Sony Cyber-shot HX5 Digitale compactcamera zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX5 Digitale compactcamera zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

elephantwalk60 31-12-2011

heb de dsc-hx5 nu een jaar in huis maar nog nooit scherpe fotos gehad software error moet hem op p zetten en de ev op-1,3 dan heb ik een scherpe foto maar dat hoort niet te zijn als ik hem op groen zet moet ik een scherpe foto makenmaar dan krijg ik een onscherpe foto

puckstar 01-01-2012

je houd wel eerst het knopje half ingedrukt en als tie groen wordt druk je door?

en als je het al een jaar hebt, waarom ben je er dan nooit mee terug gegaan?

ik heb het toestel nu ongeveer 1,5 jaar en zeer tevreden!

jaapbs 11-08-2011

Ik heb dit toestel geretourneerd aan Cameranu.nl en mijn geld teruggekregen: geweldige service.
Ik heb het toestel geretourneerd vanwege de foto kwaliteit. De foto’s hebben iets onnatuurlijks als gevolg van de “smoothing” die Sony toepast, als je inzoomt op de foto’s is dat goed zichtbaar.
Waarschijnlijk is dit ook de oorzaak dat de scherpte ontbreekt. Een normale afdruk zal best wel gaan maar uitvergroten zal al snel leiden tot vaagheid. Ook de kleuren blijven achter, allemaal erg flets met een soort van blauwe waas. Ook zijn de foto’s ietsjes overbelicht. De foto’s van mijn tuin die ik met mijn oude Olympus FE 5500 (5MP) gemaakt heb, zien er mooier en natuurlijker uit met veel meer diepte in de kleuren. Als je inzoomt op de foto’s is het verschil in het nadeel van de Sony onomstotelijk: veel korreliger. Zelfs de foto’s van mijn Nokia C6 zien er natuurlijker uit!

Afgezien van de features die ik erg waardeer en ook best goed werken (behalve de gps) is de basis toch een goede foto maken en dat is nu net wat deze Sony niet doet.

Kortom ik ben erg teleurgesteld en had verwacht dat er sinds mijn Olympus FE 5500 toch wel vorderingen zouden zijn gemaakt maar helaas niet op de kwaliteit van de foto’s.

jaapbs 07-08-2011

Ik breng dit toestel weer terug. De foto's zijn ronduit slecht. Er zit een blauwe waas op en er zit totaal geen diepte in de kleuren, het is net alsof de kleuren verwassen zijn. Ik ben geen fotograaf maar mijn oude Olympus FE 5500 maakte betere foto's. Kortom een grote teleurstelling.
Het toestel heeft veel mogelijkheden wat zeker een pré is maar dan moeten de foto's wel mooi zijn en dat zijn ze niet.

fiem 17-02-2012

Ik was erg ontevreden over de hx7v die ik bij cameranu.nl had gekocht, maar ik mocht deze niet retourneren omdat de seal van de doos dus al was verbroken. Hoe heeft u dit opgelost?

guydr 16-06-2011

Heb in de voorbije 4 jaar, een aantal sony cameras gehad oa de W300, de W290, de WX1, de W390 en de HX5V.
IK vind dat de W300 de beste fotos maakte en het degelijkts was. Natuurlijk zeker bij de laatste 3 zijn er meer en betere mogelijkheden.
Om nu terug te komen op deze camera, de kwaliteit van de fotos vind ik naargelang de omstandigheden, goed tot wat minder, pas op is zeker niet slecht., maar had er meer van verwacht. Er zijn zeker voldoende mogelijkheden en de sweep-panorama is een leuke optie. De degelijkheeid moet zichzelf nog uitwijzen,maar voelt toch niet te degelijk aan.
Je moet altijd opletten of het wieltje niet verdraaid is, bij het uit het zakje nemen, en de knop om verschillende fotos achter elkaar te nemen zit ook op een zeer vervelende plaats . Filmen gebruik ik niet veel, dus ga er niets over zeggen, en gps vind ik ook overbodig. Heb dit toestel dan ook terug verkocht en een samsung EX1 gekocht.

remko14 11-06-2011

prima toestel maar ik snap niet hoe je camera van het jaar kunt worden als je zo' n enorm slecht geluid levert bij video's. het is heel zacht met veel bijgeluiden. heb hem daarom ingeruild voor een Panasonic tz-20. als je alleen foto's wilt maken prima toestel, maar als je ook video's wilt schieten van bijvoorbeeld je kids en gesprekjes wilt kunnen horen dan is dit niet je toestel.

noord57 04-03-2011

Had hiervoor een al wat oudere 4 mp Pentax camera. Daarmee vergeleken is de Sony een wereld van verschil. Mooie kwaliteit foto's, veel instelmogelijkheden, handig in het gebruik en snel gebruiksklaar. De sweep panorama functie is heel leuk. Alleen lukt het jammer genoeg (nog?) niet om de panorama foto's op mijn (Sony) tv te scrollen, zoals je dat op de camera kunt doen. Wat ik verder handige functies vind zijn o.m. het snel achter elkaar een serie foto's kunnen nemen en het maken van foto's zonder flits bij weinig licht. Bij dat laatste maakt de camera een paar foto's snel achter elkaar die vervolgens tot één worden samengevoegd. Met de 10x optische zoom kun je objecten flink wat dichter bij halen. En ook bij maximale zoom zijn de foto's nog behoorlijk scherp. Al met al dik tevreden dus. Nog te vroeg om iets te zeggen over degelijkheid (maar lijkt wel in orde).

MauritsA 17-02-2011

De camera net een paar dagen in bezit. De kwaliteit foto's verschillen erg als je in het donker fotografeerd. De ene keer zijn ze behoorlijk scherpt en de andere keer korrelig. Filmpjes zijn van top kwaliteit en het geluid vind ik nog best goed in tegenstelling wat ik hier lees bij sommige reviews.

Mogelijkheden zijn top. Vooral het gebruikersgemak van deze camera vind ik er hoog scoren. Zonder enige handleiding is de camera al prima te gebruiken.

Zoals ik hier ook al had gelezen is het klepje van de batterij inderdaad erg fragiel. Nog meer dan ik had verwacht.

Al met al zeer tevreden

19Marcel66 14-02-2011

Ik heb de camera gekocht omdat ik een combinatie wilde van goede low-light prestatie én hoge filmkwaliteit. Dit laatste aspect is in orde. Het geluid is echter abominabel, slechter dan de Canon IXUS van 4 jaar oud die hij vervangt.
Met betrekking tot de Low-light prestatie heeft de camera 2 standen waarbij het burst-opname maakt waarna de foto's worden samengevoegd tot één waardoor de kwaliteit van die samengestelde foto zeer goed moet zijn, zou je zeggen. Vergeet het maar. In één van die 2 standen wordt in de 3200 ASA stand gefotografeerd. Dit resulteert in een schiderij volgens het pointilisme: hele grote grove pixels. Het slaat echt nergens op. In de 2e stand varieert de ASA keuze maar kiest de camera graag 800 ASA of meer. Ik zou zeggen: wannneer je een burst samenvoegt, kies dan 200 of max 400 ASA, dan wordt het nog wat. Meer dan 800 ASA can deze camera echt niet aan (IPAD formaat).
Er is een M-stand die OK is en je zelf veel laat regelen. De foto's bij daglicht zijn verbluffend scherp maar dat is eigenlijk de standaard voor digitale camera's vandaag de dag. Deze camera met een prijs van +/- €250 zou zich moeten onderscheiden. Iets wat het niet goed doet.
Zoals ik al zei is de filmkwaliteit goed het geluid is echter echte een spelbreker waardoor het plezier van een leuk filmpje tot minder is.
De camera voelt raar aan. Als je me in je hand draait kraakt/piept/knispert het materiaal van de behuizing. Beetje vreemd verhaal misschien, maar de IXUS die ik had liet zich lekker dragen wanneer je hem in je hand droeg. Dat was meer de gladde steen die je van het strand pakt en die precies in je hand past.
Ook de knopjes van de Sony voelen aan alsof ze los zitten en de snel-selectknop voor filmen zit verkeerd. Deze is op de HX7 al verplaatst.
Als je het zo leest denk je misschien:"Waarom kocht hij dat ding dan?" En dat denk ik nu eigenlijk ook.

jacie 21-01-2011

Zeer tevreden met deze alleskunner. Een beetje spelen met de instellingen en je krijgt goede resultaten. Panorama echt geweldig, niet voor A3 formaat maar wel leuk voor in een dig. fotoalbum. Het lijkt of de foto,s soms niet scherp zijn, maar als je de foto,s in diashow (PMB of WMP)vertoont of op de tv zijn de foto,s wel goed scherp zo ook dus bij een afdruk. Voorbeeld foto,s :Tom Hoots web:

jeroen7502 13-01-2011

Heb nu alweer een aantal foto's geschoten en ben blij met de sony.
Enorm zitten trijfelen tussen de Canon 210 en de sony hx5.
De burs-mode gaf toch de doorslag!!
De sony is aanzienlijk sneller met het schieten van de foto's.
Te vaak overkwam mij dat de vertragingen een foto gaven die net niet de bedoeling was....dat is met de sony echt verleden tijd.
Enige nadeel is wel dat je idd de sony enkele minuten de tijd moet geven voor een juiste gps peiling.
Wil je dit altijd gebruiken dan moet je steeds even wachten en dat kost je kostbare accu energie.
De instelmogelijkheden zijn misschien iets minder maar voor mij geen bezwaar...laat de sony maar het werk doen daar is deze compact voor bedoeld.
Voor zij klasse de beste naar mijn mening!
Laat je nooit verleiden door toestellen met meer megapixels...het zegt wel wat maar zeker niet alles!!

beukema81 02-01-2011

Heb het toestel nu een paar dagen in bezit. Aangeschaft mede door de positieve reacties hier. En deze reacties zijn terecht! Ik heb er een tiental aantal foto's mee gemaakt en de filmfunctie geprobeerd. Heb de automatisch instelling gebruikt, die constant kijkt wat de optimale situatie is, wat betreft licht,scherpte, enz. Foto's zien er goed uit.Ook het filmpje is echt superkwaliteit. Ben tot nu erg tevreden! Aanrader!

Frits van der Heide 01-01-2011

Ik heb de camera 4 weken in bezit gehad en vele opnamen gemaakt. Mijn vorige toestel was een ouder type Sony DSC-17 en beviel altijd erg goed. Tevens heb ik de resultaten en het gebruikersgemak vergeleken met de Canon powershot SX210 IS en de Panasonis lumix DMC-TZ6. Beide camera's resulteerde onder de zelfde omstandigheden tot betere en natuurlijker foto's. Ik heb dezelfde foto's gemaakt met de Sony DSC-HX5V op instellingen als auto, scene (SCN) en easy met en zonder flitser maar de Sony DSC-HX5V gaf teleurstellende resultaten in vergelijking met de andere genoemde camera's. Tevens las ik in de gebruikers handleiding dat het als normaal beschouwd kan worden dat er één of enkele pixels kunne uitvallen in het beeldscherm. Na een paar weken begaf inderdaad één van de pixels het hetgeen resulteerde in een hinderlijk lichtgevend puntje. Toen was voor mij de maat vol en de teleurstelling compleet. momenteel probeer ik de camera om te ruilen via pixmania waar ik de camera gekocht had met een zorgeloos aankoop garantie. Ik had tevens een extra batterij gekocht (duur!) en had schijnbaar niet aangegeven dat hier ook de zorgeloos aankoop garantie voor moest gelden. Ben derhalve minimaal ruim € 40,= (nog los van alle verzendkosten naar Frankrijk en vele telefoontjes voordat ik een retourbon kon aanmaken) kwijt want wat heb ik hier nog aan als ik een andere camera mag uitzoeken. Hoe pixmania omgaat met de omruiling (via hun spaarpot systeem) is nog af te wachten. Qua vormgeving is de camera van een dermate fors formaat dat deze niet ij een broekzak mee te nemen is en dus een aparte tas meegenomen moet worden waardoor het voordeel ten opzicht van spiegelreflexcamera's grotendeels wegvalt. Degelijkheid is slecht gezien het kwetsbare scherm waar het schijnbaar normaal is dat er pixels uitvallen. Foto's waren nagenoeg allemaal overbelicht en onnatuurlijk.

gait66 09-12-2010

heb lang zitten twijfelen tussen de panasonic tz10 en de sony hx5v.moet zeggen ik ben blij dat ik voor de sony ben gegaan.zowel foto,s als filmen vindt ik van de sony beter. al is het geluid wel wat slechter.maarja aangezien ik een fototoestel koop voor goede foto,s tewillen maken ook in het donker dankzij de exmor is deze camera een topper.het slechte geluid neem ik maar voor lief maar kwa filmen is deze weer een stuk beter.gps was voor mij niet zo belangrijk maar altijd makkelijk dat het er opzit.grote klasse digitalefototoestel denk wel de beste onder de compactcamera

bbkieskeurig 29-11-2010

Ik vind het een supertoestel!
Heb lang getwijfeld tussen deze en de TZ8 of TZ10.
Ben voor deze camera gegaan omdat hij het bij situaties met minder licht betere foto´s zou maken. En dat doet hij! Panoramafunctie is leuk en de Burstmode is een uitkomst. Filmen heb ik er nog niet mee gedaan.
Het klepje van de batterij voelt inderdaad minder solide aan dan de rest van de camera. De camera start lekker snel op en ook foto´s achter elkaar maken gaat lekker vlot. Echt een topcameraatje voor mij.
Ook gunstig geprijst door een actie bij BCC. Kreeg hem al voor de goedkoopste prijs bij de concurrent en dan ging er ook nog 30 euro vanaf. (15 euro bij elke 100 euro) Nu nog bij sony 20 euro retour vragen en de camara heeft me minder dan 180 euro gekost!

Edo Boonstra 21-10-2010

Heb de camera net een paar dagen in huis en eerste foto's en video's meegemaakt. Echt geweldige kwaliteit foto's voor een compact camera. Panorama optie is geweldig maar ook close ups. Hele mooie kleuren en handig in gebruik. Tip: lees absoluut de gebruikershandleiding die op CD-Rom staat. Staan heel veel goeie en handige tips in.
's avonds opnamen maken is echt geweldig zonder flits en toch scherp.

Tot nu toe TOP onder de compact camera (had een panasonic van paar jaar oud).
Enige minpuntje is het klepje van de batterij houder. dat is wat matig van constructie.

Maar dat valt volledig in het niet bij de kwaliteit van de rest en al helemaal in relatie tot de prijs.

mies105 18-10-2010

Ik heb deze camera gekocht nadat ik veel revieuws heb gelezen overal en foto's heb gekeken. Ik gebruik hem om foto's te maken van mijn baby en ben zeer tevreden. Zijn goed scherp en mooi van kleur. Ook de filmpjes zijn heel mooi. Heb hiervoor op proffesioneel niveau een fotostudio gehad en altijd dure spiegelreflexen gehad, maar vind deze compact zeer mooi en bij goed gebruik heb je er zeker veel plezier van. Een aanrader dus!

Wouds 09-10-2010

Geweldige compact camera! Ik heb hem hoofdzakelijk voor de full HD video gekocht en ik ben aangenaam verrast met de resultaten. Op de hoogste resolutie doet hij beslist niet onder voor een HD camcorder van 600 Euro. Alleen het geluid kon beter maar dat is voor mij niet zo van belang omdat ik er toch zelf geluid onder zet tijdens het nabewerken.

Foto's vind ik zeer natuurgetrouw van kleur en evenwichtig belicht. Ik begrijp dat je de fotokwaliteit van een compact van 260 Euro niet kan vergelijken met die van een spiegelreflex met een prof-lens van pak hem beet 2000, en met dat in het achterhoofd kan ik zeggen dat de Sony gewoon zeer goede foto's maakt.
Gewoontegetrouw bewerk ik sowieso alle foto's na, dus mocht er een onvolkomenheid in zitten, dan werk ik dat wel bij in Photoshop. Zie het maar als een deel van de hobby:)
Bij iso 400 en hoger komt er digitale ruis in, maar dat geldt voor alle compact camera's. En vergeleken met de concurrentie doet Sony het helemaal niet zo slecht.

Verder zitten er een paar leuke features op de camera zoals de panoramafunctie en het fotograferen uit de hand met weinig licht. "Smile" detectie werkt ook fantastich!
Kortom: het is een echte "fun" camera en ideaal om mee te nemen op vakantie.

Tenzij je een duidelijk defect exemplaar hebt getroffen, zou ik de mensen willen adviseren om eerst eens de gebruiksaanwijzing te raadplegen en aan hun techniek te werken alvorens een negatieve kritiek te plaatsen!

TLB 24-09-2010

Maakt mooie foto's als je bijvoorbeeld een stilzittend, stilstaand persoon of landschap op de foto zet.
Als er meerdere (bewegende) personen in beeld komen laat de camera wel veel te wensen over. Slechts een persoon of object is dan scherp en de rest niet. Vooral de gezichten worden snel slechter. Met minder licht gaat de kwaliteit vij snel nog verder achteruit.

Leuk toestel als je kiekjes wilt maken. Voor serieuzere foto's moet je deze camera niet hebben.

Wel geweldig is de GPS optie die op de camera aanwezig is. Erg leuk om achteraf thuis nog eens te kunnen zien waar je de foto of het kieje ook al weer hebt gemaakt.

De panorama stand is wel handig.

Conclusie: Een leuk fototoestel als je niet te hoge verwachtingen van de foto's hebt.

hans359 15-09-2010

Ik heb de Sony Hx5V een dag in bezit gehad, gelukkig kon ik hem omruilen.

Waar ik niet over te spreken was, dat de camera veel ruis vertoonde en tevens de steady-shot voldeed totaal niet.

Kortom van de 10 foto`s kon ik er vijf verwijderen, terwijl we ook een Casio EX-H10 in bezit hebben en deze is vele malen beter.

Van de Casio gooi ik er weinig weg, vandaar mijn beoordeling.

Waarom deze camera zo hoog scoort, is mij een raadsel of het was een maandag product die ik toen in bezit had.

Thom_117 09-09-2010

Zeer mooie en compacte digitale camera. Heb deze camera nu al een paar weken in bezit, maar ben meer dan tevreden over deze camera.

Over de degelijkheid moet ik hem een iets minderpunt geven, mijn vriendin heeft hem laatst laten en de het batterij klepje is gebroken. Helaas, maar de camera doet het verder nog helemaal top!!

Gerrit J 30-08-2010

Ik was op zoek naar een kleine camera naast m'n Nikon spiegelreflex die zo goed mogelijke foto's maakte in de "auto-stand" en degelijk in elkaar zit. Dankzij min fijne fotozaak in Eindhoven heb ik uiteindelijk deze Sony gekocht en daar heb ik geen spijt van.

Ik twijfelde tussen deze camera, de Canon IXUS 300 HS en de Panasonic TZ8 of 10. Eerst heb ik de Canon 1 dag mogen proberen en de foto's vielen me enorm tegen. Daarna de TZ10 1 dag getest en hoewel de bediening top was vielen wederom de foto's me enorm tegen. Op het schermpje zagen ze er top uit maar zodra overgezet op m'n Mac laptop Pro met gekalibreerde scherm bleef daar vreemd genoeg niets van over. Toen de Sony: de foto's zijn wat mij betreft scherper en duidelijk beter van kleur dan die van de overige twee. De Sony is degelijk, heeft een prima batterij, goede bediening (iets minder handig dan de Panasonic), een goed schermpje en fantastische HD filmkwaliteit. Een echte bonus is voor mij de Panormafunctie. Echt kinderlijk eenvoudig en het geeft originele resultaten.

De Sony maakt een hele goede indruk en de eerste ca 200 foto's zijn echt naar tevredenheid.
Het blijft echter wel zo dat met dit soort camera's je foto's kwalitatief toch een stuk minder zijn dan die van een spiegelreflex maar dat kan haast niet anders. De beeldsensor is geloof ik factor 10 kleiner! Ik los dit op door iedere foto nog even extra te bewerken met Photoshop (ca 30 sec. per foto). Laat je ook niet misleiden door de megapixels. Deze heeft er 10,2 en mijn reflex 6 maar als je gaat inzoemen zie je het verschil! De 6 van mijn reflex heeft een veel beter detail dan de 10 van deze camera.

Al met al echt een aanrader en overal super goed getest.

marton 23-08-2010

Een topper onder de niet-spiegelreflexen wat mij betreft.
De keuze voor TZ10 of HX5V heeft meer te maken met waar je de nadruk op legt, maar ze doen grosso modo niet voor elkaar onder.
Naast alle genoemde voor- en nadelen, was voor mij doorslaggevend: het vermogen om ook bij weinig licht zonder flits goede opnamen te kunnen maken. Mijn andere camera (Fuij F11) was daarin al jaren een uitblinker. En ik moet eerlijk zeggen dat de Sony een waardige opvolger is.
Museum- en kerkinterieuren en avondvertier staan er ook zonder flitser piccobello op.
De GPS Gymick blijkt handig in het terugvinden van de plekken waar je in verweggistan foto´s hebt geschoten, zelfs de richting wordt aangeven. Hoewel de camera niet heel robuust overkomt, heeft hij bij mij woestijn-hitte, tropen-vocht en airco-koude inmiddels goed doorstaan.
Het leuke is eigenlijk dat de camera ondanks alle voorzieningen erg compact is (past in je broekzak). Als kaartje heb ik een sandisk SDHC 8gb Ultra en die is bijna niet vol te krijgen ;-) en een tweede accu heb ik nog geen behoefte aan gehad.
Hoewel een goede spiegelreflex in principe betere foto's kan maken (vlak de fotograaf niet uit!), merk ik dat ik steeds vaker de HX5V in mijn broekzak steek.
Begin april heb ik de camera gekocht.

OVD806 05-07-2010

Na veel gepuzzel, vergelijken, lezen en twijfels tussen de Sony HX5v en de Panasonic TZ10 uiteindelijk gekozen voor de Sony.

We zijn al jaren tevreden gebruikers van Sony digitale camera's en wilden graag een nieuw model,full HD met zoomoptie tijdens het filmen.

De beelden zijn inderdaad subliem. Maargoed, alle goede dingen kan je lezen in de reviews die er al staan en onze punten hierbeneden.

Helaas kon niemand antwoord geven op de vraag hoe het toestel het deed bij het tapen van concerten.

Wij nu wel.

Het beeld is subliem. Het geluid is echt maar dan ook echt verschrikkelijk slecht. Het klinkt als een camera van een tientje of twee. Het geluid gaat volledig overstuur en vervormt helemaal. Niet alleen als de muziek speelt, maar ook al op het gejuich van publiek, het gebruik van een bass-drum of basgitaar.

Het maakt daarbij niet uit of je vooraan staan, verder naar achteren links of rechts of helemaal achteraan (misschien wel in een stadion, maar in een normale zaal klinkt het niet).

Wil je filmen tijdens concerten? Dan ABSOLUUT deze camera NIET kopen!!!!!!!!

Zoek op Youtube op Sony Hx5v met music, live of concert en je komt vanzelf een aantal filmpjes tegen van concerten.

Ga alsjeblieft voor de Panasonic TZ10 of 8, of de Nikon Coolpix S8000 of iets in die trend.

M.Swartjes 24-06-2010

Ik heb um ook gekocht vanwege de zogenaamde "full-HD".

Helaas is het geen 1080p maar 1080p Interlaced,

toch ben ik zeer tevreden met deze camera en is de kwaliteit al uitstekend in mp4 formaat 720p(1280x720).

Ik heb tot nu toe alleen 2 min-punten kunnen ontdekken aan deze camera:

1 Het stereo-geluid valt vergeleken met de lumix TZ7/TZ10(dolby ac3) tegen en klinkt een beetje blikkig, waarbij de lage tonen nauwelijks hoorbaar zijn(voorlopig ongeschikt voor video-opnames bij concerten dus).

Hopelijk komt Sony spoedig met een firmware-update om het geluid ruimtelijker en breder te laten klinken.

2e punt wat me tegen valt is de automatische witbalans.

Film je op een zonnige dag met de witbalans op automatisch, kom je thuis erachter op je tv dat het er wat flets en rozig uitziet ...

Gelukkig kun je wel de goede kleurenstelling manueel instellen door op het zonne-icoontje te kiezen bij de witbalans.

mfla 04-06-2010

Ik heb de camera weer teruggebracht omdat deze mij tegenviel. Ten eerste was de 10x zoom geen 10x zoom omdat de camera start vanuit een behoorlijke groothoek default. Elke foto genomen zonder inzoom betekent dan ook vertekening (scheve bomen, vertekende gezichten etc.). Ook was de 10x inzoom alleen mogelijk vanaf ca. 1 meter. Verder vond ik de prestatie bij beperkt licht veel minder goed dan ik uit de beschrijving had opgemaakt. Stilstaande dingen ging prima, maar elke licht beweging leverde meteen wazig resultaat op. Tot slot waren de kleuren heel flets. Uit de beschrijgingen kreeg ik de indruk dat het de verkleinde evenknie was van de Sony H2, maar dat heb ik zeker niet zo ervaren.
Natuurlijk zijn er ook veel pluspunten zoals het snelle afdrukken, duidelijke visualistie van het focus-gebied, automatische keuze van het programma zoals macro, backlight, wel/geen anti rode ogen flits