Fujifilm X-T30 + XF 18-55mm zilver - Reviews

Kleur(en)
zilver
Type/soort
digitale camera

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Fujifilm X-T30 + XF 18-55mm zilver op Kieskeurig.nl.

Wouter 15-04-2019

Krachtige camera in een compact jasje met retro-look

Geschreven voor: Fujifilm X-T30 + XF 18-55mm zilver

Voor de aankoop van deze camera heb ik eerst mijn kennis over de laatste stand van zaken op dit gebied geprobeerd bij te spijkeren. De moderne systeemcamera blijft eigenlijk in niets achter op de spiegelreflex, maar biedt deze features vaker in een compacte uitvoering. We willen deze camera allround kunnen inzetten, maar hebben deze met name aangeschaft voor straat- en reisfotografie.

Zoals gezegd is de camera mooi compact, hoewel de 18-55 lens hem wel wat groter en zwaarder maakt dan de standaard kitlens. De heeft een retro-look, en straalt kwaliteit uit door de bouwkwaliteit en mooie materialen. Voor mensen met grotere handen is de camera wellicht iets té compact, alle knopjes zitten dicht op elkaar en ook het vinden van een goede grip is lastiger met grote handen. Daarnaast zitten op de achterkant van de camera draaiknoppen die doordat ze vrij zwaar "draaien" ook onbedoeld ingedrukt kunnen worden. Verder voelt alles heel degelijk aan.

De opties en menu's zijn logisch, maar voor de beginnende gebruiker (zoals ik) is er in het begin wellicht te veel te kiezen - gelukkig is het geen verplichting. Er is een knop waarmee je in één keer alles op automatisch kunt zetten als je door de bomen het bos niet meer ziet.

De eerste foto's laten meteen een verschil zien t.o.v. mijn voorgaande camera's, haarscherp en met mooie kleuren. Ik merk vooral dat de kwaliteit in donkere omstandigheden beter blijft dan ik gewend was. Ik kan niet wachten om de camera voor het eerst mee op reis te nemen!

Pluspunten

• Kwaliteit behuizing
  • Beeldkwaliteit
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Wellicht té compact