Panasonic Lumix DMC-TZ100EG zilver - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-TZ100EG zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

BenG van Ruiswijk 25-09-2020

Gemakkelijk te gebruiken camera met een goed zoom bereik

Gemakkelijk mee te nemen camera. Maakt heel goede foto's onder zeer wisselende omstandigheden. Zowel binnen als buiten.

Pluspunten

• Helder aanraakscherm en ook een zoeker
  • kan manueel worden gebruikt
  • veel keuzemogelijkheden
  • maakt in de automatische stand heel goede foto's

Anne 05-09-2020

Briljante lens

Deze camera kwam indertijd niet geheel onlogische als beste uit de tests, biedt relatief veel voor een compactcamera, is preiswert en heeft een schitterende lens.

Pluspunten

• Schitterende lens
  • Handzaam

Anja 29-02-2020

Compacte camera

Zeer compacte camera met veel functies. Ik fotografeerde voorheen met mijn mobiele telefoon en wilde graag een betere kwaliteit. De betere kwaliteit is goed te merken met dit toestel.

Pluspunten

• goede kwaliteit foto's
  • compact
  • veel functies
  • mooie vormgeving

N 19-10-2019

Handig formaat

Deze camera gekocht, omdat ik mijn spiegelreflex toch vaak te groot/zwaar vind om mee te nemen en deze camera past mooi in een (wat grotere) jaszak.
Nog niet zo lang in gebruik, maar tot nu toe erg blij met de kwaliteit van de gemaakte foto's.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Verschillende instelmogelijkheden
  • Touchscreen

Minpunten

• Scherm is niet kantelbaar

Hans Geluk 18-09-2019

Panasonic Lumix DMC-TZ100EG is een prachtig compact toestel

Mooi toestel met veel instelmogelijkheden, zodat ook een gevorderde fotograaf er veel mee kan.
Beeldkwaliteit en snelheid is top.

Pluspunten

• compact
  • veel instelmogelijkheden
  • zoeker is erg handig
  • prima autofocus

Minpunten

• geen losse acculader meegeleverd
  • nog niet gevonden

Familie S 15-07-2019

Handzaam

Ligt goed in de hand, maakt prachtige scherpe foto's. Videokwaliteit boven verwachting. Eenvoudige bediening.

J Vos 13-07-2019

Fijne compacte camera

Goede keuze, handzaam formaat, maakt mooie foto's, makkelijk in gebruik. Erg prettig geholpen bij Kamera Express in Tilburg

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • compact formaat

Lidia 27-06-2019

Heel fijne en compacte camera

Heel fijne en compacte camera. Gekocht bij Kamera Express. Maakt mooie foto’s, ook van bewegende objecten. Blij mee!

Ellen 14-06-2019

goede prijs kwaliteitsverhouding

In konijnenberg - Turnhout gekocht, persoonlijke en duidelijke uitleg gekregen. Fototoestel is geschikt om altijd mee te nemen, voldoende handleiding om te vlot te kunnen starten, panorama's maken met bijna geen beperkingen,...

Pluspunten

• goede prijs kwaliteit
  • mogelijkheden panorama's
  • compacte camera

I_L 17-03-2019

Uitstekende camera

Na jaren een spiegelreflex gehad te hebben is dit een uitstekende overstap. Er zitten veel mogelijkheden op, handmatig en automatisch kan er veel ingesteld worden.
Groot nadeel vind ik dat de accu in de camera opgeladen moet worden. Maar het weegt niet op tegen de voordelen van de kwaliteit en mogelijkheden van de camera.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden

Minpunten

• Accu in camera opladen

hendrika 29-12-2018

redelijke zoom

Na uitgebreide inventarisatie bleven over de sony dscrx 100 III en de panasonis dmc tz 100. uiteindelijk gekozen voor de panasonic vanwege groter zoom bereik en daarmee de iets kleinere lichtopbrengst (geen 1.8 maar 2,8) en ontbreken klapscherm voor lief genomen. Tot nu toe zijn we blij met deze keuze.
Veel mogelijkheden, dus flinke handleiding om te doorgronden
Gekocht bij kamera express te capelle ad ijssel; vakbekwaam geholpen

Pluspunten

• zoom bereik
  • wifi
  • electronische zoeker
  • 4K mogelijkheid

Minpunten

• kort usb kabeltje
  • klepje voor usb ingang lijkt fragiel
  • geen klapscherm

W Ploeger 27-10-2018

Lumix DMC-TZ100

Mooi beeld, compact, wifi, gelijk delen op social media, tien keer optische zoom.
Een aanrader! Bij Kamera Express goede uitleg!

Judith 22-10-2018

Zeer gebruiksvriendelijk. Heel veel mogelijkheden.

Bij Kamera Express werd ik zeer goed geholpen en geadviseerd. Het toestel doet het geweldig en is zeer gebruiksvriendelijk. Het heeft erg veel mogelijkheden en er valt nog veel te ontdekken.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • veel mogelijkheden
  • handig formaat

J 02-11-2017

mooi en erg compact

ik vind het er erg mooie een goede compact camera. ik heb juist voor de camera gekozen omdat ik op zoek was naar een compacte camera waarmee ik hoog waardige foto`s kan maken zowel overdag als savond en die tog nog aardig kan zoomen, en dat kan deze !! met een nette prijs/kwaliteit verhouding. kwa gebruiks gemaakt is niet erg moeilijk, als je er een beetje verstand van hebt heb je zo door hoe hij werkt en wat hij kan.

Frans 17-10-2017

Prima toestel

Een mooie stevige camera met heel veel mogelijkheden. Van volautomatisch tot volledig handmatig. Een prima zoombereik van 25mm tm 250 mm (10x optische zoom). Vooral de 4kburst toepassing is geweldig. Je schiet een serie opnamen achter elkaar in 4k en na afloop selecteer je het beste frame en die sla je op als foto. Het formaat van de camera is prima doordat deze nog net in je binnenzak past. Het aantal mogelijkheden van deze camera is zo groot dat het even tijd kost om vertrouwd te raken met alle opties. De bediening is vrij makkelijk alleen is het soms even zoeken voordat je de juiste functie gevonden hebt, maar dat is een kwestie van gewenning.

Pluspunten

• Stevige camera
  • heel veel mogelijkheden
  • 4k burstfunctie is fantastisch
  • prima optische zoom van 25-250 mm

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Fam. Peek 29-08-2017

Travelzoom met veel mogelijkheden en RAW

De Panasonic Lumix DMC-TZ100 kwam bij de consumentenbond als beste uit de test in de categorie Travelzoom. Hij zou het ook goed doen bij de categorie geavanceerde compactcamera's. Met deze camera heeft een grotere sensor dan gebruikelijk bij compactcamera's. Dit resulteert in betere kwaliteit foto's, zeker bij donkere omstandigheden. Het biedt de mogelijkheid om in RAW formaat foto's te maken. Het heeft veel mogelijkheden van een spiegelreflexcamera, maar dan in een handzaam formaat.

Deze camera kan 4K films maken. Bij de aanschaf vroeg ik me af of ik daar iets aan had, omdat ik geen 4K tv toestel of 4K tablet bezit. Het antwoord is volmondig ja. Als eerste kun je 4K films gemakkelijk omzetten naar full HD (met de bijgeleverde software). Ik heb zelf kunnen vaststellen dat dit leidt tot veel scherpere films. Als tweede is er de mogelijkheid om verschuivingen met weinig trillingen op te nemen of om films op te nemen met zoom. Je ziet op het scherm het 4K formaat beeld met daarin een kleiner kader voor full HD. Je kiest een startpunt en eindpunt van dit kader. In plaats van 4K op te nemen, neemt de camera een beweging op in full HD van het startpunt naar het eindpunt. Als een van beide het volledige 4k scherm bevat, wordt er gezoomd. Als derde noem ik het opnemen van 4K foto's. Uit een korte opname kun je zelf de beste foto kiezen.

Andere leuke functies zijn slowmotion en timelapse opnames. De beide softwareprogramma's zijn gemakkelijk in het gebruik. Een terechte winnaar.

Pluspunten

• RAW opnames
  • 4K foto's
  • 4K mogelijkheden
  • Zoeker

Minpunten

• Nederlandse handleiding downloaden

foto_man 18-06-2017

panasonic lumix

fijn in de hand. groot scherm. goed menu, makkelijk in omgang. groot bereik met optische zoom. Prijs/kwaliteit goed

Pluspunten

• zoom
  • scherm

Zwerfleeuwin 30-05-2017

Erg mooie foto's, lekker handzaam, echt een aanrader

Ik heb een spiegelreflex camera die gewoon erg mooie foto's maakt. Maar toch, als we op vakantie een stad gaan bezoeken, is het een heel gewicht wat je mee moet slepen. Al eerder een compact camera gekocht voor erbij maar ik vond de kwaliteit van de foto's vaak zo'n stuk minder dan van mijn spiegelreflexcamera, dat ik die compact weinig gebruikte.

Na het lezen van veel reviews, deze camera aangeschaft en flink uitgetest t.o.v. mijn spiegelreflex. Ik was super verbaasd over de geweldig goede foto's die ik met deze compact camera kan maken. Echt een erg goede kwaliteit. Kleuren van de foto's zijn goed. Dit was voor mij het allerbelangrijkste, de kwaliteit van de foto's en daarmee is deze camera voor mij perfect in geslaagd.

Daarnaast heb je natuurlijk ook lekker veel zoombereik en andere leuke functies. Ik vind deze camera zijn geld meer dan waard. Gebruik hem nu enorm vaak.

Pluspunten

• Maakt erg mooie foto's
  • Foto's zijn erg goed van kleur
  • Lekker compact en toch prachtige foto's
  • Gemakkelijk op te laden via USB kabel
  • Groot zoombereik

Minpunten

• Zoeker is slecht

pip 15-05-2017

Mooie vormgeving èn een hele goeie camera

Ik had eerst de voorganger (TZ80) in handen, maar die heb ik teruggebracht. De grotere sensor (1 inch) was voor mij toch wel een must, aangezien ik mijn foto's graag op 50 x 60 cm afdruk. De vormgeving is fantastisch. De leica lens natuurlijk ook. Voorzien van een zoeker die gelukkig ook heel makkelijk aan- en uitgezet kan worden, aangezien je display wegvalt als je je duim voor de zoeker houd... 10x zoom (plus nog wat extra voor de liefhebber). Makkelijk in gebruik, het menu wijst zich min of meer vanzelf. Een echte broekzak-camera voor de wat serieuzere fotograaf. Alleen mis ik de hotshoe en de mogelijkheid voor een zonnekap..., maarja het is dan natuurlijk ook een compactcamera... En je kan hem via wifi aansturen met je telefoon (als je tenminste een telefoon hebt die dat kan...)

Pluspunten

• compact
  • 1" sensor
  • 10 x zoom
  • leica lens
  • zoeker

Minpunten

• hotshoe
  • geen zonnekap

Willy 23-12-2016

Mooi toestel.

Mooi apparaat, grip voor hem vast te houden mager,maar het ergste wat ik vond was dat je de accu alleen via het toestel kon opladen, Je moet er een externe oplader apart bij kopen. stond onduidelijk aangegeven op alle site's, let ook bij aankoop op het logo Panasonic kaartje hangt aan het toestel vast en idem het plastic langs de bovenkant van de flitser, ik bracht hem terug om deze twee incidenten de prijs hiervan was € 599,00 mag je wel verwachten dat er een externe lader word bijgeleverd .

Pluspunten

• Aanraakscherm en mooi klein toestel.
  • Veel functies en een mooie zoomlens.

Minpunten

• Geen externe lader !
  • Weinig grip op vast te houden