Philips DSR8121

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips DSR8121 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

sushi2014 10-05-2014
Geschreven voor: Philips DSR8121

We zitten al maanden te klooien met Guide...telkens ontvangen we geen programmagegevens ...dus kunnen NIETS vooraf programeren omop te nemen.
Bekend probleem bij Canal Digital....die zegt dat er misschien nog OOIT updates komen!!!!!

BALEN.

rverhoog 11-05-2014

Ik heb ook Canal Digitaal maar bij mij werkt het allemaal perfect. De meeste maken de fout door de twee SAT aansluitingen d.m.v. een splitter te verbinden. Dus twee aansluitingen maken op 1 SAT kabel. Voor een goede werking moet er een volledige tweede SAT kabel van de schotel naar het apparaat worden aangelegd. 1 voor de ontvanger en 1 voor de opname. Kan makkelijk als je een Duo of Triple LNB hebt. Een niet 100% uitgerichte schotel kan ook het downloaden van gegevens verhinderen. Succes!

Ton van de pas 10-02-2015

Wij ook waardeloos apparaat zitten al drie jaar met die ellende. En tv vlaanderen laat je lekker stikken.
Stom, ik had al lang meerdere producten van hun gekocht maar na de ellende van die DSR8121 kunnen ze de boom in.

Janchik 11-05-2014

Indien je nog steeds problemen hebt, kan je nog de zg geheime reset uitvoeren, wat ik zelf van het Satellietforum doorkreeg:

Evt even een reset via service menu Citaat: # Zet de decoder op stand-by en wacht totdat de klok in display. # Druk nu op de "groene toets" op de afstandsbediening en wacht tot het "Hidden-Menu" zichtbaar wordt. Dit duurt +/- 10seconden. # Voer nu de pincode "756839uumm" in. (Let op: "uumm" is de huidige tijd zichtbaar boven pincode invoerveld). # Selecteer "Recovery". # Neem appstore recovery en blijf op ok duwen tot het toestel gedaan heeft. # Dduw op exit om uit het hidden menu te gaan. # Het toestel begint het tweede deel van de software-update in te laden. # Na de update neemt u fabrieksreset via het gewone menu. # Na de eerste installatie zou alles in orde moeten zijn. __________________
From: http://satellietforum.com/showthread.php?p=176485#post176485

Bij mij hielp het In ieder geval sterkte
Jan

mld. 07-03-2014
Geschreven voor: Philips DSR8121

Dit is de grootste elektronische irritatie die ik in huis heb. Dit apparaat heeft nooit stabiel gedraaid, in de breedste zin van het woord: De klachten vairiëren nogal! Slechts een minuut van een programma opnemen, de laatste vijf minuten niet opnemen, opnames zonder geluid, opnames niet willen afspelen, noem maar op. Alles is op te lossen door het apparaat uit en weer aan te zetten (niet gewoon met de afstandsbediening, maar 'echt uit' met de schakelaar op de achterzijde), waarna het apparaat gegarandeerd minimaal 15 minuten storingsvrij functioneert.

Heb je een pesthekel aan iemand? Investeer een leuk bedrag en doe 'm dit ding cadeau. Succes gegarandeerd.

Als ik Philips was had ik mijn naam niet op dit apparaat geplakt.

rverhoog 03-01-2014
Geschreven voor: Philips DSR8121

Sinds kort mijn DSR7121 vervangen door de DSR8121 van Philips vanwege de opnamefunctie in HD. Het is een heerlijk apparaat met veel mogelijkheden. Bij aanzetten werd eerst een update geladen waarna de zenders werden ingeladen. Werkt vanaf het begin prima. Ik had eerst maar 1 SAT aangesloten maar merkte dat ik daardoor niet kon opnemen en sommige functies niet werkten. Ik heb een triple LNB dus een extra SAT aansluiting gemaakt waardoor het apparaat 100% functioneert. Opnamens gaat goed, wat op twee manieren kan (via Guide of los programmeren). Ik begrijp niet waar de negatieve beoordelingen vandaan komen. Waarschijnlijk geen 2e SAT aangesloten of een enkele aangesloten met splitter?? Juist dat geeft problemen! Dat ligt niet aan Canal Digitaal en/of Philips. Tot nu dus zeer tevreden!!

Janchik 12-10-2013
Geschreven voor: Philips DSR8121

Sinds afgelopen donderdag 10/10 is er weer een update beschikbaar. Vooral teletekst is nu beter te ontvangen, je kan nu gewoon alle pagina's achter elkaar downloaden. Vooruitgang.
Geen probleem met NL ondertiteling, eerst wel op discovery showcase en history, viel telkens weg. Schotel opnieuw afgesteld, echt een kwestie van millimeters, en sindsdien loopt de ondertiteling prima.
Dit kan ik helaas niet zeggen van de Duitse zenders, je kan wel Duitse ondertiteling ontvangen maar alleen via SD kanalen, dus niet via de HD kanalen, wat dus wel jammer is.
Voor de rest doet dit ding het nog steeds prima. En zeker nu CanalDigitaal voor Internet op glasvezel overgaat, blijf ik zitten waar ik zit. Ik voel mij b.v. niet geroepen om mee te betalen aan de 15 miljoen Euro jaarsalaris van de CEO van Ziggo.

SwanSong 11-10-2013
Geschreven voor: Philips DSR8121

Ik heb de DSR8121 nu ca 3 jaar. Hij doet wat hij doen moet, en neemt (meestal) goed en ongecodeerd op, maar met enkele malen per week crashes en vastlopers, onverwachte zenderupdates etc. waarna vaak al je instellingen weg zijn. Voorkeurslijsten aanmaken, ben ik snel mee gestopt. De ondertiteling op NGC e.d is vaak afwezig of loopt totaal asynchroon. Het beeld is prima. De Nagra TV-guide blokkeert het TV-kijken en een update duurt zeker 5 minuten, maar is wel een week vooruit , wat Ziggo b.v. vaak niet heeft. Dat geldt echter niet voor de niet-standaardzenders, waar je toch ook satelliet-TV voor aanschaft.
De ventilator en/of harddisk is regelmatig hoorbaar.
Het is geen Philips maar een M7 met Philips plaatje; onbegrjpelijk, en Philips geeft zijn naam nu ook niet meer aan deze betatechniek. Ik vind het schandalig dat BOL dit verouderde nu niet meer ondersteunde apparaat nog voor ruim €300,- te koop zet; Canal Digitaal laat hem niet eens meer zien als gecertificeerde ontvanger, wat hij ooit wel was.
Zoekende naar een opvolger zie ik dat ook nieuwere en duurdere ontvangers veel nukken en crashes hebben. In 2009 vond ik de prijs/kwaliteitsverhouding een voldoende; nu niet meer voor ruim 300,-

brianpostma 26-01-2013
Geschreven voor: Philips DSR8121

Dit is zo'n beetje het slechte elektronische apparaat wat ik ooit heb gehad. De receiver crasht elke dag minimaal 1 keer. De GUI is toonbeeld van gebruikers-on-vriendelijkheid en de feature-set is echt minimaal. Er is met het apparaat op te nemen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Opnames editten is onmogelijk, de enige edit optie is delete. Een update van de tv gids parallel aan het kijken is kennelijk onmogelijk voor de designers. Dit moet in een apart scherm gebeuren waar het apparaat dan zo'n 30 minuten mee bezig is, in die tijd kun je geen TV kijken. Helaas is dit weer een typisch Philips product, gebruiksgemak is nul, veel software crashes en eigenlijk een en al frustratie in het dagelijks gebruik. Precies de redenen waarom ik jaren terug Philips produkten heb afgezworen. Helaas heeft men daar niets bij geleerd. Jammer want het is natuurlijk wel een Nederlands bedrijf.

Janchik 27-06-2012
Geschreven voor: Philips DSR8121

Ik heb deze ontvanger gratis gekregen met all-in familie pakket. Gratis installatie van schotel, ontvanger, modem, telefoon.
Bij de ontvanger die ik ontving, liet dezelfde week het display glaasje los.
E mail gestuurd, kreeg na 2 dagen een nieuwe ontvanger, die ook weer werd thuisbezorgd en geïnstalleerd.
Kreeg na 2 weken een telefoontje (follow up) van CD of alles naar wens was. Goede service van cde helpdesk. Ben bij de kabelaars wel anders gewend. Lang wachten voor veel geld en veel beloven, maar niets nakomen.
Heb naast de Philips 8121 ook nog een SAB Sky 4700 HD
voor de FTA kanalen op Hotbird. Weer moderner o.a. PVR,timeshift, USB opn.+afsp. Kostte maar 59 Euro bij Cardwriter.
Kan nu dus goed vergelijken.

Janchik 15-10-2012

Zelfs nu, na langdurig gebruik doet deze ontvanger het nog steeds perfect.
Ik ben nog steeds blij, dat ik toen voor Canal Digitaal heb gekozen met het allin pakket, en dus deze gratis ontvanger met maar liefst 320 GB HDD voor opname.
Ik zag dat hij nu nog maar 250 E. kost. Als ik mijn ontvanger niet gratis had zou ik zeker deze voor die lage prijs gekocht hebben.

Spijtebijt 09-05-2012
Geschreven voor: Philips DSR8121

Waardeloos apparaat! De volumeknop werkt niet. Het uitgangsvolume is laag en niet instelbaar met de afstandbediening. Ik kan het volume alleen veranderen met de afstandbediening van mijn televisie.
Canal Digitaal heeft drie pogingen gedaan om een kapotte M7 SAT801 om te ruilen. Telkens stuurde Canal Digitaal het verkeerde apparaat op. Ook deze Philips. Om van het gedonder af te zijn heb ik deze maar gehouden. De helpdesk van Canal Digitaal kent het woord service niet. Heel teleurstellend. Ik ga weer terug naar de kabel.

David 240645 04-05-2012
Geschreven voor: Philips DSR8121

Als jij een van de SLECHTSTE satelliet ontvangers wil kopen, dan hier ben je goed bezig.
Mogelijkheid om kanal volgorder te veranderen is er niet.
Verandering van kanalen (zapping) is ERG traag en vervelend.
VEEL lawaai van het haarde schijf, zelfs in standby ... zeker niet te gebruiken in het slaapkamer. Zet het uit en dan moet je MINUTEN wachten voor het weer inladen van de EPG voordat je kan een zender kijken.
Geen mogelijkheid om je eigen kanalen toe te voegen .. dit betekend dat als het niet in de Canal Digitaal lijst is, dan vergeet het. Dit gebeurt VAAK b.v. met Engelse zenders.
De functionaliteit van deze ontvanger is ZEER beperkt, zeker het Canal Digitaal software verhinderd het normale vrijheid je verwacht van een duur ontvanger.
Als je uitsluitend Nederlands zenders wil, heeft heel lage verwachting aan functionaliteit en ben bereid veel voor te betalen, dan kan ik deze ontvanger aanbevelen.

Review 123 01-04-2012
Geschreven voor: Philips DSR8121

Basis functies werkten een jaar lang prima.
Opnemen heeft nooit gewerkt, maar dat doe ik toch niet.
Pauseren werkte wel.
Ventilator is te gehorig; ook in standby.
Zappen gaat traag.

Nu valt het beeld met grote regelmaat uit.
SW update helpt niet. Ik ben dr klaar mee.
Slechte kwaliteit; Philips onwaardig.

H.J.Velez Spanjerberg 21-01-2012
Geschreven voor: Philips DSR8121

Sinds wij deze receiver hebben moet hij 1 tot 2x per maand gereset worden.Canal Digitaal is behulpzaam, maar het geeft geen rustig gevoel als je steeds tegen kleine storingen aanloopt.Voor het overige is het een zeer goede receiver.

A. NONIEMES 14-01-2012
Geschreven voor: Philips DSR8121

Via Canal Digital (gratis) ontvangen en zelf aangesloten. Dat ging erg makkelijk, ook het zoeken naar zenders is goed verlopen.

Speler doet gewoon zijn werk goed. Er zijn er ongetwijfeld die meer mogelijkheden hebben, maar deze voldoet prima.
Afstandsbediening werkt ook fijn.

Geen klachten in het geheel.

telmaaruit 01-12-2011
Geschreven voor: Philips DSR8121

Het gemiddelde van mijn review ziet er behoorlijk uit maar schijn bedriegt. Ik heb de ontvanger aangesloten op een goed uitgerichte schotel met lnb. Met de in mijn tv ingebouwde reciever kon ik alles ontvangen waar ik recht op had. Dus het aansluiten van deze ontvanger zou een fluitje van een cent moeten zijn. NIET DUS!. zeker vier keer naar zenders laten zoeken. De nederlandse zenders zaten daar steeds niet bij. Het instellen van favorieten en dergelijke is heel simpel maar biedt weinig of geen mogelijkheden. Ik ben een Dreambox gewend. Die installeer je, je download de favoriete lijsten zo van internet en kijken maar. Ik gebruik gemaakt van mijn recht om hem direct terug te sturen naar Canal Plus. Daar deden ze gelukkig niet moeilijk over.

iamsander 14-11-2011
Geschreven voor: Philips DSR8121

Zeer slechte ontvanger. Weinig mogelijkheden mee zoals je eigen zender volgorde bepalen en maar beperkt aantal favoriete lijsten die je kan maken. Tevens kan je maar 1 zender tegelijk opnemen, zelfs niet meerdere van dezelfde transponder.

Tevens heeft het opnemen vaak kuren zoals opnemen zonder geluid. Of opnemen en dan niet afspeelbaar.

louis Bruynzeel 17-10-2011
Geschreven voor: Philips DSR8121

Wanneer je door storing het beeld kwijt raakt.
Is het weer dat je installeren moet als eerste gebruiker .
Wat bijna niet te doen is door de te trage ontvangst, en de beperkte mogelijkheden van zelf actie te ondernemen.
Op het zeer beknopte start menu, ook de handleiding voorziet daar niet in.

H.J.Velez Spanjerberg 27-09-2011
Geschreven voor: Philips DSR8121

HD sateliet ontvangers zijn dun bezaaid. Gezien het feit dat we een Philips HD tv wilde kopen, zijn we op zoek gegaan naar een Philips HD sateliet ontvanger. Redcoon spande absoluut de kroon wat prijs en mogelijkheden betreft.Installatie was een fluitje van een cent.Alles functioneert naar behoren en we zijn zeer tevreden.

fightingarts 10-12-2011

Nog steeds tevreden ?

En kan deze ontvanger ook alleen de free to air zenders aan ? Meer heb ik niet nodig.

Rayco 08-07-2011

----------Update review, 8-7-2011-----------
Prima ontvanger. Harde schijf draait soms door, opgelost door wit stekkertje los te maken aan de binnenkant. Neem toch nooit iets op, dus dat is het probleem niet.

---------2e review, 7-2-2011---------
Ik heb deze ontvanger ook in gebruik, en voorals nog alleen om tv te kijken. Om op te nemen moet je een duo LNB hebben, en die heb ik er nog niet opzitten. Is nog te koud om er een te monteren. De 8121 werkt prima, net zoals EPG ( electronische tv gids ) Teletekst is ook niks mis mee. Ik heb in het verleden al heel wat ontvangers gehad, maar wat bij deze opvalt .... hij wordt totaal niet warm. Er zijn ontvangers waarmee je een ei kunt bakken. Moest bij de 1e installatie ong. 15min. wachten, zoveel update"s moest hij binnen halen. De HD kanalen staan netjes voorin en op de goede volgorde. Zou deze het begeven, ik zou zo weer een andere DSR 8121 kopen !

----------1e review, 5-2-2011---------
Na veel negatieve berichten op internet heb ik toch besloten om deze ontvanger te kopen. Ik gebruik hem voorlopig alleen om tv te te kijken, opnemen is van latere zorg. Maar ik moet zeggen .. hij werkt prima!Ik denk toch dat alle update"s een positief effect hebben gehad, hulde aan Canal Digitaal. Gebruik hem nu 3 a 4 weken intensief, en niet 1x een probleem gehad. Ik heb hem met een optische kabel op een soundbar aangesloten, de soundbar gebruik ik alleen voor films via Film1. Degelijk apparaat, de ab vindt ik iets minder.

maczorondo 22-06-2011

-----------Update review, 22-6-2011---------
zoals vele al voor mij gemeld, na de laatste update gewoon een prima werkend apparaat . klein min puntje, de schijf loopt nog al eens door terwijl de 8121 in off functie is gezet. dit geeft een iets wat geluid wat storend kan zijn . verder jammer dat de usb uitgang nog niet uit ontwikkelt is, dit uiteraard voor het opslaan van gegevens op een externe schijf. er is geen makkelijke optie om van sd naar hd lijst te gaan dit is wel jammer. verder zeer tevreden gebruiker

--------1e review, 4-3-2011----------
om kort te zijn, het begin was slecht maar, na de laaste update van canaal dig. werkt deze decoder zoals er van mag worden verwacht. in de wacht zetten, opname,s etc gewoon een heerlijk apparaat. een min puntje is de usb aansluiting die nog geen werkende functie heeft zou graag op externe schijf meer willen opnemen. ik zou er nu toch weer een nemen.

hermafitz 13-05-2011
Geschreven voor: Philips DSR8121

Eind afgelopen jaar deze ontvanger van Canal Digitaal gekocht omdat Sport1 alleen digitaal werd uitgezonden. Begin april ging de ontvanger kapot en toen begon de ellende. Je moet Canal Digitaal bellen (kosten 0,15/min) en vaak lang wachten. Nieuwe afstandsbediening toegestuurd gekregen maar de ontvanger bleek defect. En toen moest ik de ontvanger naar Canal Digitaal opsturen; nu ruim een maand later nog steeds geen ontvanger terug gekregen. Hele slechte aftersale service. Koop er nooit een; ik heb jarenlang een Inverto ontvanger gehad; nooit een probleem en als je een vraag had kreeg je prima advies en hulp!!!

Pieternel67 28-01-2011
Geschreven voor: Philips DSR8121

Deze ontvanger doet het bij ons prima, zeer scherp beeld zeker bij HD. De programmagids doet het goed, geen problemen.

wupie 23-12-2010

--------Update review, 23-12-2010----------
laatste update werkt beter dan alle vorige update's
harde schijf 160GB zit snel vol met hd films
hem hem erg gemakkelijk kunnen vervangen met een 500GB schijf (3,5 inch sata)ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring van nog grotere schijven 1 of 2 TB

ontvanger heb ik in gesteld op de hoogste beeld instelling 1080i (met hd pakket)
maar met op starten ontvanger en tv op een niet hd kanaal geeft de tv niet het goede formaat weer
(ontvanger eerst op hd zender zetten en dan tv van digitale ingang heen en weer wisselen dan heb je weer goed beeld formaat)
misschien een fout van de philips tv maar kan ontvanger zijn
de hdmi verstuurd niet alleen naar de tv maar ontvangt ook signalen van de tv

het zal nooit een top produkt worden maar zo lang er nog geen op volger is ,zullen er nog wel update's komen

----------1e review, 1-2-2009----------
na de Philips DSR7005
die vol software fouten zit
kocht ik deze hidef. versie
in de hoop dat het nu beter gaat,maar helaas deze zit ook vol vast loop problemen en software fouten
de programma gids is een stuk beter ,maar is de weg kwijt net na 12uur 's nachts
opnames worden door elkaar gezet en verdwijnen onder een andere naam die gelijk is als een andere opname.
als je een serie opneemt kan je niet zoeken naar opname datum en tijd
en de harde schijf van 160gig
(50 tot 80uur)is toch een beetje klein voorals je opnames wilt bewaren.
als je naar halverwege een opname wil kan dat alleen met door spoelen wat dan soms weer niet te stopen is.
wel handig is dat je geheugen punten kan instellen waar je gebleven was met kijken.
instel mogelijkheden zijn beperkt en niet altijd even logies in de menu structuur welk knopje moet gebruiken
geluid is niet instelbaar met afstand bediening als je voor de coaxial of opt.uitgang gebruikt .afstand bediening is lelijk en zit vol lege ongebruikte knopjes
teletext werkt alleen met de hdmi aansluiting op de bij geleverde afstandbediening

de info balk in beeld is veel te groot en zo kan ik nog even door gaan

rozenberg49 14-10-2011

hoe moet die vervangende HD geformatteerd zijn? En kun je de de HD die erin zit onder windows uitlezen?

jeroensaaltink 21-12-2010
Geschreven voor: Philips DSR8121

Heb deze ontvanger nu 2 weken in bezit.
Na alle (negatieve) reacties moet ik zeggen dat deze ontvanger mij niet tegenvalt.

Helaas zijn mijn vingers te groot voor de veel te kleine knopjes van de AB,terwijl er ruimte genoeg is voor wat grotere knoppen.(wie bedenkt dit ?)
Heb nog geen vastlopers gehad.
Dit was regelmatig het geval met mijn Inverto 7ooo.
Maar het meest positieve is dat ik mijn opnames niet door de codering kwijt ben na 3 dagen.

Het menu is (na enige oefening) logisch maar wel beperkt.
Helaas heb ik niet kunnen ontdekken dat je in de opnamen per minuut kunt doorzappen maar alleen kunt versnellen..
Erg lastig bij reclame!

De gebruiksaanwijzing is beperkt maar best wel te begrijpen na 2 x lezen.

volleberg 12-06-2010
Geschreven voor: Philips DSR8121

---------- update review 12-06-2010 ---------- Per ingang van vandaag alle problemen met dit apparaat opgelost. Heb, zonder pardon het hele toestel weggegooid. Heb ook begrepen dat Canal Digitaal zijn handen heeft teruggetrokken van deze ellende. Komt niet meer voor als gecertificeerde ontvanger en zelfs niet onder oudere gecertificeerde toestellen.
Komt nu ook niet meer voor in onze huiskamer. Beter voor ons hart ook.

---------- oude review 26-11-2009 ---------- Onbruikbaar apparaat. Zoals gezegd door andere reviewer heeft het apparaat (met name de software) zoveel tekortkomingen dat een normaal gebruik onmogelijk is.
Programmagids doet het niet. Als je al wat kunt opnemen dan kun je dat 9 van de 10 keer niet meer afspelen. Apparaat hangt zich voortdurend op. Gemiddeld 4 a 5 keer per week moet je een volledige fabrieksreset doen. Zit het tegen dan zelfs meerdere keren per dag! Software updates komen zeer sporadisch (half jaar!) en de verbeteringen hebben steeds tot nog toe het gevolg dat eerder werkende functies nu ook niet meer werken. Het appartaat bezit een usb aansluiting, maar daar kun je niets mee doen. Films extern bewaren of externe films afspelen kan niet. En zo kan ik nog wel even doorgaan....
Heb veel problemen gehad met een Topfield, maar dit overtreft werkelijk alle ellende die ik daar mee had.

Wilfred1975 06-06-2010
Geschreven voor: Philips DSR8121

Terug naar de tekentafel!

Canal digitaal heeft een aantal maanden het voordeel van de twijfel van me gekregen betreffende de problemen met de ontvanger, die in de andere reviews genoemd worden. Dat Philips daar hun naam op geplakt hebben (de ontvanger is eigenlijk een Pace) is me een compleet raadsel. Sense en Simplicity gaan hier niet op!

De eerder genoemde problemen (behalve die van de installatie, want daar heb ik geen gebruik van gemaakt) heb ik allemaal ondervonden en inder vind die nu nog. Afgelopen week een software update ontvangen, waarin alle problemen verholpen zouden zijn. Nou forget it. Ik heb er zelfs nieuwe problemen bijgekregen. De time-shift doet het niet meer, soms kan ik niet eens meer naar een andere zender schakelen en wie vond het in hemelsnaam nodig om het hele led-display vol te gooien met informatie over de zender en de uitzending? Iedere keer als de informatie aan het einde is en het display leeg is, springt hij weer vol met het begin van de tekst. Dat trekt enorm de aandacht weg van de tv. Bloed-irritant! Binnenkort komt er nog een update, maar ik verwacht geen verbetering. Verder mist de ontvanger de mogelijkheid om geluidsporen te selecteren en meegestuurde ondertiteling aan of uit te zetten. Degelijk is het apparaat ook niet echt. Er staat bij mij zoveel spanning op het plexiglaasje voor het display, dat deze er iedere keer uit springt.

Trouwens, als je denkt dat je service krijgt bij dit apparaat, dan kom je bedrogen uit. Philips noch Canal Digitaal brandt er zijn vingers aan om een oplossing te bieden. Mogelijkheden om het apparaat om te ruilen of te repareren zijn er niet.

Betere ontvangers zijn de homecast hs5101 CI USB. Deze is ook door Canal Digitaal gecertificeerd. Of ga lekker voor de SAB of een Dreambox.

Samenvattend: Niet kopen, bespaar je de ergernis !!

thehighlander1969 24-04-2010
Geschreven voor: Philips DSR8121

Sinds kort in het bezit van de DSR8121. Deze heb ik als vervanger gekocht voor een dsx7072. Deze was defect na 7 jaar en Philips en e-care waren niet van plan deze te reparen omdat ie ouder was dan 7 jaar. De 8121 hangt bij mij achter een Beovision Avant dus het moest er ook een zijn met een mogelijke aansturen van de Beolink 4.

De softwareproblemen zoals hieronder beschreven herken ik gelukkig niet maar ik ben wel behoorlijk teleurgesteld in een aantal zaken.
- Het apparaat maakt in standby behoorlijk wat geluid.( ventilator/harde schijf )
- Het energieverbruik lijkt met de geluidsproductie een flinke sprong gemaakt te hebben. Dit zou tegenwoordig toch wel anders moeten kunnen.
- Het zappen duurt lang en is niet meer te doen met 1 druk op de knop.
- Opstarten ( vanuit standby! ) duurt lang.

Nee, al met al een flinke teleurstelling in vergelijking met mijn oude ontvanger. Vernieuwing is, zeker in dit geval, geen verbetering.......