontvangst. al met al een mager product. geen nl gebruiksaanwijzing. ik hoop dat het product langer meegaat dan de gloeilampen.

Herp 01-06-2015

Goed alternatief

Toen ik van kabel op glasvezel overging miste ik de helft van de fm- zenders die ik nu dankzij deze radio weer kan ontvangen via DAB+.
Gewoon op de versterker aangesloten doet hij niet onder of zelfs beter dan de fm. Alleen de zenderindeling vind ik onhandig want bij de zesde zender heb je 2 handen nodig omdat je dan ook de + moet indrukken. Bij het indrukken van de knopjes moet je hem altijd vasthouden omdat hij vederlicht is.

kencai 31-05-2015

Klinkt als een radio uit de jaren zeventig

DAB+ ontvangst is prima, maar je hebt er niets aan omdat het geluid van de radio de kwaliteit heeft van een slechte radio uit de jaren zeventig.

Wim1940 08-02-2015

Werkt niet in Limburg

Gekocht en heftig teleurgesteld. Ik wilde de zenders instellen maar de NPO-zenders waren niet te vinden. Bij navraag bleek de Dab in Limburg nog niet uitgezonden te worden. Wel kon ik enkele Duitse en een enkele Nederlandse commerciële zender vinden. Op FM wel goede ontvangst, alleen moet je elke 5 uur de batterijen vervangen. De batterijen moeten wel want de radio wordt voortdurend verplaatst. Als hij uit heeft gestaan en je zet hem weer aan begint hij loeihard te spelen en moet je het volume weer aanpassen.
Kort door de bocht, een ernstige miskoop.