Sony Cyber-shot RX100 II digitale compactcamera zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 201 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot RX100 II digitale compactcamera zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Saskia 01-02-2019

Mooie en compacte camera voor mooie foto's

Mooie compacte camera met goede sensor voor mooie kwalitatieve foto's. Belichting makkelijk aan te passen en makkelijk te bedienen

Pluspunten

• Makkelijke bediending
  • Kwaliteit foto's

Vivienne 18-10-2018

Toestel met veel mogelijkheden voor hele scherpe foto's

Het toestel heeft veel mogelijkheden, maar ook met de automatische stand zijn zeer scherpe foto's te maken. Het toestel is lekker compact, maar lcd-scherm is groot en duidelijk.

Pluspunten

• zeer scherpe foto's
  • compacte camera

Minpunten

• gladde body
  • kleine drukknop, niet altijd snel te vinden

Ton 28-07-2018

Zeer compact en grote sensor

De Sony RX100 mark 2 is een stevige kleine camera die zo goed als in je broekzak past. Er zit een erg goede lens in die met 28-100mm een mooi bereikt heeft. De instelmogelijkheden zijn enorm en logisch ingedeeld. De belangrijkste (diaframa, iso, +/- en sluitertijd) zijn snel bereikbaar. De belichting is behoorlijk nauwkeurig.

Pluspunten

• Formaat
  • Lenskwaliteit
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Geen doorzicht of elektronische zoeker

Lin 23-03-2017

Goede prijs/kwaliteit

Even gezocht naar een compact camera maar deze heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding. Een hele stap vooruit op de camera van je smartphone. Klein toestel, handig in gebruik, mooie scherpte/diepte.

Pluspunten

• hoge resolutie
  • scherpte/diepte goed in beeld

Daniel 30-12-2016

Ideale (reis)genoot met geweldige prestaties

Ik genoot echt toen ik deze Sony voor het eerst in handen had en alle mogelijkheden verkende. Ik had de complete gebruiksaanwijzing op de website van Sony helemaal doorgelezen, om alvast een idee te krijgen van alle ins en outs. En dat zijn er nogal wat!

Maar laat je niet afschrikken, de camera heeft een heel logische menuopbouw, al doende kan men ook veel van de diverse mogelijkheden leren. Maar zelfs voor diegenen die een voortreffelijke camera willen en zich niet al te veel in de technische aspecten wil verdiepen, bestaan twee automatische functies, die eigenlijk alles doen wat ze behoren te doen. Klik, en maak mooie foto's.

Voor diegenen onder ons die graag een en ander instellen of corrigeren. Je kunt je pret echt wel op. Geen probleem. En als je een draadloze verbinding tussen camera en smartphone wilt, no problem, dat gaat prima. Alleen JPG opnames, of toch ook RAW voor nog meer controle en nabewerkingsmogelijkheden, gaat allemaal. Enz, enz, enz ...

Begin gewoon op een van de autostanden, maak foto's en video's zonder problemen, en duik dan langzaam in de verschillende, uitgebreide mogelijkheden, al spelenderwijze zal een hele wereld van fotografische pareltjes voor je opengaan. Zelfs het instellen van WiFi, is gemakkelijk, en wie had ooit jaren geleden gedacht dat een camera zelf een helpfunctie zou hebben...

Een screenprotector leek me, net als een griprubber van Sony leek me op z'n plaats (Type: AG-R2B) En dat bleek ook nadat ik de camera in de handen had. Die rubberen is voor mijn droge huid onmisbaar, jammer dat Sony die niet standaard monteert. O ja, met de rubber erop past de orginele Sony cameratas niet meer! Bijgevoegd, is uiteraard een accu, polsriempje, lader, USB-kabeltje, en twee bevestigingstouwtjes met kunstofoogjes, voor een schouderriem die er jammer genoeg niet bij zit.

De camera is klein genoeg om makkelijk meegenomen te worden, maar heeft de mogelijkheden en prestaties die bij menig grotere en duurdere camera's te zien zijn.

Pluspunten

• Compact en geweldige prestaties
  • Mooi en groot display, dat kantelbaar is
  • Wifi en NFC, bedienbaarheid met smartphone

Minpunten

• Ontbreken van rubbergrip ...
  • ... waardoor camera veel stabieler in de hand ligt

Mike 10-11-2016

Sony RX100

Fijne kleine camera, scherpe beelden behalve op oneindig, de maan blijft zelfs met statief erg vage stip.
Een overdaad aan instellings mogelijkheden.
Gladde kleine body, een polssnoer is aan te bevelen.

Pluspunten

• Klein
  • Scherp
  • Full sensor
  • Goede prijs

Minpunten

• Gladde body
  • Oneindig blijft onscherp
  • Veel zoeken naar veel instellings mogelijkheden

Jan 04-06-2016

Sony Cybershot-shot RX100II, kleine krachtpatser.

Een mooi klein toestel die in elke zak past en ook nog eens haarscherpe foto's maakt. Ik heb er wel een grip bijgekocht om hem beter vast te houden. Makkelijk in te stellen naar jou keuze. Echt een topper!

Lin 03-04-2016

Sony Cyber-shot RX100 II

De camera maakt hele mooie foto's. Ik vind alleen dat de flitser op een vervelende plek zit. Verder is de camera lekker degelijk!

Lin 31-03-2016

Motu123 17-03-2016

Sony Cyber-shot RX100 II

Mooie foto's. Door de vele mogelijkheden kost het soms wel wat moeite om te bepalen welke setting het beste resultaat geeft.

Luite 17-03-2016

Perfecte camera voor onderweg

Het formaat en de kwaliteit van de foto's maken dat de Sony RX-100 m2 een handige camera is om in je broekzak te hebben terwijl je rondreist of aan het wandelen bent. Geen gedoe met grote cameratassen en lenzen, maar toch mooie foto's.

Een ander pluspunt is de lichtgevoeligheid van de camera. Deze is erg hoog waardoor je ook in staat bent foto's te maken vanuit de hand met zeer weinig licht. Perfect als je niet van flits-licht houdt. Zelf heb ik overigens wel een mini-statief erbij gekocht (in mijn andere broekzak) voor mooie sterrennachten of groepsfoto's op afstand.

WiFi ondersteuning is basic, maar ok. Reageert af en toe wel wat traag. Kantelbaar scherm prettig, maar de hoek had wat groter gemogen.

W Staring 12-03-2016

We zijn erg tevreden

De camera maakt erg mooie foto's. Er zitten heel veel functies op en je kunt er veel mee. We zijn erg blij met onze aankoop

Marjolein 04-03-2016

De kwaliteit van de foto's zijn bijzonder goed. De kwetsbaarheid/degelijkheid van het toestel is wat fragiel. Wij adviseren om het glazen LCD scherm goed te beschermen bijvoorbeeld met een folie. Ondanks gebruik van een fototasje bleek het scherm al snel krasjes te hebben. Het toestel heeft veel functies, ondanks de aanwezige ervaring met een digitale camera bleken het nodig de functies van de camera te leren kennen en de handleiding er op na te slaan. Maar bovenaan staat de bijzonder goede kwaliteit van het fotomateriaal. Met veel plezier bekijken wij de prachtige digitaal vastgelegde herinneringen van Nieuw Zeeland terug.

Bart 28-02-2016

Makkelijk te gebruiken toestel met veel instelmogelijkheden, ook voor de ervaren gebruiker. Past makkelijk in een jaszak om altijd bij je te hebben. Ondersteund ook RAW-formaat voor nabewerken in Lightroom.

Edwin 26-02-2016

Prachtige camera met de mogelijkheden van een DSLR. Zijn compactheid is een voordeel en ook meteen een nadeel; hij houdt niet lekker vast als je grote handen hebt. Je hebt de neiging om je vinger op de flitser te leggen (per ongeluk) waardoor deze niet omhoog kan. Een extra grip aanschaffen zou bij deze camera niet verkeerd zijn. Vandaar een 7. Kwaliteit van het materiaal is echt Sony; top dus! een 9 voor zijn degelijkheid.

Zijn zoombereik is super, voor zo'n klein cameraatje. Alle belangrijke instellingen (witbalans, sluitertijd, diafragma, etc) zijn automatisch in te stellen of manueel, via het menu of via de draairing om de lens die meerdere functies kan vervullen afhankelijk van de gekozen modus. Op auto modus kan je bijvoorbeeld zoomen met de draairing (en met de zoomknoppen) maar op de modus waarbij je de sluitertijd regelt, kan je de sluitertijd instellen met de draairing. Het menu is niet lastig en past goed bij het niveau van de persoon die waarschijnlijk zo'n camera zal gaan kopen. Daarom een 9!

Het film-gedeelte is ook prima, ik heb het idee dat hij stabilisatie heeft want als ik schokkerige bewegingen maak dan lijkt dat een stuk minder op film. Tevens als je aan het 'pannen' bent blijft de film keurig horizontaal mee pannen.

Zeker na een cashback een super camera voor het geld!

aj van Vemde 26-02-2016

Zeer lichtsterke camera en lekker klein en daardoor is het makkelijk meenemen tijdens wandelingen. Door de grote sensor en goede lens zijn de foto's super scherp. Het heeft niet veel zoom maar als je later bij het bewerken inzoomt kun je nog heel veel doen, zeker als je de raw. beeld instelling gebruikt.
De wifi mogelijkheid werkt perfect, je kan snel naar de tablet of telefoon overzetten en dan eventueel delen op sociale media.

Johan 26-02-2016

Goed fototoestel, zoals je mag verwachten voor de prijs.
Een groot scala aan mogelijkheden.
Het drukknopje om een foto te maken zit echter niet helemaal lekker zodat je even moet zoeken voordat je de juiste greep hebt. Dit geld ook voor de ingebouwde flitser, die zit dan net onder je linker vinger dus als deze omhoog komt dan moet je je greep veranderen.
Al met al even wennen maar verder een uitstekend toestel

BramdB 20-02-2016

Was al een tijd opzoek naar een camera naast mijn DSLR.
Wou er eentje die ik makkelijk mee kon nemen. Had Veel reviews gelezen. Verschillende merken en modellen.
Er is best veel keuze maar uit eindelijk toch voor deze gegaan. Zat eerst nog te twijfelen voor een camera met meer zoom bereik. Maar heb toch gekozen voor deze camera omdat deze beduidend scherpere foto's maakt en de prestaties in het donker en schemer vele malen beter zijn. Door de betere lens en een diafragma van 1.8 welke ook nog leuk is voor mooie scherpte dieptes. En de extra zoom gebruik ik net al veel mensen toch maar weinig.
De camera ziet er simpel uit. Maar is een echte krachtpatser, een wolf in schaapskleren noem ik het maar. De camera voelt stevig aan. Je pakt echt iets vast. Als ik de camera eens uit handen geef zijn mensen altijd verbaast over het gewicht. (je hebt echt iets in handen) Ik heb er gelijk wel de AG-R2 grip bij gekocht. Waardoor de camera toch net wat beter vasthoud.

Voordelen:
* Bijzonder goede foto's
* Zeer goede lichtsterk lens met diafragma 1.8
* 20.2 Megapixel Exmor R-sensor. Geeft te veel voordelen om ze hier allemaal op te noemen. IS ECHT EEN TOPPER
* Valt niet zo op als een grote camera waar door je als fotograaf toch net even die foto kan maken zonder onder te doen aan kwaliteit
* Constructie voelt goed en stevig aan.
* Kantelbaar LCD scherm
* Schoen voor flitser, microfoon e.d.
* Zeer veel instelmogelijkheden geven je alle vrijheid.
* Autofocus reageert snel en goed

Nadelen:
* Jammer genoeg geen grip bijgeleverd.
* Macro fotografie kan, maar is niet zijn sterkste kant. (maar kan zijn omdat ik de camera nog niet 100% kan)
* Prijs is aan de hoge kant, maar je hebt natuurlijk wel een topper.

Zoom is beperkt. Maar voor mij meer dan voldoende

Filmen heb ik nog niet gedaan.

Peter 19-02-2016

Zeer mooi afgewerkt toestel dat solide aanvoelt en dankzij zijn grote sensor vooral ook heel mooie foto's maakt.
De batterijduur is goed en opladen kan ook via een USB battery pack wat wel enorm handig is op reis.
Best prijzig maar gezien de kwaliteit van de foto's het zeker waard.
Als je de kwaliteit wilt van een DSLR wilt en niet wilt zeulen met een grote camera is dit echt een geweldig alternatief.

Marcel 19-02-2016

Maakt prachtige foto's en heeft een compacte behuizing. De mogelijkheden zijn divers, het duurt even voordat je alle mogelijkheden uit de camera kunt krijgen. De bouw van de camera is goed.

PeterW 19-02-2016

Prachtige camera met een klein formaat, maar vele mogelijkheden. De foto's zijn van zeer goed kwaliteit, ook bij foto's met minder licht, zelfs zonder de ingebouwde flitser te gebruiken. De camera biedt een automatische stand, waarmee de camera zelf de meest optimale instellingen kiest. Voor de meer ervaren fotograaf biedt de camera een uitgebreid aantal mogelijkheden om handmatig de juiste instellingen te kiezen. Al met al ben ik zeer tevreden met deze kleine krachtpatser en neem ik'm overal mee naar toe.

Mike 16-02-2016

Top toestel met veel functionaliteiten. Ook erg compact dus kan gemakkelijk worden meegenomen. Enige nadeel is de plaatsing van de flitser.

AnnaMaria 16-02-2016

Als klein alternatief van mijn full frame spiegelreflex is dit toestel ideaal. Klein en compact. Genoeg mogelijkheden qua instellingen. Prachtige scherpte diepte. Qua instellingen zijn veel knoppen persoonlijk aan te passen.

Rob 16-02-2016

Zeer handzame camera die mooie foto's aflevert, alleen de flitser is een kwetsbaar onderdeel. Zeer veel mogelijkheden met deze camera.

François 15-02-2016

Nav geboorte kleinkind uitgekeken naar fototoestel met betere beeldkwaliteit en instelmogelijkheden tov tot dan gebruikte smartphone of aut.'kies- en klik'-camera's. Daarnaast compact om makkelijk mee te nemen en zo steeds 'onverwachte' momenten te kunnen vastleggen.
Toestel beantwoordt aan deze eisen. Compact en wordt daardoor geregeld gebruikt. Wel glad en daardoor geregeld aut. uitklapflits afgedekt door linkerwijsvinger. Aangeschafte kleefhandvat-Sony helpt hiervoor, toestel dan veel handvaster te hanteren. Ook schermbeschermer-Sony is zeer nuttig.
Kwaliteit foto's duidelijk beter dan vroeger. Instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid en het zal ons zeker nog het nodige studie-werk vragen, maar de standen slim- en superieur automatisch geven al mooie resultaten bij onverwachte momenten. Fijn is dat bij andere standen de aanpassingen met instelringen meteen op het lcd-schermpje waar te nemen zijn.
Toestel is degelijk gebouwd. Gezien grote lens en lcd-scherm kan je moeilijk volledige schokbestendigheid verwachten.
Prijs was voor ons reden om te kiezen voor M2 versie. Is dan nog prijzig maar voor ons eerlijke prijs/kwaliteit verhouding.