Humax Ir-foxz - Reviews

Aantal tuners
Hdmi-aansluiting

8,1

Bjw61 12-01-2013 Product paar dagen in bezit

Getwijfeld om deze te kopen (gezien in verhouding lage prijs).
Toch gedaan en zeker geen spijt na eerste indruk. Alles werkt zeer goed en ook het geluid is niet anders dan normaal op onze tv. Alles zit erop. EPG, sleeptimer, teletekst. Gebruik hem voor de slaapkamer met een ziggo smartkaart.Al met al een prima eerste indruk.

Remko1979 09-02-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit product maarliefst 2 maal aangeschaft.
1 voor een oude thomson TV op zolder en 1 voor de slaapkamer TV een nieuwe akai zonder decoder uiteraard. Beide worden gevoed door een coaxkabel aansluiting vanuit de meterkast.
Ik heb een abbonement bij de Rekam via de kabel.

heb installeren ging mij erg makkelijk af plug en play.
voeding in het kastje, scart in de TV en kastje, Coax in het kastje en plop gelijk een menu op mijn tv.
Het installatie menu doorlopen was ook eenvoudig even zaken als netwerk id en frequentie invullen (gevonden op de site van de provider) en viola dat was alles.
Beeld kwaliteit prima, geluid heb ik via mijn beide TV's en is prima maar de kwaliteit via een audio apparaat kan ik uiteraard niet beoordelen. teletext werkt goed, menu is makkelijk te begrijpen, simpel en weinig keuzes maar wat heb je dan ook voor opties nodig.
Belangrijk voor mij is dat het kastje buiten het zicht geplaatst kan worden de afstandbediening blijft gewoon prima reageren.
Degelijkheid kan ik nog niet echt beoordelen omdat ik dit product pas een paar dagen in bezit heb.
Nadeel is dat je nog steeds 2 afstandbedieningen nodig hebt (kastje en TV) anderzijds als je de volume insteld hoeft je de TV afstandbediening alleen te gebruiken voor het in/ uit schakelen van je TV.

VanVan 23-05-2011 Product paar dagen in bezit

Humax IR-FOX Z

Als je een wat oudere TV hebt (met scart aansluiting) en niet teveel geld wilt uitgeven voor je overstap naar digitale TV, dan is dit een prima apparaat.
Maar als je geen gehannes met twee afstandsbedieningen wilt kun je beter een nieuwe TV aanschaffen waar je geen aparte ontvanger bij nodig hebt.
De beeldkwaliteit is goed, misschien net iets beter dan analoog, maar veel verschil zie je niet. (Je moet wel even de juiste instellingen voor beeldformaat en scart vinden door gewoon uit te proberen.)
De teletekst bladert snel (tenminste, als die eenmaal geladen is, en dat laden duurt een paar seconden). Maar de beeldkwaliteit van de teletekst laat te wensen over. Het flikkert een beetje en is wat vervormd, en de letters zijn niet zo superscherp als ik gewend was. Erger nog vind ik dat de beeldfuncties (vergroten, beeld op achtergrond etc.) niet op je afstandsbediening zitten, die moet je met de menuknop in beeld oproepen, dat is echt super onhandig.
Maar wonderlijk genoeg kun je ook met je TV-afstandsbediening teletekst door het digitale beeld mengen (het TV beeld wordt dan donkerder.) Hij gebruikt dan kennelijk de teletekst module van je TV, die dan door de humax wordt gevoed. Beetje maf maar toch wel handig, want de tekstkwaliteit is dan beter, en je kunt die functieknoppen van je TV-afstandsbediening dan wél gebruiken. Dit lijkt echter meer een ontwerpfout dan een bedoelde functie. En verder kun je ook nog altijd met één druk op de knop naar een analoge zender schakelen (mits je de extra coaxkabel hebt aangesloten) om daar teletekst te bekijken.
Vervelend is dat de zendernummering vast ligt (maar dat hebben andere ontvangers ook). De mogelijkheid van favorietenlijsten maakt dit echter wel grotendeels goed.
De audio heb ik niet aangesloten dus over radioweergave kan ik weinig zeggen, behalve dat je de tv aan moet hebben om te zien welke zender aan staat. Radio op de TV beluisteren kan ook.
Ik kocht hem bij internetwarenhuis.nl en tot mijn verbazing zat er ook nog een Ziggo-startpakket (met smartcard) bij.
@Willem-A: De IR-FOX C is misschien een klein stapje hoger, maar wel een veel ouder model.