Philips Klokradio AJ3400/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Klokradio AJ3400/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

H. 21-03-2021

Philips AJ3400/12

Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

Fijne wekkerradio. Mooi helder display en gemakkelijk instelbaar. Enige nadeel is oplopend geluid van wekker bij snooze of rsdio. Verder prima geluid.

Pluspunten

• Display
  • Geluif

Minpunten

• Oplopend geluid bij wekker.

Ed 22-11-2020

Miskoop

Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

Als je wakker wilt worden met hoofdpijn kun jij dit ding kopen anders er a.u.b. iets anders bedenken. Het is een regelrechte ramp omdat het start volume niet instelbaar is.

Pluspunten

• Leesbaarheid

Minpunten

• Geluidsinstelling

Blok 10-09-2020

Geluidsvolume

Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

Het geluidsvolume is belachelijk hard bij een wekfunctie. Gisteravond ingesteld op niveau 1, ook dit is veel te hard. Wakker worden met niveau 7 was wel even schrikken. Dit kan je helaas niet regelen, jammer.

jg 02-04-2017

Rampzalige wekker

Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

De wekkerradio komt samen met een enorm groot uitvouwblad waarop in de meeste Europese talen een uiterst summiere gebruiksaanwijzing. De knopjes om alles te regelen zijn heel klein en onhandig, je hebt een vergrootglas nodig om te zien waar elke knop voor is. In het donker moet je over braille vingertoppen beschikken om op het juiste knopje te vinden voor aan/uit/snooze etc. Steeds licht aan of licht mobieltje gebruiken om bij te lichten en zo de knopjes te onderscheiden. Maar het ergste is dat het alarm niet uitgezet kan worden, iedere dag gaat het ding af, ook als je niet gewekt wilt worden of wanneer je drie weken weg bent. Het alarm kan niet uitgezet worden... wie bedenkt zoiets? Waardeloos ding. Niet kopen. Je haalt een hoop ergernis in huis. Dit ding gaat terug.

Hans 15-02-2017

Slechte klokradio.

Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

Zelfs in de laagste brightness-stand geeft dit ding teveel licht af. Voorkeurszenders zijn niet fatsoenlijk in te stellen, de antenne is niets waard. De belettering van de knoppen is waardeloos, hele kleine lettertjes op een zwarte achtergrond. Probeer dan maar te ontcijferen op welke knop je moet drukken. Geen enkele aanduiding voor de slechtziende medemens. Kortom, een waardeloos ding.

Minpunten

• Tevele licht in de zwakste lichtstand.
  • Voorkeurzenders niet fatsoenlijk in te stellen
  • Slechte antenne
  • belettering bij knoppen is onleesbaar
  • Piepkleine lettertjes op een zwarte achtergrond.

Claudio 30-09-2016

Wekfunctie

Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

Dit product heb ik aangeschaft bij Bol.com, maar is niet naar wens. Eigenlijk is alles goed te bedienen. Makkelijke knoppen van ongeveer 1cm x 1cm. Helaas na 2 keer geretourneerd te hebben werkt de wekker nog niet goed. Als de radio aan gaat als wekfunctie springt het volume naar 7 toe. Dit is veel te hard (tenzij je van plan bent om het gehele huis wakker te maken).

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijke bediening
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Wekfunctie

henkwolters 30-07-2015
Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

het is ons nog steeds niet duidelijk hoe we de wekfunctie blijvend uit moeten zetten.we hebben philips al om inlichtingen gevraagd doch degene die we aan de telefoon hadden had er geen duidelijk antwoord op. Hij heeft wel een mailtje gezonden met de handleiding, doch daar is geen duidelijk antwoord op onze vraag in te vinden. Als het alarm afgaat dan is deze eenvoudig uit te zetten.Doch de volgende morgen loopt hij op dezelfde tijd af. Voor degene die nog werken is dit natuurlijk goed doch in het weekend en eventuele vakanties is dit niet makkelijk. Wij als 80 Plussers hoeven niet iedere dag gewekt te worden.Doch alleen op dagen waarop het absoluut noodzakelijk is .

henkwolters 03-08-2015

Na heel veel proberen met de diverse knoppen is het me toch gelukt om het alarm blijvend uit te zetten. Het blijkt heel heel eenvoudig te zijn alleen is het niet duidelijk in de handleiding beschreven te zijn. Verder is het een heel duidelijke wekker.

Valentinn 15-07-2015
Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

Een verdomd leuk wekkerradiootje, zeker voor de prijs. Belangrijk voor mij is om 's-avonds naar wat praatzenders te kunnen luisteren, soms muziek. Het geluid is helder en dragelijk (voor dit kleine formaat dus goed te noemen). 10 voorkeuze-zenders zie je niet vaak op een wekkerradio, erf fijn! Gewoon zenders zoeken gaat ook makkelijk, hij loopt vanzelf naar de volgende zender toe. Het display is erg groot en op de gedimde stand wordt je slaapkamer nauwelijks verlicht.

De knopjes bovenop zijn inderdaad een beetje het zwakkere punt, maar heb er niet echt problemen mee. Ze zijn in het donker best te vinden. Ze hebben ook wat dubbele functies, maar daar is (ook zonder manual) wel uit te komen. Het zetten van de wekker op een specifieke tijd gaat vrij vlot.

Qua vormgeving erg basic maar aangenaam. Prettig is dat de vorm de hoogte in gaat (speaker aan de achterkant). Dus niet zo'n grote platte doos die je nachtkastje in beslag neemt.

Over geluidsvolumes: de zachtste stand is inderdaad niet enorm zacht maar best te doen voor sleep/in slaap vallen. Bedenk, als het wekvolume niet hard zou zijn maar instelbaar, dan zouden er zeker misverstanden kunnen ontstaan waarbij mensen door hun wekker heenslapen.... Zelf hoef ik niet wakker te worden met radiogeluid, dus dat gaat dan gewoon met piepjes die wat toenemen in volume, vrij subtiel.

Om een gestelde vraag te beantwoorden: de 2x AAA batterijen dienen alleen om instellingen te behouden bij stroomuitval, de wekker loopt daar niet op. Zonder batterijen doet ie het natuurlijk ook gewoon.

Ik was nog wel eens sceptisch over producten van Philips, maar dit is zeker een aanrader!

jvdriel 14-06-2015
Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

Vorige week gekocht als reiswekker ..
Ziet er fraai uit met super duidelijk en extra groot display
Dat de radio erg luid wekt...? ons nog niet opgevallen en anders gewoon de buzzer instellen. Prima wekker (radio) voor € 24,00. Heel gebruiksvriendelijk. Wij vinden hem fijner in gebruik dan onze slaapkamerwekker De Philips SJB3552/12 die onlangs € 79,00 heeft gekost...maar die heeft wel DAB ontvangst met een mooi helder en instelbaar geluid en wat meer digitale instellings mogelijkheden...De AJ3400/12 is toch een betere keuze als je prijs en kwaliteit vergelijkt...Algemene vraag: bestaat de universele ideale wekker wel ...??

mangoie 21-09-2014
Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

Deze wekkerradio van Philips is typisch een voorbeeld van een product waarbij men alle vormen van gebruiksgemak overboord heeft gegooid.
De manier waarop men door de instellingen van dit apparaat moet gaan is een ware odyssee. Niets is logisch geplaatst en je hebt het idee dat alles veel vlotter kan worden ingesteld als men hier iets meer tijd aan zou hebben besteed.
Alle knoppen bevinden zich aan de bovenkant van het toestel. Het zijn allemaal kleine vierkantjes van ongeveer 0,5cm x 0,5 cm. Grootste probleem is dat ze zijn niet van textuur zijn voorzien zoals ribbeltjes en/of puntjes. Als 's morgens de wekker gaat moet je de middelste knop indrukken om deze uit te schakelen, maar omdat alle knoppen hetzelfde aanvoelen en dicht bij elkaar zitten ben je vaker van radiostation aan het wisselen of de helderheid van het display aan het manipuleren dan je zou willen. Grootste minpunt is dat de FM-wekker steeds harder met geluid gaat smijten zodra deze afgaat, binnen 15 seconden heb je het idee dat de wekkerradio door de ARBO in beslag zou moeten worden genomen vanwege het onveilig geluidsniveau. Even lekker naar de radio luisteren 's ochtends is er dus niet bij.

Verder is het design wel OK, geluidkwaliteit gewoon goed en het stroom verbruik laag. Maar dit compenseert bij lange na niet de negatieve punten van deze miskoop.

Het is mij een raadsel hoe men vandaag de dag nog een dergelijk product op de markt kan zetten dat zo slecht ontworpen is.

Foei Philips!

handiman 19-01-2014
Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

Deze wekkerradio is eenvoudig te bedienen, maar heeft een groot min punt. Tijdens het wekken is het geluidsvolume niet te regelen. Dit is een vaste instelling. Het geluid is tijdens het wekken veeeeel te hard en daar is dus niets aan te doen.

Van Hot naar Her 19-01-2015

Koop dan ook zeker geen JBL Horizon, hoe mooi hij ook is als je om half vier 's ochtends een hartaanval wil dan moet je hem zeker kopen. Het wekgeluid is zó loeihard - en dus ook niet instelbaar - dat je bijna dood bent als hij afloopt.
Niet lekker wakker worden dus.

Ook heeft de JBL Horizon een dimfunctie maar in de nacht is hele kamer compleet verlicht, zeker als je twee wekkers neerzet.

Ik zoek me al maanden rot naar een digitale wekker / hoef geen radio o.i.d. / met grote cijfers / enorm dimbaar / geen rode cijfers / Hopeloos om iets te vinden.

Deze Philips leek mij leuk maar de recensies gelezen te hebben ben ik al afgehaakt.

HN72 28-12-2013
Geschreven voor: Philips Klokradio AJ3400/12

De wekkerradio is mooi vormgegeven en de bediening is niet al te moeilijk. De geluidskwaliteit is wat je mag verwachten in deze prijsklasse. Het display is goed afleesbaar (groot en dimbaar) en de digitale tuner werkt ook naar verwachting. Het grote probleem van deze wekkerradio is echter dat de volumeregeling ook digitaal is. Als de radio wordt aangezet gebeurt dat op niveau 7 en dat is (zeker in een stille slaapkamer) vreselijk hard. Op het laagste volumeniveau (1) is het geluid nog steeds veel te hard om bij in slaap te vallen of rustig radio te luisteren. Hiervoor is deze wekkerradio dus niet geschikt (vandaar de lage score bij gebruiksgemak). Ik gebruik hem nu puur als wekker en daarvoor is hij (met oplopend weksignaal) prima bruikbaar. Had echter gehoopt dat ik hem ook als radio had kunnen gebruiken.