Sangean DPR-69+

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean DPR-69+ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

George-J 07-10-2015
Geschreven voor: Sangean DPR-69+

De Sangean DPR-69+ portable radio is een tussenmaatje (niet superklein); achtergrond voor mijn aankoop is Radio 5 verdwenen van de middengolf (auto). In de winkel is er weinig kennis en/of verbrokkeld aanbod. Uitgebreide search op internet -Kieskeurig leidde mij naar de Sangean - totaal onbekend bij mij maar blijkt uit Taiwan te komen en ik ben zeer enthousiast!! Eerste keus was natuurlijk Sony , maar beoordelingen en eigen gebruik(impuls aankoop voor familielid) vielen tegen, toen de Philips...mooi design maar te groot en geluid minder; uiteindelijk wilde ik een Panasonic kopen, maar review over een brom deed mij draaien naar de Sangean DPR-69 - dus puur op basis van reviews gekocht. Dit is het beste product bij uitpak-moment ooit gekocht: moet wel zelf oplaadbare batterijen(NIHM) ophoesten (of op stroom of alkaline); eigenlijk zonder manual in gebruik genomen. Druk op "Autotune" en er rollen 60 DAB-plus zenders uit-in Flevoland(sommigen blijken (nog) niet in gebruik);kan batterijen opladen tijdens spelen op stroom. Gezien formaat toch wel warm geluid , geen schel en/of blikkerig geluid. Er zit ook FM op.5 DAB-plus presets en 5 FM presets zijn mogelijk. Uiterlijk - wit vind ik mooi en afdoende. Wel klein knopje in batterij-vak omzetten voor type batterij - NIHM of Alkaline. Past onder autostoel voor mijn Radio 5 momentje, echt een succes so far. Georg-1

meerten 02-07-2014
Geschreven voor: Sangean DPR-69+

Ik heb dit radiootje nu ruim 1,5 jaar in bezit en veel gebruikt. Het grootste voordeel vind ik dat je gewone oplaadbare batterijen in de radio zelf kunt opladen. Je bent dus niet aangewezen op een dure accu die je ergens moet bestellen.

De geluidskwaliteit is acceptabel. Een beetje gemoffeld, maar in elk geval niet het ingeblikte geluid dat je van een wereldontvanger krijgt.

Bij mij wiebelt de antenne een beetje, aan de basis, vlak boven het scharnierpunt. Ik neem aan dat dit niet gebruikelijk is, maar het blijft een beetje slordig. De uit-knop is inmiddels een klein beetje hyper-gevoelig geworden, maar dit is geen groot probleem. Verder is de afwerking mooi en degelijk, maar er zijn vele vergelijkbare modellen op de markt die er ook goed en degelijk uit zien.

Als de radio op batterijen speelt, is de verlichting van het LCD schermpje uit. Het was mooi geweest als er een speciaal knopje was geweest om dit kort bij te lichten, voor de tekst-informatie. Veel andere radiootjes in ongeveer dezelfde prijsklasse hebben een mooiere display.

De ontvangst van DAB(+) is goed, en ik ben aangenaam verrast over het aantal ontvangbare zenders (ruim boven de 30 in Nijmegen; ook afhankelijk van type woning). Alleen op Vlieland ontving ik geen enkele digitale zender (in 2013). Ik luister bijna niet meer naar FM. FM ontvangst lijkt ook goed, maar ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal. Overigens blijven de opgeslagen kanalen (5 voor FM en 5 voor DAB) onder alle omstandigheden opgeslagen.

Ideaal radiootje als je vaak wisselt tussen netspanning en batterijen als stroomvoorziening.

meerten 03-07-2014

Kleine correctie: waar ik Vlieland zei bedoelde ik Ameland (hier kon ik dus in mei 2013 geen enkele DAB-zender ontvangen).

wdegraaff 22-07-2013
Geschreven voor: Sangean DPR-69+

Een paar weken geleden heb ik een witte Sangean DPR-69+ besteld bij Conrad. De levertijd was niet supersnel maar de lage prijs en de gratis verzending maken dat ruimschoots goed. De kunststof behuizing voelt stevig aan en er zit een flinke telescoopantenne op. Toen ik de radio uit de verpakking haalde en op het lichtnet aansloot, begon hij meteen Radio 10 Gold te spelen. Dat is nog eens plug & play. Ook de andere radiostations kun je heel makkelijk vinden.

Ik moet zeggen dat ik verrast ben over de uitstekende ontvangstkwaliteit van DAB+. Ik snap niet dat hier niet meer aandacht voor is. Als je op zoek bent naar een goede DAB+ radio voor niet te veel geld, dan is dit een prima keuze.

de Waarheid 19-06-2015

Een hinderlijk nadeel van deze radio is dat deze niet is voorzien van een accu-indicator. M.a.w. je weet nooit hoe lang de accu (4xAA) nog meegaat en of je dus moet laden. Indien het rode lampje gaat branden stopt de radio na ongeveer 10 min.