Fujifilm FinePix XP30 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix XP30 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

MichaelGabriel 10-11-2014
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP30 groen

Prima camera. Het enige minpuntje vind ik het matige scherpstellen op kleine objecten, spinnetjes, mosjes e.d.
Scherpstellen op bloemen e.d. van nabij gaat prima.

finepixXP30 15-08-2012
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP30 groen

Wanneer je deze camera niet wil gebruiken om onder water foto's of filmpjes te maken, dan is er niets aan de hand. Het is een leuk compact toestelletje dat goed mee te nemen is en leuke foto's maakt.

Alleen niet waterdicht zoals beloofd is. Voordat ik het water in ging heb ik gecontroleerd dat het klepje van de batterij goed dicht zat. Toch ging de camera kapot op nog geen meter diepte, terwijl beloofd wordt dat deze tot 5 meter onder water foto´s kan maken.

Rudyweesepoel 23-09-2012

Camera is nu definitief overleden. Op 22-9 nog even geprobeerd na 5 seconden aan gestaan te hebben viel de boel uit. Voor altijd vrees ik. Daar gaat mijn mogelijkheid om mooie onderwater foto's te maken.

Rudyweesepoel 21-09-2012

Zelfde probleem. In april dit jaar nieuw gekocht. Op vakantie in Egypte na een week panne. Plotseling geen reactie meer van de camera twijl hij toch goed gesloten was. Na inlevering een nieuwe gekregen ( wel een week geen foto's kunnen maken)
Nu weer in Egypte, opnieuw hetzelfde probleem na 4 dagen snorkelwerk. Camera geheel ontregeld en onder het scherm was te zien dat er vocht binnengedrongen was. 2 dagen niet in gebruik en er begint terug leven in te komen, de vraag is voor hoe lang. Erg jammer van de prachtige ondwaterfoto's die ik inmiddels niet gemaakt heb. We gaan het morgen nog eens proberen.
Na de vakantie weer maar terug naar de leverancier.

dahabracer 13-06-2012
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP30 groen

Helaas is deze camera na een half jaar er spontaan mee opgehouden (wel video's kunnen maken en spontaan geef foto's meer) Opgestuurd naar Fujifilm NL,geen garantie (schijnt een breuk te hebben in de batterij klep) ,dus vocht is in de camera gekomen ??? Echter niet op het water gebruikt en maakt gewoon nog steeds video's.
Dus van vocht- en electronica schade kan nimmer sprake zijn !
Nieuwe camera XP30 kost 99 euro,geen coulanche regeling aangeboden. Prijsopgave om camera te fixen door Fujifilm kost 150 euro. Laatste keer dat ik iets koop van dit merk,te veel ellende met eerder camera's gehad (zoom errors van de Finepix serie)
van Fuji

xYesshe 16-05-2012
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP30 blauw

Een hele fijne camera, heb hem al ongeveer een halfjaar en ben nog steeds zeer tervreden. Hij maakt heldere en duidelijke foto's en er zitten veel functies op, hij is ook handig voor op vakantie, je kan hem onder water houden, hij kan tegen stof en ijs en hij is schokbestendig! Ik maak vaak foto's van bewegende dingen, zoals paarden en honden, ook daar heb ik prachtige foto's van. Ik heb naast deze camera nog 2 camera's, maar als ik uit die drie moest kiezen, was dit de nummer 1! Echt een aanrader.

rruudd123456 30-12-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP30 zilver

24 dec aangeschaft maar de bijgeleverde software voor de mac blijkt zo gedateerd dat deze niet geinstaleerd kan worden.
op internet zijn er ook geen updates te vinden en het advies van Fujifilm nl was dat het met IPhoto ook wel moest lukken om de link met de Mac tot stand te brengen, hetgeen dus niet lukt.
verdere mailwisseling is er niet want vragen worden niet meer beantwoord.
het alternatief is een apparte SD Cart Reader. wel wat omslagtig!
over de foto's die 's avonds gemaakt zijn vind ik de kwaliteit ronduit slecht.

FB1970 26-05-2012

Hoi rruudd123456,

Jammer dat je zo negatief op deze camera afgeeft terwijl het echte probleem bij Mac ligt. Die is niet compatible, wat overigens al jaren bekend is (herinner je nog dat mp3 ook niet op een Mac/I/Appel konden worden afgespeeld). Alles met de I ervoor is voor de commune van de appeleters. Als je daar buiten wil, wordt je idd op deze manier 'gestraft' niet door Fuji, maar door Mac/I/Appel. De Camera doet gewoon wat het moet doen: foto's maken. Daar hoort je review over te gaan.

Toon1961 16-07-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP30 blauw

Mijn camera-phone was overleden, dus nu maar een 'echt' foto toestel. Ik wilde een weerbestendige camera die toch nog een beetje optische zoom heeft en die er ook nog flitsend uit ziet. En ik moet zeggen dat ik, na een maand intensief gebruik tijdens mijn vakantie, tevreden ben over deze camera. Het is een blijft een compact camera en mist dus de kwaliteit van een spiegel-reflex, maar hij heeft toch wel veel instel mogelijkheden. Er zit een ingebouwde GPS in, en zodra je de camera aan zet gaat hij eerst in de 'locating GPS' stand staan. Daar lijkt hij nooit echt uit te komen, dus daar wacht ik dan ook niet op. Ik heb de werking van de GPS dus nog niet echt goed kunnen testen, maar duidelijk is wel dat het flink wat batterijen vreet. Er zit een accu in, geen standaard AA(A) batterijen, en ik heb voor mijn vakantie voor de zekerheid (voor veel geld) een extra accu erbij gekocht.
De bediening van de camera vind ik verder heel goed. Er zit een aparte knop op voor filmen, dus je hoeft m niet eerst in de film stand te zetten. Met filmen mis ik de stabilisatie, die lijkt er niet op te zitten; jammer. Behalve een redelijk sterke flits zit er ook nog een witte LED aan de voorkant, welke je permanent aan of uit kan zetten. De functie van deze LED is me nog onduidelijk; ik heb m onderwater gebruikt tijdens macro opname van de bodem van een zwembad. De camera heeft voor het maken van filmpjes onder water drie onderwater-programma's, incl macro opname. Werkt best aardig. Omdat de camera verder geen bewegende onderdelen heeft is hij op 't strand ook prima te gebruiken.
Flitser kan met 1 druk op de knop ingesteld worden (automatisch/aan/uit), erg handig. De display achterop is prima te gebruiken voor een quick review van foto's.
Wat mij betreft een aanrader, voor wie geen hoge eisen stelt aan een goed optische lens.