Panasonic Lumix DMC-FT3 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FT3 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

yoerisman 07-11-2011

aangezien ik van kieskeurig het verzoek kreeg een 2e review te plaatsen zal ik dat bij deze doen.
daar waar ik in het begin vrij enthousiast was over deze camera en me tot in den treure heb verdiept in reviews heb ik naar mijn idee voor het eerst een miskoop gedaan met deze camera.
robuust issie wel, maar onder bepaalde omstandigheden kan er vocht achter de "bescherm" lens komen en dan is tijdelijk de camera even onbruikbaar. iets wat in mijn optiek niet mag gebeuren.
verder vind ik de foto kwaliteit tegenvallen. bij het makan van foto's in de zon moet je erg uitkijken hoe je staat. zon vanaf de zijkant is funes. door de extra beschermende lens/glas krijg je geregeld vervelende licht strepen over de foto. verder is de foto kwaliteit overdag best goed.
met name in schemer omstandigheden vind ik deze camera echt slecht presteren. veel last van ruis en bewegings onscherpte. hierin was mijn canon ixus een stuk beter.
verder is de GPS erg traag. meestal had ik al de nodige foto's geschoten en dan pas had ie eindelijk de gps coordinaten.
tijdens het filmen wil merk je dat deze camera veel lsat heeft van ruis. zelfs in een perfect stille omgeving pikt de camera veel ruis af waardoor het bij afspelen lijkt alsof het waait. erg irritant. film je van licht naar donker of omgekeerd dan hoor je een klik in je film door het aanpassen van je diafragma denk ik.
al met al heb ik na een half jaar gebruik dusdanig spijt van deze camera dat ik hem heb verkocht. ik ga nu voor een NEX-5N. niet waterdicht maar wel een top kwaliteit foto's en film

vest 16-09-2011

De Panasonic Lumix DMC-FT3 is mijn opvolger van de eveneens waterdichte Canon Canon PowerShot D10, die weer de opvolger was van de (ook waterdichte) Pentax Optio WPi.
Bij het uitpakken van de Lumix heb ik meteen het robuuste polskoord van de Canon erbij gepakt: de meegeleverde veter van Panasonic leek weinig betrouwbaar. Een voorbode?
De fotokwaliteit van de Lumix is een stuk beter dan die van mijn voorgangers. Helemaal verrassend vind ik de filmkwaliteit. Omdat de Lumix in HD kan filmen, kun je -eenmaal achter de pc- stevig inzoomen waardoor je de gebeurtenissen beter ziet dan toen je er echt bij was.
Gebruiksgemak is ook prima.
Onaangenaam verrast was ik toen bleek dat er condens kan ontstaan aan de binnenkant van de lens. De gebruiksaanwijzing geeft zelfs aanwijzingen om dit probleem op te lossen. Een uiterst merkwaardige toestand die ik in al die jaren met waterdichte camera's nog nooit meegemaakt heb. Daarnaast wekte dit niet bepaald mijn vertrouwen in de waterdichtheid van de camera.
Of het nu een self-fulfilling prophecy was of niet: een week later 'bevroor' de camera bij gebruik onder water. Inmiddels ligt de camera bij een Nederlands herstelbedrijf.
Ik vrees dat ik met deze misschien toch niet zo robuuste camera nooit meer ontspannen op ontdekkingstocht ga.

yoeri0504 08-04-2011

deze camera net een paar dagen in huis. inmiddels uitgebreid geprobeerd wat ie kan al is het uiteraard nog te vroeg om een echte beoordeling te geven. foto kwaliteit is goed. ik had hiervoor een canons ixus i860 en deze maakt vergelijkbare foto's.
je kan echt zoveel instellen dat het me nu nog een beetje duizelt wat nu handige instellingen zijn.
degelijkheid een 10, puur op basis van de door mij gelezen reviews op internet.
voornaamste negatieve punt is in mijn optiek de video kwaliteit. beeld ziet er wel goed uit, maar bij bewegen van een lichte naar een donkere omgeving en terug dan flikkert heel kort het beeld en hapert het geluid. ws tgv het diafragma dat zich aanpast aan de lichtintensiteit. erg irritant. daarbij is er heel veel ruis te horen tijdens filmen. ook als ik in een volledig stille woonkamer film. video is in die zin meer voor de fun als daadwerkelijk een vervanging voor de video camera

ItzMe2134 20-11-2011

Die ruis had ik ook al met de voorganger! (FT2).
Het lijkt erop dat deze wordt veroorzaakt door de automatische volume regeling van het toestel!
Deze werkt trouwens ook niet goed bij live concerten... :-(