Panasonic Lumix DMC-FT2 oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FT2 oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Roberto1958 30-08-2010

Prachtig product,helaas een groot minpunt is ook helaas bij mij de condensatievorming achter het glas voor de lens bij het onderwatergebruik.Zou m.i bij een dergelijk specifiek voor onderwatergebruik fototoestel niet mogen gebeuren.
In de eerste sessie onderwaterfoto,s geen problemen,later wel.Toch niet waterdicht?Toename luchtvochtigheid in de camera?
Lens m.i kwalitatief duidelijk beter als bij mijn Olympus 770 OW camera.Maar deze had geen condensatie probleem.De Panasonic camera is nu terug via winkelier naar Panasonic Nederland,howel ik geen idee heb hoe ze dit op gaan lossen...

Sander1977 10-09-2012

ik heb met mijn FZ1 dit ook wel eens een keer gehad.

Dit komt doordat in de camera relatief warme lucht zit. Deze lucht kan veel vocht bevatten zonder dat het condenseert. Wanneer je met de camera de zee in gaat koelt de camera af en dus ook de lucht erin, welnu volgens de huidige natuurwetten kan de lucht niet meer dezelfde hoeveelheid vocht vasthouden in deze koudere lucht en condenseert het vocht tegen koude oppervlakken als een lens. Wat helpt is de camera in de warme zon te leggen met klepjes open zo verdamt er in ieder geval de meeste vochtige lucht.

rmfoto1 26-08-2010

Hallo zoals velen heb ik er ook last van als de camera onder water is geweest dat de lens van binnen beslaat. Ook speciaal gekocht voor vakantie. En na de eerste keer in zee besloeg de lens. Als ik hem had afgespoeld en had laten drogen en dan de baterijklep open doen en baterij en geheugenkaart eruit had gehaald dan moet je hem laten liggen (binnen).

Verder PRIMA camera!!
Erg goede beeldkwaliteit, macro stand is goed.

ESet 18-08-2010

Deze camera 3 wkn in bezit en spec. voor maleisie gekocht.
Bij eerste snorkel-duik begon vrijwel meteen binnenin/op de lens damp te komen. De foto's zijn daardoor mislukt. De fabrikant instructies mbt het voorkomen van waterlekkage gewoon opgevolgd. Foto's boven water redelijk. De enkele foto's zonder damp die gemaakt zijn onderwater zijn red.goed evenals de film. Nadeel de lichtgevoelijgheid is laag en betekend dat de foto's korrelig zijn door de autm. keuze van het app. voor een hogere iso waarde. De lens is gezien de plaats gevoelig voor vinger afdrukken e.o. vingers op de foto.
Conclusie: Een dure waterdichte kamera die niet waterdicht is slecht.
Overigens kwam ik tijdens de vakantie een engelse tegen met de zelfde camera en de zelfde klachten!!! Constructiefout ligt wel voor de hand gezien meerdere reacties. Nu maar afwachten wat MM waar ik de camera gaat doen. Wordt vervolgd

wbx 16-08-2010

De camera lijkt niet zo waterdicht als geclaimd door de fabrikant. Werd gebruikt bij snorkelen in water dat zeker niet dieper gaat dan 3m. Ten eerste inderdaad vreemd dat er verwarring is over de waterdichtheid tot 3 of 10m. Ten tweede lijkt er bij gebruik in kouder water gedurende langere tijd een condensatiewaas te ontstaan die verdwijnt als de camera (boven water) weer opwarmt. Ten derde leidde gebruik gedurende een aantal uren in zee ertoe dat het beeld wegviel, er vocht in het batterijvakje en in het aansluitingsvakje terecht kwam en er sindsdien niets meer gebeurt. Het goed schoonhouden van de aansluitingen bij klepjes is enorm belangrijk, maar dat het -ondanks poetsen en vegen- bij beide klepjes verkeerd ging, lijkt me sterk. Dat wijst m.i. toch meer in de richting van een constructiefout? Na reclameren bij de winkel kom ik er op terug. Voor het defect overigens prachtige foto's kunnen maken en onderwaterfilm. Echt een nieuwe dimensie! Voor gebruik boven water zou ik in eerste instantie toch voor een ander model kiezen dat meer kwaliteit/specs biedt voor het geld.

Tilb0013 09-08-2010

Prima camera om overal en altijd mee te kunnen nemen. Heel snel in opstarten en snel het moment vast te kunnen leggen.

Eenvoudig in gebruik voor iedere leek. Vooral de voorkeurscene's (avondfotografie, portret, sport, vuurwerk, etc) zijn erg geschikt. iAuto functie werkt ook prettig.

Nadeel is inderdaad dat je vrij snel de lens aanraakt als je hem pakt, maar dat is een kwestie van even wennen.

Kwaliteit van de foto's is goed en doet niet onder voor andere compacte digicamera's. Doet uiteraard wel onder voor een goede spiegelreflex (Heb naast deze nog een Canon EOS 450D met Tamron 17-50 2.8 lens). Vooral het filmen op HD (wat met mijn EOS niet kan) vind ik fijn.

Verwacht dat ik lang en intensief van deze camera gebruik kan maken!

Kleine positieve bijkomstigheid is het (gratis) bijgeleverde siliconenharnasje wat de camera bij intensief gebruik extra beschermt.

2005-lex 07-08-2010

Deze camera speciaal gekocht voor vakantie Egypte i.v.m. onderwaterfotografie. Stevige prijs voor een compact camera, maar je krijgt dan ook een stevige camera. ( val en stoot vast)
Fotograferen probleemloos op de stand " iA".
De kwaliteit is redelijk tot goed.Het is oppassen met de vingers, er zit vrij snel een vingerafdruk op de lens of een deel van een vinger voor de lens. Dit omdat de camera erg compact is en je met vast houden makkelijk aan de lens komt.
Het fotograferen onder water is goed, resultaten onderwater geven een ( nog) betere indruk als boven water. Vreemd is wel dat de camera tot 10 meter onderwater kan ( staat ook op de camera) maar als je de onder water functie activeert komt er tot 3 meter in het display te staan.We hebben de camera niet zo diep gebruikt. Het grootste pluspunt van deze camera is het filmen in HD-lite. Dit geeft zowel onder- als boven water goede beelden. De gemaakte film is soepel te verwerken en te bewerken op onze Imac in Imovie. De accu gaat voldoende lang mee en is snel weer opgeladen.
Deze camera is voor onder water fotografie en filmen een topper. Voor normale fotografie is het een redelijke camera, onze oudere Canon G9 fotografeert beter. Vormgeving scoort net voldoende, de camera ziet er wel mooi uit, maar door de vorm pak je te snel in de lens.