Sony DSC-W55 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-W55 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

dennisk06 02-01-2009
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Super goede camera voor binnen en buiten! kwaliteit van de foto is erg goed.
Een echte aanrader!

Manon123 01-11-2008
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Deze camera heb ik 1,5 jaar in bezig gehad en is mij prima bevallen. Mooie foto's en ik heb wat leuke filmpjes gemaakt. De overdracht naar mijn computer ging prima en de camera is goed vast te houden. Een nadeel is dat je tijdens het filmen niet meer kunt zoomen en dus 1 afstand blijft behouden. De laatste maanden mocht het draaiknopje nog wel eens twijvelen in welke positie deze stond maar ik heb de camera dan ook zeer intensief gebruikt.

Es08 28-08-2008
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Ik heb deze camera bijna anderhalf jaar in bezit en ben nog steeds zeer tevreden. Ik maak er loeischerpe foto's mee en ook de filmpjes zijn prima van kwaliteit en makkelijk over te zetten op PC en te bewerken daarna. Eenvoudig te bedienen, helder menu en zeer handzaam. Als je een supersnelle camera wilt voor die onverwachte momenten, neem dan gewoon een analoge camera. Die snelheid wordt nog steeds (bijna) niet overtroffen. Ik maak met 1 Gieg extra geheugen bijna 500 foto's van 7 Mb en dat is meer dan voldoende voor de meeste vakanties. Prima keus.

kirstee 12-08-2008
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

super mooie camera en maakt mooie foto's !( voor deze prijs klasse )
echt een aanrader .. !!
met veel mogenlijkheden !!

Nhyjlz 01-04-2008
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zwart

Een mooi toestel dat goede foto's maakt een gemakkelijk te bedienen is. Het toestel is zeker niet bedoeld voor gevorderde foto hobbyisten, maar daar is de prijs ook naar uiteraard. De aanwezige opties zijn voor mij meer dan genoeg, de basisopties zijn aanwezig. Verder is hij in staat zeer scherpe foto's en filmpjes te maken. Kortom, ik ben er erg blij mee en vind het een aanrader voor mensen die voor weinig geld toch een goed en mooi toestel willen dat goede foto's maakt voor op bijv. vakantie.

JanJaap 09-02-2008
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zwart

Ik heb deze camera uit nood gekocht omdat mijn ooude 7 jaar oude sony in eens zoek was... Helaas is deze veel slechter dan zijn 7 jaar oude voorganger. Veel bewogen foto's. Negatief advies!!! (4 weken intensiefgebruik)

Ahasveros 05-01-2008
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Ik heb helaas negatieve ervaringen met deze camera en dat mag de wereld weten. Sony Cybershots zijn mooi en maken goeie foto's. Maaaaar.... zijn niet degelijk. Dat is de makke...

De lens blijft vaak steken en komt niet naar voren. Error! Zet het toestel uit en weer aan, klaagt de camera. Hierdoor heb ik tijdens mijn vakantie van zomer 2007 nauwelijks foto's kunnen maken. Na reparatie, wat nog in de garantieperiode viel heeft het toestel het een tijd lang goed gedaan.

Afgelopen week was ik in Afrika. Daar kom ik niet echt dagelijks. Dus... camera mee!Flut! De oude kuren van de camera keren terug! De lens schuift niet uit en er verschijnt een wazige foutmelding op het toestel. Met veel pijn en moeite en telkens aan/uit zetten heb ik nog enkele foto's kunnen maken.

Tja, en nu heb ik geen garantie meer, dus zit ik met een Sony Cybershot die het zolang ik 'm in bezit heb gehad eigenlijk nooit goed heeft gewerkt.

En nu? Ik zweer nooit meer iets van Sony aan te schaffen! En de camera heb ik met een houten hamer uit z'n lijden verlost.....

paul135 04-12-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zwart

Is een mooi, handzaam toestel, kun je makkelijk overal mee naar toenemen.
De kwaliteit van de foto`s is heel goed, met mooie heldere kleuren.
Ik ben altijd best kritisch, maar dit toestel heb ik nog niet veel nadelen aan kunnen ontdekken, je hebt voor dit geld een topper.

Hein 13-10-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Voordelen: niet duur, handzaam, eenvoudige bediening
redelijke/goede kwaliteit bij goed licht, goed accu.
Nadelen:
Binnenfoto's vooral in telestand matig/slecht.
Geen memorystick meegeleverd, zelfs geen kleintje.
Deze camera is echt geen 9 waard.

rogeer 24-07-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 blauw

Ik vind hem helemaal fijn!! Klein, mooie foto's, fijn LCD-scherm, met 1GB stick doe ik heel lang (ruim 360 foto's op bijna maximaal fotoformaat), ook de batterij houdt het lang vol. Ja, de knopjes zijn iets aan de kleine kant voor dikke vingers, maar dat krijg je denk ik al snel met kleinere cameras. De foto's maakt hij snel, wel even wachten voor hij klaar is voor het maken van een nieuwe foto. Maar voor die prijs ben ik erg tevreden.

frans888 11-07-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Heb hem een paar dagen in bezit , en ben uitermate tevreden. Hij voldoet boven mijn verwachting. Dit is m´n eerste digitale camera en heb totaal geen spijt van mijn aankoop. Heb s´avonds foto´s gemaakt in de huiskamer en deze waren haarscherp. Ook buiten ,zelfs tegen het zonlicht in, maakt hij haarscherpe foto´s. Echt een aanrader voor mensen die snel en gemakkelijk foto´s willen maken en die net als mij niet profesioneel zijn. Ook maakt hij schitterende film opnamen.

Leonie2 01-07-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Ik heb deze camera nu een paar dagen maar heb er al super veel foto's mee gemaakt. Wat Nada zegt over een gele zweem over de foto's kan ik me niet in vinden. Hij maakt hele mooie heldere foto's. Het is natuurlijk even kijken welke instellingen het beste passen bij de foto's die men wil maken. Maar ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat de camera onscherpe/onduidelijke foto's maakt. De kleuren zijn binnen én buiten geweldig! Ik ben dus om het samen te vatten mega enthousiast over deze camera! Voor mensen die graag een fototoestel bij de hand hebben, of die gewoon erg van fotograveren houden is hij super! Heel veel functies die ik nog lang niet allemaal heb ontdekt! Super toestel! Voor mensen die even een voorbeeldfoto willen hebben die gemaakt is met de Sony dsc-w55, mail me gerust!

Mrs M 01-07-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Ik heb deze camera nu een paar dagen en ik vind hem nu al super! Ik heb meteen binnen foto's gemaakt, zonder flits krijg je wel vaak bewogen foto's maar dat is logisch met flits zijn ze heel scherp en helder! De macro stand is echt leuk, tot 2cm afstand krijg je hele scherpe foto's. ik ben heel erg blij met deze camera!

Nada 10-06-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Nou, ik heb deze camera op basis van deze recensies gekocht, maar ik loop er niet warm van. Op mijn foto's zit een gele zweem, de kleuren zijn niet helder. Ik heb geprobeerd eea in te stellen, maar mijn twijfel blijft. Binnenfoto's zijn snel korrelig en onscherp. Het is qua vormgeving een gelikte camera, maar het laat voor mij gevoel voor de rest weinig te wensen over. Jammer. Ik ga hem morgen proberen in te ruilen voor een andere camera!

martin7803 10-06-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zwart

Hiervoor een ouder model uit de DSC serie gehad en ben er altijd zeer tevreden over geweest... alleen wij wilden toch graag een nieuwe en kleiner model
na veel vergelijken op internet ben ik toch tot de keus gekomen voor de DSC W55, zeer mooi uiterlijk, goede specificaties in deze prijsklasse!

na een beetje stoeien laat de camera zich makkelijk bedienen, misschien een klein nadeel voor mensen met dikke vingers of lange nagels...
LCD schermpje is mooi en duidelijk
ook makkelijk aan te sluiten op tv om foto's te bekijken
Heb er een 1GB kaartje bij gekocht, op verschillende formaten kan je veel foto's maken van 275 stuks, tot 1100 op e-mail formaat super

op dit moment heb ik geen echteklachten over dit Sony model, maar dat had ik eigenlijk ook niet bij mijn oude toetsel...
wat mij betrefd een aanrader in deze prijsklasse!

Marianne263 09-06-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Mooie, kleine camera. Ideaal om in je broekzak te steken.

Groot scherm om foto's op te zien, dat is erg handig.

Camera vandaag gebruikt tijdens scoutingactiviteit. Moet nog wel een beetje handiger worden in het gebruikt.

Kwaliteit van de foto's is goed. De foto's op de pc zetten is ook zo gedaan.

Pimmetje 05-06-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Na een berg reviews te hebben gelezen over deze camera, ben ik es gaan shoppen voor de laagste prijs en heb m aangeschaft. Sommige min punten die ik hier las begrijp ik niet want ik ben ze (nog niet) tegen gekomen.
Zoals bv t trage overbrengen naar de pc, ik pomp binnen enkele seconden 21 3 mb foto's naar binnen.

Het binnens huis flitsen en een goede kwaliteit krijgen is een kwestie van instellen waar ik nog niet helemaal uit ben, maar in de 2 dagen heb ik binnen met weinig licht al leuk plaatjes geschoten.

Enige min punt wat ik kan bedenken is dat ik nu weer andere kaartjes moet gaan kopen, heb ze nu dan ook echt allemaal, behalve de pro duo. Echter is t raadzaam om ook te gaan prijsshoppen hiervoor, want t kan bijna 100 euri schelen...

Steve1974 03-06-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Ik heb deze camera gekocht maar binnen een week omgeruild. Het is wel een aardige camera, met name foto's die buiten zijn gemaakt zijn goed, maar foto's binnen met flits maakten mij niet enthoussiast. Nee er zijn zeker betere camera's te koop, maar misschien mag ik gezien de prijs van deze camera niet meer verwachten. Camera ziet er overigens wel strak uit, maar ja daar koop je hem niet voor. Ik heb hierna de panasonis fx30 aangeschaft (waarvan ik ook een review zal plaatsen) maar ook die heb ik weer terug gegeven. Sinds gisteren heb ik dan de Fujifilm F40fd gekocht en deze kan ik een ieder -die een goede camera wil hebben - aanraden. Ondanks dat ik de F40 maar zeer kort heb uitgetest zie je meteen overduidelijk het verschil in scherpte en de belichting (ook met flits) klopt altijd. Deze camera is iets duurder dan de w55, maar is zijn geld meer dan waard. Voor mensen die beslist dit toestel willen kopen maar twijfelen tussen de w55 en de w35, ga voor het grote scherm van w55 anders krijg je later spijt van als je niet die paar eutootjes meer hebt uitgegeven.

Marcelle 23-05-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

Geweldige camera, nu ongeveer 2 maanden in bezit en heeeel erg blij mee. Hadden hiervoor een maandje een Canon Ixus 70, die helaas gestolen is, maar zijn echt veel enthousiaster over deze Sony!! Scherpere foto's, kleurechtheid is veel beter (met de Ixus70 wat 'bleke, kille' foto's) en veel makkelijker in gebruik, de Ixus is super mooi maar echt net te klein. Wij hebben een superkoop gedaan aan deze Sony!

Iet 18-05-2007

Hoi hoi,

deze prachtige camera heb ik nu zo'n 2 weken, ik ben erg tevreden! Hij ziet er niet alleen mooi uit, de foto's worden ook mooi. Als je een foto maakt dan zijn de kleuren niet doffer zoals bij veel camera's, maar precies zoals de kleur ook in het echt is..mooi helder.

Als je je foto's op de computer wilt zetten, duurt dat helaas wel lang, waarschijnlijk door de 7.2 megapixels..
Kortom,

Tevdreden!

webchild2k 08-05-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

mooie kleine camera. batterij gaat lang mee, pas na 500 foto's hoef je m op te laden.
minpuntje is dat je niet heel snel achter elkaar meerdere foto's kan maken. hij legt bewegende beelden meteen vast dus je ziet geen wazige plaatjes als je iemand fotografeerd die bewegingen maakt.
etalagemodus is volgens mij dat je de foto;s die je hebt gemaakt naast elkaar kan weergeven, 9 tegelijk geloof ik. de w35 heeft ook een veel kleiner lcd scherm en is dikker. voor die paar extra euro's zou ik zeker de w55 aanraden.

wlc 23-04-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zilver

ik heb deze camera een paar dagen in bezit en ik ben zeer onder de indruk van de camera . Hij heeft een groot scherm op de achterkant en dat is wel handig bij het bekijken van de foto's. De camera start ook heel snel op en je kan er ook heel snel mee overweg altans ik toch. Ik vind de camera een echte aanrader voor de beginneling.

djanko 22-04-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 blauw

ik heb hier voor ook sony digi cam, ook mooie beeld, alleen wel heel traag start tijd,4 jaar oud, ineens stuk (waarschijnlijk door mijn zoon van 3 die vaak mee speel)a fijn, paar toestel op oog, uiteindelijk w55 geworden, vind in eerste instantie ever mooie beeld met sony lens of carol zeiss lens, misschien moet nog veel buiten foto maken, om de verschil kunnen zien. goede toestel, handig bediening, zeer snel opstart snelheid,lekker klein, maar wel beetje te klein knoppen!
zeer tevreden, paar dagen inbezit!
ps.verschil tussen w35 en w55 is voornamelijk dat w35 maar 2 inch scherm heeft ,w55 2,5inch!

Pepijn Koning 15-04-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zwart

Zeer goede camera, makkelijk te gebruiken. Makkelijk mee te nemen doordat hij zeer klein is. Groot lcd scherm.

Verder maakt hij top kwaliteit foto's! Enigste minpuntje wat ik op kan merken is het knopje voor de diavoorstelling die lastig in te drukken is als je dikke vingers hebt.

Squeak28 08-04-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W55 zwart

Ik heb deze camera nu een paar dagen, en ik ben er superblij mee! Buitenfoto's zijn prachtig scherp geworden. Binnenfoto's zijn ietsje minder, maar dat is gewoon een kwestie van de juiste instellingen zoeken. Ik heb binnen namelijk ook een aantal zeer goede shots gemaakt, als ik het schuifje op dit en dat zette.
Het menu is heel makkelijk, deze had ik snel onder de knie. Als je even snel iets wil veranderen is dit snel gedaan.

De verschillende instellingen zijn erg fijn en duidelijk, zo heb je een speciale modus voor sneeuwlandschap, strand, schemerige ruimtes, close-ups, enzovoorts. Erg leuk om hiermee lekker te testen en uit te proberen, een bloem in de 'sneeuw-stand' fotograferen kan bij wijze van spreken weer een heel leuk effect geven.

Op het relatief grote scherm zijn de foto's heel goed te bekijken, het schermpje is een stukje groter dan 'normaal'.

De zoom gaat lekker ver, er zit een rode ogen-reductie op, de accu is ideaal, er zijn meer dan genoeg functies, de bedienig is zó onder de knie, de opstarttijd is supersnel, het geluid is in te stellen [aan, uit, of alleen bij het maken van een foto], de camera ziet er supermooi uit, stevig, het aantal megapixels is in te stellen [als je bijvoorbeeld nog maar weinig geheugen hebt, dan zet je hem lekker op 5 megapixels, of zelf op 2]..
Kortom; een hele fijne camera voor mensen die niet professioneel aan het werk willen, maar wél hele mooie foto's en veel functies. Ik ben er héél blij mee!

Ik had me van tevoren rot gezocht naar testfoto's, en dat hebben andere mensen waarschijnlijk ook.