Sony XDR-S40 DAB+/DAB/FM digitale radio rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony XDR-S40 DAB+/DAB/FM digitale radio rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Elinerenee 15-12-2015

prima ding, ik heb hem al bijna 2 jaar in de slaapkamer staan met pc boxen erop, prima geluid. Sinds een paar weken ontvang ik meer dan 40 zenders. Alle npo zenders, alle commercielle landelijke en regionale zender, en 6 regionale zenders, waaronder rtvnh, west, rijnmond, fryslan, utrecht en flevoland. Soms ontvang ik ook gelderland, oost, drenthe en noord.
De fm is van deze radio subliem, zeer goed groot signaal gedrag (doet het dan ook nog goed als je vlakbij een sterke zender woont) en de selectiviteit is ook erg goed (kan goed zenders uit elkaar houden als ze dicht op elkaar zitten). Op de meeste portoble radio's kan ik hier de lokale zender niet goed ontvangen omdat er een andere lokale zender tegenaan zit, maar deze Sony ontvangt de lokale radio wel goed.

Duke-65 02-09-2015

Op basis van de wisselende reviews lang getwijfeld over de aankoop van deze radio, maar hij bevalt erg goed. Het geluid moet je in relatie zien tot de grootte en de prijs van het apparaat, je moet geen hoogstaand geluid verwachten. Het geluid voldoet prima voor huis-, tuin- en keukengebruik. De installatie van de DAB-zenders verliep zonder problemen, hier in Deventer vond hij ruim 40 zenders. Tot nu toe geen last van storingen of onderbrekingen. Zelfs met de antenne ingeklapt is de ontvangst prima. Voordeel is dat de geluidssterkte traploos in te stellen is. Voor dit geld zeker een aanrader.

Amstelbob 27-08-2015

Gebruik hem in de caravan; DAB ontvangst op batterijen prima, doch zodra een 6 volt voeding (vanaf 12V accu) wordt aangesloten valt de ontvangt weg. Op batterijen speelt hij ca. 18 uur, nog niet kunnen proberen met de netvoeding.
Ben ontevreden over deze koop vanwege batterij gebruik.

Anoniem 30-07-2015

Straks zit er een gleufje in de volgende modellen waar een pre-pay kaartje in kan zodat je wel de bbc of andere buitenlandse zenders mee kan ontvangen.Op een normale radio is door alle storing hier helemaal geen middengolfontvangst meer mogelijk.Die kan ik dus ook wegggooien.Ik heb dus geen radio meer.

Mario1957 02-05-2015

Update van mijn review van 13-04-2015.

Sinds enige tijd gebruik ik de antenne ook voor de DAB-zenders, er kan een storing optreden (het even wegvallen v/h geluid) als iemand door de "lijn van ontvangst" loopt, of als je dat zelf doet. Met de antenne erbij (je hoeft hem niet helemaal uit te trekken) is dit probleem opgelost.

Coricoo 01-05-2015

Volgens de advertentie is het aanbod aan zenders "veel groter dan bij anologe radio". Hier in Deventer (Vijfhoek) ontving ik, zeggen en schrijven, 8 zenders DAB. Waarvan 6 NPO en 1 zender was off-line.
Storingvrije ontvangst over deze zenders geloof ik wel maar, zodra ik het toestel (antenne absoluut nodig hier) iets teveel "buiten bereik" bracht viel de zender gewoon weg.
Op basis van deze resultaten vond ik de prijs veel te hoog. Ik heb hem teruggebracht en het geld retour ontvangen.

Mario1957 13-04-2015

Wat een leuke kleine radio is dit!
De DAB-zenders zijn zo gevonden, vanuit Tilburg heb ik als ik goed geteld heb 30 zenders, de antenne hoef je niet te gebruiken (evt. wel voor de FM-zenders).
De geluidskwaliteit viel mij toch wat tegen, geen warm of vol geluid , maar zoals beloofd wel zonder ruis.
Sluit je een koptelefoon aan dan is het geluid PRIMA!!!
Ik ben echt verbaasd over dit verschil!?
Op zondagmorgen hebben wij naar vroege vogels geluisterd voor het eerst zonder ruis(NPO 1 is bij ons op FM niet om aan te horen is vanwege de ruis) maar door de week staat hij op het 30 jaar oude Blaupunkt wekkerradiootje(FM)op NPO-4, wij vinden het geluid daarvan toch mooier.
Mogelijkheden van deze Sony zijn beperkt, geen wekfunctie en geen usb-aansluiting, maar uit is hier wel uit.
Het gebruik is heel handig, je pakt hem vast als een wat dik uitgevallen tablet en met je rechterduim bedien je de knoppen, het schermpje is relatief groot dus makkelijk af te lezen, vandaar de 10.
Ook op een te vol nachtkastje is er voor deze kleine radio altijd een plekje.
Wij betaalden slechts € 40,95 incl. verzendkosten bij de Internetshop, het toestel komt degelijk over.

Anoniem 11-04-2015

bob-a Hij stoort andere radio's op am en hf als je de sony dab aan de voeding in het stopcontact hebt.hij houdt niet van concurentie,ik heb dee mijne eindelijk weg kunnen geven.

theo.verveen 20-06-2014

Fijne radio maar vreet batterijen vergeleken met de analoge sony radio's. Vervelend bij mobiel gebruik, stopt er mee als de batterijspanning beneden een bepaald nivo komt
Nu begrijp ik waarom er een netvoeding wordt meegeleverd.
geluid via koptelefoon is stereo en perfect

Anoniem 13-05-2014

Update na twee weken gebruik; De bijgeleverde 6 volt voeding stoort op de middengolf en kortegolf.De geluidskwaliteit is voor muziek is met 64kb/sec te mager.

Anoniem 07-05-2014

Het geluid bij DAB ontvangst is een beetje zacht en bij sommige muziek (koor of orkest) wordt het rommelig.FM is zeer goed.En wel hard genoeg.Leuk ding, blij mee.

FastRider 21-07-2014

Stoort op de middengolf en kortegolf? Waarvan? Deze radio heeft alleen maar DAB+ en FM. En dat 64kb te mager klinkt daar kan deze radio niets aan doen daarvoor moet je bij de zenderbeheerder zijn want die vinden dat blijkbaar genoeg.
Ik bezit deze radio ook een aantal dagen en het is een geweldige radio (echte sony kwaliteit) maar mijn review komt nog.

Anoniem 11-01-2014

Super goede digitale radio! De geluids kwaliteit is redelijk het is een klein radio'tje maar als je hem via het gaat van de hoofdtelefoon aansluit op externe geluidsaperatuur/versterker is het wel geweldige kwalitteit en bass! Een aanrader!