Sony Cyber-shot WX7 Digitale compactcamera zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot WX7 Digitale compactcamera zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

NatuurlijkGenieten 15-07-2012

*Een lekker kleine camera met vele mogelijkheden. Zelfs de gebruiksaanwijzing zit ín de camera.
*Er zijn verschillende instellingen die je kunt gebruiken, zoals de automatische modus. Helaas duurt het opslaan van de automatische modus langer dan bij de andere instellingen. Ook kun je instellingen kiezen om goede foto's te maken bij bijvoorbeeld sneeuw, aan het strand bij felblauw water, voor landschappen etc.
*Het duurt een aantal seconden nadat je de camera aanzet, voordat deze gereed is om foto's mee te maken. Dit is erg jammer, omdat je in de natuur op die manier wel eens iets mist.
*Deze camera is er niet op gericht om bewegende beelden vast te leggen. Vaak krijg je dan bewegingsonscherpte op de foto te zien.
*De mogelijkheid om filmpjes te maken is erg makkelijk en geeft mooie kwaliteit. Voor filmpjes kun je niet zo heel ver inzoomen als voor de foto's.
*De mogelijkheid om meerdere foto's snel achter elkaar te maken is leuk en handig. Nadat er 10 foto's snel achter elkaar zijn gemaakt, duurt het echter weer lang voor die opgeslagen zijn. Twee reeksen van 10 snelle foto's achter elkaar, daar zit dus altijd meer tussen dan ikzelf zou willen.
*De foto's zijn erg mooi, mede vanwege de kwaliteitlens van Carl Zeis en de hoge pixels. Zie voor foto-voorbeelden: www.natuurlijkgenieten.net

Kortom: een handzaam cameraatje met vele mogelijkheden en ideaal, of zelfs luxe voor de hobbyist en/of beginnende of amateurfotograaf.

Natuurlijk Genieten 18-05-2012

NatuurlijkGenieten 18-05-2012

De accu is bij deze camera erg snel leeg. Wanneer je achter elkaar foto's maakt, is deze na ca 3uur leeg. Wanneer je dezelfde accu in de Sony Cybershot DSC-wx150 gebruikt, gaat de accu langer mee.

pjotry2 13-12-2011

nu ik de camera wat langer heb irriteer ik mij mateloos aan de accuduur!!

als ik op maandag mijn toestel volledig opgeladen heb en ik wil op woensdag een foto maken is mn accu leeg

ik grijp altijd mis!

N1304 11-12-2011

Het is een fijn toestel. Alleen jammer dar als wij s´aonds binnen foto´s willen maken, ze met flitser heel licht zijn en niet mooi en zonder flitser zijn ze niet helder en lijkt er een rode gloed over te zitten. Overdag zijn de foto´s erg mooi. En het toestel is makkelijk te bedienen.

Herman2665 08-03-2012

Mijn dochter heeft deze camera gekocht en ik ben als fotograaf verbaasd over de resultaten van dit kleine wonder. Het resultaat ziet er op het schermpje erg hard uit, maar valt bij de weergave mee.

Het probleem met flitsen kan worden ondervangen door de camera in de "P" stand te zetten en daar de "Auto ISO" stand uit te zetten en bijvoorbeeld op 400ASA te zetten. In de automatische standen gaat de camera een te hoge ISO-waarde kiezen omdat het donker is.

gabriel 1971 10-11-2011

ik wilde een goede kleine compacte camera die makkelijk mee te nemen is . heb nog even getwijfeld tussen deze en de Sony DSC-HX7 maar ze hebben bijna de zelfde mogelijkheden en gebruiken de zelfde lens . en het prijsverschil van 70 euro vind net iets te veel .Alleen het zoombereik is een stuk minder maar als ik veel zoom nodig heb gebruik ik mijn Panasonic DMC-FZ7 die bevalt prima alleen is soms wat lastig mee te nemen daarom heb ik de Sony gekocht .

ik heb de WX7 nu een paar weken en hij bevalt prima zeker voor binnen foto's het is een erg mooi vormgegeven camera en de bediening is ook erg makkelijk . de binnen foto's zijn erg goed en beter dan met de panasonic.
de panorama sweep werkt ook best goed . het filmen in HD gaat ook erg goed je heb bijna geen aparte videocamera meer nodig .

Nadeel vind ik dat je de accu in de camera moet opladen en de accu gaat ook wel erg snel leeg .
verder een prima toestel die je makkelijk in je zak mee kan nemen .

Koos1956 05-10-2011

Ik zocht de kleinste compactcamera maar met toch heel goede eigenschappen. Ook de bediening moest gemakkelijk zijn. Deze Sony heeft alles!! Heel mooie foto's en prachtige HD filmopnames. Echt een aanrader!!

pjotry2 30-05-2011

mooie camera die goede foto's maakt,
als je volledig ingezoomt bent lijken de foto's wat "bleker" te worden.
filmt ook prachtig maar heeft geen beeldstabilisator tijdens filmen dus camera goed stil houden!

minpunt: accu duur, ik vind de accu duur erg kort vooral met filmen gaat het hard..

verder een goede camera zeker voor binnenshuis zonder flits...

Marc Schreurs 14-12-2011

Dit klopt volledig, accu is veel te klein en erg duur. Jammer

JvdM01 02-04-2011

Lang gewacht op deze camera en hij maakt de verwachtingen waar. Hij maakt onder alle omstandigheden prachtige foto's. De lens is zeer lichtsterk waardoor je binnen mooie foto's kan maken ook zonder flits.
Dan het filmen. Hij maakt prachtige full HD filmopnamen, je hoeft geen filmcamera meer mee te nemen.
De camera is erg klein en past daarom makkelijk in je zak zodat hij overal mee naar toe kan. Ondanks het kleine formaat zijn alle knoppen goed bereikbaar. Ik ben er erg tevreden mee.
Kopen dus!!