Humax IHDR-5200C - Reviews

Prima apparaat
Prima kwaliteit
Wordt er compleet geleverd
Goed te installeren
Op advies van de verkoper dit apparaat aangeschaft

Pluspunten

• Prima advies
  • Prima kwaliteit

akang 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

waardeloos

6,2
Dit is al de 6e humaxbox dat ik van ziggo heb meegekregen. Het. Begint met vertraagd overschakelen naar een ander zender. Daarna blokkerig beeld of hij loopt helemaal vast. Hij doet het weer als de stekker uit en daarna in gedaan wordt. De monteurs van ziggo weten ook de oplossing niet. Kortom waardeloos apparaat.

hjous 07-10-2015 Product paar dagen in bezit

6,8
Ik heb het apparaat 9 dagen geleden aangeschaft. Na 7 dagen reageerde het niet meer op de AB. Power off/on gezet en het bleef hangen in de opstartfase. Laatste letters op de display: RA. Terug naar de winkel (dat is weer een voordeel als je niet op inet koopt). Kreeg een nieuwe mee en na 2 dagen zelfde resultaat. Straks maar weer terug. Wat een waaaaaaaardeloos apparaat zeg!!!!!. Jammer, als het werkte, prima ding dan.

4000ds devil 04-07-2015 Product jaar of meer in bezit

Zeer goed product van Humax. Simpele bediening en veel mogelijkheden. Het beeld is vlijmscherp evenals de opname's ervan in hd. Ik heb em nu 1.5 jaar ongeveer en werk met ziggo.

andre252 30-06-2015 Product jaar of meer in bezit

Mijn Humax ihdr-5200c heb ik ruim 3 jaar in bezit.
het werkt heel goed zeer weinig problemen mee gehad en doet wat het moet doen.
Als ik problemen had met de 5200c,
dan kon ik dit oplossen om de vragen door te nemen en kwam er dan ook altijd aan uit,
uiteraard door de meeste antwoorden van Willem A,
mijn grote dank hiervoor.
Ik ben overgestapt naar de Horizon box, deze werkt ook naar tevredenheid.
De 5200c verhuist naar onze slaapkamer.

Andre 252

simon prins 30-04-2015 Product jaar of meer in bezit

6,2
Het is nu de tweede keer ,korte tijd na overschrijding van de garantie periode,dat de digitale tuner van mijn Humax het begeeft.
Humax is wat betreft de degelijkheid een dikke min!!!!

jafrako 18-04-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de 5200c gekocht ter vervanging van de 5050c vanwege de netwerkfaciliteiten en de interactiviteit die de 5050c niet had. De grotere harde schijf heb ik nauwelijks nodig want het meeste opgenomen materiaal doe ik na afspelen weg en in zeldzame gevallen wil ik iets definitief bewaren en dat kopieer ik met een FTP-cliënt naar m'n NAS of PC.
De beeldkwaliteit van de 5200c verhoudt zich tot die van de ook nog in mijn TV geplaatste Irdeto module als 10:7.
Een opname programmeer je vanuit de EPG met een paar knop indrukken. Tijdens het TV kijken opnemen is dat maar één keer.
Het apparaat beschikt over twee tuners dus twee programma's gelijktijdig opnemen en een derde mits in dezelfde bundel bekijken. Tijdens een programma of film spijt dat je niet direct vanaf het begin hebt opgenomen? Scroll terug naar het moment van inschakelen van de bewuste zender en druk op de opnameknop.
En dat terugscrollen ofwel Timeshift is in ons gezin al zo'n routinezaak geworden dat ik toen ik m'n vrouw even niet verstond bijna automatisch de afstandbediening op haar richtte om haar even terug te zetten.
Dat zegt eigenlijk al iets over het gebruiksgemak. Dat is gewoon een vette tien. Ik ken iemand met wat ik apparatendyslexie zou willen noemen en die niet verder komt dan aan en uit en hard en zacht. Die neemt met de Humax moeiteloos een programma op en weet dat ook nog af te spelen.
Het apparaat is redelijk te gebruiken als een simpele mediaspeler voor wie aan een verkennerachtig menu genoeg heeft. De multimedia bestanden op m'n NAS zijn allemaal bereikbaar en afspeelbaar flac muziekbestanden. En da's dan weer jammer. Kan ik m'n WD mediaspeler toch nog niet wegdoen.
De vele negatieve recensies die ik in deze rubriek zie zeggen me niets. Ik heb vanaf 2009 een 5050c gehad en omdat het hier behalve de extra faciliteiten vrijwel hetzelfde apparaat betreft verwacht ik van deze 5200c niets anders.

Seumpie 22-03-2015 Product jaar of meer in bezit

7,3
Al 3 jaar in bezit verschillende keren problemen gehad met HD zenders kwaliteit (zeker nu na de frequentie verandering van Ziggo), dit werd de laatste tijd steeds slechter en verschillende zenders gewoon geen beeld meer of veel blokkerig beeld. Van alles geprobeerd andere kabel rechtstreeks van aansluiting naar decoder etc. Nu de Oplossing gevonden nl. een gevoede(stroom) antenne versterker (hoeft geen dure te zijn) er tussen gezet en de problemen zijn verdwenen ook van de opname met de 2de tuner.

joentje1978 27-02-2015 Product paar weken in bezit

Vanaf het eerste uur dat ik het apparaat in gebruik heb, heb ik regelmatig het probleem dat het beeld/geluid hapert.
Klacht doet zich alleen voor bij beeld wat via tuner 2 loopt.
Als het apparaat de fout in gaat dan zie je in het menu bij signaaldetectie dat het getal achter BER [E6} varieert terwijl deze 0 moet zijn bij een goede beeldweergave.

Gelezen op internet dat deze HD-recorders een probleem hebben met de aarding van tuner 2 en dat kan ik bij mijn HD-recorder bevestigen.
Als de klacht optreed en ik heel zachtjes ten hoogte van de tuners op de achterkant van het apparaat druk dan is het beeld weer goed.

Heb eigenlijk geen zin om het 1,5 week "oude" apparaat naar Ziggo terug te sturen, je krijgt namelijk niet meer je eigen HD-recorder terug.
Zij leveren alleen maar een gerefurbished exemplaar (een 2dehands opgeknapt vodje) ter vervanging uit en je loopt ook nog eens het risico dat je er een ander merk HD-recorder voor in de plaats krijgt.

Ben zelf tot op voor kort zelf audio/video-reparateur geweest en kan het euvel makkelijk zelf oplossen maar er zit helaas een garantiezegel op het apparaat en ik wil eigenlijk niet de fabrieksgarantie op het spel zetten.

Annelies25 13-01-2015 Product jaar of meer in bezit

Apparaat was altijd prima, wel veel problemen gehad met de afstandbediening, maar een hele vooruitgang na mijn Samsung digitale decoder die kuren had die Samsung ontkende. Inmiddels aan mijn derde afstandsbediening en ook die geeft kuren (slecht contact met het apparaat). Sinds gisteren blijft het signaal regelmatig hangen, waardoor het beeld stilvalt of zelfs wegvalt. Alleen opnieuw opstarten helpt (tijdelijk). Vrees dat ik op zoek moet naar een nieuw apparaat. Had toch wel verwacht dat een Humax langer meeging dan een jaar of 4.

TechIT 21-12-2014 Product half jaar in bezit

Opname en weergave is uitstekend.
Helaas werkt de klok erg slecht. Bij het wissellen van zomer en wintertijd duurt het erg (weken) lang voordat hij omschakelde. Op dit moment staat de klok weer op de verkeerde tijd en op een datum in 1971. Humax gemaild, hun antwoord is: MISSCHIEN lossen we dit op in een volgende firmware update. Wanneer deze update komt is NIET bekend.
Het enige wat dit apparaat moet doen is opnemen, maar met een foutieve klok is het niet mogelijk om een opname te plannen. Jammer dat zo'n klein probleempje het hele apparaat onbruikbaar maakt. Onderneem actie Humax!!

harrydusseljee 26-10-2014 Product half jaar in bezit

6,5
heb dit ding nu ruim half jaar in begin werkte hij prima maar sinds er een update is geweest voor deze is het een doffe ellende regelmatig hangen of loopt helemaal vast kan de stekker er weer uit of menu werkt weer niet met de afstandsbediening moet je er recht voor zitten anders werkt ie niet en meest ergelijke is je kan de audio op dolbi zetten mooi geluid dan maaaaar je kan dan op hd zender geen volume meer regelen met je afstandsbediening en op niet hd zenders weer wel blijf dus telkens met 2 ab zitten

oftewel mooi ding om te zien beeld en geluid ook goed voor de rest beetje dingen die met een goede update op gelost kunnen worden en nog is die beter dan de cisco 8485

erpo1963 20-10-2014 Product paar weken in bezit

9,4
Ik kan alleen maar positief zijn over dit apparaat.
Het beeld van iets dat opgenomen is, is perfect.
Bediening is zeer eenvoudig, met nog enkele extra opties in het menu.
Tv programma pauzeren en even later weer verder kijken.
Je kunt iets opnemen, en tegelijk iets anders afspelen.
Een echte aanrader, tot nu toe geen enkel probleem.

arfo 06-05-2014 Product paar dagen in bezit

Makkelijk te bedienen zeker voor gebruikers van een oudere Humax. Wat mij heel erg tegenvalt is de harde schijf, deze zou 500 gigabyte zijn maar is slechts 383 gigabyte, hier voel je je toch bedrogen, daar scoort hij dus erg slecht mee had ik dit geweten dan had ik voor de 5400 gegaan.

Over de bediening kan je eigenlijk kort zijn, aansluiten en de instructies op het scherm volgen en klaar, voor mensen die een gebruiksaanwijzing nodig hebben heeft Humax deze op een dvd gezet, met de dongel (voor Ziggo gebruikers) kan je draadloos contact maken met je Ziggo wifi modem en interactief tv kijken. Opnemen kan makkelijk vanuit de programma (tv) gids of handmatig. Het apparaat zelf ziet er gelikt uit.

kanniekiezuhhh 01-03-2014 Product half jaar in bezit

3,7
Ik erger me al vanaf dag 1 suf aan het ding. De Cisco was gewoon in alle opzichten beter. Ja je kan met de humax 2 progs tegelijk opnemen, nou dat weegt niet op tegen de nadelen van dit kreng. De Cisco wiste alles in 1 seconde, het lijkt wel alsof de Humax het nodig vind om bit voor bit te formatteren, werkelijk belachelijk. Het display op het apparaat slaat nergens op, we leven in 2014 en dus al tig jaar met on-screen menu's. De display van de humax slaat echt nergens op, je kunt de symbolen niet eens herkennen en dat boeit me ook niet, maar zet er dan GEEN display op. Wat denkt Humax wel niet: dat we in de 80's leven met een videorecorder toen er nog geen on-screen menu bestond??!!!! een dikke min 10 voor humax, weggegooid geld, Ziggo weet wel wat ze verkopen, de Cisco, in gebruik een prima ding, was binnen 2 jaar kapot.

Bosary 29-12-2013 Product maand in bezit

6,7
Ik dacht de Rolls onder de PVR's te kopen, maar de Humax valt mij erg tegen. Het apparaat heeft ook sterke eigenschappen zoals vloeiend voor- en achteruit spoelen, het reageert snel op commando's (start, stop etc.), heeft een display zodat je ziet welke zender is geselecteerd en heeft goede beeld-/geluidskwaliteit.

Maarrr, ik had een Siemens M750C. Zeker geen ideaal apparaat, maar had toch een paar grote voordelen zoals: zelf een usb disk aansluiten (dus je hebt altijd genoeg opnameruimte), superstil (geen ventilator), picture-in-picture, programmagids wordt verticaal getoond (dat leest duizend maal beter dan de horizontale weergave van Humax), serie opnamen op basis van programmanaam (Humax neemt op als een oude videorecorder, nl o.b.v. begin en eindtijd, erg dom systeem).

Wat ik erg storend vind van Humax is de ventilator, die hoor je en kan zelfs gaan resoneren. Het ergste vind ik wel de degelijkheid, of eigen het ontbreken er van. De 5200 van Humax (mijn eigen ervaring, ik lees het ook veel en een vriend heeft hetzelfde) heeft last van beeld dat regelmatig blokkerig wordt of vaak een storing geeft omdat de kaart zou ontbreken. Bij mij is de afstandbedieing ook niet best, die lijkt het soms niet te doen (rode lampje bovenaan knippert wel, maar Humax, TV of reciever gaat niet aan).

Toch, als de Humax het doet dan is het beeld en geluid genieten! Waarschijnlijk is de 5200 gewoon een misser van Humax. De eerdere modellen lijken degelijker te zijn. Omdat miin Humax niet stabiel is, hou ik de Siemens als backup paraat. Ik kijk nog even aan, maar wordt waarschijinlijk een gerantiegeval.

Erik W 30-11-2013 Product paar dagen in bezit

Eindelijk van onze Sisco af, wat een rommel was dat, steeds storingen en problemen. Nu deze 5200 2de hands gekocht met bon, 6maanden (dus nog garantie)oud, voor maar 150 euro, ipv 220 in de winkel/internet.
Beeld/geluid is gewoon strak, maar dat was de Sisco ook, alleen het verschil is dat de kast er mooier, moderner en strakker uit ziet, er een display voorop zit met niet alleen een cijfer van het kanaal, maar ook de naam. belangrijkste is dat hij sneller werkt, in de menu's en met voor/achteruit spoelen, en geen storingen heeft!
Menu's zijn ook veel overzichtelijker dan de Sisco.

Martin64jaar 03-11-2013 Product kwartaal in bezit

Ik kan alleen maar positief zijn over dit apparaat.
Het beeld van iets dat opgenomen is, is perfect.
Bediening is zeer eenvoudig, met nog enkele extra opties in het menu.
Tv programma pauzeren en even later weer verder kijken.
Je kunt iets opnemen, en tegelijk iets anders afspelen.
Een echte aanrader, tot nu toe geen enkel probleem.

Mr. Acapulco 07-08-2013 Product paar dagen in bezit

Een geweldig mooi en goed werkend apparaat.
Hiervoor hadden we enkel een singel tuner van Humax ook een geweldig ding maar miste toch wel een opname in HD kwaliteit want we gebruikte daar een analoge dvd recorder met hdd voor.

Instellen van een opname van tv programma's is kinderlijk eenvoudig.
Voer de tijd en geef aan dat ik de opname tijd wil verlengen en vult het apparaat automatisch de naam van het des betreffende programma in.

Qua mogelijkheden geef ik een 8 omdat het geen avi bestanden kan afspelen want anders had dit ook een 10 geweest.
Erg handig vind ik het direct opnemen van een programma.
De opname knop nogmaals indrukken om de opname tijd te verlengen.

Vind het ook prettig dat er 2 usb poorten aanwezig zijn en dat deze ook allebei werken.

Ivan07 30-07-2013 Product paar dagen in bezit

Heb hiervoor een Cisco gehad die slecht en onstabiel functioneerde. Na lang wikken en wegen ben ik overgegaan tot aanschaf van deze Humax-recorder. En heb er tot nu toe geen spijt van gehad. Pluspunten zijn:
1 Soepel vooruit en achteruitspoelen (en geen vervormd en gescratched beeld als resultaat)
2 Nieuw voor mij: de elektronische tvgids. Op elk gewenst tijdstip via een lijst kijken welke programma's/films er op tv bezig zijn.
3 Een harde schijf van een halve Tbyte...meer als genoeg voor mij.
4 Ik kan twee films/programma's tegelijkertijd opnemen.
5 Geen interactief gedoe. Gewoon tv-kijken, opnemen en afspelen. Meer als voldoende voor mij.
6 Handige wizard die je in het begin helpt om de tv-zenders te zoeken. Ik was in minder dan 2 minuten klaar.
7 Ook handig: afspelen van programma's en films via de map Video's. En programmeren van programma's via de map timer-planning.
8 Het programmeren van films/programma's gaat veel sneller. Ik hoef de titel van het programma of film niet meer handmatig in te voeren. Als ik in het weekend zo'n 6 tot 8 programma's wil programmeren, was dat met de Cisco een tijdrovende klus.
9 Als ik naar een programma kijk op tv en een opname begint, krijg ik een melding te zien op het scherm. Ook handig.

Al met al vind ik deze Humax-recorder erg stabiel. Tot nu toe geen enkel mankement tegengekomen. Kortom, een geweldig apparaat.