De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HX99 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

m******************@g******** 01-05-2023

twee jaar in gebruik met + en -

Geschreven voor: Sony HX99

Het is een kleine camera. Ik raak vaak film en 2 andere instellingknoppen aan. Erg lastig want ik moet resetten. Voor 2 keer snel foto's maken is de camera te traag. Veel instellingen onder menu's en sub menu's. Totaal niet gebruiksvriendelijk. Ik wou een camera die met bewolkt weer geen bagger van maakt. Dat gaat. Ik ben ook blij dat hij niet automatisch gaat flitsen bij onvoldoende licht.

De foto's vind ik kwalitatief goed.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • goede foto's

Minpunten

• bediening
  • te veel opties

Judith 07-03-2021

Compacte camera

Geschreven voor: Sony HX99

De Sony hx99 is een erg fijn toestel. Zeer compact precies wat wij wilden voor onze vakanties, mtb tochten en wandelingen, deze camera gaat in je broekzak mee.
Zoombereik is ook fantastisch.
Wij hebben onze spiegelreflexcamera ingeruild voor deze compacte Sony hx99 en daar zijn wij heel gelukkig mee.

Pluspunten

• Zoombereik
  • Bediening
  • Compact
  • Beeldscherm kantelen

Minpunten

• Zwaar
  • Geen beschermhoes

Rikzz 15-01-2021

Ultieme zoom en toch zeer meeneembaar

Geschreven voor: Sony HX99

Mijn hele camera bestaan is er de moeilijke keuze tussen "Meeneembaarheid" of "Kwaliteit". Deze camera is ultiem meeneembaar en toch een zeer behoorlijke kwaliteit opnames. Verwacht echter bij minder licht geen wonderen. En het grote zoombereik is dikke fun.

Pluspunten

• Super compact
  • Groot zoombereik
  • Ondanks compactheid goed bedienbaar
  • Veel instellingen mogelijk

Minpunten

• kwaliteit opname loopt terug bij minder licht

J. Schipper 31-08-2020

Groot kantelbaar scherm

Geschreven voor: Sony HX99

Na wat stoeien met de camera kom ik tot de conclusie dat dit toestel een waardige opvolger is van m'n oude Cybershot. Het kantelbare scherm is voor mij ideaal tijdens het fotograferen laag bij de grond. De zoom is geweldig en daarbij ook de beeldstabilisatie om toch nog een scherp resultaat te krijgen.
Er zijn zoveel mogelijkheden om nog te ontdekken.

Al met al een prima camera.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Veel mogelijkheden
  • Kan zo in je binnenzak

Minpunten

• Batterij opladen met snoer i.p.v. in lader

Marck 18-04-2020

Magie in miniformaat

Geschreven voor: Sony HX99

Op zoek naar een zeer compacte camera, die je altijd bij je hebt, beter dan een high-end smartphone, super foto's en 4K video, hxoek dan niet verder, klein en geweldig, altijd bij mij!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Formaat
  • Foto's
  • 4K video

Jack 06-03-2020

uitstekende camera voor mn buitenfotografie

Geschreven voor: Sony HX99

Voor buitenfotografie met ruim licht is deze camera met groot zoombereik geweldig. Binnen met weinig licht gebruik ik een SLR met lichtsterke prime lenzen. Voor straatfotografie is deze handzame lichte camera voor mij geweldig geweldig.

Pluspunten

• groot zoom bereik
  • compact en goed hanteerbaar

Minpunten

• beeldkwaliteit bij weinig licht

Boudewijn 28-12-2019

Groot zoombereik

Geschreven voor: Sony HX99

Mooie, compacte camera met grote zoom

Voor onze vakantie waren we op zoek naar een kleine camera, die de mogelijkheid had om ver in te zoomen. Deze camera doet dit erg goed.

Pluspunten

• zoombereik

Marten 06-08-2019

Prima camera

Geschreven voor: Sony HX99

Het is een mooi compacte camera met zeer goede prestaties. Habndig om op wandelingen etc. mee te nemen

Pluspunten

• Licht
  • Groot zoombereik

Minpunten

• Nog niet gevonden

Maurice 21-07-2019

Super compact

Geschreven voor: Sony HX99

Camera gekocht bij Kamera Express. Toestel is echt zeer compact en je kunt er echt goed mee inzoomen. Kantelbare scherm is ook handig en het toetel is direct koppelbaar aan je smart phone.

Pluspunten

• Formaat
  • Stevigheid

Minpunten

• Tot nu toe geen

Shanna 09-07-2019

Fijne en lichte camera

Geschreven voor: Sony HX99

Ik ben erg blij met de camera, gister gebruikt bij een concert en top beelden. Vind het ook fijn dat hij niet te groot is en erg licht, wat gebruik voor mij makkelijker maakt.

Pluspunten

• Formaat
  • Scherp beeld

David 22-05-2019

Fijne opvolger van de HX90

Geschreven voor: Sony HX99

Deze camera gekocht als opvolger van de HX90. De eerste indruk is dat hij bijna hetzelfde is, maar verwacht wel nog betere kwaliteit en stabiliteit. Enige grote verschil wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat er een Micro SD kaart in moet in plaats van een reguliere SD kaart, dus die moest wel even opnieuw gekocht worden. De zoom blijft ideaal en hij ligt lekker in de hand. Er is nu ook een mogelijkheid om foto's te maken in RAW.

Pluspunten

• Zoombereik
  • Zelfde accu als de HX90
  • Meerdere opties om te filmen
  • RAW mogelijkheid

Minpunten

• Van SD naar Micro SD

Roca53 21-03-2019

Compacte camera voor op reis

Geschreven voor: Sony HX99

Heb camera gekocht als vervanger van mijn HX20. Geweldige verbeteringen. Nog steeds zo handzaam en vriendelijk in gebruik. Nog betere foto’s.

Pluspunten

• Zoom
  • Handmatige bediening
  • Compact

Aniek 04-03-2019

Compact en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Sony HX99

Camera gekocht bij Kamera Express. Compacte en zeer gebruiksvriendelijke camera. Mooi design en maakt uitstekende foto's. Prima prijs-kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Compact
  • Gebruiksvriendelijk
  • Prijs-kwaliteit verhouding
  • Kwaliteit foto's

remon van der Sanden 29-01-2019
  • Product gekregen

Fijne handzame goede camara.

Geschreven voor: Sony HX99

hebben deze foto camara gekregen ivm zwangerschap eerste kindje.

de camara is handzaam, makkelijk mee te nemen, en heeft super beeld.

nu zijn we voor de komende jaren verzekerd van mooie beelden van ons eerste kindje.

Pluspunten

• handzaam
  • filmen en foto's in 1 apparaat.

Nico 17-01-2019

Kan alles, groot helder scherm, viewfinder, veel zoom, 4K

Geschreven voor: Sony HX99

Naast fotograferen kan dit toestel ook filmen in 4K. Heel overzichtelijk menu. Prima kantelbaar scherm.
Met de viewfinder kun je ook in fel licht prima uit de voeten.
Heel veel zoom voor zo'n klein toestel.
Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd. Je kunt er echt alles mee. Top.

Pluspunten

• helder kantelbaar scherm
  • viewfinder
  • 4K, zowel foto als film
  • grote zoom in compact toestel
  • lange accutijd

Minpunten

• relatief duur

Es112 20-12-2018

Alleskunner!

Geschreven voor: Sony HX99

Ik wilde al een tijdje de over overstap maken naar de professionele fotografie. Ik had hiervoor een Iphone maar merkte dat ik qua instellingen niet veel kon. Hierdoor kon ik niet de schots maken die ik wilde hebben. De Sony heeft daar verandering ingebracht. De velen instellingen hebben mij geholpen bij het maken van het perfecte shot. Het is even wennen, maar als je echt level up wilt heb je deze camera nodig.

Ook handig als je wilt gaan vloggen. Het scherm kan 180 graden kantelen. Ik vond het verder fijn dat de zoom, maar ook de overige voorgeprogrammeerde instellingen zeer fijn. Zoals het fotograferen van dieren, eten en bijvoorbeeld vuurwerk. Het toestel kan ook snel shots maken van bewegingen waardoor je hele bijzonder foto’s kan creëren Het toestel voelt verder solide aan. Je merkt gewoon dat je kwaliteit in de handen hebt en toch dat het toestel compact is. Je hebt eigenlijk alles erop eraan voor minder dan een spiegelreflex camera! Wat ik verder handig vond was dat je snel kan uploaden naar je telefoon of bekijken op de TV. Er zit ook een polsbandje bij, zodat je snel kan fotograferen als je wilt!

Pluspunten

• Veel instellingen
  • WIFI voor instant uploaden naar je telefoon
  • 4K filmen
  • Lange accuduur
  • Flitser werkt goed

Minpunten

• Geen touchscreen

robvdn1981 10-12-2018

Hoogwaardige fotokwaliteit op broekzakformaat

Geschreven voor: Sony HX99

Ik heb deze camera gekocht als tegenhanger voor mijn spiegelreflexcamera. Voor mijn keuze was hierbij van belang: een klein formaat camera met kwalitatief hoogwaardige foto’s. Dit om de camera mee te nemen als een spiegelreflex qua omvang en gewicht geen optie is.

De camera biedt een ruime keuze aan handmatige instellingen zodat je goede afweging kan maken bij het maken van je foto’s. De ISO-waarde is hoog genoeg waardoor ik er veel foto’s binnen mee maak, bijvoorbeeld in een museum of tijdens een etentje, zonder dat ik hiervoor een flits hoef te gebruiken, dit heeft namelijk mijn voorkeur.

Het zoombereik van de camera is erg goed waardoor je objecten op afstand helder en scherp vast kunt leggen. Soms helpt het om hierbij een klein statief te gebruiken als er minder ligt is, dit vergroot de fotokwaliteit.

Zelf vind ik het belangrijk als een camera overweg kan met hoge contrastverschillen in een foto, dit is met deze camera zeker het geval, ik ben er zeer tevreden over.

Via de Sony PlayMemories app en WIFI heb je de foto's snel op je smartphone om te delen met vrienden of voor Social Media.

Tot slot, de afmeting van deze camera zorg er echt voor dat je ‘m overal mee naar toe kunt nemen, je stopt ‘m zo in je zak!

Pluspunten

• Mooie avondfoto's
  • Goede kwaliteit bij hoog contract
  • Formaat en ontwerp
  • Zoombereik
  • Connectiviteit met smartphone

Minpunten

• Veel opties daardoor even zoeken

Mies006 10-12-2018

Mooie foto's zowel dichtbij als veraf en bewegend beeld.

Geschreven voor: Sony HX99

Ik ben erg tevreden over dit toestel.
Het heeft een groot zoom bereik, 18 mp foto's en 4k filmen. Dit is terug te zien in de kwaliteit van de foto's. Het is een fijne kleine camera met veel mogelijkheden. Ik was erg verrast omdat de kwaliteit van deze camera net zo goed is als mijn grotere camera. Het scheelt bij deze camera alleen dat je niet hoeft te wisselen met lenzen en je hoeft geen grote camera tas mee te slepen. Je kunt hem gemakkelijk mee nemen in een kleinere tas. Ik vind dit erg prettig reizen. De camera gaat overal mee naartoe. Je kunt ook prachtige foto's maken van bewegend beeld doordat je snel meerdere foto's tegelijk maakt. De foto's zijn haarscherp zowel van dichtbij als veraf.
Wat ik ook een pluspunt vind, is dat je ook heel gemakkelijk de foto's direct via een app die je moet installeren op je telefoon kunt zetten. Je scant de QR code en hij staat op je telefoon. Zo kun je meteen je foto's doorsturen of online zetten

Pieter 03-11-2018

Fantastische travel camera

Geschreven voor: Sony HX99

Mooi compacte reiscamera met hele lange zoom en goed stabiliteit. Filmt ook met 4K. Voelt gelijk goed en degelijk aan en is echt een aanrader. (Hij is compact, maar met grote handen is het ook nog wel goed te doen). Ik heb naar een aantal andere modellen gekeken, maar dit is toch echt een van de besten in zijn klasse. Ook redelijk simpel bedienbaar voor de gemiddelde gebruiker.

Pluspunten

• Goede zoom
  • compact en robuust
  • 4K filmen
  • Formaten zoals jpeg , heeft ook combi JPEG +RAW !

Minpunten

• Niet goedkoop