Fujifilm FINEPIX A800 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FINEPIX A800 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

eljasir 01-08-2007
Geschreven voor: Fujifilm FINEPIX A800 zilver

Ik heb de camera nu een aantal maanden in bezit.
Ik vind het een hele goede camera.
Prijs/kwaliteit verhouding is perfect.
Zeer goede foto's, compact, start snel op, duidelijk display, enz..
Heb er een XD kaartje bij gekocht van 1GB.

Het probleem wat eerder beschreven word over de batterijen is makkelijk op te lossen: Ik heb GP2700 batterijen gekocht. Die gaan zeer lang mee. Zo een kleine 300 foto's. Ik gebruik dan ook regelmatig de flitser / zoom en foto's terugkijken.

Amateur Arnold 23-07-2007
Geschreven voor: Fujifilm FINEPIX A800 zilver

Ik heb deze camara gekocht, omdat mijn vorige camara - een HP met 2 megapixels - toe was aan vervanging. Ik heb deze camara gekocht. Ik wilde een goede camara hebben voor niet teveel geld. Mijn eisen waren: snelle camara met dito kaart (wordt veel gebruikt voor kinderopnames) en een camara die in donkere ruimtes niet direct gaat flitsen (invulflits).
Je krijgt dan meestal van die overbelichte foto's, zonder enige schaduw. Deze camara heeft daar geen last van. Er zit zelfs een beeldstabilisatie op (keurig hoor Fuji) en heeft een heel duidelijke menustructuur die iedereen zal bevallen!! Heel natuurlijke opnames maakt deze camara. De digitale foto's hebben nagenoeg een softwarematige nabewerkingen meer nodig.
Ik heb de camara nu 4 weken in mijn bezit. Een echte aanrader voor de gemiddelde amateur fotograaf.
Ik vind deze camara een dijk van een camara en overtreft mijn verwachtingen!

Cebigbos 08-07-2007
Geschreven voor: Fujifilm FINEPIX A800 zilver

Naar aanleiding van berichtgeving op deze site heb ik de camera gekocht. gezien de positieve beoordeling had ik er meer van verwacht. Hij is voor de prijs niet slecht maar een echt grote verbetering t.o.v. mijn oude 2 M camera is het niet, bij 100% zie je gewoon vlekken i.p.v. pixels. Misschien beter een 5M kopen die wel volledig bruikbare pixels levert, dat bespaart een hoop ruimte op je geheugenkaart.

benvs 07-06-2007
Geschreven voor: Fujifilm FINEPIX A800 zilver

Ik heb deze camera nu een paar weken in huis en ben onder de indruk van deze kleine alleskunner. Dik te tevreden over deze aankoop. Positief valt op: Ligt prima in de hand, bovengemiddeld LCD scherm, zeer toegangkelijke menu structuur, kwalitatief zeer goede opname (in de meest uiteenlopende omstandigheden staat deze camera zijn mannetje) zelfs de regel van derden kan standaard op het LCD scherm tevoorschijn worden gehaald. Ik heb slechts een puntje van kritiek: jammer dat het niet mogelijk is om bij meerdere programmavoorkeuze de mogelijkheid te hebben om een belichtingscorrectie uit te voeren. Iets wat ik gewend ben van mijn analoge EOS 5. Dit kan alleen via het menu: Onderwerp programma (scroll en kies handmatig). Onder normale omstandigheden zal deze camera, met zijn verschillende programmavoorkeuze, de verwachting overtreffen. De bijgeleverde software komt op dit punt als een handig en uiterst eenvoudig hulpmiddel want dankzij de optie auto adjust wordt in geval van onderbelichting een boel goed gemaakt. Daarnaast is alle opgeslagen werk middels FinePixViewer lekker toegangkelijk.
Snelle SD-kaart erin en er is geen reden meer om te zeggen, hè jammer net gemist. Kortom een boel voor weinig!

Alegria 05-06-2007
Geschreven voor: Fujifilm FINEPIX A800 zilver

Dankzij kieskeurig ben ik bij dit toestel terechtgekomen en ik moet zeggen dat ik het nog maar erg recent heb aangekocht, ik er erg tevreden over ben. Het is betrekkelijk robuust, wat het onmiddellijk onder stevig zet. Gemakkelijk te gebruiken en erg degelijk.
Enige negatieve puntje tot nu toe: geen beschermerubbertje over de USB-aansluiting en aangezien ik binnenkort in een zanderige woestijn ga trekken, is het misschien wel een goed idee om er een stukje plakband over te kleven.

ge groot 04-06-2007
Geschreven voor: Fujifilm FINEPIX A800 zilver

ik heb deze camara nu een paar weken in bezit.
en ik vindt het in een woord een top camara, een zeer makkelijk menu en erg gebruiksvriendelijk.
voor de rest is de kwaliteit van de foto's perfekt.
voor een camera van deze prijs is het echt een aanrader

amido 29-04-2007
Geschreven voor: Fujifilm FINEPIX A800 zilver

Nadat mijn Sony p72 helaas gestolen was ben ik op zoek gegaan naar een goede vervanger. Op deze site en verder op internet uitgebreid de test gelezen. Ik ben geen professional en de camera moet gewoon snel, goed en makkelijk werken. De keuze werd uiteindelijk bepaald door de snelheid, prestatie bij minder licht (woonkamer, feestjes etc.) en gebruiksgemak (SD kaartjes want daar had ik er veel van én normale batterijtjes) Al gauw bleven de Canon A710 en de Fuji s5700 over maar die zijn veel te uitgebreid. De Fuji f30 en was ook goed totdat de a800 kwam. Nog makkelijker én met de zelfde specificaties bijna als de f30 met meer pixels én goedkoper!

Ik heb hem nu bijna 3 weken en ben zeer tevreden.
Ik heb geen verstand van ruis, blur of wat dan ook. De fototjes zijn prima óók bij mindere lichtomstandigheden. Met de bijgeleverde normale alkaline batterijtjes heb ik ruim 300 foto's gemaakt en 10 filmpjes.