Humax iPVR-9200C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 129 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Humax iPVR-9200C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

johan tv 02-09-2012
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

De Humax iPVR-9200​c is op zich een prima apparaat.
Jammer dat het apparaat het na 3 jaar ineens begaf.

Via het bedrijf Edron het apparaat laten maken. Zij hebben de voeding gerepareerd (deze blijkt het bij velen ook naar ca. 3 jaar te begeven). Kosten incl. versturen €40,-

Prima apparaat dus, maar de duurzaamheid helaas moeten beoordelen op een 3.

1ste Hans 19-04-2013

Hallo Johan,

Zette jij de Humax iedere avond uit?

Groet, Hans

E.Janssen74 08-10-2011
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

In het gebruik een fantastisch apparaat maar de degelijkheid is waardeloos !!
Een aantal dagen geleden begaf de harde schijf het , alles geprobeerd om te herstellen (opnieuw opstarten en installeren ) , helemaal niks en sinds gisteravond doet het ding helemaal niets meer !!!
Een apparaat van € 400-, dat na 2,5 jaar finito is, is gewoon is gewoon oplichterij.

1ste Hans 09-10-2011

Hallo E.Janssen. Jammer dat de harde schijf het niet doet maar ik zou toch even kijken of je er nog gedeeltelijke garantie op hebt want je hebt meer en langer garantie dan je denkt: het apparaat moet volgens de wet een gemaakt zijn voor langdurig gebruik.

Wat ik onlangs zag bij iemand die de HD versie had (de 5050 of zoiets). Het apparaat werd NOOIT uitgezet en draaide 24/7, alleen de TV werd uitgezet. Aangezien de harde schijf altijd opneemt krijgt de harde schijf ongelofelijk op z'n lazer als je de Humax aan het eind van de avond niet uit zet. Harde schijven zijn nog steeds te koop en het zelf installeren is niet zo moeilijk, er zijn hier al bijdrages geschreven die dat uitleggen.
Succes er mee!

piet berck 09-10-2011

Heb 1,5 jaar ook de harde schijf kapot gehad; er was sluiting in +12 v op de hatde schijf.
Tevens was er een elco kapot op de print; zelf gerepareerd.
Zonder de harde schijf werkte alles weer normaal.
In overleg met een technicus van Mediamarkt (Hengelo) een andere harde schijf geplaatst.
Type WES.WD2500AAJB; prijs € 64.99. Bijna 2x zoveel
geheugen; verder geen problemen gehad.

piet berck.

JaBus 13-10-2011

Vraag aan Piet Berck n.a.v. zijn reactie. Kunnen de bevestigingsboutjes op dezelfde plaats als bij de Seagate op het frame gemonteerd worden? Dit vanwege de toegepaste geluidsdempers.

Arfman 09-10-2011

Dus omdat de harde schijf stukgaat is het hele apparaat waardeloos? Heb je al gekeken of er misschien een andere harde schijf in kan? Heb je Humax of de winkel al gebeld om te vragen of er misschien enige coulance getoond kan worden?

Ik snap niet dat dit soort emotionele uitspattingen door het filter van kieskeurig.nl komen.

duur2 08-08-2011
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Af en toe wat vreemde "verschijnselen", maar over het algemeen een goed apparaat, totdat het na anderhalf jaar opeens niets meer doet; er brandt zelfs geen lampje meer. Je mag toch verwachten dat zo'n apparaat langer meegaat zonder ernstige defecten?

Humaxgebruiker 12-02-2011
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

We hebben de Humax 9200c nu bijna 4 jaar in gebruik zonder problemen. Deze week ging de harddisk kapot. Het gokje maar genomen en deze zelf vervangen door een nieuwe western digital Caviar 320GB schijf (WD3200AAJB). De humax werkte daarna gewoon in 1 keer weer prima. Getest met twee programma's tegelijk opnemen samen met terugkijken. Geen probleem ! Voor 60 euro kan hij er weer even tegen en heb ik ook nog eens de dubbele opname capaciteit. Als je hem 2 dagen moet missen dan merk je pas hoeveel je aan de manier van kijken met een PVR gehecht bent geraakt :)

Binghi23 10-01-2014

Hallo Humax gebruiker van de 9200 c. Is de door u genoemde type harde schijf ook te gebruiken in de 5050 C? Onze harde schijf van de H. is ook stuk gegaan, of moet ik een ander type monteren ? Wilt u s.v.p. ook de leverancier aangeven van de harde schijven voor de Humax.

A.L.Burger - Groningen
Groningen

Maliko 29-12-2010
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Dit apparaat hebben wij nu ca.2 jaar in bezit. Het vertoonde wel wat kuren zoals stoppen van een opname, spontaan uitgaan en weer opnieuw opstarten,televisie kreeg geen signaal dus weer alles opnieuw aan- en uit zetten. Maar vandaag begaf de harde schijf het. Voor een apparaat van deze prijs mag dit niet gebeuren, zeker als je leest dat veel meer mensen hier last van hebben. Dat riekt naar een FABRIEKSFOUT.
Moeten nog maar eens goed nagaan of we wel weer een tweede Humax zou aanschaffen.

Larry66 17-12-2010

-----------Update review, 17-12-2010--------
Deze Humax nu een jaar of 3 in bezit. Mooi apparaat, maar is nu al 3 keer terug gegaan naar de leverancier. Eerst het bekende voedingsprobleem na 2 jaar en 3 maanden. Dit werd gratis gerepareerd door Copaco. Een jaar later had ik het probleem dat de Humax het ogenschijnlijk goed deed, alleen kwam er geen signaal meer uit de scartkabel.

Ik heb hem toen naar een reparateur in Delft gestuurd die het voor weinig kon maken. Echter niet dit probleem. Was niet te maken zeiden ze. Toen alsnog weer naar Copaco gestuurd die het voor 55 euro heeft gerepareerd.

De Humax heb ik net van de week weer terug gehad en doet het weer prima. De vraag is echter,... voor hoe lang.

Mooi apparaat, maar heeft dus nogal wat kuren. Reparatie is tot nu toe nog steeds de goedkoopste oplossing.

----------1e review, 9-9-2010------------
Nu zo'n beetje 3 jaar in bezit en werd tot vorige week dagelijks gebruikt naar ieders tevredenheid. Heel simpel te bedienen. Stukken makkelijker dan menig ander harddisk-recorder.

Vorig jaar stond ie ineens te koken. Harde schijf gloeiend heet. Opgestuurd naar Copaco en had 'm weer vrij snel terug. Was een voedingsprobleem. Harde schijf deed het nog wel...

Vorige week bij het aanzetten schakelde mijn tv niet meer automatisch over naar de Humax. Ook bij handmatig overschakelen kreeg ik geen beeld. De Humax lijkt normaal te werken maar op de een of andere manier wordt het niet meer doorgegeven naar de tv.

Echt een heel mooi apparaat, alleen jammer dat ie nu met 3 jaar al 2x stuk is gegaan. En als ik zo op internet rond lees zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen...

pkh.dijkstra 21-07-2010
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Ik ben nu ruim 3 jaar in het bezit van deze humax. De eerste 2 en een half jaar werkte de humax redelijk goed, maar moest wel regelmatig (1x p. maand)helemaal uitgeschakeld worden om weer goed te kunnen functioneren. Sinds een half jaar ofzo is er via de Ziggo-kabel een firmware update beschikbaar. Sinds dien geen problemen meer gehad. Ook start ie nu sneller op en is gaat zappen sneller. Wel is helaas onlangs de voeding defect gegaan. Reparatie bij een plaatselijke reparateur heeft €60,- gekost, maar hij doet het weer perfect.

Walvisch7 08-02-2010
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Zoals velen al noteerden: supersimpel in gebruik! Beetje expirimenteren en binnen een half uurtje heb je alles wat je moet weten onder de knie. De gebruiksaanwijzing vind ik op een aantal punten niet helemaal duidelijk. Ocer het geheel genomen gewoon een prima apparaat. Enige minpuntjes vind ik het formaat afstandsbediening (XXL) en het achtergrondgeluid dat het apparaat maakt, als je hem aanzet. Neem aan dat het geluid van de koeling is. Kortom: gewoon prima aankoop met weinig minpuntjes.

Nostradamus77 16-01-2010

----------Update review, 16-1-2010-----------
Al anderhalf jaar in bezit en wat een super apparaat! De menu's zijn logisch opgebouwd en opnemen is kinderspel. Ik heb mee gedaan aan een test van mijn kabelaar om een interactieve ontvanger van een ander merk uit te proberen maar ik heb die van ellende weg gedaan omdat de heimwee naar de Humax me teveel werd. Ik kan alleen niet anders zeggen dat dit een aanrader is! Dit is wat je zoekt en wil hebben.

----------1e review, 3-10-2008----------
ideaal ding! Ik kan een heel lang verhaal ophangen maar niets dan lof voor dit apparaat! Gekocht via een winkel vanaf deze site. Aanrader!

Mustang5.0 08-01-2010
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Altijd goed gedaan, tot gisteravond.
Vreemd geluid uit de harde schijf.
Geen beeld meer, stekker er langere tijd uit, help niets.
2.5 jaar oud, en dat voor een apparaat wat mijn toen € 349 koste.
Geen goede reclame van Humax.
Met vriendelijke groet Mustang5.0

clusterman 13-12-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Over het algemeen ben ik tevreden over het apparaat. Ik had eerst een samsung, maar die maakte meer lawaai binnen een week heb ik die geruild tegen deze Humax.
Wat typisch is, dat ook bij mij na 2,5 jaar de harddisk en de voeding vervangen moesten worden.

Harsel 07-12-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Ben al ruim 2 jaar in het bezit van 2 van deze Humax recorders onder mijn tv.
Ben eigenlijk zeer tevreden over het bedieningsgemak en de beeld- en geluidskwaliteit.

Helaas ben ik minder tevreden over de degelijkheid.
De ene is al een keer terug geweest naar de importeur omdat de firmware er voor zorgde dat de Humax niets meer deed en nu is de andere er ook mee opgehouden met een kapotte voeding en harddisk.

Bear664 25-11-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Heb het apparaat sinds eind maart en heb eigenlijk nog geen enkele keer fatsoenlijk naar een opgenomen programma kunnen kijken.
Krijg telkens "Fout op vaste schijf"
Het apparaat is nu al twee keer weggeweest voor reparatie. De eerste keer is het mainbord vervangen; de tweede keer de Sat Tuner en de harddisk ....
En nog steeds hetzelfde probleem.
Ga morgen weer terug naar Media Markt en wil nu een nieuw apparaat of mijn geld terug.

Jos Korte 17-11-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Ik heb sinds een aantal dagen deze (tweedehands) recorder in huis en ben werkelijk laaiend enthousiast!

Ik heb inmiddels al een aantal DVD-recorders in mijn bezit gehad en ik gebruikte ze uiteindelijk niet omdat ik telkens de handleiding moest raadplegen.....

De Humax werkt werkelijk super intuïtief!
Ik heb de handleiding wel doorgelezen voor de 'achtergrondinformatie'maar hem niet nodig gehad bij de bediening.

De beeldkwaliteit is perfect en geloof me ik ben écht kritisch.

Nog geen enkel minpunt kunnen ontdekken.

Het cijfer voor degelijkheid is uiteraard gebaseerd op 'het gevoel' dat ik bij dit apparaat heb en niet op een lange ervaring.

Een échte aanrader!

Ruud 12-11-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Een score van 2 bij degelijkheid vind ik wat overdreven in acht genomen dat electrische apparaten over het algemeen ("hum hum") een voeding nodig hebben om te werken en dat dit nu eenmaal een onderdeel is dat kapot kan gaan.
Iedereen heeft dat toch weleens!
In de genoemde gevallen kun je je ook nog afvragen of er voldoende ventilatie mogelijk was?
Ik vind het echt een superapparaat. Al ruim 2 jaar een zorgeloze gebruiker.

theomir 10-11-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Zoals ik hier in de reviews lees ben ik niet de enige die nu 5 maanden na de verstreken garantie van 2 jaar met een doorgebrande voeding zit (ook gekocht in maart 2007). Enkele dagen geleden roken wij plotseling die typische geur die ik alleen ken van een apparaat dat doorbrandt. Na even zoeken kwamen we uit bij de Humax. Hij voelde loeiheet aan en is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Toch vreselijk jammer van dit apparaat dat na twee en een half jaar doorbrandt, want de opnames waren kraakhelder en probleemloos. Maar gezien de reviews denk ik niet dat ik nog eenzelfde aanschaf ondanks de schitterende opnames en gebruikersgemak. Humax wel een email gestuurd, maar daar heb ik (nog) geen reactie op gekregen. Maar als ik het zo hier lees dan hoef ik daar ook niet veel van te verwachten.

1ransuil 09-10-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Het betreffende toestel is aangeschaft in maart 2007. In september 2009 heeft het toestel de geest gegeven. Geen voeding meer op het apparaat.
E-mail contact met Humax Eindhoven leverde het volgende op. Oorzaak konden ze op afstand niet beoordelen. Eerste onderzoekskosten zouden 50 Euro bedragen. Tel daarbij de kosten van de verpakking, verzendkosten en eventuele reparatie bij op, dan kom je al snel een eind in de richting van een nieuw toestel. Totaal zijn op het apparaat ongeveer 30 programma's opgenomen, waarbij de weergave soms te wensen overliet. Strepen en haperende beelden.
Raar dat een toestel dat voornamelijk alleen signalen hoeft door te geven aan een defect in de stroomvoorziening sneuveld.

Elger 05-10-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Sinds 21 juni 2007 in bezit en sinds twee dagen overleden. 3 maanden na de garantietermijn :

Over het gebruik niks te klagen. Heldere features, duidelijke EPG en (bijna) geruisloos. Een nadeeltje is de hoogte.

Tevreden dus maar de degelijkheid is onder de mate.

RobbieN 11-08-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Ik heb deze Humax al heel lang en kan eigenlijk niet meer zonder dat ding! Vooral omdat standaard de opname bij het kijken van een zender meeloopt, zodat bij telefoon, koffie halen of plaspauze even teruggespoeld kan worden naar het punt waar je gebleven was. Ook als je iets niet goed verstaan had, omdat er iemand net door iets belangrijks heen praat, is het makkelijk als je even kunt terugkijken. Dit zou ik ook wel in mijn autoradio willen hebben...
In het begin liep de schijf bij opname nog wel eens vast, als ik 2 programma's opnam en eentje later ging kijken en vooruitspoelen. Dat trekt het apparaat soms niet. Maar daar heb ik de laatste tijd geen last meer van. Mooi ding en aanrader! Ik heb een Logitech afstandsbediening en die werkt er geweldig mee samen!

Koossie 07-04-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Het apparaat nu enkele maanden in gebruik, geweldig wat een gemak bij het opnemen. De time-shift functie maakt het tv kijken iets individueels. De opname worden real weergegeven, nadeel is dat dit wel wat geheugencapaciteit vergt, maarja op tijd wissen want je kunt toch niet alles kijken. Een aanrader.

w.yellow 06-04-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Ik heb de decoder nu en jaar en is al 2 x ter reparatie geweest. Het apparaat begon spontaan op te nemen en was ook niet meer te stoppen. De harddisk maakte meer lawaai dan het geluid van de tv. Na de laatste reparatie is mijn beeld gewoon niet mooi meer. Ook het geluid via mijn surroundset is een drama. Ik hoor nu alleen maar ruis en gekraak en dat ligt niet aan mijn kabels. Ik heb ook de Firefox is huis staan en dit beeld is subliem. Dit apparaat zou ik niet weer kopen.

curvers 10-03-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Ik heb deze decoder al meer dan een jaar in bezit en ben er tevreden over. De decoder doet zijn werk je kan eenvoudig timers toevoegen, dingen opnemen en ondertussen wat anders kijken enz. Ook met het instellen van de kanalen of de kaart invoeren had ik geen noemenswaardige problemen. De decoder is iets minder gebruikersvriendelijk qua EPG inzien e.d. tegenover de philips decoder die ik hiervoor had maar het verschil is klein. Wat me wel een klein beetje stoort is dat als het verder stil in huis is dat ik de harddisk kan horen. Ook al is het heeel zachtjes stoort het me. Wellicht dat ik hem nog een keer openschroef en van die harddisk silencers inbouw. Beeld en geluidskwaliteit zijn gewoon goed. Het is wat mij betreft een goede koop voor de prijs

Sandmark 20-01-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Aangeschaft vlak voor kerst en zeer tevreden. Installatie is buitengewoon gemakkelijk, evenals de bediening. Instellen van op te nemen programma's gaat gemakkelijk met de elektronische programmagids. Nadeel bij dat laatste is wel dat de gidsinformatie maar een dag vooruit beschikbaar is en je dus niet een op te nemen programma over een week in kunt stellen, maar dat ligt niet aan het apparaat. Ook vervelend is dat de zenders de begin- en eindsignalen soms niet goed versturen, waardoor soms het eind van een programma niet blijkt te zijn opgenomen. Maar ook dat ligt dus niet aan het apparaat.

Wat ik wel een probleem van het apparaat vind is dat het lastig is om een opgenomen programma over te zetten op pc. Met het bijgeleverde programma e-linker lukt het sowieso niet. Heb hierover een vraag gesteld bij Humax en kreeg als reactie dat het apparaat daar eigenlijk niet voor bedoeld is en dat ik maar op internet een programma moet zoeken wat misschien wel werkt. Jammer, want ik had het apparaat juist vlak voor kerst gekocht om de vele films die in die periode worden uitgezonden op te kunnen nemen en op dvd te branden.

Pelkmans 07-01-2009

Top Apparaat.

Werkt super eenvoudig en doet wat hij moet doen.
Beeld is top! Enige wat ik mis is een HDMI of Component uitgang. Digitaal signaal oversturen is voor mijn gevoel en beleving nog altijd net iets strakker dan analoog over de scart. Maar een kniesoor die erop let.
Het beeld is gewoon GOED.

1 klein nadeel (maar dat ligt 99% aan mezelf): het apparaat is te makkelijk. Zoals hierboven ook al iemand zegt heb je alles binnen een half uurtje tot uurtje aan de praat en werkt alles super makkelijk. 1 druk op de knop is genoeg om rustig naar de wc te gaan zonder iets te missen (wat als voordeel heeft dat je de achterlopende tijd in kunt halen tijdens te reclame).
Maar dit is dus juist het nadeel. Er valt weinig meer te klooien en te spelen met het ding. Geen rare menutjes waar je dagen mee kan prullen.

Voor 95% van nederland een voordeel. Ik mis het geprul ergens wel. Dus het mediacenter blijft ernaast staan :D

Maximus 1978 02-01-2009
Geschreven voor: Humax iPVR-9200C

Ruim een jaar geleden aangeschaft en geen spijt van gehad. Zeer goede beeldkwaliteit en zeer eenvoudige bediening. Tip: controleer regelmatig of er software updates zijn. Dit kan veel invloed hebben op de beeldkwaliteit. En gebruik een scart kabel van een goede kwaliteit. 3 weken gelden heb ik de kabel vervangen i.v.m. de aanschaf van een home cinema set en het beeld is veel scherper. Aanrader.