Casio EXILIM Zoom EX-Z1050 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio EXILIM Zoom EX-Z1050 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Anneli 07-06-2008

Op zich ben ik heel tevreden over de camera, op één groot nadeel na en dat is de rode ogen. Ik krijg het niet voor elkaar om de rode ogen knop in te stellen tegelijk met de flitser. En de flitser gebruik je toch wel erg vaak. Het resultaat van de vele foto's van ons dochtertje is dus, op werkelijk waar ,iedere foto rode ogen!!! Waardeloos! Nu is hij ook nog gevallen en kapot. Wij kopen dit toestel zeker niet meer.

Stephanie 10-02-2008

We hebben deze camera nu een paar weken in bezit, en we zijn er ontzettend tevreden over! Hij is heel makkelijk in gebruik, en er zitten daarnaast heel veel handige en geen onnodige gadgets op, zoals face detection wat echt een aanrader is! En hij is natuurlijk ook super om te zien ;)

andre_ned 06-01-2008

makkelijk te bedienen, perfecte kwaliteit, waar voor je geld wat wil je nog meer

xKimberly 01-08-2007

Zeer mooie compacte camera. Past makkelijk in je tas. Scherp LCD-scherm.

Ik heb de camera enkele weken geleden meegenomen naar een groot buitenfeest. De foto's waren verbazingwekkend goed! Zowel de close-ups, als de foto's van lichteffecten en de filmpjes.

De instellingen in de camera zijn makkelijk te vinden en te veranderen. Als je even door het menu bladert heb je de benodigde functies zo gevonden.

Ik ben zeer tevreden over de camera en ik hoop er nog lange tijd veel plezier van te hebben!

Gompie_1964 25-07-2007

Leuke camera, voor een geweldige prijs , sinds gisteren in huis, gekocht via internet met tasje en sd-card 1gb, vele mogelijkheden en scherpe foto's, HDformaat is via scherm echt helemaal toppie, best shots is dik in orde , stabililsatie van beweging is ook lekker meegenomen ( werkt ook goed), mijn oude camera, gelijk te koop gezet.
En als je een probleempje hebt of vraagje, gewoon Casio bellen, nemen lekker de tijd vor je om het je uit te leggen.

Aukeb 18-07-2007

Geweldige camera! Superklein en toch een groot display, 10m pixel is echt heel scherp, reageert zeer snel. Best-shot functie erg handig!

Dre67 15-04-2007

Een mooi toestel om te zien, maar het is bijzonder lastig om scherpe foto's te maken. Ondanks de anti-shake functie is het heel makkelijk om bewogen foto's te maken. De 10MP helpt dan niet echt helaas.
Had ik nou toch maar voor de fujifilm f30 gegaan.

De mogelijkheden middels de best shot scenario's is wel goed te noemen en gebruikersvriendelijk.

Net als mijn voorganger krijg ik een echt goede macrofoto niet echt voor elkaar.

Al met al spijt dat ik deze camera heb gekocht. Echt goedkoop was deze ook niet.

petah 02-04-2007

Erg gebruikersvriendelijke en mooie camera van Casio. De behuizing is van aluminium dus hij voelt zeer solide aan. Klein minpuntje is dat het schuifje waarachter de accu en de geheugenkaart zitten vrij makkelijk open gaat. Dit is namelijk precies de plek waar je duim zit als je foto`s maakt met 1 hand! Verder zitten er genoeg functies op om mooie foto`s te maken.

De 2,6 Inch display vult bijna de volledige achterkant van de camera. De display is ook prima te zien bij dag/zon-licht. De camera is zeer gemakkelijk te bedienen, ook met 1 hand. Alle opties kunnen snel gewijzigd worden omdat ze in de display staan. Het is een kwestie van selecteren wat je wilt.
Helaas werkt de macro-functie naar mijn idee niet of nauwelijks. Ik heb hiervoor een Coolpix2100 gehad en deze had een echte macro-functie. Bij de Casio blijft het slechts beperkt tot fotograferen vanaf minimaal 4cm (het kan zijn dat ik een optie over het hoofd zie, maar die heb ik nog niet gevonden).

Fantastische optie is de BS-knop (Best Shot). Hier kun je uit 35 voorgeprogrameerde opties kiezen waarbij de beste foto gemaakt wordt de een bepaalde situatie. Gewoon een kwestie van het juiste plaatje selecteren en fotograferen! De High Sensitivity optie maakt scherpe foto`s in donkere situaties...... mooie feature voor bijvoorbeeld een aquarium.

Verder is de camera voorzien van een goed werkende Anti Shake DSP. Ik heb op de eerste dag een flinke wandeling gemaakt en uit de losse hand foto`s gemaakt
(alle opties op auto), waaronder rijdende auto`s e.d , en slechts enkele waren niet gelukt (niet scherp)

Ik heb een groot aantal camera`s uitgeprobeert, waaronder het kleine broertje van de EX-Z1050, (de EX-Z75) maar deze maakte zonder twijfel de beste foto`s. Gezien de prijs is dit een schitterend toestel voor weinig geld.

Greetinx Peter