Samsung DCB-B270R

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung DCB-B270R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Consument 67 25-01-2011
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Programmainformatie verdwijnt voordat je alles gelezen hebt. Grote ergernis is de afstandsbediening, soms lukt het kiezen van een zender: tot 10 gaat aardig, hogere nummers zijn een ramp. De aanschaf van de Humax IR-FOX Z is een verademing gebleken. Wat een verschil in gebruiksgemak.

Koot2 05-01-2011
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Je moet de afstandbediening op ongeveer 10 cm. voor het apparaat houden, voordat deze reageert op de rode aan/uit knop. Verder reageert de afstandbediening veel te traag op het intoetsen van een andere zender. Daardoor hou je knoppen juist vaak te lang ingedrukt, waardoor je in plaats van zender 1, zender 11 of 111 krijgt. Zeer ergerlijk. Hetzelfde geldt voor de omslachtige bediening van de teletekstfunctie. Knopjes zijn boevdnien veel te klein.
Bij snel zappen kan het apparaat het tempo niet bijhouden en gaat het beeld op zwart. De enige oplossing is dan om het apparaat helemaal uit te zetten met de knop op de achterkant en dan weer aan te zetten.
Kortom het is een beetje terug in de tijd, waar je voor iedere zenderwisseling richting tv moest lopen.

klaas57 19-12-2010

Afstandsbediening zeer ondoordacht. M.n. telextext
Makkelijk ding.
Grote verbetering op slaapkamer.
Moeilijke tresshold voor veel kanalen Ziggo aanbod
Misdaad, 24 logo serie. Kan alleen zonder splitser.
Heeft z.g. GND probleem met teletekst af en toe waarbij factory reset niet helpt. Dan uitzetten en schakelaar op uit voor min 30 seconden. Je AB batterijen zijn niet leeg, is ground aan chassis probleem in constructie. Mag Samsung zich over buigen.
Voor 40 euro paard niet in bek kijken.
Zo'n HD heeft gelijke uvels en met alles erbij ben je 6 tot 7 x zo veel kwijt. Bij interactief nog meer.
Dan kun je beter satelliet van Canaal digitaal nemen.

George6 07-11-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Onze LCD slaapkamer TV was nog analoog aangesloten en had op vele zenders een gespikkeld beeld. Wij durfden niet naar digitaal over te gaan omdat we bang waren een hele nieuwe zwaardere coaxkabel te moeten gaan aanleggen. Nu wij deze goedkope decoder hebben aangesloten waren we na 'n kwartierje helemmal verbaast dat er zo'n mooie verbetering was. Simpel en alles met een en dezelfde afstandsbediening. Wij hebben ons dus niet laten afschrikken van de eerder negatieve reacties en zijn helemaal blij. Ook met de suggestie een ietse pietsie van het zwarte stripje af tehalen voor beter zappen. Nogmaals prima dingetje voor iemand die het simpel wil houden.

zoeff50 03-11-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Eindelijk overgegaan naar digi TV.
Kijk niet zoveel TV maar brief gekregen van Ziggo dat mijn aparte abonnementen verdwijnen en ik kan kiezen voor een alles in 1 abonnement; alles in 1 plus dus maar genomen.
Aanbieding erbij voor deze (gratis) decoder; alleen admin en verzendkosten betalen, dus ook maar gedaan.
Meestal betreft zo'n aanbieding een uitlopend model.
Klein en simpel apparaat zonder toeters en bellen; mijn voorkeur.
Geen knoppen op de decoder, alles via de afstandsbediening.
Afstandsbediening echter niet altijd even handig met te kleine knopjes onderaan.
Smart card geeaktiveerd en na 5 min met de installatie begonnen. Kind kan de was doen.
Simpele en automatische en snelle installatie, alles werkte gelijk. Wel eens anders gezien.
Gebruiksaanwijzing goed doorgelezen, altijd eerst doen voordat je begint te spelen.
Decoder werkt prima, zappen gaat mij snel genoeg. Mijn al wat oudere Philips Match Line TV (beeldbuis) doet het niet sneller.
Uitstekende beeldkwaliteit, zichtbaar beter dan analoog.
Voorkeurzenders kun je onder 4 verschillende favorietlijsten onderbrengen.
Favorietlijsten kun je met aparte knop op afstandsbediening op roepen, snel en gemakkelijk.
Kan de vele negatieve reakties niet goed begrijpen.
Het is inderdaad een simpel apparaat, maar het doet goed wat het moet doen.
Veel mensen, waaronder ikzelf, willen geen ingewikkeld apparaat.
Kan nog niet veel zeggen over de betrouwbaarheid en levensduur van het apparaat, maar Samsung is een van de betere merken.
Heb ook een DVD/HD recorder. Heb de antennekabel doorgesluisd van de decoder via de HD recorder naar de TV.
Kan dus nog steeds analoog opnemen en analoog TV kijken, echter nu wel enige ruis en strepen te zien in het beeld.
Waarschijnlijk teveel verliezen in het antenne signaal. Vrij lange antennekabel, splitter erin, signaal verliezen in de decoder en HD recorder.
Nog aan het veranderen van de antennekabel, splitter eruit, probeer ook nog antenneversterker.
Zou ook digitaal kunnen opnemen met een scart kabel, maar nadeel is dat je dan alleen een (digi) programma kunt opnemen waar je ook naar kijkt en andersom.
Je gebruikt dan alleen de digi tuner, tuner van TV en HD recorder gebruik je niet meer.
Denk dat ik de HD recorder maar analoog laat. Wordt toch wel anders als het tijd wordt voor een nieuwe TV met ingebouwde decoder (en misschien ingebouwde HD recorder)
Tot nu toe zeer tevreden over de decoder.

frho 15-10-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Na 1 jaar en 1 maand plotseling problemen met mijn decoder. Het geluid valt weg en blijft weg totdat ik weer terug ga naar de fabrieksinstellingen en de stroom er af haal. En dat zo een paar keer per week.

"Gratis" ontvangen van Ziggo en reeds 1 maand buiten de fabrieksgarantie dus ik kan het ding in de vuilnisbak gooien.

Nul komma nul kwaliteit. Helaas was ik dit ook al gewend van een andere Samsung decoder dus het zal wel in hun productieproces zitten.

Gualtero 12-10-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Dit is duidelijk een 'instap-apparaat'. Weggegeven door Ziggo om ons warm te maken voor digitaal en interactief. Adequaat, maar niet goed. Nipt voldoende. Ik denk dat wij graag mopperen op iets dat matig is, en dat kan makkelijk omdat het toch al gratis was... je voelt een matig produkt niet aan als een miskoop als het gratis was.
Als Ziggo de BBC in HD gaat aanbieden, dan ga ik eens nadenken over de aanschaf van een beter apparaat. Tot dan gebruik ik de Samsung(...) en ik ben er toch wel blij mee.

gdevries123 09-10-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Ik heb geen problemen met deze decoder. Volgens mij is het maar welke eisen je stelt. De afstandsbediening is wat traag, maar als je je daarop instelt went dat. Nogmaals: het is maar welke eisen je stelt. Prima decoder voor en leuke prijs.

ElineKlei 11-08-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Ik heb er nu 2 gehad en heb nu een ander merk, het is een verademing. De decoder is een ramp in het gebruik. Je kunt de decoder niet bedienen zonder afstandsbediening, en de afstandsbediening werkt ontzettend slecht, alsof constant de batterijen bijna op zijn. Ook kun je op de decoder niet zien op welk kanaal de decoder staat, dus als je een radiozender wilt zoeken moet je de tv aanzetten. Als je de decoder uitzet, en de volgende dag weer aan, is het altijd een verrassing op welke zender hij staat, ik sluit af op radio 1 en de volgende dag start hij op en staat hij op een willekeurige tv zender of op radio 2. Het geluid is niet goed ondanks de optische aansluitng. Het beeld is redelijk goed, maar het ontbreken van een HDMI aansluitng maakt deze decoder hopeloos ouderwets. De teletekst werkt door de slechte afstandsbediening ook niet fijn.
De installatie is goed en eenvoudig.

Haasje17 24-05-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Ik zelf heb een aantal reviews gelezen. Wat ik niet begrijp is dat er zoveel mensen negatief oordelen over het apparataat.

Het apparaat zelf is prima, ik heb er zelf 2 in gebruik en nooit probleemen met de apparaten.

Door de trage cpu en het weinige geheugen in het apparaat wil het wel eens voorkomen dat bij snel zappen het beeld zwart blijft.

Dit is een volkomen logisch probleem en is gemakkelijk op te lossen door de stekker uit het stopkontact te halen en er weer in te steken.

Het apparaat zelf geeft goed beeld en geluid, en beschikt zelfs over een optische audio uitgang voor eventueel een surroundset.

Vind zelf de instalatie en het menu in het systeem vrij simpel, er kan weinig fout gaan tijdens de instalatie.

Meest fijne aan het apparaat is dat het kan communiceren met veele dvd recorders waardoor men op verschillende zenders kan opnemen zonder dat men thuis is.

Dit werkt helaas wel maar op een van de twee scart aansluitingen.

Eelco van vliet 18-01-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Ik heb deze decoder gekregen bij de overgang naar een alles in 1 pakket bij Ziggo. Ik had reeds voor de woonkamer de Humax 5050 en dacht dat deze Samsung wel wat voor de slaapkamer was.

Na de Samsung 360 HD decoder had ik natuurlijk beter moeten weten. De decoder is op zich een fraai klein kastje voor weinig geld Maar kent wel de nodige problemen:

Geen HDMI uitgang
De user interface is zeer simpel (lees verouderd)
De afstandbediening reageert zeer slecht
De software wil nog wel eens vastlopen

Ik heb dan ook snel een HD Humax 5000 gekocht.

JCD 28-10-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Deze tuner bij mijn Allesin1 abonnement van Ziggo gekregen, het strakke uiterlijk van zowel kastje als afstandsbediening pasten goed bij de Samsung Bluray speler.

Echter het gebruik van de tuner is een verschrikking. De afstandsbediening reageert heel slecht, op sommige momenten hoef ik naar het knopje te kijken en gaat de zender (bij wijze van spreken) al over. En andere moment sta ik op een meter afstand van het kastje te proberen tot ie een keer verder gaat.

Heb Ziggo een mail gestuurd, ik heb liever dan een oude IR-fox, want dit is rotzooi van samsung!

Jan_St 27-10-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Apparaat werkt prima. Vooral als je weet dat je niet te snel moet zappen, dan krijg inderdaad last van het fenomeen dat het beeld weg valt.

Digitaal verstuurd beeld tov analoog verstuurd beeld is meer beter dan ik gedacht had.

Typisch een settopbox voor analoge tv's.

Angelo 09-09-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Ik heb 3 samsung DCB-B270R gehad, deze hadden allemaal last van vast lopers, geen beeld maar nog wel geluid na een harde reset was het wel weer goed dit had ik ongeveer 2 keer per avond.
inmiddels heb ik een andere decoder waar ik geen problemen mee ondervind.

Egbert L. 09-08-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Ik volg nu ongeveer drie jaar een aantal van deze decoders in mijn kennisen en familiekring, ongeveer 7 exemplaren. Nog nooit iets negatiefs gehoord, toeval? Dat zal dan wel. Voor hen en voor mij een prima apparaat.

Richard23 16-05-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Dit ding heeft nog nooit goed gewerkt. Heb 2 afstandsbedieningen gekregen en het is bijna onmogelijk om 3 cijfers in te vullen. Dat moet je echt te snel doen anders springt het weg. Hoogst irritant. Nu slaat hij vast, krijg wel een nieuwe omdat het binnen een jaar gebeurd. Afwachten wat de volgende doet. Ongelofelijk dat een bedrijf als Samsung zulke rommel op de markt durft te dumpen.

teixo 10-04-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Ik heb de volgende klachten:

1. Bij inschakelen via de timer blijft de blauwe balk in beeld waardoor in de opname de ondertiteling verdwijnt. Oplossing: op de AB drukken. Handig bij een opname als je niet thuis bent

2. Bij overgang zomertijd is de klok automatisch aangepast en zijn ook alle programma's automatisch een uur later geprogrammeerd....(20:00 is opeens 21:00)

3. Na aanpassing opnieuw timer alle aangepaste programma's vedwenen.....

Verder is er af en toe geen geluid (5 minuten stekker eruit om probleem te verhelpen) en is de decorder al twee keer vastgelopen (menu verschijnt zonder dat de decoder nog reageert)

Al met al lijken dit software bugs.

Samsung geeft niet thuis. Het zou goed zijn als er een update komt voor de firmware.
Dis is geen goede reclame voor digitale TV.

kosofzo 15-03-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

We hebben nu nummer twee in huis, vorige liep vast en deze, loopt nog meer vast. Er is dan niks meer mee te beginnen en moet de stekker er weer uit. Niet kopen!

gast22 26-02-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

deze dvb-b270r decoder is echt slecht. Zeer slechte beeldkwaliteit (storingen) en jammer dat er geen hdmi aansluiting op zit. Wij zijn kortom niet tevreden over dit ding. Maar ja, een gegeven paard mag je niet in de bek krijgen hea... :)

Horbach 13-01-2009

Wat een bagger ding.
Ziet er heel gelikt en strak uit maar werkt voor geen meter.
Kreeg deze eindelijk thuisgestuurd na 2 maanden en 1,5 uur aan de telefoon hangen (waar blijft mijn decoder) bij een all-in abbo van Ziggo (geweldige organisatie daar, niet dus!)
Bij de eerste installatie kon ik nog niet eens het menu lezen omdat het beeld lag te scrollen????
Na volledig van de spanning gehaald te hebben en weer ingestoken te hebben eindelijk een setup beeld.
Alles volgens instructies van Ziggo doorlopen en het werkte goed (voor een halve dag).
Ineens zwart beeld maar wel geluid en het menu was ook nog gewoon zichtbaar.
Kon resetten wat ik wilde niets hielp, zelfs opnieuw de setup gedaan.
Weer een tijd van de spanning afgehaald en toen deed hij het weer maar ook toen weer scrolde het beeld en kon ik het menu dus niet lezen.
Diverse keren van de spanning gegooid en nu helpt het niet meer.
Apparaat dus nu maar in de doos gegooid en ik ga Ziggo bellen.
Fijn een maand gratis alle zenders uitproberen bij Ziggo, ben benieuwd of ik deze maand nog wel digitale televisie KAN kijken.

robwire 13-12-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

dit is nu weer een voorbeeld hoe het niet moet. ze hebben een decoder bedacht die nog wel redelijk werkt maar de man die de afstandsbediening bedacht heeft... hier een plastic doosje en een emmer vol knopjes, leef je uit maak er maar wat van. bediening voelt als het indrukken van een natte spons en elke vorm van logica is zoek. ook in de on screen menu's is het zoeken. grafische kwaliteit van de menu's is trouwens om te huilen! verder kun de tijdens het zappen naar een ander kanaal rustig koffie gaan drinken. ik heb gelukkig inmiddels een humax. deze samsung wil ik nooit meer zien.

manecas36 07-10-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Wij hebben sinds enige tijd ook deze Samsung; het was een leuke aanbieding.
Aanvankelijk erg blij mee! Beeld is echt een stuk beter dan analoog.
Zwak: de Afstandsbediening.
Geluid: Prima. Dat zit 'm meer in de tv.
Nu hebben we het ding ongeveer een maand: Regelmatig blokkerig beeld (lees ik wel vaker hier) Dat valt nu dus wat tegen, maar ligt dat aan Ziggo of aan de digitale tuner?

krijgnouwat 30-09-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Ik heb deze decoder 2 weken geleden aangeschaft als opvolger van mijn Samsung DCB-9401R. Ik hoopte hierdoor een wat geavanceerder apparaat te krijgen, met name op het gebied van timer instellingen en snelheid van zappen.

Het apparaat werkt goed, het beeld is prachtig, ik krijg ook snel beeld en geluid en het zappen gaat ook sneller dan mijn vorige decoder.

Maar de tegenvallers zijn er ook! De timer is weliswaar verbeterd, maar heeft ook weer een raar fenomeen, dat al eerder hier beschreven is en dat ik behoorlijk primitief vind: als je een programma wilt opnemen en je stelt de timer in, wordt, als je niet uitkijkt, de informatiebalk ook opgenomen en die blijft dan gedurende de hele opname te zien. Zoals ik hier op dit forum heb geleerd, kun je dit voorkomen door ervoor te zorgen dat je voor die tijd als laatste een andere zender hebt bekeken. Daar is wel mee te werken, maar behoorlijk stupide. Want stel dat je tijdens je vakantie een aantal programma's wilt opnemen (van dezelfde zender), dan moet je steeds tussendoor ook een ander kanaal instellen in de timer.

Verder vind ik het lettertype van de info vensters afschuwelijk en slecht leesbaar, dat was veel beter bij de voorganger.
Wil je in de epg informatie hebben over een programma, en druk je op de 'i', dan komt vaak niet de totale tekst in beeld. Het is onmogelijk om de rest van de tekst te zien (was ook anders en beter in de vorige).
En dan nog de afstandsbediening: zoals vele andere beoordelaars ook al meldden: knullig! Als je niet uitkijkt, schiet je je doel voorbij zo gevoelig zijn de knopjes soms. En de indeling is ook niet handig, de epg zit nogal verstopt en de info-knop zit weer helemaal aan de andere kant van de ab.

Ik voel me niet helemaal gelukkig met dit apparaat, ik had het geld beter nog even kunnen bewaren...

Pukbol 24-08-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Dit apparaat een jaar geleden in huis gehaald. Niets dan ellende met zappen (beeld steeds op zwart, keilangzaam) en de volgende dag al ingeruild voor een Humax, een uitstekend apparaatje, hoewel het beeld wat minder was en wij er een dure nieuwe scartkabel aan moesten hangen (toen was het wel goed).
Nu via actie een tweede apparaat voor zolder bij de signaalboer gehaald. Was natuurlijk die Samsung. Verbazing: nu werkt hij wel goed, zapt prima, veel sneller ook dan de eerste, niks geen zwart. Beeld nog steeds fantastisch met de bijgeleverde bekabeling. Kortom: als het niet goed werkt, blijf zeveren tot je een goede krijgt, het kan dus blijkbaar wel.

ghentiaan 17-07-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-B270R

Prijs/kwaliteit verhouding is optimaal.
Een paar op-en aanmerkingen (na 4 weken gebruik / aangesloten op een hoogwaardige beeldbuis-tv):
1. Na heel snel zappen blijft soms alleen het geluid over: aan-/uitzetten biedt geen oplossing; even de beeldverhouding onder 'setup' wijzigen en weer terugzetten en het beeld is weer terug.
2. Geluid is simpel af te tappen door bijvoorbeeld een scart-verdeelbox op uitgang 1 of 2 aan te sluiten. Ook zijn er scartkabels met een extra audiokabel.
3. Het beste beeld levert de instelling 'RGB'' op.
4. Rapportcijfer voor afstandsbediening: 6
5. Wanneer je niet via de tv naar de radiozenders luistert is het jammer dat een info-schermpje ontbreekt; bladeren door de voorkeurslijsten gaat dan vaak 'de mist' in.
6. Wat uiteraard het zwaarst telt is de beeldkwaliteit. Die is zichtbaar beter dan analoog. Een mooi strak en rustig beeld zonder contourvorming en absoluut zonder ruis of blokvorming.
Conclusie: zeer aan te bevelen.