Leica D-LUX 7

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Leica D-LUX 7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Soeteman 11-04-2020

Minimalistisch design and fantastische kleurstelling.

Geschreven voor: Leica D-LUX 7

Fantastische camera met een minimalistisch design wat het een makkelijk hanteerbare camera maakt zelfs voor de onervaren fotograaf. De warme kleuren in de foto's maakt het echte Leica-foto's.

Pluspunten

• Met niet te veel knoppen etc fantastische foto's

Minpunten

• prijs

Wibioni 03-04-2019

Duizendpoot

Geschreven voor: Leica D-LUX 7

Zeer veelzijdige camera met een fantastische lens en dito sensor. Is van binnen identiek aan de Lumix DMC-LX100ii en dus betaal je voor de rode stip behoorlijk wat extra. Maar dan heb je ook wat, niet alleen kwaliteit maar ook qua uitstraling. Die heeft de LX100ii helemaal niet! Geen camera voor de beginner, maar meer voor de geoefende fotograaf die naast zijn / haar spiegelreflex een kwalitatief zeer hoge compact camera wenst. De extra grip is noodzakelijk, evenals de praktische automatische lensdop. Foto's zijn fenomenaal van scherpte en kleur. Die waren al prachtig bij de LX100, bij de D-Lux 7 nóg beter!

Pluspunten

• Kwaliteit bouw
  • Haarscherpe foto's
  • Prachtige kleurweergave (de beste in zijn klasse!)
  • Zeer veelzijdig
  • Display goed afleesbaar

Minpunten

• prijs
  • niet echt heel compact, zeker niet met de grip

Kaatje 02-02-2019

Sublieme foto kwaliteit

Geschreven voor: Leica D-LUX 7

Ik wilde graag een goede camera die ik makkelijk mee kon nemen. Mijn man overtuigde mij om deze Leica te halen, volgens hem de beste in zijn klasse. Zijn mening was dat we voor goede foto’s onze spiegelreflex hebben. Voor bij-de-hand foto’s is m’n mobiel altijd in de buurt. Een camera had volgens hem pas echt meerwaarde, als deze ook daadwerkelijke veel betere foto’s maakt dan de steeds beter wordende camera’s op mobieltjes. Hoewel ik niet alle argumenten van zijn mening deel, ging ik toch meer kijken naar de Leica: echt toffe camera, maar de prijs hield mij tegen.
Uiteindelijk toch nog meer verdiept in de specificaties en ik kon niet om dit toestel heen. Een rib uit mijn lijf, maar dan heb je ook wat. De bediening is redelijk eenvoudig, de fotokwaliteit uitstekend.
Ik ben nog in de fase dat ik alles moet uitzoeken, maar lijkt instinctief goed te komen. Verder bij Kamera-Express een voucher voor een foto cursus erbij gekregen, dus het komt allemaal wel goed.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Touch screen
  • WiFi voor supersnel foto’s delen mobiel
  • Degelijkheid
  • Kwaliteit vd foto’s

Minpunten

• Prijs
  • Geen keerbaar scherm
  • Aanduiding opties op scherm klein

Robert 04-12-2018

Leica D-lux7 compact camera

Geschreven voor: Leica D-LUX 7

Een top micro 4/3 compact camera in gebruik met een snelle scherpstelling van 0,10 sec ,met een touchsceen en met vele manuele instellingen die ik vaak gebruik.
Fijne camera die uitstekende kleuren en zwart wit plaatjes schiet.

Pluspunten

• Leica lens met 9 lamellen
  • snelle scherpstelling
  • touchscreen
  • vele manuele instellingen
  • hoort bij de top

Minpunten

• duur in aanschaf
  • batterij alleen laden met camera